Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach
Moderator: mods
Engelaar heeft een geweldig EK gespeeld, en staat nu bij een grote Europese club wekelijks in de basis. Dan hoor je gewoon voor het Nederlands elftal te spelen. Timmer doet het nu wat minder bij Feyenoord maar heeft wel ervaring en weet hoe hij een keeper als Stekelenburg scherp moet houden. Vermeer zit de rest van dit seizoen op bank, je selecteert toch geen keeper die niet eens speelt? De Cler is jarenlang een degelijke waarde in Oranje, moet je hem dan ineens niet selecteren als het er wat problemen zijn bij Feyenoord? Tuurlijk als de Cler over een hele lange periode slecht presteert dan komt het moment dat je iemand anders selecteerd.Verder heeft van Marwijk op het moment van zijn aanstelling al aangegeven dat Ooijer en Mathijssen in principe tot en met het WK van 2010 zijn centrum vormen.
Als van Basten nog bondscoach was geweest, waren jongens als van der Wiel en Elia allang geselecteerd, maar ik vind het juist goed dat van Marwijk daar wat langer mee wacht. Er is nu veel meer duidelijk, er zijn meer vastigheden. Spelers krijgen het gevoel dat ze eerst over een langere periode goed moeten presteren om voor het Nederlands elftal in aanmerking te komen.
Als van Basten nog bondscoach was geweest, waren jongens als van der Wiel en Elia allang geselecteerd, maar ik vind het juist goed dat van Marwijk daar wat langer mee wacht. Er is nu veel meer duidelijk, er zijn meer vastigheden. Spelers krijgen het gevoel dat ze eerst over een langere periode goed moeten presteren om voor het Nederlands elftal in aanmerking te komen.
Ik vond Engelaar een van de minst goede spelers van Oranje tijdens het EK. Bij Schalke presteert hij tot dusver slecht, overigens. Timmer is ervaren, maar gewoon een matige keeper. En over De Cler hoeven we het al helemaal niet te hebben. In z'n AZ-periode al ontzettend overschat, maar in die 2,5 jaar Feyenoord heeft iedereen kunnen zien hoe matig hij eigenlijk is. Ik heb hem overigens nog nooit een goede wedstrijd in het Nederlands elftal zien spelen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De Cler is helemaal geen degelijke waarde in Oranje. Heeft nog geen 20 interlands en speelt toch ook bijna nooit in Oranje? Zijn prestaties bij Feyenoord zijn bedroevend.
Vermeer heeft de afgelopen tijd goed gespeeld en Timmer laat week in week uit zien dat hij tekort komt. Pakt helemaal niets en is bij een eventuele plaatsing bijna 40. Stekelenburg lacht zich dood, want Timmer is helemaal geen scherprechter. Die vent kan er namelijk helemaal niet zoveel van.
Ik ben benieuwd of Ooijer het WK gaat halen, want dan is die jongen 36 en dan nog in het centrum? Poeh, die wordt vierkant voorbijgelopen.
Van Marwijk moet eens denken aan de langere termijn, want over 2 jaar zit hij met een bejaard elftal als hij zo doorgaat. Ik kan je op een briefje geven dat je dan het lachertje van het WK wordt.
Vermeer heeft de afgelopen tijd goed gespeeld en Timmer laat week in week uit zien dat hij tekort komt. Pakt helemaal niets en is bij een eventuele plaatsing bijna 40. Stekelenburg lacht zich dood, want Timmer is helemaal geen scherprechter. Die vent kan er namelijk helemaal niet zoveel van.
Ik ben benieuwd of Ooijer het WK gaat halen, want dan is die jongen 36 en dan nog in het centrum? Poeh, die wordt vierkant voorbijgelopen.
Van Marwijk moet eens denken aan de langere termijn, want over 2 jaar zit hij met een bejaard elftal als hij zo doorgaat. Ik kan je op een briefje geven dat je dan het lachertje van het WK wordt.
Probleem is dat we in Nederland amper een fatsoenlijke linksback hebben. van Bronckhorst speelt er nu bij gebrek aan beter, en doet dat best redelijk maar dat is natuurlijk ook geen topper. En als De Cler geen directe tegenstander heeft kan hij best redelijk voetballen hoor. Dan komt hij af en toe mee naar voren en hij heeft een aardige voorzet in huis.
Wie zouden jullie(Enganche en Peter) dan selecteren in plaats van de Cler?
Wie zouden jullie(Enganche en Peter) dan selecteren in plaats van de Cler?
Het is echt ongelooflijk. De Cler, Timmer, laatst haalde ie Kromkamp erbij. Ouwe Ooijer, horror Heitinga, Engelaar die bij S04 volledig door het ijs zakt. Boula die bij VFB geen basisspeler is en continu geblesseerd is. Belangrijkste criterium lijkt te zijn dat een speler in het verleden een x-aantal interlands heeft verzameld... Naar prestatie wordt niet geselecteerd. Dick Advocaat all over again. Het viel me trouwens mee dat ie Schaars heeft geselecteerd!!Bertje schreef:Sowieso een belachelijke selectie. Jongens als Heitinga en Engelaar hebben hier ook niets te zoeken. Die grijskop heeft totaal geen idee waar hij mee bezig is.
Het is zo'n bangerik. Echt een fluttrainer. Stort Feyenoord met een aantal belegen dure 30ers nog verder het bos in, wordt 6e en wordt als beloning bondscoach. Niet te bevatten....
Dat doet BVM wel goed: zo weinig mogelijk Ajacieden selecteren. Onze jongens hebben wel wat belangrijkers aan hun hoofd!!Peter schreef:Ja, maar waarom dan nog de Cler mee? Ik zou ook een Urby meenemen, trouwens. Niet per sé als linksback, maar iig wel in de voorselectie. Verder zou ik vdWiel ook selecteren.

- Jinne
- Site Admin
Hij zit er dus wel bij.KNVB.nl
Ibrahim Afellay (PSV), Ryan Babel (Liverpool), Mark van Bommel (Bayern München), Edson Braafheid (FC Twente), John Heitinga (Atlético Madrid), Klaas Jan Huntelaar (Real Madrid), Nigel de Jong (Manchester City), Dirk Kuyt (Liverpool), Dirk Marcellis (PSV), Joris Mathijsen (HSV), David Mendes da Silva (AZ), André Ooijer (Blackburn Rovers), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Real Madrid), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Gregory van der Wiel (Ajax), Demy de Zeeuw (AZ).
Als is het opmerkelijker dat Timmer en Steek geselecteerd zijn. 'Vorm' zegt dus niets.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
- AT Toto winner 15/16