De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

zeux

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 3:37 pm

Hij miste volgens mij toch echt meer kansen Gansta. En juist de meerwaarde van een speler als Van Persie zou moeten zijn dat hij van 70-80 procent-kansen goals maakt. Dat zit er de laatste wedstrijden gewoon niet in. Nog los van het vele off side staan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » zo jul 06, 2014 3:47 pm

Zuidema schreef: Lastig inderdaad. RVP is in goede doen zowel te gebruiken in de counter als in de pressing, alhoewel hij zich inderdaad wel meer als een meevoetballende spits mag gaan opstellen (dynamiek vanuit het centrum voor anderen, een dreh- und angelpunkt voorin). Maar RVP is duidelijk niet in goede doen, lijkt zelfs alleen maar slechter te worden naarmate het WK vordert. Huntelaar is echter een wezenlijk andere spits, die je volgens mij alleen goed kan gebruiken als NL pressing speelt. Bovendien zijn RVP en Van Gaal overduidelijk dikke maatjes. Zal Van Gaal de confrontatie aandurven om RVP na weer een zaadhelft al vroegtijdig van het veld te halen? Hij moet immers ook nog verder met die jongen bij Man Utd. Er zal in ieder geval dan heel wat uitgelegd moeten worden aan RVP. Tot dusver houdt Van Gaal met die uitleg bij de afvallers/reservisten de rust vrij goed in het team, maar RVP lijkt me met zijn grote ego een wat andere klus. Die zal die confronterende spiegel als vedette niet graag voorgehouden willen hebben. Ik denk dat Van Gaal daarom toch voor een compromis blijft kiezen. Dus RVP die langdurig in de wedstrijd mag blijven falen (?) en Huntelaar die pas laat voor hem ingebracht wordt als NL pressing moet gaan spelen. Het Mexico-scenario dus. Hopelijk gaat NL dat compromis niet opbreken. Het is immers te verwachten dat in de laatste 2 wedstrijden de kansen erg dun gezaaid zullen zijn.
De ballen die Huntelaar in zijn gezicht krijgt die dan toevallig een assist worden zullen nog dunner gezaaid zijn. Ik ben wel met je eens dat er iets niet lekker zit bij Van Persie, maar meevoetballend wordt het juist beter en is dat niveau voor Huntelaar onbereikbaar. Ik zie niet in waar Huntelaar een wissel aan verdiend zou hebben wanneer die bij zijn invalbeurt gisteren weer helemaal niets laat zien. Sowieso, als Van Gaal zonder aanzien des persoons zou wisselen stond Sneijder er alweer een paar wedstrijden naast, maar ja, de kans op een briljante bal is toch wat groter bij hem dan bij Clasie of De Guzman.

Dus laat Van Gaal maar lekker zonder aanzien des populariteit kiezen, en dan speelt Van Persie en zit Huntelaar op de bank.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Le T.

Bericht door Le T. » zo jul 06, 2014 3:52 pm

InnerHarbour schreef:Flauwekul, Sneijdertje wist echt wel dat hij fitter moest worden, maar die inconsequente hork, ja ja als er toch eens een speler zo over hem praten, moest hem publiekelijk vernederen. In alles wat de man doet belichaamd hij hetgeen waar jij normaal van walgt maar van Gaal wordt alles vergeven.

Interessant. :hypocrite.gif:
Vernederen? Hij werd gewoon op zijn plek gezet. Te dikke hasbeens die destijds al overschat waren moeten niet teveel praatjes hebben en steun zoeken bij de pers om een plek te bepleiten die ze niet verdienen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 06, 2014 3:53 pm

GangstaRiB schreef: Ik denk dat ie RVP uitstekend vind presteren. RVP maakte gisteren 13 km, met Sneijder de grootste afstand. Dus ja.. mensen die zeggen dat ie niet beweegt en geen ruimte probeert te maken worden met dit soort cijfers op hun plek gezet. Het enige dat je RVP kan kwalijk nemen dat ie de kansen niet volledig benut. De enige echte 100% kans gister was in de eerste helft dat ie tegen de keeper schiet. Bij die anderen werd ie gehinderd.
Is er een reden voor dit tegen beter weten in ophemelen van RVP?

Tegen Mexico was het niks, tegen Costa Rica was het niks. Simpel. Dat ie kansen mist: soit. Dat ie geen bijdrage levert op tot een betere teamprestatie en veldspel te komen, lijkt me een groter probleem.

Die 13 km als "bewijs" aandragen is natuurlijk van den zotte. Da's net zo iets als zeggen dat ie op scherp staat, omdat ie zo vaak buitenspel stond. Het enorme verschil met Robben is het zoeken van ruimte, het aanspeelbaar zijn, op iedere plek en op ieder moment die bal opeisen bij balbezit van Oranje. Met Robben kun je als team op ieder moment onder de druk uit komen én iets exceptioneels verwachten. Bij RVP gaat er vooral van alles mis. Teleurstellend WK. Wederom. Hij hoort definitief nog niet bij de grote jongens van het toernooi. Het is gewoon te weinig, wat ie voetballend biedt.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 06, 2014 3:56 pm

Le T. schreef: Sowieso, als Van Gaal zonder aanzien des persoons zou wisselen stond Sneijder er alweer een paar wedstrijden naast,
Prachtig. Dat zuur, die verbittering. Die reflex. De voorspelbaarheid. Encore, encore!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 4:02 pm

zeux schreef:Hij miste volgens mij toch echt meer kansen Gansta. En juist de meerwaarde van een speler als Van Persie zou moeten zijn dat hij van 70-80 procent-kansen goals maakt. Dat zit er de laatste wedstrijden gewoon niet in. Nog los van het vele off side staan.
Op welk toernooi heeft hij ook maar iets van die meerwaarde, die ik met grote regelmaat bij Arsenal en eerste jaar MU voorbij heb zien komen, laten zien? De man scoort systematisch te weinig voor een spits en die extra klasse verbergt hij op een enkele keer zoals die eerste goal tegen Spanje meesterlijk. Speelt Benzema voor Nederland en de huidige bondscoach wordt niet zijn nieuwe trainer dan zat van Persie op het bankje, dat geef ik je op een briefje.
YNWA

zeux

De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 4:37 pm

Wat Benzema als potentiële concurrent van Van Persie te maken heeft met de context van het Nederlands team begrijp ik niet helemaal, volgens mij moet de vraag voor Van Gaal zijn of Van Persie op 80% meerwaarde heeft ten opzichte van KJH op 100 %. Ik vind dat wel een moeilijke.
Persie is in potentie een betere speler (zie inderdaad zijn clubrecord), maar als al twee wedstrijden de briljante actie op het moment supreme uitblijft, moet je als coach wel gaan nadenken. Er zijn in principe maar 90 minuten tegen Argentinië. Do or die.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 06, 2014 4:44 pm

Huntelaar is ook geen honderd procent, dus dat Van Gaal voor Van Persie kiest snap ik wel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 06, 2014 4:46 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Ik denk dat ie RVP uitstekend vind presteren. RVP maakte gisteren 13 km, met Sneijder de grootste afstand. Dus ja.. mensen die zeggen dat ie niet beweegt en geen ruimte probeert te maken worden met dit soort cijfers op hun plek gezet. Het enige dat je RVP kan kwalijk nemen dat ie de kansen niet volledig benut. De enige echte 100% kans gister was in de eerste helft dat ie tegen de keeper schiet. Bij die anderen werd ie gehinderd.
Is er een reden voor dit tegen beter weten in ophemelen van RVP?

Tegen Mexico was het niks, tegen Costa Rica was het niks. Simpel. Dat ie kansen mist: soit. Dat ie geen bijdrage levert op tot een betere teamprestatie en veldspel te komen, lijkt me een groter probleem.

Die 13 km als "bewijs" aandragen is natuurlijk van den zotte. Da's net zo iets als zeggen dat ie op scherp staat, omdat ie zo vaak buitenspel stond. Het enorme verschil met Robben is het zoeken van ruimte, het aanspeelbaar zijn, op iedere plek en op ieder moment die bal opeisen bij balbezit van Oranje. Met Robben kun je als team op ieder moment onder de druk uit komen én iets exceptioneels verwachten. Bij RVP gaat er vooral van alles mis. Teleurstellend WK. Wederom. Hij hoort definitief nog niet bij de grote jongens van het toernooi. Het is gewoon te weinig, wat ie voetballend biedt.
Je zal het wel weten. Zoals je al de hele tijd de boel goed inschat.....

