Jong Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 2:26 pm

Nee, dát zegt hij niet, Thomas. :hypocrite.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 15, 2008 2:30 pm

Nee, dat willen de criticasters natuurlijk in het midden laten. :666.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 2:30 pm

Precies, voor het geval dat.

Jesse

Bericht door Jesse » di jul 15, 2008 2:31 pm

Ja en nee, zou Baseman zeggen. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 2:38 pm

:icon_biggrin.gif:

Foppe is zeker bang dat Aissati met zijn hoofd bij Ajax zit. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 15, 2008 2:40 pm

Ik vind Aissati zeker een talent. Maar zo geweldig groot als sommigen hem hier maken is ie nog lang niet en er zijn genoeg tekenen waardoor je op zijn minst twijfels kan hebben of hij daar gaat komen

Jesse

Bericht door Jesse » di jul 15, 2008 2:47 pm

Misschien neemt hij hem niet mee omdat hij het hele jaar niet heeft gespeeld?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 2:50 pm

Wat een nuance, Luuk. Ik zou het leuker vinden als je hem de nieuwe (.....) noemde. :icon_mrgreen.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 2:50 pm

Ik ben het met Luuk eens. Aissati kan voetballen, maar hij moet het allemaal nog laten zien.

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 15, 2008 3:03 pm

Voetballend is het wel goed allemaal. Maar het is geen toeval Thomas...
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 15, 2008 3:07 pm

Zullen we hem de nieuwe Oulida noemen dan, Johnk?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 15, 2008 3:08 pm

joey schreef:Ik ben het met Luuk eens. Aissati kan voetballen, maar hij moet het allemaal nog laten zien.
Iedereen moet het nog laten zien. Het gaat om de inschatting óf een speler het gaat laten zien.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 3:11 pm

Dat weet je nooit zeker. Er kan zoveel gebeuren. De speler kan een zware blessure krijgen of mentaal tekort komen voor de top.

Pfff, wat kon die Dani voetballen. Was een zekerheidje, dat dacht iedereen.

Maar over de OS, de Belgische selectie is ook bekend:

Kompany toch opgeroepen voor Olympische Spelen

Beloftencoach Jean-François De Sart maakte zijn definitieve selectie bekend voor de Olympische Spelen in Peking. Vincent Kompany, die van zijn club het verbod kreeg om mee te gaan, werd toch opgeroepen.

"Eerst en vooral ben ik heel fier dat we een van de vier Europese landen zijn die mogen aantreden op het olympisch voetbaltoernooi. De Olympische Spelen zijn immers een van de grootste sportevenementen ter wereld", stelde de Sart. Ik heb mijn selectie gemaakt op basis van het succesvolle EK voetbal van vorige zomer (waar België de halve finales bereikte). Ik wilde spelers belonen die de kwalificatie voor de Spelen behaald hebben. Ik heb gekozen voor een homogene en uitgebalanceerde groep. Ook polyvalentie vond ik heel belangrijk", aldus de beloftencoach. De Sart selecteerde 22 spelers. De definitieve selectie van 20 (18 + 2 reserven) wordt in principe komende dinsdag gegeven. "Het is de bedoeling om met 20 spelers naar China te vertrekken. Ik heb ook maar voor twee spelers die ouder zijn dan 23 (de 'dispensatiespelers', Sepp De Roover en Maarten Martens) gekozen. Mbo Mpenza en Gabi Mudingayi, die ook in de voorselectie zaten werden niet weerhouden. Mpenza werd niet vrijgegeven door zijn nieuwe club, het Griekse Larissa, Mudingayi werd omwille van sportieve redenen niet geselecteerd", verduidelijkte de Sart.

Kompany en Fellaini

De meest opvallende namen in de selectie zijn die van verdediger Vincent Kompany, die van zijn club Hamburg niet mee mag naar Peking, en middenvelder Marouane Fellaini. Kompany wordt door de KBVB als selecteerbaar beschouwd. Volgens de reglementen van de Wereldvoetbalbond (FIFA) moet Hamburg zijn speler afstaan. Indien de Duitse club weigert om de ex-Gouden Schoen vrij te geven, bepaalt de Belgische Bond later een standpunt.

Fellaini, de sterkhouder van Standard, speelt mogelijk niet alle wedstrijden in Peking zodat hij met zijn club kan aantreden in de derde voorronde van de Champions League. Na de loting voor die derde en laatste voorronde van het kampioenenbal (op 1 augustus, nvdr) zal de Belgische Voetbalbond in samenspraak met het bestuur van de Rouches samenzitten om tot een compromis te komen. Het meespelen van Fellaini op de Spelen hangt met andere woorden af van de sterkte van de tegenstander van de Luikenaars in de laatste voorronde en of ze eerst thuis of op verplaatsing spelen. "Waarom ik Axel Witsel (bij Standard ploegmaat van Fellaini) niet selecteerde? Ik had de afspraak gemaakt dat ik niet meer dan twee spelers van een ploeg selecteerde die de voorronde van de Champions League moet afwerken en ik opteerde voor Mulemo en Fellaini", verduidelijkte de Sart.

Dinsdag werd ook duidelijk dat René Vandereycken, de bondscoach van de Rode Duivels, niet mee naar China afreist. "Het was de bedoeling dat ik meer betrokkenheid wou, omdat er veel A-spelers in de olympische selectie zitten. Aangezien er echter een beperkt aantal accreditaties zijn, ga ik niet mee. Die beslissing was trouwens al enkele weken geleden genomen", verzekerde Vandereycken.

Doelmannen:
Logan Bailly, Yves De Winter, Ma-Kalambay

Verdedigers:
Ciman, Sepp De Roover, Vincent Kompany, Landry Mulemo, Sebastien Pocognoli, Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen

Middenvelders:
Marouane Fellaini, Faris Haroun, Maarten Martens, Vadis, Jeroen Simaeys, Anthony Vanden Borre,

Aanvallers:
Moussa Dembele, Tom De Mul, Stijn De Smet, Roland Lamah, Kevin Mirallas, Guiseppe Rossini

Programma:

Maandag 21 juli:
15u00: Training in het Nationaal Voetbalcentrum Euro 2000 In Tubeke
16u45: Persconferentie van de coach
17u00: Perscontact met de spelers

Dinsdag 22 juli:
16u30: Training in het stadion van KRC Genk
17u45: Persconferentie van de coach
18u00: Perscontact met de spelers

Woensdag 23 juli:
20u30: Wedstrijd België - Nederland om 20u30 in het stadion van KRC Genk

Donderdag 24 juli:
10u30: Training (locatie nog te bepalen)

Vrijdag 25 juli:
17u30: Training in het Nationaal Voetbalcentrum Euro 2000 In Tubeke
19u15: Persconferentie van de coach
19u30: Perscontact met de spelers

Zaterdag 26 juli:
10u45: Overbrengen naar de luchthaven van Zaventem
13u00: Vertrek naar Peking

Zondag 27 juli:
05u10: Aankomst in Peking
10u45: Vertrek naar Yantai
11u55: Aankomst in Yantai

De oefenwedstrijd op Chinese bodem tegen Nigeria, die gepland was voor 2 augustus in Wuhan, gaat niet door. De Chinese autoriteiten gaven daar geen toestemming voor. Er wordt gezocht naar een andere tegenstander, op een andere locatie.

De Belgische olympische ploeg speelt in de groepsfase (groep C) van het olympisch toernooi tegen Brazilië (donderdag 7 augustus om 11u in Shenyang), China (zondag 10 augustus om 13u45 in Shenyang) en Nieuw-Zeeland (woensdag 13 augustus om 13u45 in Shanghai).
sportwereld.be
Laatst gewijzigd door joey op di jul 15, 2008 3:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 15, 2008 3:17 pm

Dus scouten slaat nergens op? Er zijn altijd bepaalde risicofactoren, maar in eerste instantie gaat het om voetbalkwaliteiten. Dan kan je er altijd een keer naast zitten omdat zo'n jongen onverwachts shit for brains blijkt te hebben.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 15, 2008 3:21 pm

Natuurlijk moet je scouten. Maar in plaats van Aissati hier te begroeten als talent die een grote speler zou kunnen worden, wordt Aissati hier neergezet alsof het al een grote speler is. Dat lijkt me een kwestie van afwachten. Aissati is al drie jaar lang geen stap opgeschoten, het kan er bij mij niet in dat al zijn trainers het verkeerd hebben gezien. Aissati zal nog hard moeten werken om zijn belofte in te lossen.

Er wordt hier ook gedaan of 8 miljoen een schijntje is, omdat je dat later dubbel en dwars terugverdient. Nou, het lijkt mij nogal een gok voor zo'n bedrag, eerlijk gezegd.

Jesse

Bericht door Jesse » di jul 15, 2008 3:27 pm

Iets anders. Aissati is niet de meest opvallende speler in een team. Het is een speler die, als ik het goed begrijp, andere spelers beter laat spelen. Je zal hem niet snel vier man voorbij zien sprinten of ballen á la Sneijder vanaf 30 meter erin zien trappen. Ik denk dat Aissati heel waardevol voor een team kan zijn, maar ik denk niet dat dit type speler erg goed in de markt ligt, puur omdat hij niet zo opvallend is. Beetje hetzelfde als met Defour. Ik denk dat clubs eerder 30 miljoen voor een Sneijder neer zullen leggen, dan voor een Aissati. Hoe goed Aissati ook is/kan worden.

Wat denk jij daarvan, Thomas?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 15, 2008 3:47 pm

Jesse schreef:Iets anders. Aissati is niet de meest opvallende speler in een team. Het is een speler die, als ik het goed begrijp, andere spelers beter laat spelen. Je zal hem niet snel vier man voorbij zien sprinten of ballen á la Sneijder vanaf 30 meter erin zien trappen. Ik denk dat Aissati heel waardevol voor een team kan zijn, maar ik denk niet dat dit type speler erg goed in de markt ligt, puur omdat hij niet zo opvallend is. Beetje hetzelfde als met Defour. Ik denk dat clubs eerder 30 miljoen voor een Sneijder neer zullen leggen, dan voor een Aissati. Hoe goed Aissati ook is/kan worden.

Wat denk jij daarvan, Thomas?
Het heeft in zekere zin allemaal te maken met processen. Pas de laatste jaren is men overal in Europa écht gaan inzien hoe belangrijk een goede controlerende middenvelder is. Het verhaal van Makélélé bij Real Madrid is bijv. bekend.

Een tijdje terug waren scorende middenvelders heel erg in. Die hebben natuurlijk ook een goede toegevoegde waarde, maar het moet niet overdreven worden. Waar zou Sneijder spelen als hij niet het geweldige schot had in beide benen? Niet in de top van Europa, in ieder geval.

Aissati is meer een type Xavi. Een jongen die het baltempo kan versnellen, die anderen de ruimtes laat benutten en een goed positiegevoel heeft. Uiteindelijk zal zo'n jongen nog een paar jaar nodig hebben bij Ajax en wellicht pas op z'n 24ste vertrekken, maar dat is ook puur afhankelijk van waar zo'n speler z'n loopbaan begint en pas echt op gang komt. Xavi (28) komt al uit de jeugd van Barcelona en speelt al 10 jaar een rol bij een van de grootste clubs van Europa. Qua transferprijs zal een speler als Aissati op jonge leeftijd geen 30 miljoen opbrengen, maar er zijn op dit moment vast clubs die het wel over zouden hebben voor Xavi. Manchester United betaalde nog een stuk meer aan Tottenham voor Carrick.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 15, 2008 4:32 pm

Thomas schreef: Iedereen moet het nog laten zien. Het gaat om de inschatting óf een speler het gaat laten zien.
Mwah, bij Kluivert of Seedorf was ik er na 2 wedstrijden wel uit dat dat hele grote meneren zouden worden. Bij Ronald de Boer heb ik Don Leo vervloekt dat ie 'm naar Twente liet gaan en Wim Jonk was al veel eerder veel beter dan Jan Wouters.

