Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach
Moderator: mods
Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach
Volgens mij van het experiment van de cruijffrevolutie om talenten pas op hun 17e een contract aan te bieden
I think I lost my fucking headache
- InnerHarbour
Volgens mij hoorde ik ze daar zeggen dat hij op zijn 16de naar City is gegaan.Arthur schreef:Hij was toch pas 15 toen hij wegging? Dan mag je volgens mij geen contract aanbieden
YNWA
Volgens mij stond ie toen toch echt als een van de grootste talenten te boek. Blijft een vaag verhaal allemaal.InnerHarbour schreef:Was deze jongen niet zo goed dan bij Ajax dat hij geen contract kreeg?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Nee maar het besluit was toen al genomen.InnerHarbour schreef:Volgens mij hoorde ik ze daar zeggen dat hij op zijn 16de naar City is gegaan.Arthur schreef:Hij was toch pas 15 toen hij wegging? Dan mag je volgens mij geen contract aanbieden
Volgens mij had dit ook te maken wat JC wilde. Pas vanaf de 17e een contract. Intrinsieke motivatie

IK GELOOF!!!!!!
Dat zeg ik. Heeft dus wel wat miljoenen gekost, dat briljante plan
I think I lost my fucking headache
- InnerHarbour
Ja dat kan je wel zeggen, briljant plan, in heel Europa kan je vanaf je 16de een contract krijgen alleen bij Ajax vanaf je 17de, komt op mij over als "je mag blij zijn dat je bij Ajax mag voetballen". Was dat niet het verhaal van die van Os ook altijd?LucaS schreef:Dat zeg ik. Heeft dus wel wat miljoenen gekost, dat briljante plan
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo nov 14, 2018 11:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
Waarom dan?LucaS schreef:Dat zeg ik. Heeft dus wel wat miljoenen gekost, dat briljante plan
- Gezond verstand
Timothy Fosu-Mensah en deze jongen hadden dik geld opgeleverd. Miljoenen, waarschijnlijk zelfs tientallen miljoenen, die Ajax nu misloopt omdat ze toen dachten "we geven ze pas op hun 17de een contract"Cruijff schreef:Waarom dan?LucaS schreef:Dat zeg ik. Heeft dus wel wat miljoenen gekost, dat briljante plan
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Inderdaad. Niet alles wat JC aanraakte veranderde in goud helaas.
Dat hij zo dacht is overigens nog te begrijpen. Hij was al jaren niet meer in de voetbalwereld actief. Stond er toch wat verder vanaf. Maar de bestuurders toendertijd.
Dat hij zo dacht is overigens nog te begrijpen. Hij was al jaren niet meer in de voetbalwereld actief. Stond er toch wat verder vanaf. Maar de bestuurders toendertijd.
IK GELOOF!!!!!!
Daar moeten we wel een kanttekening bij maken. Het is niet gezegd dat deze spelers een aanbieding van Ajax hadden geaccepteerd. Het stond ze op dat moment vrij om direct voor een aanbieding uit Engeland te kiezen.
Nil volentibus arduum
Er zijn nog wel heel wat meer kanttekeningen bij te maken, zelfs.
kampioen én bekerwinnaar
kunt maken, een Catalaanse club na 14 (1960 en 1974) weer z'n eerste landstitel laat pakken, zowel in Barcelona als Amsterdam de eerste EC I (of eerste 3 op rij) weet te winnen en twee gigantische instituten opbouwt, dan komt 't toch aardig in de buurt.
Timothy Fosu-Mensah is een jongen die bij Ajax goed gebruikt had kunnen worden (hoewel? een heel matig linkerbeen en is hij beter dan Blind, Wöber en De Ligt?)
Bij Ajax zijn door de jaren heen, om verschillende redenen onder Narsingh, Assaïdi, Elia, Evander Sno, Rosario, Bergwijn, Dilrosun en Vito Wormgoor verdwenen.
Dit hele rijtje (en nog veel meer) is later in het betaalde voetbal beland, maar zouden ze via een Ajax contract de top hebben gehaald, als ze überhaupt het contractvoorstel hadden aangenomen?
Er leiden meerdere wegen naar Rome: weet je wat pas echt veel geld heeft gekost? Miljoenencontracten voor Evander Sno, Rob Wielaert, Miralem Sulejmani, Albert Luque, Niki Zimling of John Heitinga halen voor de ervaring.
De knaken die Chelsea aan Marco van Ginkel en aan vele "eigen jeugdspelers" heeft weggesmeten, dat gaat ook over miljoenen.
Veel jonge ventjes zijn materialistisch en terwijl De Ligt, Nouri en Van de Beek onder meer Liverpool en Bayern vriendelijk bedankten voor een aanbod, happen sommigen bij de eerste waaier met geld meteen toe.
Spelers als Mitchell Donald, Kishna, El Ghazi en Javier Martina hebben wel een eerste contract bij Ajax genomen maar of hun weg die (al dan niet) dood loopt naar de top een betere of slechtere is dan die van Dilrosun weet je niet. Een Dilrosun die debuteert bij Ajax haalt misschien wel helemaal Oranje niet.....
In de tussentijd heeft Ajax ook gewoon geïnvesteerd in (toen bijna) 17-jarige jeugdspelers als Bazoer waar iedereen een gouden toekomst in zag.
Ook die weg liep dood, maar je kunt niet zeggen dat Ajax niets heeft gedaan aan jeugdscouting, aan het opwaarderen van zowel de voorwaarden, begeleiding en de contracten.
Echter ik ben er pertinent tegen dat je iedereen die 16 wordt automatisch een contract aanbiedt... Of dat je jeugdspelers met lastige ouders gaat voortrekken. Men is niet voor niets met de A2 gestopt... als je de laatste stap bij Ajax bij een pakje boter krijgt en 't contract op je 16e als standaard cadeautje dan betwijfel ik sterk hoeveel Onana's, Frenkie's en Matthijs de Ligten er nog komen bovendrijven......
Mwa... als je zelfs feyenoordLionel schreef:Inderdaad. Niet alles wat JC aanraakte veranderde in goud helaas.

LucaS schreef:Dat zeg ik. Heeft dus wel wat miljoenen gekost, dat briljante plan
Lionel schreef:Timothy Fosu-Mensah en deze jongen hadden dik geld opgeleverd. Miljoenen, waarschijnlijk zelfs tientallen miljoenen, die Ajax nu misloopt omdat ze toen dachten "we geven ze pas op hun 17de een contract"
Timothy Fosu-Mensah is een jongen die bij Ajax goed gebruikt had kunnen worden (hoewel? een heel matig linkerbeen en is hij beter dan Blind, Wöber en De Ligt?)
Bij Ajax zijn door de jaren heen, om verschillende redenen onder Narsingh, Assaïdi, Elia, Evander Sno, Rosario, Bergwijn, Dilrosun en Vito Wormgoor verdwenen.
Dit hele rijtje (en nog veel meer) is later in het betaalde voetbal beland, maar zouden ze via een Ajax contract de top hebben gehaald, als ze überhaupt het contractvoorstel hadden aangenomen?
Er leiden meerdere wegen naar Rome: weet je wat pas echt veel geld heeft gekost? Miljoenencontracten voor Evander Sno, Rob Wielaert, Miralem Sulejmani, Albert Luque, Niki Zimling of John Heitinga halen voor de ervaring.
De knaken die Chelsea aan Marco van Ginkel en aan vele "eigen jeugdspelers" heeft weggesmeten, dat gaat ook over miljoenen.
Veel jonge ventjes zijn materialistisch en terwijl De Ligt, Nouri en Van de Beek onder meer Liverpool en Bayern vriendelijk bedankten voor een aanbod, happen sommigen bij de eerste waaier met geld meteen toe.
Spelers als Mitchell Donald, Kishna, El Ghazi en Javier Martina hebben wel een eerste contract bij Ajax genomen maar of hun weg die (al dan niet) dood loopt naar de top een betere of slechtere is dan die van Dilrosun weet je niet. Een Dilrosun die debuteert bij Ajax haalt misschien wel helemaal Oranje niet.....
In de tussentijd heeft Ajax ook gewoon geïnvesteerd in (toen bijna) 17-jarige jeugdspelers als Bazoer waar iedereen een gouden toekomst in zag.
Ook die weg liep dood, maar je kunt niet zeggen dat Ajax niets heeft gedaan aan jeugdscouting, aan het opwaarderen van zowel de voorwaarden, begeleiding en de contracten.
Echter ik ben er pertinent tegen dat je iedereen die 16 wordt automatisch een contract aanbiedt... Of dat je jeugdspelers met lastige ouders gaat voortrekken. Men is niet voor niets met de A2 gestopt... als je de laatste stap bij Ajax bij een pakje boter krijgt en 't contract op je 16e als standaard cadeautje dan betwijfel ik sterk hoeveel Onana's, Frenkie's en Matthijs de Ligten er nog komen bovendrijven......
Laatst gewijzigd door Cruijff op do nov 15, 2018 12:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In de tussentijd zijn er ook gewoon aanpassingen gedaan en is men meegegaan met de tijd.
Dat een 16-jarige, die een potentie toont zoals De Ligt deed, in de huidige tijd niet al gecontracteerd wordt is inmiddels achterhaalde onzin, want hij tekende een contract op zijn 16e en wordt dit seizoen 20.
Met de huidige oververhitting op de transfermarkt is dat salaris plafond van 1 miljoen ook allang verleden tijd. Gelukkig houdt Ajax de financiën op orde en blijft het bij uitzonderingen, maar je hebt dus mooi uit de PL versterkingen kunnen halen die bij menig CL deelnemer niet zouden misstaan.
Dat een 16-jarige, die een potentie toont zoals De Ligt deed, in de huidige tijd niet al gecontracteerd wordt is inmiddels achterhaalde onzin, want hij tekende een contract op zijn 16e en wordt dit seizoen 20.
Met de huidige oververhitting op de transfermarkt is dat salaris plafond van 1 miljoen ook allang verleden tijd. Gelukkig houdt Ajax de financiën op orde en blijft het bij uitzonderingen, maar je hebt dus mooi uit de PL versterkingen kunnen halen die bij menig CL deelnemer niet zouden misstaan.
- InnerHarbour
Cruijff schreef:is dat salaris plafond van 1 miljoen ook allang verleden tijd. Gelukkig houdt Ajax de financiën op orde en blijft het bij uitzonderingen, maar je hebt dus mooi uit de PL versterkingen kunnen halen die bij menig CL deelnemer niet zouden misstaan.

