Jong Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 23, 2008 8:50 pm

Haalbaar?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 23, 2008 8:53 pm

Alleen voor een flinke zak geld, lijkt mij. Dit zal sowieso niet het beste moment zijn, aangezien Standard mogelijk CL speelt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jul 23, 2008 9:24 pm

Zowaar nog 0-1. Van Rotterdamse makelij.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 23, 2008 9:31 pm

Die moeten ze trouwens ook uit het elftal dumpen.

Liever Sibon in de spits met daar omheen 4 aanvallende spelers... Jammer dat Stijn Schaars niet mee kan. Hij in de plaats van Maduro zou pas een verbetering zijn.

Aanvallend geweld genoeg. Maar met Makaay kan je geen voetbal spelen..
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jul 23, 2008 9:34 pm

Ik heb die Ciman nu een wedstrijd of drie gezien. Maar dat lijkt me echt een toekomstige topper. Heerlijke verdediger! Club heeft hem nu gekocht, ik denk een topaankoop!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 23, 2008 9:37 pm

Sno viel wel aardig in.

Helemaal niets in Belgica. (Copyright, BZ.)

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 30, 2008 11:20 am

De Haan: Sibon moet nú presteren
Door SJOERD MOSSOU

HONGKONG - De stad van de adembenemende architectuur heeft een stadion dat past bij die status. Hongkong Stadium is niet alleen een indrukwekkend bouwwerk, het ligt prachtig in de groene vallei van So Kon Po.

Vijf enorme wolkenkrabbers maken het plaatje vanaf het veld tot de ideale ansichtkaart: Groeten uit Hongkong.

Hooguit twee keer per jaar stroomt het imposante stadion vol. Hongkong loopt massaal uit voor rugbyers uit Australië of Nieuw Zeeland, of voor een superster als David Beckham. De professionele voetbalcompetitie die ooit Engelse voetballers op leeftijd verleidde tot een exotisch avontuur, stelt in het heden weinig meer voor.

Ook het Olympisch Elftal hoeft vandaag tegen Kameroen (aftrap 14.45 uur, Nederlandse tijd) niet op volle tribunes te rekenen, voor de eerste van twee generale repetities in Azië. Ryan Babel kennen ze in China, als voetballer uit de populaire Premier League. Met Liverpool speelde hij hier een jaar geleden nog een oefenduel, kort nadat hij op Anfield zijn contract tekende. Maar van Hedwiges Maduro of Gerald Sibon hebben de meeste Aziaten nog nooit gehoord.

Juist voor die twee spelers weegt het oefenduel als een examen. Sibon en Maduro kregen een basisplek in het ideale elftal dat Foppe de Haan in zijn hoofd uittekende, maar de afgelopen week rezen er twijfels bij de bondscoach.

Het ronduit slechte oefenduel met België in Genk (1-0) bood geen enkele houvast richting de Olympische Spelen.

,,Ik wil Makaay en Sibon sowieso nog een keer samen zien,'' aldus De Haan, die in beide dispensatiespelers vooraf een ideaal spitsenkoppel zag. In de praktijk viel dat tegen, zowel tegen België als op het trainingsveld.

,,Sibon moet het nu wel gaan laten zien, want hij brengt nog te weinig. Het moet gewoon beter, daar moet je reëel in zijn. Als het opnieuw tegenvalt is Ryan Babel naast Makaay een logische optie,'' aldus De Haan.

Babel oogt in zijn acties krachtig en scherp, maar heeft nog wel wat angst om voluit te schieten. De enkel die hem het EK kostte, lijkt hem in mentaal opzicht nog enigszins dwars te zitten.

,,Dat zit tussen zijn oren, maar het gaat elke training zichtbaar beter,'' zegt De Haan die voor Babel een cruciale rol ziet in zijn elftal. In de spits óf op één van de vleugels.

Ook op het middenveld is De Haan er nog niet uit, onder meer omdat Hedwiges Maduro voorlopig niet overtuigt. De middenvelder van Valencia was vrijwel altijd onomstreden in de ploegen die de bondscoach formeerde.

,,Maar nu moet hij echt gas gaan geven,'' vindt de Fries. ,,Het moet agressiever, scherper. Hedwiges is een hele aardige, stabiele jongen en als voetballer kan hij waarde hebben in dit team, maar er mag wel wat meer vuur bij.''

De spelers die in Hongkong in positieve zin opvallen, zijn met name Urby Emanuelson en Jonathan de Guzman. ,,Die twee doen het goed,'' vindt De Haan. Voor De Guzman lonkt een basisplek aan de rechterkant.

,,En als we op het middenveld in een ruit spelen, kan hij achter de spitsen spelen. De Guzman functioneert prima met Makaay, dat helpt ook. Al moet hij de bal niet teveel als een postbode willen brengen. Zeker niet onder deze omstandigheden.''

Emanuelson gaat aan de linkerkant de strijd aan met Royston Drenthe, die door De Haan vorige week werd aangesproken op zijn fitheid. De fysieke tests van de speler van Real Madrid vielen niet mee.

,,Daar is Royston hard mee aan de slag gegaan,'' vindt de bondscoach. ,,Al zag je op de laatste training nog dat hij in het eerste deel sterker is dan in het tweede. Hij is nog niet waar hij moet zijn. Urby doet het goed, ze moeten het samen uitvechten. Op elke positie stel ik straks de beste op.''
ad

Wordt deze wedstrijd uitgezonden?

999

Bericht door 999 » wo jul 30, 2008 12:06 pm

Vandaag op RTL 7 .. 18:00 Olympisch Elftal - Kameroen .. dus voor degene die willen kijken ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 30, 2008 12:29 pm

Leuk voor in de sportschool...
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 30, 2008 12:30 pm

Lijkt me ook wel een aardige combi: Babel - Makaay.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jul 30, 2008 12:51 pm

Rishi schreef:Leuk voor in de sportschool...
Idd daar zat ik ook al aan te denken!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 30, 2008 1:20 pm

Wel jammer dat Drenthe en Urby met elkaar moeten concurreren. Ik zou ze lekker beiden op links zetten. Eentje back en de ander half..
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jul 30, 2008 2:07 pm

Rishi schreef:Wel jammer dat Drenthe en Urby met elkaar moeten concurreren. Ik zou ze lekker beiden op links zetten. Eentje back en de ander half..
en 3 doelpunten tegen steeds

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 30, 2008 2:13 pm

Valt reuze mee.,,
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 30, 2008 3:36 pm

Mooie goal van Babel.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 30, 2008 3:39 pm

Waar kijk je?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 30, 2008 3:43 pm

Het is nu afgelopen.

Op http://www.myp2p.eu/broadcast.php?match ... art=sports was het.

Goal en assist van Babel. Hij ziet er afgetraind uit.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 30, 2008 3:47 pm

Die wil echt heel graag. Altijd opstellen dus en Sibon óf Makaay zou ik zeggen

999

Bericht door 999 » wo jul 30, 2008 5:54 pm

Ach gut en koelvest.Lekker, totdat je dat ding uittrekt, en dan krijg je me toch een opdonder van de warmte ..

Trouwens dat RTL 7, " Over een paar momenten hier LIVE de wedstrijd van .. tegen Kameroen ", neppers ...
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 30, 2008 6:48 pm

Urby zou wel eens de plek van Bakkal kunnen gaan innemen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 31, 2008 7:45 am

Inderdaad.
Zonder Sibon, met Babel
Door SJOERD MOSSOU

HONGKONG - De spits die voelde dat zijn basisplaats hem was ontglipt, stond enigszins beteuterd in de broeierige catacomben van het Hongkong Stadium. Gerald Sibon had het scoreverloop gezien en wist genoeg. ,,Want zo werken die dingen nu eenmaal.''

De ingevallen Ryan Babel en Roy Makaay hadden het Olympisch Elftal even daarvoor aan een 2-0 zege op Kameroen geholpen, met ieder één doelpunt en een assist. Eerst scoorde Babel op aangeven van Makaay, daarna waren de rollen omgedraaid. Treffers die in de slotfase kleur gaven aan een bemoedigend oefenduel, ruim een week voor de eerste wedstrijd van het olympisch voetbaltoernooi tegen Nigeria.

In Azië lijkt de puzzel van Foppe de Haan toch weer in elkaar te vallen. Vorige week tegen België regende het nog vraagtekens, het duel met Kameroen leverde vooral antwoorden op. Het spitsenkoppel Babel/Makaay staat nu wel vast, bevestigde De Haan na afloop. ,,Al vond ik Sibon helemaal niet zo onaardig spelen,'' zei de bondscoach. ,,Na rust werd het voor ons ook makkelijker, omdat zij vermoeid raakten en de ruimtes groter werden. En Babel begon niet echt goed.''

Sibon had bovendien de pech dat hij na vijf minuten nét voorlangs kopte, op aangeven van Royston Drenthe. En na een half uur zag Otman Bakkal de spits over het hoofd, waar hij de bal voor het intikken had. ,,Als ik die eerste bal erin kop, kan het opeens weer heel anders zijn,'' wist Sibon.

,,Maar goed, daar doe je weinig aan. Als mijn rol straks een andere wordt, zal ik even moeten omschakelen. Balen, maar het zij zo.''

