Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach
Moderator: mods
Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach
Koeman is een prima trainer, die gaat wel het maximale hieruit halen. Maar zo een van der Looij, waarom is die trainer van Jong Oranje? Op basis waarvan is hij daarvoor gekozen? Waarom zit daar een Malen op de bank, en staat Zivkovic erin?
Leuk altijd hoe tegenstrijdig deze woorden en deze daden kunnen worden beschouwd:
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ailsignout
Goed...
...Dit is natuurlijk wel een nuance:
Kompany: 'Nederland is altijd een topland geweest'
Vincent Kompany is onder de indruk van het Nederlands elftal. De aanvoerder van België gelooft niet dat Oranje eenzelfde ommekeer doormaakt als zijn land jaren geleden.
België hoort pas de laatste paar eindtoernooien bij de sterkste landen, terwijl Oranje juist de afgelopen jaren afzakte en nu de weg naar boven weer inslaat. 'Ik weet niet of het volledig vergelijkbaar is. Ik denk dat Nederland altijd een topvoetballand is geweest. Wij hebben onszelf nu pas een bepaalde stijl en filosofie opgelegd, dat was vroeger nooit zo', legt Kompany uit tegenover Sporza. 'Ik heb het gevoel dat er zoveel talent in Nederland is en dat het gewoon een kwestie is van iedereen op een lijn krijgen. Dan heb je normaal gezien altijd een goede ploeg.'
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ailsignout
‘Martínez kiest dinsdag voor B-elftal in wedstrijd tegen Oranje’
België treedt dinsdagavond vermoedelijk niet in de sterkste opstelling aan tegen het Nederlands elftal. De krant La Dernière Heure verwacht vier tot zeven wijzigingen bij de Rode Duivels ten opzichte van de Nations League-wedstrijd tegen Zwitserland van vrijdagavond (2-1 zege).
Een vermoedelijke opstelling wordt niet genoemd, maar de krant benoemt enkele mogelijke wijzigingen. Simon Mignolet zou Thibaut Courtois kunnen vervangen onder de lat, terwijl ook rekening wordt gehouden met een basisplek voor Timothy Castagne, Dennis Praet, Hans Vanaken en Michy Batshuayi. Behalve Courtois zouden ook spelers als Thomas Meunier, Axel Witsel en Romelu Lukaku rust kunnen krijgen.
Goed...
...Dit is natuurlijk wel een nuance:
België mist in de Derby der Lage Landen vier vaste krachten door blessures: Kevin De Bruyne, Moussa Dembélé, Jan Vertonghen en Thomas Vermaelen.
Kompany is blij dat Oranje dinsdag de tegenstander is in het vriendschappelijke duel. 'Er is rivaliteit. Ik heb nooit geweten dat een wedstrijd tegen Nederland echt vriendschappelijk was. Ergens is dat ook goed, dan zit je dinsdag niet zomaar je tijd te verkwisten.'
- Monkey Tonk
Die Nations League was een goed idee. Serieuze ontmoetingen met Duitsland en Frankrijk, waar je alleen maar beter van wordt. Al twee keer een leuke Engeland-Spanje. Een 6-0 zege van een herboren Spanje tegen de Kroaten, vers uit de WK finale. Normaal zie je dat soort wedstrijden alleen op de grote toernooien.
Oranje komt langzaam weer op de rails. Het is allemaal nog te traag in de opbouw, gebaseerd op een verouderde stijl, en het veel snellere voetbal van de toekomst wordt momenteel bij Ajax gespeeld. Maar als je Blind achteraf hoort, na de 1-1 tegen de Belgen (helemaal verdwaald naar numero 1 op de FIFA ranglijst), dan is dat een speler die een wedstrijd prima leest. Twee wedstrijden geleden kon hij geen knikker raken. Nu start hij centraal op het middenveld. Als aanvoerder. (zoals in een ver verleden eens voorspeld door een volger van MU onder LVG). Zijn ontwikkeling viel stil onder Mourinho, maar Blind zit nu weer in de lift. Alleen maar goed voor Ajax. De Ligt en de Jong hebben ook baat bij deze potjes van Oranje tegen de internationale top. Ik heb voor het eerst het idee dat Ajax iets opschiet met de ervaring die spelers opdoen bij Oranje. Dat heb je niet zo snel met akkefietjes tegen IJsland en co, die je nog kan verliezen ook omdat niemand erdoor geinspireerd is. En Duitsland in rep en roer in Oktober. Ook een primeur. Prima initiatief dus, die Nations League.
Ik weet eigenlijk niet meer wie er wereldkampioen werd, maar toch komt er een hele sterke tijd voor het Europese voetbal. Duitsland vernieuwd nu wel, Oranje staat weer op, Belgie op zijn top, Spanje nog steeds prima, Frankrijk scherp, en zelfs Engeland ruikt een beetje mee. Ik denk niet dat het Europese voetbal, over de hele, ooit zo sterk is geweest.
Oranje komt langzaam weer op de rails. Het is allemaal nog te traag in de opbouw, gebaseerd op een verouderde stijl, en het veel snellere voetbal van de toekomst wordt momenteel bij Ajax gespeeld. Maar als je Blind achteraf hoort, na de 1-1 tegen de Belgen (helemaal verdwaald naar numero 1 op de FIFA ranglijst), dan is dat een speler die een wedstrijd prima leest. Twee wedstrijden geleden kon hij geen knikker raken. Nu start hij centraal op het middenveld. Als aanvoerder. (zoals in een ver verleden eens voorspeld door een volger van MU onder LVG). Zijn ontwikkeling viel stil onder Mourinho, maar Blind zit nu weer in de lift. Alleen maar goed voor Ajax. De Ligt en de Jong hebben ook baat bij deze potjes van Oranje tegen de internationale top. Ik heb voor het eerst het idee dat Ajax iets opschiet met de ervaring die spelers opdoen bij Oranje. Dat heb je niet zo snel met akkefietjes tegen IJsland en co, die je nog kan verliezen ook omdat niemand erdoor geinspireerd is. En Duitsland in rep en roer in Oktober. Ook een primeur. Prima initiatief dus, die Nations League.
Ik weet eigenlijk niet meer wie er wereldkampioen werd, maar toch komt er een hele sterke tijd voor het Europese voetbal. Duitsland vernieuwd nu wel, Oranje staat weer op, Belgie op zijn top, Spanje nog steeds prima, Frankrijk scherp, en zelfs Engeland ruikt een beetje mee. Ik denk niet dat het Europese voetbal, over de hele, ooit zo sterk is geweest.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo okt 17, 2018 10:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Koeman heeft de snelle spelers voorin om zo te spelen. Wijnaldum is een speler met een paar extra longen. FdJ heeft het vermogen een mannetje uit te spelen en een beslissende pass te geven, om de 'lopers' aan het werk te zetten. En Koeman heeft blijkbaar een klik met Depay, die ook gisteren weer fantastisch speelde.Monkey Tonk schreef: Oranje komt langzaam weer op de rails. Het is allemaal nog te traag in de opbouw, gebaseerd op een verouderde stijl, en het veel snellere voetbal van de toekomst wordt momenteel bij Ajax gespeeld.
Zou me niet verbazen wanneer Oranje van Frankrijk wint binnenkort. Die hadden het gisteren heel lastig met 3 snelle Duitsers voorin, totdat maestro Griezmann opstond...
Speelstijl van Oranje is dan ook zeker niet verouderd, maar passend bij het materiaal. Sowieso staat er een Oranje met veel meer energie. Dat ontbrak er sinds 2014 compleet aan.
Je bent weer 4 jaar verder hé.4 jaar ontwikkeling en wat " talenten " die boven komen drijven.Daarnaast wordt het ge-accepteert dat Oranje niet meer op zijn Oranjes speelt.En een Koeman die realistisch is.
Blij met de punten ...
- Monkey Tonk
Met verouderd bedoel ik dat de bal te langzaam rondgaat. Er is - op een snelle counter na - goed tegen te verdedigen. Bij Ajax is er in principe niet tegen te verdedigen. Het kan allemaal veel sneller en korter. Bij Ajax gaat het ook niet om de individuele klasse van 1 speler. NL moet uitkijken dat er niet wordt overgestapt van een afhankelijkheid van Robben naar Memphis. De laatste is wel een stuk beter geworden sinds hij met afgezakte kousen speelt. En dit nog wel in een tijdperk waarin Engelse verdedigers die niets met een bal kunnen het sokwerk over de knie trekken, zoals dat vroeger alleen was weggelegd voor de meest verfijnde technicus bij de goddelijke kanaries.wimpey schreef:Koeman heeft de snelle spelers voorin om zo te spelen. Wijnaldum is een speler met een paar extra longen. FdJ heeft het vermogen een mannetje uit te spelen en een beslissende pass te geven, om de 'lopers' aan het werk te zetten. En Koeman heeft blijkbaar een klik met Depay, die ook gisteren weer fantastisch speelde.Monkey Tonk schreef: Oranje komt langzaam weer op de rails. Het is allemaal nog te traag in de opbouw, gebaseerd op een verouderde stijl, en het veel snellere voetbal van de toekomst wordt momenteel bij Ajax gespeeld.
Zou me niet verbazen wanneer Oranje van Frankrijk wint binnenkort. Die hadden het gisteren heel lastig met 3 snelle Duitsers voorin, totdat maestro Griezmann opstond...
Speelstijl van Oranje is dan ook zeker niet verouderd, maar passend bij het materiaal. Sowieso staat er een Oranje met veel meer energie. Dat ontbrak er sinds 2014 compleet aan.
Bij Ajax zit te weinig snelheid in de diepte. Vrijwel iedere speler komt in de bal. De diepte moet vnl. komen van de backs, die er in de CL 3 van de 4 hebben gemaakt. Dat is natuurlijk de absolute uitzondering, daar kun je niet stelselmatig op bouwen.Monkey Tonk schreef:Met verouderd bedoel ik dat de bal te langzaam rondgaat. Er is - op een snelle counter na - goed tegen te verdedigen. Bij Ajax is er in principe niet tegen te verdedigen. Het kan allemaal veel sneller en korter. Bij Ajax gaat het ook niet om de individuele klasse van 1 speler. NL moet uitkijken dat er niet wordt overgestapt van een afhankelijkheid van Robben naar Memphis.
Door net te weinig snelheid in de omschakeling moet de lange bal van Ziyech, de steekpass van Tadic of de 'prikbal' van FdJ precies goed zijn om tot een doelkans te komen. De marge is groter wanneer de ontvanger van de pass naar een naam als Mbappé, Depay, Werner luistert. Die kunnen een matige pass d.m.v. hun enorme snelheid compenseren.
Nadeel van Ajax is dus dat het aan de bal heel nauw luistert. En dat je er op een dag dat je aan de bal niet goed bent hard af kunt gaan, zoals tegen edsv. Daar hebben veel ploegen minder last van, die spelen zo snel mogelijk naar voren om pijlsnelle aanvallers in ruimtes te laten duiken.
- Monkey Tonk
Dat is toch scoreboardjournalistiek, want Ajax creert legio kansen. Het is niet zo dat de bal af en toe precies goed valt. Ze creeren de kansen vanuit de losse pols; omdat de bal snel rondgaat, en daardoor de ruimtes niet goed af te schermen zijn door de verdedigers.wimpey schreef:Bij Ajax zit te weinig snelheid in de diepte. Vrijwel iedere speler komt in de bal. De diepte moet vnl. komen van de backs, die er in de CL 3 van de 4 hebben gemaakt. Dat is natuurlijk de absolute uitzondering, daar kun je niet stelselmatig op bouwen.Monkey Tonk schreef:Met verouderd bedoel ik dat de bal te langzaam rondgaat. Er is - op een snelle counter na - goed tegen te verdedigen. Bij Ajax is er in principe niet tegen te verdedigen. Het kan allemaal veel sneller en korter. Bij Ajax gaat het ook niet om de individuele klasse van 1 speler. NL moet uitkijken dat er niet wordt overgestapt van een afhankelijkheid van Robben naar Memphis.
Door net te weinig snelheid in de omschakeling moet de lange bal van Ziyech, de steekpass van Tadic of de 'prikbal' van FdJ precies goed zijn om tot een doelkans te komen. De marge is groter wanneer de ontvanger van de pass naar een naam als Mbappé, Depay, Werner luistert. Die kunnen een matige pass d.m.v. hun enorme snelheid compenseren.
Nadeel van Ajax is dus dat het aan de bal heel nauw luistert. En dat je er op een dag dat je aan de bal niet goed bent hard af kunt gaan, zoals tegen edsv. Daar hebben veel ploegen minder last van, die spelen zo snel mogelijk naar voren om pijlsnelle aanvallers in ruimtes te laten duiken.
Je moet wel met je hoofd bij de les zijn om zo te spelen, en dat waren ze niet tegen eindhoven. Daar is van geleerd, en dat maakt het een nuttige nederlaag (ipv een bewijs dat er iets niet klopt).
Natuurlijk is dat geen scorebordjournalistiek. Het gebrek is overduidelijk: Ajax heeft een aantal spelers die enorm kwetsbaar zijn wanneer ze de bal niét hebben. Je zult de wedstrijd tegen edsv gezien hebben. De gedachte was: wij gaan vanuit balbezit ons eigen ding doen. In de realiteit waren ze onwijs slordig aan de bal, kwam het aan op duels waardoor - godbetert - Luuk de Jong de star performer werd.Monkey Tonk schreef: Dat is toch scoreboardjournalistiek, want Ajax creert legio kansen. Het is niet zo dat de bal af en toe precies goed valt. Ze creeren de kansen vanuit de losse pols; omdat de bal snel rondgaat, en daardoor de ruimtes niet goed af te schermen zijn door de verdedigers.
Ik zie een aardige ploeg, hoor. Ziet er bij tijd en wijle leuk uit, maar wanneer je zonder bal de intensiteit van je tegenstander niet kunt matchen, heb je regelmatig een groot probleem. Die die-hard CV en VM waarom AT al tijdenlang vraagt, zouden goed van pas zijn gekomen. Ajax moet ook zeker niet blijven mijmeren over München-uit. Track record van Bayern en die Mannschaft is belabberd.
Depay zn ontwikkeling had ik echt niet verwacht. Komt ook gewoon beter over als persoon lijkt het wel, beetje hetzelfde als Ziyech vorig jaar en dit jaar.
Hij doet met overigens ook aan de bal een beetje aan Ziyech denken. Daarmee bedoel ik zijn vaak veel te vrijblijvende en ineffectieve trucjes op momenten waar dat helemaal niet nodig is/niet mag. Dat moet ie eruit halen, want het is wel een erg goede speler als ie een beetje gefocust is.
Strootman kan er overigens echt niks van. Aan de bal niks, zonder bal ook niks. Die zou ik nooit meer oproepen.
Strootman kan er overigens echt niks van. Aan de bal niks, zonder bal ook niks. Die zou ik nooit meer oproepen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Iniesta schreef:Depay zn ontwikkeling had ik echt niet verwacht. Komt ook gewoon beter over als persoon lijkt het wel, beetje hetzelfde als Ziyech vorig jaar en dit jaar.
Voor beide geldt dat ze altijd een knap chagrijnige houding tegenover de pers hebben wanneer er reden tot kritiek is, en een stuk meer ontspannen wanneer er net een paar keer op rij gescoord of gewonnen is.Mr. Ajax schreef:Hij doet met overigens ook aan de bal een beetje aan Ziyech denken. Daarmee bedoel ik zijn vaak veel te vrijblijvende en ineffectieve trucjes op momenten waar dat helemaal niet nodig is/niet mag.
Hadden ze diezelfde ernst ook wat meer op het veld zelf, dan zouden ze al een stuk verder zijn gekomen als voetballer.
Is natuurlijk ook gewoon gedegradeerd met Sparta hè.Mr. Ajax schreef: Strootman kan er overigens echt niks van. Aan de bal niks, zonder bal ook niks. Die zou ik nooit meer oproepen.
Kreeg toen in de media veel schouderklopjes want hij was bij allerlei Sparta personeelsleden langsgegaan om sorry te zeggen (want hij wist dat door hun nederlaag menig medewerker ontslag zou krijgen.)
Dan wordt gezegd dat het karakter van die jongen goed in elkaar zit, maar als je met Viergever, Strootman en Falkenburg degradeert dan, ook al waren die gasten toen nog jong, zegt dat ook wel iets dat het intrinsieke talent van die jongen wel heel erg mee- of tegenviel.

Die jongen is tot twee keer toe zwaar geblesseerd geweest. Daarna is hij nooit meer op niveau gekomen. Wereldtop heeft er nooit ingezeten maar Strootman was echt wel een hele behoorlijke middenvelder. Probleem voor hem is dat de fysieke component belangrijk is in zijn spel. Als je dan net iets trager en minder wendbaar bent na je blessure merk je het direct.
Is dat niet gewoon vooral een baantje voor iemand die nergens aan de bak komt? Welke trainer heeft er immers de ambitie om Jong Oranje te coachen? Sta je voor drie man en een paardenkop door heel Europa op een veld wedstrijden te begeleiden waar niemand interesse in heeft.Alexander schreef:Koeman is een prima trainer, die gaat wel het maximale hieruit halen. Maar zo een van der Looij, waarom is die trainer van Jong Oranje? Op basis waarvan is hij daarvoor gekozen? Waarom zit daar een Malen op de bank, en staat Zivkovic erin?
Nil volentibus arduum
Strootman was echt wel goed hoor. Daarna meegegaan in dat slome Italiaanse voetbal.
IK GELOOF!!!!!!
Vond hem altijd een hoog Engelaar-gehalte hebben. Beetje traag, beetje lage handelingssnelheid.
Niet? Ik had na het WK14 juist niet verwacht dat hij terug zou vallen. Uitstekende speler, in potentie. En fysiek is hij altijd in orde.Iniesta schreef:Depay zn ontwikkeling had ik echt niet verwacht.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Dilrosun in voorselectie Oranje.
Dilrosun, Bergwijn, Promes, Rosario, TFM, Bizot. 6 man met Ajax-verleden die nooit in Ajax-1 speelden. Wat in de eerste 5 gevallen erg jammer is.
Bijlow en Bizot ook bij Oranje. Hoe dan?
Dilrosun, Bergwijn, Promes, Rosario, TFM, Bizot. 6 man met Ajax-verleden die nooit in Ajax-1 speelden. Wat in de eerste 5 gevallen erg jammer is.
Bijlow? Serieus?wimpey schreef:Dilrosun in voorselectie Oranje.

Die heb ik nog geen fatsoenlijke redding zien verrichten. Vermeer is niet alles maar die is een klasse beter. Snap er niets van dat hij daar niet speelt. Laat staan dat Bijlow bij Oranje hoort.
Dilrosun ging vanuit de jeugd naar City. Volgens mij pas sinds dit seizoen bij Hertha BSC. Maakt hij daar zoveel indruk dan?
Zonde dat die gasten inderdaad niet via Ajax 1 zijn doorgestroomd. Dilrosun en TFM zijn naar Engeland gegaan (net als Malen). Daar had Ajax geen keuze.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Ik vond Bijlow anders prima keepen tegen Ajax.
Van de wat generatie keepers die nog een WK hebben gespeeld zitten er twee op de bank in het buitenland en speelt de andere een niveautje lager in Engeland. Alleen Jasper is nog een zekerheidje.
Spoeling voor de rest is dun. Onze 2-ex keepers Bizot en Padt zijn ook niet heel bijzonder.

Van de wat generatie keepers die nog een WK hebben gespeeld zitten er twee op de bank in het buitenland en speelt de andere een niveautje lager in Engeland. Alleen Jasper is nog een zekerheidje.
Spoeling voor de rest is dun. Onze 2-ex keepers Bizot en Padt zijn ook niet heel bijzonder.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Bij Ajax in de jeugd loopt er ook niks rond. Slechte zaak.
IK GELOOF!!!!!!
Goede keepers ontdekken/herkennen is een stuk lastiger vergeleken met andere posities. Zag je ook met Onana laatst, waar weinigen het in zagen zitten, terwijl velen (inclusief yours truly) het in Van Bladeren zagen zitten een aantal jaar terug.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Oranje speler Dilrosun over het moment dat hij geen contract kreeg aangeboden van Ajax:
https://www.youtube.com/watch?v=MWf0r_PjkRE
https://www.youtube.com/watch?v=MWf0r_PjkRE
- InnerHarbour
Was deze jongen niet zo goed dan bij Ajax dat hij geen contract kreeg?
YNWA
Hij was toch pas 15 toen hij wegging? Dan mag je volgens mij geen contract aanbieden