Van Marwijk en Hooijdonk vonden RVP goed spelen gisteren, zal wel ergens op gebaseerd zijn denk ik? En dan nog zie ik niet waarom Huntelaar dan zijn plaats in zou moeten nemen.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » zo jul 06, 2014 4:49 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Sowieso, als Van Gaal zonder aanzien des persoons zou wisselen stond Sneijder er alweer een paar wedstrijden naast,
Prachtig. Dat zuur, die verbittering. Die reflex. De voorspelbaarheid. Encore, encore!
Dan gaat het voorspellen van mijn reacties je een stuk beter af dan voetbalvoorspellingen.

4 wedstrijden, 3 keer Van Persie aangespeeld. Dat is waarschijnlijk meer dan op het hele vorige WK, en gisteren ging dat ook een stuk beter, maar ik snap wel dat hij Sneijder liet staan. Ondanks dat De Guzman of Clasie het beter hadden gedaan weet je dat Sneijder misschien iets extra's gaat brengen wat je nodig hebt, en wat Clasie sowieso niet gaat doen.

Van Persie moet nog aardig in niveau zakken voordat hij in de Sneijder-regionen komt en Huntelaar wat aanspraak zou kunnen maken. Die heeft gisteren 2 ballen goed geraakt en verder alleen maar ballen verloren, duels verloren en vrije trappen veroorzaakt zodat er tijd gerekt kon worden. Dat er bij Van Persie qua meevoetballen nog wel wat winst te halen is was een leuk argument toen hij scoorde, maar het slaat natuurlijk nergens op als argument voor Huntelaar ipv Van Persie.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 5:03 pm

zeux schreef:Wat Benzema als potentiële concurrent van Van Persie te maken heeft met de context van het Nederlands team begrijp ik niet helemaal, volgens mij moet de vraag voor Van Gaal zijn of Van Persie op 80% meerwaarde heeft ten opzichte van KJH op 100 %. Ik vind dat wel een moeilijke.
Persie is in potentie een betere speler (zie inderdaad zijn clubrecord), maar als al twee wedstrijden de briljante actie op het moment supreme uitblijft, moet je als coach wel gaan nadenken. Er zijn in principe maar 90 minuten tegen Argentinië. Do or die.
Ik geef daarmee aan dat van Persie de mazzel heeft dat hij niet een concurrent heeft die echt beter is. De man heeft op eindtoernooien een slecht rendement, simpel, maar mag toch blijven staan, sterker nog hij is zelfs aanvoerder.
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jul 06, 2014 5:23 pm

zeux schreef:Dat laatste vrees ik ook wel ja. Tegen CR werd zijn gemis gemaskeerd, omdat die Costaricanen geen aanvallende intenties hadden, maar tegen Argentinië vrees ik echt heel erg.

Waar ik benieuwd naar ben, is of Van Gaal het lef heeft om Van Persie in de rust te wisselen voor KJH als het de eerste helft tegen de Argentijnen weer niet loopt met Robin.
Ik ook; want dat is de enige zwakke plek voor de bondscoach; hij moet over een maand met Van Persie gaan samenwerken in Manchester en dan zal een wissel in de rust geen goed doen...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 06, 2014 5:43 pm

Ik denk dat het wel meevalt met dat probleem. Van Persie kan niet zeggen dat hij geen kans heeft gehad. En hij zal zelf ook heus wel merken dat het niet zo geweldig loopt.

Daarbij, als je moet kiezen tussen het behouden van een kans op de wereldtitel of een mogelijk probleem met een speler straks bij een club dan verwacht ik dat Van Gaal altijd voor de kans op de wereldtitel zal kiezen. Want dat is die ene prijs waarmee hij zich kan onderscheiden van alle andere Nederlandse coaches.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 06, 2014 5:54 pm

Le T. schreef:
Van Persie moet nog aardig in niveau zakken voordat hij in de Sneijder-regionen komt en Huntelaar wat aanspraak zou kunnen maken. Die heeft gisteren 2 ballen goed geraakt en verder alleen maar ballen verloren, duels verloren en vrije trappen veroorzaakt zodat er tijd gerekt kon worden.
Je hebt natuurlijk volledig gelijk!! Ga door, we want more!!
Marillion schreef:Ik denk dat het wel meevalt met dat probleem. Van Persie kan niet zeggen dat hij geen kans heeft gehad. En hij zal zelf ook heus wel merken dat het niet zo geweldig loopt.
Ik zou RVP mooi laten staan. KJH is pinchitter, Lens heeft niets bij een WK te zoeken. Dat Persie voetballend niets toevoegt is vervelend, maar dan moet je er maar op speculeren dat ie er een in prikt. In de positie van Van Gaal zou ik 'm er wel effe op wijzen dat het elftal weinig heeft aan een spits die de ruimte niet zoekt en tig keer staat te slapen wanneer de tegenstander op simpele wijze de buitenspelval hanteert.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 06, 2014 6:36 pm

Oh, ik zou 'm ook laten staan hoor. Het ging me alleen om de vraag of hij 'm zou laten staan omdat er anders misschien later een probleem ontstaat. En dat lijkt me niet het geval.

Gewoon starten met Van Persie en Huntelaar achter de hand houden. Als je niet dicht op het doel van de tegenstander speelt heb je toch niet zoveel aan Huntelaar.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jul 06, 2014 7:35 pm

Zal Van Gaal de confrontatie aandurven om RVP na weer een zaadhelft al vroegtijdig van het veld te halen? Hij moet immers ook nog verder met die jongen bij Man Utd.
Van Gaal zal alleen maar denken aan het wk, hij wil kampioen worden, maakt niet uit ten koste van wie dan ook. Dat is de enige instelling warmee je ook kampioen kunt worden (Al heeft Nederland daar, m.n. verdedigend, te veel zwakke plekken voor)
Ik denk dat ie RVP uitstekend vind presteren. RVP maakte gisteren 13 km, met Sneijder de grootste afstand.
Ik denk niet dat Van Gaal alleen naar het aantal kilometers kijkt; vergis je niet in het aantal kilometers, zo geschat is het nog geen 10 km per 90 minuten (75% van 13 kilometer)
De ballen die Huntelaar in zijn gezicht krijgt die dan toevallig een assist worden zullen nog dunner gezaaid zijn.
Dacht ook dat het geen assist was tegen Mexico, maar een bal die op zijn gezicht kwam, ben dus niet de enige die dat denkt.
Van Marwijk en Hooijdonk vonden RVP goed spelen gisteren, zal wel ergens op gebaseerd zijn denk ik?
Op FN vinden ze zelfs De Vrij zo'n beetje de beste verdediger ter wereld, vinden dat Nederland met Clasie al wereldkampioen zou zijn geweest, zo bekijk je de opmerkingen van beide analytici.
Ik zou RVP mooi laten staan. KJH is pinchitter, Lens heeft niets bij een WK te zoeken. Dat Persie voetballend niets toevoegt is vervelend, maar dan moet je er maar op speculeren dat ie er een in prikt. In de positie van Van Gaal zou ik 'm er wel effe op wijzen dat het elftal weinig heeft aan een spits die de ruimte niet zoekt en tig keer staat te slapen wanneer de tegenstander op simpele wijze de buitenspelval hanteert.
Van Gaal zal hem daar op wijzen en KJH heeft niets te zoeken op een wk, buiten het als pinchhitter te worden ingezet. Tegenstanders zullen meer rekening houden met van Persie dan met KJH en Van Persie is een zekerheidje in een strafschoppenserie (tot nu toe)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 06, 2014 7:53 pm

Demosthenes schreef: Van Gaal zal hem daar op wijzen en KJH heeft niets te zoeken op een wk, buiten het als pinchhitter te worden ingezet.
Met dat laatste ben ik het eens. Dat eerste weten we niet. Dat gesprekje was na Mexico al nodig geweest, toen bakte Persie er ook al niets van. Gisteren was het nog minder.

Hij speelt een beetje als een luie diva, die het slecht trekt dat alles om Robben draait. Je zou van een captain verwachten dat hij zich in zijn rol schikt en er alles aan doet om het elftal beter te laten renderen. In plaats daarvan lijkt hij vooral met zichzelf bezig.
Tegenstanders zullen meer rekening houden met van Persie dan met KJH en Van Persie is een zekerheidje in een strafschoppenserie (tot nu toe)
Ik pleit niet voor Huntelaar ten koste van Persie. Maar zonder Huntelaar was het toernooi voor Oranje history geweest. Dat vergeten enkele haters (niet jij) hier graag. Het waarom van dat haten zal met de zakagenda te maken hebben.

zeux

De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 8:05 pm

Ik denk ook dat KJH beter is als pinchhitter dan als starter. Gewoon beginnen met Van Persie als starter.

@Wimpey: die gedachte over het cruciaal zijn van de goal van Huntelaar vertaalt zich ook naar die openingsgoal van Van Persie tegen Spanje. Natuurlijk was er toen nog een helft te spelen, maar mijn god wat een belangrijk moment. En zo is het resultaat van Oranje dus te danken aan verschillende spelers, niet maar aan één.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 06, 2014 8:22 pm

zeux schreef: @Wimpey: die gedachte over het cruciaal zijn van de goal van Huntelaar vertaalt zich ook naar die openingsgoal van Van Persie tegen Spanje. Natuurlijk was er toen nog een helft te spelen, maar mijn god wat een belangrijk moment.
Absoluut. Alleen wordt het van wedstrijd tot wedstrijd minder.
En zo is het resultaat van Oranje dus te danken aan verschillende spelers, niet maar aan één.
Nou, er steekt er één héél erg ver bovenuit. Benieuwd of en hoe lang ie dat volhoudt. Er wordt natuurlijk roofbouw op die jongen gepleegd.

Daarom is Duitsland wat mij betreft ook dé favoriet. Die kunnen de last over meerdere schouders verdelen. Oranje, de Argies en Brazilie hebben allen een cruciale speler verloren. De Duitsers niet.

zeux

De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 8:29 pm

Oh, maar ik denk ook dat de Duiters superieur gaan zijn.

Ik vrees een luizige goal van Messi in de 70ste minuut en einde verhaal voor Nederland.

Mogen ze met hun vermoeide ledematen nog die spekenbonenpot spelen. Ik zou daar ook geen zin in hebben.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 07, 2014 7:49 am

Als Nederland ergens geen tekenen van laat zien dan is het vermoeidheid. Van Persie uitgezonderd, al is dat al een jaar het geval bij hem, dus misschien niet te zwaar aan tillen... als hij in 1 van de twee komende wedstrijden zijn goaltje meepikt hoor je mij niet klagen.

Ik denk dat Nederland ook Argentinie op fitheid gaat aftroeven. En op nog enkele onderdelen.
Ajax!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 07, 2014 7:54 am

Bijna woensdag, dan hebben we eindelijk een nieuwe bondscoach. :biggthumpup.gif:
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jul 07, 2014 7:57 am

Je weet dat er sowieso nog een wedstrijd van Oranje komt? :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 07, 2014 8:03 am

O shit, die was ik vergeten, komt er toch nog een Nederland-Duitsland om de Kaisers baard.

Oke, na zaterdag kan dit minder prettige topic eindelijk dicht! :biggthumpup.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 8:09 am

Giacomo Puccini schreef:Als Nederland ergens geen tekenen van laat zien dan is het vermoeidheid. Van Persie uitgezonderd, al is dat al een jaar het geval bij hem, dus misschien niet te zwaar aan tillen... als hij in 1 van de twee komende wedstrijden zijn goaltje meepikt hoor je mij niet klagen.

Ik denk dat Nederland ook Argentinie op fitheid gaat aftroeven. En op nog enkele onderdelen.
Als ze tegen Argentinië verliezen gok ik dat een aantal spelers de vermoeidheid echt wel gaat voelen. Die pot om de derde plek vier jaar geleden ging helemaal nergens over. Volstrekt ongemotiveerd. En terecht. Dat zal nu zeker ook zo zijn denk ik.
Winnen ze van Argentinië, dan is de flow natuurlijk heel anders.

Plaats reactie