Ik vind Luuk's vergelijking met Oulida een hele goede. I.m.o. zou Oulida het helemaal gaan maken, exceptioneel talent. Zoveel balgevoel, zoveel inzicht. Net als Aisatti. Maar Oulida heeft het niet gemaakt. En met Aisatti moet je ook maar afwachten of ie de stap van talent naar arrivé kan gaan maken. Ik heb toch wat twijfels: fysiek, mentaal.

Maar ik vind wel dat Ajax hem moet halen. Mensen als MVB, Jonk en Bergkamp weten wel raad met zo'n speler, lijkt me. En je zet PSV een hak, ook leuk. :smallgrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 15, 2008 4:34 pm

Het was dus jouw inschatting dat Kluivert en Seedorf het helemaal zouden gaan maken. Ook bij die spelers zullen er echter twijfelaars zijn geweest. En om nou te zeggen dat Kluivert het helemaal heeft gemaakt. Mwah. Heeft verder weinig met z'n voetbalkwaliteiten te maken, want niemand had kunnen inschatten dat die jongen zich naar een early retirement zou zuipen en snuiven.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 15, 2008 6:30 pm

Er is een verschil tussen Kluivert, Seedorf, Oulida aan de ene en Aissati aan de andere kant; de eerste drie kostten niet tussen de 5 en 8 miljoen

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 15, 2008 7:49 pm

Thomas schreef:Het was dus jouw inschatting dat Kluivert en Seedorf het helemaal zouden gaan maken. Ook bij die spelers zullen er echter twijfelaars zijn geweest.
Ik zeg niet dat ik het altijd goed zie. Zou niet durven. Ik had mijn twijfels bij Overmars bijv. :blush.gif:

Zag net een stat van Aisatti: hij heeft in 3 jaar pas 11 keer in de basis van PSV gestaan. Zijn al die trainers die die jongen onder hun hoede hebben gehad dan gek?

Maar nogmaals: ik hoop dat ie komt. Aan MVB e.c. de taak om het optimale uit die jongen z'n mogelijkheden te halen. Hij kan prima ballen, geef 'm vertrouwen en speeltijd en Ajax zal er m.i. wel bij varen. Maar ook bij Ajax zal men niet blind voorbij (kunnen) gaan aan zijn gebrek aan fysiek en zijn ietwat kwetsbare mentaliteit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 15, 2008 7:59 pm

De meeste trainers van PSV zijn gewoon niet inventief genoeg geweest om plek in het elftal te maken voor Aissati en Afellay. Aissati kan een team dirigeren en die zou ik dan ook altijd een centrale rol op het middenveld geven. Afellay kan ook vanaf de flanken en in de spits spelen. PSV had al twee aanvallende geweldenaren, maar in plaats van daarmee aan de slag te gaan laat men er eentje verpieteren op de bank om talenten van buitenaf en twee middelmatige spitsen te halen.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 15, 2008 8:09 pm

Thomas schreef:De meeste trainers van PSV zijn gewoon niet inventief genoeg geweest om plek in het elftal te maken voor Aissati en Afellay. Aissati kan een team dirigeren en die zou ik dan ook altijd een centrale rol op het middenveld geven. Afellay kan ook vanaf de flanken en in de spits spelen. PSV had al twee aanvallende geweldenaren, maar in plaats van daarmee aan de slag te gaan laat men er eentje verpieteren op de bank om talenten van buitenaf en twee middelmatige spitsen te halen.
Daar zit idd wat in. Stevens heeft ook geen plek voor Aisatti, die zal rigoureus vasthouden aan 4-2-3-1.

Jesse

Bericht door Jesse » di jul 15, 2008 8:16 pm

Kan Aissati daar niet in spelen? Als de middelste van de 3? Met bijv. Afellay naast hem.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 15, 2008 8:19 pm

Jesse schreef:Kan Aissati daar niet in spelen? Als de middelste van de 3? Met bijv. Afellay naast hem.
Daar staat Doedelzak. En dat schijnt een grootmeester te zijn. Volgens Eindhoven e.o.

Plaats reactie