Ook De Haan zal even moeten wennen aan de gedachte dat hij een streep moet halen door zijn beoogde spitsenkoppel. De bondscoach had de dispensatiespelers Makaay en Sibon zorgvuldig bij elkaar gezocht, vanuit de gedachte dat ze complementair zijn. ,,Maar dat wil niet zeggen dat ik er krampachtig aan vasthoud,'' zei De Haan voor de wedstrijd al. ,,Dat zou slecht zijn.''

Niet alleen voorin werd er een pleit beslecht. Urby Emanuelson viel formidabel in als controlerende linkermiddenvelder in een 4-4-2 systeem. De Ajacied heeft een moeizaam jaar achter de rug, maar speelde in Hongkong als herboren. De dynamiek en verrassing die lang ontbrak in het elftal van De Haan, was er dankzij Emanuelson na rust wél.

,,Urby was heel goed,'' zag ook de bondscoach. ,,Met hem bereikten we de spitsen veel makkelijker en leden we minder balverlies.''

Het was dan ook Emanuelson die de eerste treffer inleidde, als sluitstuk van een prachtige, langlopende aanval. De middenvelder bereikte met een steekbal Makaay, die de bal handig doortikte op Ryan Babel. De spits van Liverpool schoot feilloos raak, tot opwinding van de honderden Nederlandse expats op de tribunes.

Niet veel later was het 2-0. Babel werd door Evander Sno de diepte in gestuurd, de vrijgelaten Makaay scoorde koel. ,,We moeten nog wel wat wennen aan het spel van Roy, die het randje van buitenspel opzoekt,'' had ook De Haan gezien. ,,En andersom vind ik dat Makaay in balbezit nog wat slordig speelt. Dat moet eruit.''

Ondanks het klamme weer in Hongkong oogde Nederland veel frisser dan een week geleden, toen het tegen België in Genk een ronduit zwakke indruk maakte. Conditioneel bleek de ploeg bovendien een stuk sterker dan Kameroen, dat straks eveneens deelneemt aan de Spelen. ,,Dat deed me goed,'' aldus De Haan. ,,Ik vind ook dat de jongens prima omgaan met de omstandigheden. Er wordt weinig gezeurd.''

Nederland begon goed aan de wedstrijd, door de bal geconcentreerd rond te spelen. Na de kopkans voor Sibon in de vijfde minuut kwamen Otman Bakkal, Roy Makaay en Hedwiges Maduro in schietpositie, maar tot een treffer leidde het niet.

Na rust was er nog wel wat Afrikaanse dreiging, onder meer via Cambuur-aanvaller Marc Mboua, maar echte problemen kende Oranje weinig. ,,We zijn er nog niet, maar ik kan niet ontevreden zijn,'' aldus De Haan. ,,Op deze voet moeten we verder.''
Royston Drenthe is weer een F'je

[WEBLOG FOPPE & ROYSTON] ,,Tssk,'' sist Royston Drenthe en wijst naar een foto van zichzelf. ,,Niet normaal makker. Wat een lelijke foto.''

Drenthe en Evander Sno scrollen achter een computer door de olympische spelerslijsten, maar niet voordat ze eerst even hun eigen pasfotootje hebben bekeken.

,,Haa!,'' roept Drenthe als de wat dromerige blik van Sno in beeld verschijnt. ,,Waar zat jij nou weer naar te kijken.''

Vlug klikt Sno door naar Nigeria, Nederlands eerste tegenstander op de Spelen. ,,Die Isaac Promise doet ook mee,'' zegt Drenthe en gaat de lijst verder af. Stuk voor stuk verschijnen er donkere jongens in beeld in het witgroene shirt van Nigeria.

,,Moet je kijken,'' zegt Drenthe. ,,In 1988 geboren staat hier. Haa! En deze dan. 1989!'' Twee Nigerianen kijken ons streng aan. Allebei hebben ze een snor, een baard en een diepgegroefd gezicht. Volgens de officiële gegevens zouden deze twee 18 en 19 jaar oud moeten zijn.

,,Tuurlijk makker,'' zegt Drenthe en hij begint heel hard te schaterlachen. ,,En ik ben een F-je.''

Foppe de Haan en Royston Drenthe zijn met het Olympisch voetbalelftal in China. Onze verslaggever Sjoerd Mossou volgt hen van nabij.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za aug 02, 2008 12:42 pm

Foppe maakt er een potje van.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za aug 02, 2008 12:49 pm

Schitterende goal Urby, vrije trap.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 02, 2008 12:58 pm

Wat is er met hem aan de hand? Hij lijkt weer te gaan voetballen.

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 02, 2008 12:58 pm

Ehm? Zit je oranje te kijken? Waar?
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie