HET EK 2008 TOPIC

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr jan 27, 2006 7:16 pm

Omdat de 1 en 2 doorgaan moet dit wel lukken. Leuk zal het niet worden tegen al die B en C landen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 27, 2006 9:27 pm

Eindelijk loten die moffen eens een keer zwaar.

Oranje kwalificeert zich met 2 vuisten in de neus.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 28, 2006 1:52 am

Jij hebt toch in Duitsland gewoond, Wimpey?

Feest

Bericht door Feest » za jan 28, 2006 1:55 am

Gewoond? Hij was verdomme Kaiser Wilhempey....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 28, 2006 2:40 am

Kaiser wie? :D

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za jan 28, 2006 6:09 pm

Is dit een suffe loting of wat...?

Als ik het kan opbrengen om voor twee van deze kwalificatieduels de TV aan te zetten, dan is het veel.

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 28, 2006 6:17 pm

wimpey schreef:Eindelijk loten die moffen eens een keer zwaar.
Zwaar? Ik vind juist dat ze weer makkelijk geloot hebben, zoals eigenlijk altijd. Hoe ze het elke keer weer voor elkaar krijgen snap ik ook niet. Alleen Tjechië is een beetje lastig al zijn die ook al wat over hun top. Voor de rest zit er echt niks bijzonders in hun poule.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jan 28, 2006 6:25 pm

Nou, de Ieren zitten normaliter ook wel bij de eerste twee en Slowakije was draaide ook een prima groep deze kwalificaties. Neemt niet weg dat ik denk dat de Duitsers er zoals altijd wel weer bij zullen zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 28, 2006 6:55 pm

brigade zuid schreef:
wimpey schreef:Eindelijk loten die moffen eens een keer zwaar.
Zwaar? Ik vind juist dat ze weer makkelijk geloot hebben, zoals eigenlijk altijd. Hoe ze het elke keer weer voor elkaar krijgen snap ik ook niet. Alleen Tjechië is een beetje lastig al zijn die ook al wat over hun top. Voor de rest zit er echt niks bijzonders in hun poule.
Precies. Van Nedved is het nog niet zeker of hij uberhaupt naar het WK gaat en Galasek, Poborsky en Koller zijn ook op leeftijd.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za jan 28, 2006 9:58 pm

Nou,als je kijkt naar de andere poules denk ik dat Duitsland toch een boven-gemiddelde zware poule heeft geloot.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do feb 16, 2006 4:20 pm

Van Basten tevreden over programma

NOORDWIJK - Het allerliefste was Marco van Basten de kwalificatie voor het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland begonnen met een uitwedstrijd tegen Roemenië. De bondscoach van het Nederlands elftal wilde zijn ploeg vervolgens in de zomer laten genieten van een welverdiende vakantie en als het een beetje kon ook nog de laatste wedstrijd voor eigen publiek spelen.

Zoals verwacht liep het allemaal een beetje anders. Na overleg met de bondscoaches van de tegenstanders van het Nederlands elftal in de EK-kwalificatie moest ook Van Basten donderdag in Noordwijk constateren dat niet al zijn eisen waren ingewilligd.

‘Logisch ook’, stelde de bondscoach. ‘Het was namelijk geven en nemen. Andere bondscoaches hadden natuurlijk ook wensen. Maar al met al mag ik niet klagen hoor. Ik ben best tevreden, al had het natuurlijk altijd beter gekund.’

Van Basten ziet het als een groot voordeel dat Oranje volgend jaar juni niet in actie komt. De zes tegenstanders van het Nederlands elftal in de EK-kwalificatie, Roemenië, Bulgarije, Wit-Rusland, Slovenië, Albanie en Luxemburg, treffen elkaar op 2 juni en 6 juni.

‘De kalender is overvol. Ik ben heel tevreden dat de Nederlandse internationals volgend jaar zomer normaal rust kunnen nemen’, aldus Van Basten. ‘Dat is het grootste voordeel van dit programma. Het grootste nadeel is denk ik dat we in november 2007 afsluiten met een uitwedstrijd tegen Wit-Rusland. Er kan daar op 21 november veel sneeuw liggen.’

Net Nederlands elftal start de EK-kwalificatie op 2 september dit jaar met een uitwedstrijd bij Luxemburg. Vier dagen later volgt een thuisduel met Wit-Rusland. ‘Ik was liever met een sterkere tegenstander begonnen’, aldus Van Basten. ‘Maar aan de ander kant nu is het helemaal zaak dat we met twee overwinningen beginnen.’

Van Basten was liever begonnen met een uitwedstrijd tegen Bulgarije of Roemenië, op het oog de grootste concurrenten van het Nederlands elftal voor de groepszege. Oranje treft Bulgarije voor het eerst op 7 oktober dit jaar in Sofia. De eerste ontmoeting met Roemenië staat voor 24 maart volgend jaar in Nederland gepland. Het is nog niet bekend in welke stadions alle wedstrijden worden afgewerkt.

Programma Nederlands elftal:
2-9-2006: Luxemburg - Nederland,
6-9-2006: Nederland - Wit-Rusland,
7-10-2006: Bulgarije - Nederland,
11-10-2006: Nederland - Albanië,
24-03-2007: Nederland - Roemenië,
28-03-2007: Slovenië - Nederland,
8-9-2007: Nederland - Bulgarije,
12-9-2007: Albanië - Nederland,
13-10-2007: Roemenië - Nederland,
17-10: Nederland - Slovenië,
17-11-2007: Nederland - Luxemburg,
21-11-2007: Wit-Rusland - Nederland.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 16, 2006 7:07 pm

Duke schreef:‘De kalender is overvol. Ik ben heel tevreden dat de Nederlandse internationals volgend jaar zomer normaal rust kunnen nemen’, aldus Van Basten. ‘Dat is het grootste voordeel van dit programma. Het grootste nadeel is denk ik dat we in november 2007 afsluiten met een uitwedstrijd tegen Wit-Rusland. Er kan daar op 21 november veel sneeuw liggen.’
Moet de wereldkampioen geen Confederations Cup spelen in 2007, ofzo? :hypocrite: ;)

Het schema ziet er aardig uit. We hoeven geen enkele keer twee lastige uitwedstrijden achter elkaar te spelen. We beginnen met een makkie en als het er bij de twee laatste wedstrijden op aankomt zouden we daar ook geen punten hoeven te verspillen. :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 11, 2006 11:44 am

Cocu zet na het WK een punt achter zijn interlandloopbaan, meldt Radio 1 net.
Het stinkt aan alle kanten!

Marijn

Bericht door Marijn » di apr 11, 2006 3:52 pm

Dan verwacht ik dat 'ie nog wel een jaartje doorgaat bij PSV. Dat is iets wat PSV goed kan gebruiken.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 11, 2006 8:36 pm

joey schreef:Cocu zet na het WK een punt achter zijn interlandloopbaan, meldt Radio 1 net.
Met een beetje geluk haalt hij de 100 interlands. :worshippy:

Na dit toernooi is het definitief afgelopen met de oude garde. Reiziger en Kluivert zijn passé en ik kan me voorstellen dat Van Bronckhorst en Van der Sar ook nog stoppen. Davids zal niet meer geselecteerd worden, denk ik.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di apr 11, 2006 9:20 pm

Reiziger is al gestopt bij Oranje. Ik denk niet dat er veel meer spelers van het huidige Oranje er volgende keer niet meer bij zijn. Een v.d. Sar staat wat mij betreft gewoon nog onder de lat in 2008 hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 11, 2006 9:47 pm

Mr. Ajax schreef:Reiziger is al gestopt bij Oranje. Ik denk niet dat er veel meer spelers van het huidige Oranje er volgende keer niet meer bij zijn. Een v.d. Sar staat wat mij betreft gewoon nog onder de lat in 2008 hoor.
Ik dacht dat Reiziger zich op een gegeven moment weer beschikbaar had gesteld?

Het is nog maar de vraag of Van der Sar en Van Bronckhorst nog voetballen, tegen die tijd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 13, 2006 8:58 pm

Roberto Donadoni moet Lippi doen vergeten

13/7/2006 20:14

De Italiaanse voetbalbond (FIGC) heeft razendsnel een opvolger gevonden voor de opgestapte bondscoach Marcello Lippi. Roberto Donadoni volgt de succescoach op en moet op weg naar het EK 2008 zien af te rekenen met Frankrijk en Oekraïne.

Komende dinsdagmiddag zal de FIGC Donadoni officieel presenteren, verklaarde speciaal bondscommissaris Guido Rossi.

Donadoni zat zonder club sinds hij halverwege het afgelopen seizoen was opgestapt bij Livorno. De 42-jarige trainer kan nog niet bogen op een imposant curriculum vitae als coach. In de Serie A was Donadoni amper een jaar werkzaam bij Livorno. Daarvoor werkte hij even voor Lecco (Serie C1) en nog korter bij Genoa (Serie B), waar hij na drie opeenvolgende nederlagen al weer moest vertrekken.

Als speler heeft hij wel een fraai palmares met vijf Italiaanse titels bij AC Milan en drie Europa Cup I's. Bovendien speelde hij 63 interlands, inclusief deelnames aan de WK's van 1990 en 1994.

Donadoni's eerste klus is om zich met Italië te kwalificeren voor het komende EK in Oostenrijk en Zwitserland. Die opgave is geen simpele, want de Azzurri komen in groep B Frankrijk, Oekraïne, Schotland, Litouwen, Georgië en de Faerøer tegen. De nummers een en twee plaatsen zich voor de eindronde. Op 6 september staat de uitwedstrijd tegen Frankrijk gepland.

Lippi besloot woensdag op te stappen nadat hij tijdens het afgelopen WK met Italië de wereldtitel had veroverd.
vi.nl

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » do jul 13, 2006 9:04 pm

Dat hebben ze snel voor mekaar hoor.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 01, 2006 8:07 pm

Dinsdag geding om licht-uit-actie

` De ondernemingsraden van de grootste
energiebedrijven moeten dinsdag voor de
rechter verschijnen in verband met hun
dreigement om woensdag het licht uit te
doen tijdens de interland Nederland -
Wit-Rusland.De KNVB heeft tegen hen een
kort geding aangespannen.

De voetbalbond zegt "onevenredig grote"
schade te kunnen lijden door de actie.
Daarbij valt te denken aan geldboetes
van de UEFA en uitsluiting van Oranje
van de eindronde van het EK.

De energiewerkers willen met hun actie
protesteren tegen de Splitsingswet.Die
heeft volgens hen rampzalige gevolgen
voor de Nederlandse energiesector.
nos tt

De KNVB zal dit wel winnen, zal op zich wel geinig zijn als het licht wel uitgaat. :au:

Cees, wat denk jij van de kansen?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 01, 2006 8:27 pm

Het zou me verbazen als de rechtbank toestaat dat die lui het licht mogen uitdoen. Is (in theorie) immers zelfs gevaarlijk voor het welzijn van 35.000 aanwezige bezoekers. Een belangenafweging zou m.i. moeten uitvallen in het voordeel van de KNVB, omdat diens belangen groter zijn. Maar ja, als je een rechter treft die de ballen verstand van voetbal heeft... ;)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 02, 2006 1:58 am

Of nog erger, eentje die een hekel heeft aan voetbal en voetbalsupporters. :nailbite:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 02, 2006 4:01 pm

Niet meer relevant:

103 Teletekst za 02 sep
Lichtstaking Eindhoven afgeblazen

` De stroomafsluiting,woensdag tijdens
de interland Nederland - Wit-Rusland,is
afgeblazen.Dat heeft het bestuur van
het platform van ondernemingsraden in
de energiesector LME laten weten.

Met het uitschakelen van de verlichting
in het PSV-stadion in Eindhoven wilden
de ondernemingsraden van Delta,Essent,
Eneco Energie en Nuon protesteren tegen
het wetsvoorstel voor splitsing van de
energiebedrijven.

De KNVB dreigde de vier bestuursleden
van de LME persoonlijk aansprakelijk te
stellen voor de financiële gevolgen.De
LME zegt dat het nooit de bedoeling was
het licht ook echt uit te doen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Beloki

Bericht door Beloki » zo okt 01, 2006 11:46 am

Raul lijkt het spaans elftal te kunnen vergeten:

Aragonés laat Raúl links liggen
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 29 september om 13:01

Bondscoach Luis Aragonés heeft door Raúl niet te selecteren voor de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Zweden (7 oktober) en de oefeninterland met Argentinië (11 oktober) voor de nodige opschudding gezorgd in Spanje. De 67-jarige bondscoach maakte vanmiddag om 12:30 uur de Spaanse selectie bekend.

“Ik heb mijn beslissing niet persoonlijk laten weten aan Raúl. Met geblesseerde spelers praat ik meestal wel. Vorig jaar met Xavi, nu ook met mijn vriend Samuel Eto’o, maar voor de rest niet. Het niet selecteren van Raúl is geen buitengewone beslissing. Ik heb gekozen voor spelers die op dit moment deze wedstrijden aankunnen”, aldus Aragonés die ook spelers als Pernía, Morientes, Vicente of Joaquín thuis liet.

Het is de eerste maal dat de aanvoerder van Real Madrid en la selección española niet wordt geselecteerd sinds zijn debuut op 9 oktober 1996 tegen Tsjechië.

Keepers: Casillas (Real Madrid), Reina (Liverpool)

Verdedigers: Antonio López, Pablo Ibáñez (Atlético Madrid), Puyol (Barcelona), Capdevila (Deportivo la Coruña), Juanito (Real Betis), Sergio Ramos (Real Madrid)

Middenvelders: Cesc Fábregas (Arsenal), Iniesta, Xavi (beiden Barcelona), Xabi Alonso (Liverpool), Albelda, Angulo (beiden Valencia)

Aanvallers: Fernando Torres (Atlético Madrid), Luis García (Liverpool), Reyes (Real Madrid), Villa (Valencia).
voetbalzone

elliquido

Bericht door elliquido » di okt 03, 2006 4:09 pm

kijken of raul nu ook gaat bedanken
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gesloten