Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di feb 17, 2009 8:16 pm

Jöhnk schreef:Ik vind Van Marwijk ook geen denderende coach, maar qua resultaat is dat natuurlijk wel erg goed, gezien de clubs waar hij gewerkt heeft.
Hou op. Hij heeft er bij Dortmund een klerezooi van gemaakt. Echt een aanfluiting. Haalde de UI Cup niet eens.

Bij Feyenoord heeft ie er vorig seizoen ook een puinhoop van gemaakt.

Conservatief, een grijze muis, geen visie. Je moet er niet aan denken dat die man een volledig nieuwe selectie had moeten samenstellen zoals MVB in 2004 overkwam. Dan zou anno 2009 buiten Nederland nog geen mens van Bouhlarouz, Nigel de Jong, Affelay of Mathijsen hebben gehoord

De man is qua voetbalkarakter een soort Advocaat, maar dan veel, veel minder.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 17, 2009 8:21 pm

wimpey schreef:Bij Feyenoord heeft ie er vorig seizoen ook een puinhoop van gemaakt.
Oh, maar dat ben ik het je eens hoor. Hij heeft Feyenoord het laatste zetje richting afgrond gegeven, met name door zijn aankopen.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do feb 19, 2009 10:56 am

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Ik vind Van Marwijk ook geen denderende coach, maar qua resultaat is dat natuurlijk wel erg goed, gezien de clubs waar hij gewerkt heeft.
Hou op. Hij heeft er bij Dortmund een klerezooi van gemaakt. Echt een aanfluiting. Haalde de UI Cup niet eens.

Bij Feyenoord heeft ie er vorig seizoen ook een puinhoop van gemaakt.

Conservatief, een grijze muis, geen visie. Je moet er niet aan denken dat die man een volledig nieuwe selectie had moeten samenstellen zoals MVB in 2004 overkwam. Dan zou anno 2009 buiten Nederland nog geen mens van Bouhlarouz, Nigel de Jong, Affelay of Mathijsen hebben gehoord
De man is qua voetbalkarakter een soort Advocaat, maar dan veel, veel minder.
Hahaha
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 4:29 pm

Vorm geblesseerd zie ik. Vermeer dan dus ook in Oranje? :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 22, 2009 4:35 pm

Wimpey kan zo leuk overdrijven. Afellay staat allang in de belangstelling van grote buitenlandse clubs. Die heeft Van Marwijk niet nodig.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 22, 2009 4:36 pm

Ik kan het me niet voorstellen. Affelay (laat ik er weer eens een vergelijking uitgooien) is een soort Leonardo. Diet gaat het niet redden op hoger nivo.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 4:39 pm

Ik vind hem vooral heel vervelend en egoïstisch. Die jongen kan een goede voetballer worden, maar dan moet hij wel meer oog krijgen voor zijn medespelers. Over zijn maniertjes en zijn gedrag valt ook een hoop aan te merken, maar daar valt niet zoveel meer aan te doen, vrees ik.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 22, 2009 4:41 pm

Ach, dat zeiden ze van Sneijder ook.

Afellay is drie klassen beter dan Leonardo. Leonardo is ronduit waardeloos.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 22, 2009 4:46 pm

Affelay ook
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 4:46 pm

Uiteraard. Verder scoort hij ook vrij geregeld.

Ik denk dat hij vooral te goed voor dit PSV is en dat hij daarom die bal zo lang bij zich houdt. Ik zou ook weinig ballen inleveren bij een prutsmajoor als Lazovic, bijvoorbeeld.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 22, 2009 6:18 pm

Peter schreef: Ik denk dat hij vooral te goed voor dit PSV is en dat hij daarom die bal zo lang bij zich houdt.
Is i.m.o. gewoon een vorm van bedrijfsblindheid en een gebrek aan kwaliteit.

Moet ie in bijv. de PL doen, dan gaat ie er iedere week op een stretcher vanaf.

Ik zie 'Ibi' straks toch écht niet de lijnen uitzetten bij een europese topclub, no way. Te gehaast, te springerig, te weinig rust aan de bal. Zwervend om een balvast aanspeelpunt geef ik 'm de meeste kans om in het buitenland te slagen.

Veeg teken trouwens dat die jongen nog altijd voor PSV speelt. Als ie écht zo goed zou zijn, was ie allang weg geweest.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mar 22, 2009 6:46 pm

joey schreef:Wimpey kan zo leuk overdrijven. Afellay staat allang in de belangstelling van grote buitenlandse clubs. Die heeft Van Marwijk niet nodig.
Welke clubs?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 22, 2009 11:16 pm

Inter bijvoorbeeld, zeggen ze in Italië.

Lees de namen. Ze schrijven ook dat Afellay een van de interessantste spelers van Europa is.

Afellay heeft geen bondscoach nodig om bekend te worden. Die jongen komt er wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mar 22, 2009 11:57 pm

Is die bron betrouwbaar?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 23, 2009 12:14 am

Het is zoiets als voetbalzone. Ze verzamelen berichten uit andere bronnen. De betrouwbaarheid hangt dus van die bronnen af.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 23, 2009 12:15 am

Afellay heeft ontzettend veel talent, maar hij loopt wel een beetje veel met de bal. Qua voetbalintelligentie schat ik hem niet zo hoog in.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 23, 2009 12:22 am

Maar je ziet wel meteen dat hij een goede techniek heeft.

Ze zullen hem wel willen verkopen. Levert tenminste geld op. En er zal genoeg belangstelling zijn, denk ik. Al hangt het uiteindelijk van de vraagprijs af of die belangstelling concreet wordt.

Hoe hoog schatten jullie zijn marktwaarde in?
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma mar 23, 2009 12:40 am

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wat er met de waarde van spelers zal gebeuren komende transferperiode. Hoeveel invloed gaat de economische crisis daarop hebben? Erg moeilijk te voorspellen. Gaan de prijzen kelderen of dalen ze slechts een beetje?

De huidige Afellay (dus zoals hij dit seizoen speelt) zou afgelopen zomer wel een miljoen of 15 hebben opgeleverd. Ik denk dat het nu wel eens rond de 10 a 12 miljoen zou kunnen blijven steken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 23, 2009 12:42 am

joey schreef:Maar je ziet wel meteen dat hij een goede techniek heeft.
Zeker, daarom gaat de vergelijking met Leonardo in het geheel niet op.

Ik schat ook een miljoen of 10/12.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma mar 23, 2009 4:21 pm

Heitinga komt later bij Oranje
Uitgegeven: 23 maart 2009 14:29
Laatst gewijzigd: 23 maart 2009 15:05

ZEIST - De aan zijn hoofd geblesseerde John Heitinga zal zich later melden bij de selectie van het Nederlands elftal in Noordwijk. Dat heeft een woordvoerster van Oranje maandagmiddag laten weten.

Ze reageerde op berichten uit Spanje dat de verdediger van Atletico Madrid voor de komende WK-kwalificatiewedstrijden tegen Schotland en Macedonië had afgezegd.

De Nederlandse internationals komen dinsdag rond het middaguur bijeen in hotel Huis ter Duin.

Afmelding

"Hij heeft zich niet afgemeld'', benadrukte de zegsvrouw van Oranje. "John meldt zich wel later bij de ploeg. Het wordt dinsdagvond of woensdag. Maar hij komt sowieso naar Noordwijk.''

Heitinga kwam zondagavond in de uitwedstrijd tegen Real Mallorca (2-0) hard met zijn hoofd in botsing met het hoofd van tegenstander David Navarro. Volgens Atletico Madrid was de Nederlander even buiten bewustzijn.

Ziekenhuis

Hij moest per brancard met een nekbrace van het veld. Nadien werd Heitinga naar het ziekenhuis vervoerd. Daar bracht hij de nacht door. Hij keerde in de loop van maandag terug in Madrid.

Volgens zijn club was de algemene toestand van Heitinga op Mallorca goed. "Hij was niet in enig gevaar.''

Heitinga moet volgens zijn Spaanse club een weekje rust houden. "Daar is ons niets van bekend'', repliceerde de KNVB-woordvoerster




Bron: www.nu.nl

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di mar 24, 2009 8:04 pm

joey schreef: Ze schrijven ook dat Afellay een van de interessantste spelers van Europa is.
Dan is het natuurlijk waar! :hypocrite.gif:

Dit is z'n 4e seizoen als basisspeler van PSV, hij doet er wel erg lang over om weg te geraken. Dat zal niet voor niets zijn, de grote clubs twijfelen waarschijnlijk aan een speler die vaak geschorst en geblesseerd is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 25, 2009 8:30 am

Oranjeverdediger: „Blij om terug te keren”

Ooijer is weer PSV’er


KATWIJK, woensdag
De meeste camera’s zoomden na de eerste Oranjetraining in de aanloop naar het WKkwalificatieduel met Schotland in op de gepasseerde Ajax-keeper Maarten Stekelenburg en de driftig scorende Real-spits KlaasJan Huntelaar. Maar de opvallendste uitspraak kwam van André Ooijer. De verdediger van Oranje, die de sessie wegens liesklachten als enige van de overgebleven 21 spelers apart afwerkte, stelde voor de microfoon van PSV.tv onomwonden Blackburn Rovers na dit seizoen te verruilen voor PSV.

„In mei gaan we het definitief maken. Ik heb drie mooie jaren in het buitenland gehad, maar ben blij om terug te keren.”

Veel meer wilde de 34-jarige Amsterdammer er niet over kwijt. „We hebben afgesproken ons op het heden te concentreren. Ik richt me op het Nederlands elftal en Black- burn en PSV zich op de competitie.” Ooijer zei uit voorzorg een aangepast programma te volgen. „In de competitiewedstrijd van afgelopen weekend kreeg ik wat last, maar ik verwacht voor zaterdag geen problemen.”

Stekelenburg, die zich net als de andere internationals om half een ’s middags in Huis ter Duin had gemeld, wil de interlandweek gebruiken om zijn zinnen te verzetten. „Ik ben blij dat ik nu hier ben en zit goed in mijn vel. Het is lekker om weer bij Oranje te zijn. Ik snap de discussie wel en de belangstelling voor mij is logisch, maar ik zit er niet op te wachten. Het vertrouwen dat ik van de bondscoach krijg, doet me in elk geval goed.”

Op verzoek liet hij nog één keer zijn licht schijnen op de keeperkwestie bij Ajax. „Met deze situatie had ik aan het begin van dit seizoen geen rekening gehouden en ik vind het niet terecht dat Kenneth Vermeer nu eerste keus is. Maar het enige wat ik kan doen, is keihard trainen. Wat er was gebeurd als ik voor de thuiswedstrijd tegen Fiorentina niet ziek was geworden, is koffiedik kijken. Na het gesprek met Van Basten was ik boos, maar dat is normaal wanneer er zo’n keuze wordt gemaakt.”

Dat Bert van Marwijk opnieuw Edwin van der Sar polste voor een terugkeer, ziet Stekelenburg niet als een motie van wantrouwen. „Het belletje van de bondscoach naar Edwin was in mijn ogen logisch. Henk was geblesseerd en ik was ziek, dus dan heb je een probleem.”

De Oranjefans hoeven wat hem betreft niet bang te zijn dat zij een onzekere doelman onder de lat aantreffen. „Het gewicht dat ik miste, zit er inmiddels weer aan. Ik voel me goed en honderd procent fit.”

Na de korte warming-up, het gebruikelijke rondootje, een partijtje met vollerend scoren, een pass- en trapoefening en een positiespel, gaf Huntelaar aan bijzonder in zijn hum te zijn. „Ik speel en scoor. Wat wil je nog meer?”, doelde hij op zijn acht treffers in zijn laatste zes duels. „In Tunesië heeft de bondscoach gezegd dat hij zich zorgen maakte over mijn positie en stelde hij me aanvankelijk niet op, omdat ik bij Real vaak op de bank zat. Ik denk dat ik de tweede helft mijn kans heb gegrepen en ook de weken daarna antwoord heb gegeven.”

Zijn basisplaats terugclaimen van Dirk Kuyt gaat El Cazador te ver. „Of ik tegen de Schotten in de basis sta, zal moeten blijken. Maar dat ik er een goed gevoel over heb, is duidelijk.” De oud-Ajacied ging desgevraagd ook nog even in op de in de Spaanse media aangezwengelde wrijving tussen Huntelaar en Arjen Robben. „In de wedstrijd tegen Athletic de Bilbao kregen wij een discussie. Waar die over ging? Ik hoef niet alles te vertellen. Maar na de wedstrijd was het akkefietje gelijk uit de wereld. Jullie hoeven je daar met het oog op Oranje geen zorgen over te maken, nee.”

Vandaag verschijnt het Nederlands elftal één in plaats van twee keer op het veld van Quick Boys. Van Marwijk zette een streep door de middagtraining.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 25, 2009 1:24 pm

Schotland moet ook Hartley missen
***************************************
Paul Hartley is zaterdag niet van de
partij als Schotland in Amsterdam het
WK-kwalificatieduel met Oranje afwerkt.
De middenvelder van Celtic heeft zich
vanwege een hamstringblessure afgemeld
bij bondscoach George Burley.

Burley kan in de Arena ook al niet over
David Weir (knie),Kirk Broadfoot (voet)
en Kris Commons (kuit) beschikken.Of
Stephen McManus (enkel) van de partij
is,is ook nog onzeker.Aanvoerder Barry
Ferguson is vermoedelijk wel bijtijds
fit voor de wedstrijd in groep 9.

Burley,die dinsdag Rangers-verdediger
Steven Whittaker bij de groep haalde,
overweegt nog meer spelers op te roepen
om ruimer in zijn keuzes te zitten.
***************************************

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo mar 25, 2009 1:28 pm

Zijn we al geplaatst als we winnen of pas na woensdag?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mar 25, 2009 1:40 pm

Zaterdag sowieso nog niet, volgens mij. We zijn pas 3 wedstrijden onderweg, ondanks dat het allemaal al gespeeld is kun je theoretisch nog wel 3e worden.

Plaats reactie