Tadic misschien bij wat clubs uit de vierde pot maar verder niet hoor en Delay, ik hoorde ze in Manchester nog lachen toen ik laatst in Liverpool was dat ze dat omgebouwde wijf voor 20 miljoen hebben kunnen verpatsen aan Ajax, kon verder ook nergens heen.
YNWA
Wat doe jij op zo'n mooie dag als vandaag op AT, IH?
Het is een super zonnige dag, ga lekker golfen man.
Het is een super zonnige dag, ga lekker golfen man.

Het merendeel van de fans op Redcafe baalden anders van zijn vertrek, de commentaren over de speler Blind waren verrassend politiek.InnerHarbour schreef: ik hoorde ze in Manchester nog lachen toen ik laatst in Liverpool was dat ze dat omgebouwde wijf voor 20 miljoen hebben kunnen verpatsen aan Ajax, kon verder ook nergens heen.
Er zijn in de Champions League steenrijke clubs die thuis met 0-4 van Club Brugge verliezen hè. Die kunnen Daley prima gebruiken.InnerHarbour schreef:Tadic misschien bij wat clubs uit de vierde pot maar verder niet hoor en Delay,
Dat is inderdaad klinkklare onzin. Blind zn tekortkomingen zijn duidelijk, maar zn toegevoegde waarde qua spelinzicht, passing en multifunctionaliteit werd ook wel degelijk erkend en gewaardeerd.Cruijff schreef:Het merendeel van de fans op Redcafe baalden anders van zijn vertrek, de commentaren over de speler Blind waren verrassend politiek.InnerHarbour schreef: ik hoorde ze in Manchester nog lachen toen ik laatst in Liverpool was dat ze dat omgebouwde wijf voor 20 miljoen hebben kunnen verpatsen aan Ajax, kon verder ook nergens heen.
- InnerHarbour
Toon aan.Cruijff schreef:Het merendeel van de fans op Redcafe baalden anders van zijn vertrek, de commentaren over de speler Blind waren verrassend politiek.
YNWA
WP'tje had dat uitgezocht en hier geciteerd:
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... &start=250
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... &start=250
WP_Legend schreef:Op Redcafe zijn ze best aardig over Daley hoor, veel positiever dan sommige hier..
He was a good player. We misused him.
------
Still dont know what his best position was.
But the guy was always a good soldier for the team. Cant and dont have anything bad to say about a player like that. Im a fan, but off ya go and good luck.
======
Classy player. Liked him at CM, not so much at LB. Suited CB only in a 3 IMO.
=======
I remember when he came in, LVG started playing him at the base of a Diamond midfield, he really looked like the midfielder we had been needing.
====
Goodbye sweet prince :( I’m gutted it hasn’t worked out with Blind. He’s a very good player, one of the players I like the most at the club and one whose attributes I really admire. I think he’s suited to a team that is possession based, so always thought he’d be a great fit for Barca but Ajax is a great fit again for him tbh. I swear, if he had pace he would be truly outstanding, no lie. All the best Daley.
=====
The best player we could use at the centre of a back 3 - without buying anyone new.
Has the ability to bring the best out of players like Smalling who are much more reactive defensively than proactive.
The fact he has this random physical limitations whilst Lindellf hides behinds his hands at every cross is simply absurd.
Not happy - but i was never happy with Jose except for players he bought for the club like Pogba & not bought purely for himself.
OH well. I loved watching Blind.
=====
Could never understand why he wasn't used more, quality on the ball, can read the game well, excellent at set pieces, good passer etc, if we had truly elite players keeping him out then fair enough, but we don't.
I guess he's just not appreciated by a manager who prefers a battering ram approach over a bit of finesse.
=====
Thought he could do better than Ajax. I know its his home and all that but its basically dropping down a division. He would be a very good signing at that price for any top 12 team especially with his versatility.
====
Good player, thought he was excellent as a CB with Smalling. He’s clearly not a Jose player, and so he needs to go. Wish him all the best.
- InnerHarbour
Dit is het meerendeel van de fans op RC niet. Dit zijn er een paar, BS dus.
YNWA
InnerHarbour schreef:Dit is het meerendeel van de fans op RC niet. Dit zijn er een paar, BS dus.
Als ze dit seizoen Man U zien spelen zullen er meer en meer zijn die zich afvragen waarom ze in vredesnaam spelers als deze hebben weggedaan en niet hun trainer.
- InnerHarbour
Boewhahahahahahahahahahahahaha, je bent in vorm op de vroege morgen. 

YNWA
Ben al weken in vorm.InnerHarbour schreef:Boewhahahahahahahahahahahahaha, je bent in vorm op de vroege morgen.

Jij kunt wellicht een punt hebben dat dit 11 of 12 reacties zijn en dus inderdaad geen meerderheid.
Maar denk je dat je over Mitchell Dijks ook maar 1 zo'n reactie kunt vinden? Dat op een Feyenoord message board nu met weemoed wordt teruggeblikt op het vertrek van Jean-Paul Boëtius of dat Chelsea fans de verkoop van Traore betreuren?
Dat dit te vinden is op het Redcafe is een indicatie dat die "IJsselmeervogels speler" het in Manchester nog vrij aardig heeft gedaan.
- InnerHarbour
Dank u.Cruijff schreef:Jij kunt wellicht een punt hebben dat dit 11 of 12 reacties zijn en dus inderdaad geen meerderheid.

YNWA
'Thanks for proving my point' zeg of denk je dan meestal, hè?InnerHarbour schreef:Dank u.Cruijff schreef:Jij kunt wellicht een punt hebben dat dit 11 of 12 reacties zijn en dus inderdaad geen meerderheid.

Maar ik blijf er bij: er zijn ook spelers uit Manchester, uit de Kuip, de Arena of uit Liverpool verdwenen zonder dat er 3 of 4 positieve reacties over die gozer te vinden zijn.
Zo slecht heeft Delay het daar niet gedaan.
Nog sterker was om 13 negatieve reacties aan te tonen over dezelfde periodsInnerHarbour schreef:Dank u.Cruijff schreef:Jij kunt wellicht een punt hebben dat dit 11 of 12 reacties zijn en dus inderdaad geen meerderheid.
Die slappe hap van een Wijnaldum loopt alleen maar in de weg steeds. Soft cock.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -