De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » vr apr 11, 2014 11:02 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef:Geen enkele trainer zou iets klaar maken op het WK met dit gehandicapte spelersmateriaal. Deze lichting is niet Neerlands finest. Daar helpen Robben en Van Persie niet aan (die laatste moet ook eerst nog fit worden).
En voor 2002 had Van Gaal ook al zo'n zwakke selectie. Het zit hem ook niet mee. :sad.gif:
Haha, inderdaad. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » za apr 12, 2014 9:40 am

Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:
Jinne schreef:Tja, die toppers waren Pieters en Douglas toch volgens jou?
Topspelers nee, wel kerels met lengte/fysiek en die wekelijks in een stuk moeilijkere competitie spelen dan de Vrij/Veltman. De twee laatste zijn knulletjes waarmee je compleet overlopen gaat worden.
Dat vrees ik geloof ik ook. Wat weerbare spelers uit bijv de PL zou inderdaad niet verkeerd zijn.
Krul maar op doel aangezien het met Stekel niet goed gaat.

Achterin van der Wiel-Douglas-Vlaar-Pieters.

Middenveld Fer en N. De Jong, Sneijdertje en iemand als Klaasen die veel loopvermogen heeft.

Voorin Robben en van Persie.

Een geweldig elftal, nee, maar wel een weerbaar elftal dat misschien de eerste ronde kan overleven. Beter wordt het deze keer niet.
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » za apr 12, 2014 9:44 am

Leuk man, zo zonder voetbal.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door elliquido » ma apr 14, 2014 1:20 pm

Klinkt goed hoor..
Ik denk dat we met deze luchtmacht een extra wapen hebben.
Zo werd griekenland ook europees kampioen in 2004.

We hebben gewoon niets anders.

Bij elke vrije trap of corner hebben we sneijdertje om ze erin te draaien , en dan met vlaar , douglas, van persie, de jong, fer, pieters en klaasen heb je een aardige RAF. Die ukkies van Spanje en Chili moeten dat dan maar zien te managen. Kunnen we tegen australie Wel met een technisch elftal spelen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma apr 14, 2014 3:35 pm

elliquido schreef: Bij elke vrije trap of corner hebben we sneijdertje om ze erin te draaien
Dat is nog maar de vraag. De bondscoach kraakt Sneijder in ieder interview af. Dat lijkt me een voorbode van een selectie waarin Sneijder ontbreekt.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di apr 15, 2014 7:35 am

Waarom zou hij dat doen? Als het motiverend bedoeld is, dan werkt het niet.


Misschien ziet Sneijder er te goed uit? :smallgrin.gif:

Afbeelding

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di apr 15, 2014 9:02 am

Yopi schreef:Waarom zou hij dat doen? Als het motiverend bedoeld is, dan werkt het niet.
Ik denk dat Sneijder het WK kan vergeten. Waarom laat iemand zich in ieder interview laatdunkend uit over een speler die ie nog nodig denkt te hebben?

Misschien heeft ie de schurft aan Sneijder. En is dat belangrijker dan het feit dat Sneijder uit het niets een wedstrijd voor hem kan winnen.

Vreemd, brekebeentje vd Vaart wordt in interviews niet met de grond gelijk gemaakt. Is toch echt vaker geblesseerd en minder vaak beslissend voor zijn club dan Sneijder.

Ergo: vertrouw nooit iemand die zichzelf rechtlijnig, eerlijk en consequent noemt.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di apr 15, 2014 9:27 am

Hij verwacht iets van Sneijder dat die jongen niet in zich heeft. Sneijder is altijd een momentenvoetballer geweest. Soms magistraal, maar vaker dramatisch. Functioneert sowieso alleen in een team dat ruimte krijgt (countervoetbal is hem op het lijf geschreven) en dan nog alleen als hij niet teveel verdedigend werk hoeft te verzetten. Zo was het bij Ajax, zo was het bij Inter, zo was het bij Oranje. Henk ten Cate, Mourinho, Bert van Marwijk, ze speelden alle drie countervoetbal en maakten Sneijder belangrijk. Sneijder is geen absolute topspeler, daarvoor presteert hij niet constant genoeg.

Als Van Gaal Sneijder wil meenemen, dan moet hij hem belangrijk maken, de rest voor hem laten werken. Anders heb je niets aan hem. Maar dat botst met de belangen van Meneer van Persie. Die denkt immers ook dat de wereld... eh...Oranje om hem draait.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di apr 15, 2014 10:00 am

Yopi schreef: Maar dat botst met de belangen van Meneer van Persie. Die denkt immers ook dat de wereld... eh...Oranje om hem draait.
Dat heeft ie gemeen met de bondscoach.

Ik denk dat Sneijder thuis mag blijven en dat een brave borst als Schaars z'n plekkie mag innemen. Die staat op om de bondscoach een hand te geven wanneer deze de eetzaal betreedt. Van dat soort types houdt Van Gaal.

Nigel moet ook oppassen. Was er laatst tegen Frankrijk niet bij. Bad boy. Geen LvG-materiaal.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di apr 15, 2014 1:50 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef:Waarom zou hij dat doen? Als het motiverend bedoeld is, dan werkt het niet.
Ik denk dat Sneijder het WK kan vergeten. Waarom laat iemand zich in ieder interview laatdunkend uit over een speler die ie nog nodig denkt te hebben?
Wat heeft hij gezegd?
Misschien heeft ie de schurft aan Sneijder. En is dat belangrijker dan het feit dat Sneijder uit het niets een wedstrijd voor hem kan winnen.
Het probleem met uit het niets een wedstrijd winnen door Sneijder is dat het begint met het grote niets, en dat Sneijder er dan eventueel een bal inschiet, vaak gelukkig, en vaak uit vele mislukte pogingen.
Vreemd, brekebeentje vd Vaart wordt in interviews niet met de grond gelijk gemaakt. Is toch echt vaker geblesseerd en minder vaak beslissend voor zijn club dan Sneijder.
Misschien heeft het ermee te maken dat VdV niet met het grote niets hoeft te beginnen, en ook anderen mede dankzij hem en het spel een wedstrijd kunnen beslissen? Overigens maakte hij op en sinds het EK meer de indruk een wedstrijd voor de trainer te kunnen winnen met zijn tweebenigheid dan Sneijder.

In Nederland doen 'we' graag alsof Sneijder een absolute topspeler was en eigenlijk nog steeds is, die altijd veel beter is geweest dan VdV. Onzin, het zijn andere types, op hetzelfde niveau. In clubverband was Sneijders ene piekje hoger, over de jaren presteerde VdV een stuk beter. Het NL efltal heeft eigenlijk nooit goed gespeeld zonder VdV en mét Sneijder. Van Gaal heeft schijt aan de media en de schoenverkopers, die kijkt wie wat brengt voor zijn elftal, en VdV brengt intelligent combinatievoetbal. Sneijder brengt schoten vanaf eigen helft, veel riskante passes, veel schoten tegen verdedigers op, en weinig goede combinaties. Stel je ze samen op, is het een ander verhaal, want dan kan Sneijder profiteren van het spel wat VdV maakt. In 2010 vond iedereen (terecht) het spel slecht, maar de 'spelmaker' fantastisch, daar klopt al iets niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo apr 16, 2014 8:59 am

Robben moet nog een beetje bijgeprogrammeerd worden door LvG. Zit nog een kleine bug in z'n software. Hij is nog niet strikt in de leer. Maar goed dat LvG een paar weken tijd heeft straks, om hem "proof" te maken.
Robben is fan van Sneijder

MÜNCHEN - Arjen Robben hoopt vurig dat bondscoach Louis van Gaal in zijn WK-selectie een plekje inruimt voor Wesley Sneijder. Volgens de aanvaller van Bayern München, achter Robin van Persie de tweede aanvoerder bij Oranje, kan Sneijder een cruciale rol spelen in Brazilië. „Hij is een speler die extra klasse heeft en dat heb je nodig op het WK. Ik ben fan van Wesley”, zei Robben dinsdag bij de NOS.

Sneijder was 4 jaar geleden op het WK in Zuid-Afrika de grote man bij Oranje, maar de spelmaker van Galatasaray heeft sindsdien dat niveau niet meer gehaald. Van Gaal benoemde de oud-Ajacied bij zijn aanstelling in 2012 nog tot aanvoerder, maar Sneijder moest die band vorig jaar afstaan aan Van Persie. De bondscoach heeft zich de laatste maanden regelmatig kritisch uitgelaten op de nummer 10 van Galatasaray, waardoor het geen uitgemaakte zaak lijkt dat Sneijder naar het WK gaat.

„Ik ken Wesley als geen ander. Op het moment dat hij zijn niveau heeft en gewoon fit is, is hij van uitzonderlijke klasse. Hij heeft dan een meerwaarde voor het Nederlands elftal”, aldus Robben. „Maar uiteindelijk is er maar één die beslist en dat is de trainer.”

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » wo apr 16, 2014 9:25 am

In het interview met het NRC afgelopen zaterdag was Louis vrij open over zijn motivatie om Sneijder niet mee te nemen. Zelfs al is ie compleet fit, dan nog vind Van Gaal dat hij te weinig brengt. Echter, met de blessure van Strootman is het mogelijk dat Van Gaal toch een systeem bedenkt waarbij Sneijder van belang kan zijn.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo apr 16, 2014 9:54 am

Schaars en Clasie brengen natuurlijk meer :excited.gif: :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo apr 16, 2014 10:04 am

Rishi schreef:Schaars en Clasie brengen natuurlijk meer :excited.gif: :smallgrin.gif:
Uiteraard. Robben ziet het WK helemaal zitten. Bij Oranje is ie de steekpass van Sneijder gewend. Bij Bayern heeft ie Kroos, Schweini en Thiago. Da's behelpen natuurlijk.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » wo apr 16, 2014 10:07 am

Misschien wel in het systeem van LvG. Ik heb het niet voor me, maar in het NRC gaf hij aan hoe hij een middenveld wil laten functioneren. Er zat een gedachte achter en daarin pastte Sneijder niet. Maar dat was wel gebaseerd op een middenveld met Strootman.

Maar goed, laten we Sneijder niet beter maken dan ie is. Bij Gala speelt ie ook ergens verstopt op de linkshalf plaats.... is misschien ook een teken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » wo apr 16, 2014 10:10 am

Zo fantastisch is die steekpass van Sneijder natuurlijk niet meer. Lekker thuis laten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo apr 16, 2014 10:15 am

Bert schreef:Zo fantastisch is die steekpass van Sneijder natuurlijk niet meer. Lekker thuis laten.
Dreun eens effe jouw WK-selectie op. You show me yours, I'll show you mine.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » wo apr 16, 2014 10:16 am

Bert schreef:Zo fantastisch is die steekpass van Sneijder natuurlijk niet meer. Lekker thuis laten.
Psies, die ene pass die misschien gegeven wordt in 90 minuten.... de rest van de wedstrijd heb je vrij weinig aan em.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo apr 16, 2014 10:39 am

GangstaRiB schreef:
Bert schreef:Zo fantastisch is die steekpass van Sneijder natuurlijk niet meer. Lekker thuis laten.
Psies, die ene pass die misschien gegeven wordt in 90 minuten.... de rest van de wedstrijd heb je vrij weinig aan em.
Kan er niks meer van! :hypocrite.gif: :biggrin.gif: De mediacampagne van LvG mist z'n uitwerking niet. :biggthumpup.gif:

Lekker Stijn en Jordy tegenover de wereldelite zetten. Kan de KNVB de terugreis voor 24 juni alvast boeken. En een gipsvlucht voor Raffie.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » wo apr 16, 2014 10:55 am

wimpey schreef:Dreun eens effe jouw WK-selectie op. You show me yours, I'll show you mine.
Poeh, lastig. Ik zou Sneijder in ieder geval niet meenemen. Want als je hem meeneemt, dan moet je hem ook opstellen, vind ik.

Zoiets:
Cillessen, Vorm, Zoet (?);
Van der Wiel, Van Rhijn, Veltman, Bruma, Vlaar, Martins Indi, Kongolo;
N. De Jong, De Guzman, Blind, Pröpper, Klaassen, Vilhena;
Robben, Promes, Van Persie, Huntelaar, Zivkovic, Lens, Depay.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » wo apr 16, 2014 10:56 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:
Bert schreef:Zo fantastisch is die steekpass van Sneijder natuurlijk niet meer. Lekker thuis laten.
Psies, die ene pass die misschien gegeven wordt in 90 minuten.... de rest van de wedstrijd heb je vrij weinig aan em.
Kan er niks meer van! :hypocrite.gif: :biggrin.gif: De mediacampagne van LvG mist z'n uitwerking niet. :biggthumpup.gif:

Lekker Stijn en Jordy tegenover de wereldelite zetten. Kan de KNVB de terugreis voor 24 juni alvast boeken. En een gipsvlucht voor Raffie.
Ach, misschien ben jij gevoelig voor de anti-LvG mediacampagne....

Een bondscoach maakt z'n keuzes op basis van zijn visie. En als Sneijder daar niet toe behoort, waarom dan die eeuwige discussie? Het is alleen maar om LvG af te schilderen als imcompetent en wereldvreemd. Dat vind ik een beetje jammer. Een van de beste coaches die Nederland ooit gehad heeft en heeft bewezen dat zijn aanpak werkt, maar toch krijgt ie schijtladingen over zich heen.

Van Gaal heeft in z'n beginperiode als bondscoach vakkundig met de Huntelaar-lobby afgerekend, helaas blijft de Sneijder-lobby maar piepen.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo apr 16, 2014 11:17 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:
Bert schreef:Zo fantastisch is die steekpass van Sneijder natuurlijk niet meer. Lekker thuis laten.
Psies, die ene pass die misschien gegeven wordt in 90 minuten.... de rest van de wedstrijd heb je vrij weinig aan em.
Kan er niks meer van! :hypocrite.gif: :biggrin.gif: De mediacampagne van LvG mist z'n uitwerking niet. :biggthumpup.gif:

Lekker Stijn en Jordy tegenover de wereldelite zetten. Kan de KNVB de terugreis voor 24 juni alvast boeken. En een gipsvlucht voor Raffie.
Sneijder moet natuurlijk gewoon spelen. Liever met hem onderuit dan met kneuzen als Clasie en Schaars.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo apr 16, 2014 12:38 pm

GangstaRiB schreef: Van Gaal heeft in z'n beginperiode als bondscoach vakkundig met de Huntelaar-lobby afgerekend, helaas blijft de Sneijder-lobby maar piepen.
Van Gaal heeft al één WK namens Oranje verkloot. Dat lijkt me wel voldoende.

Wanneer ie kon kiezen uit meerdere spelers die het bijzondere om kunnen zetten dat Sneijder in zich heeft: soit. Maar om het voorbijgaan aan Sneijder en het kiezen voor Schaars en Clasie nou te verdedigen met 'visie'... :excited.gif:
Bert schreef: Poeh, lastig. Ik zou Sneijder in ieder geval niet meenemen. Want als je hem meeneemt, dan moet je hem ook opstellen, vind ik.

Zoiets:
Cillessen, Vorm, Zoet (?);
Van der Wiel, Van Rhijn, Veltman, Bruma, Vlaar, Martins Indi, Kongolo;
N. De Jong, De Guzman, Blind, Pröpper, Klaassen, Vilhena;
Robben, Promes, Van Persie, Huntelaar, Zivkovic, Lens, Depay.
Kan ik me wel in vinden. Beetje à la Ajax spelen. Lopers op het middenveld, backs die hoog kunnen spelen en Cvs die wat met een bal kunnen. Maar ik zie Sneijder hier wel in passen. In de rol die FdB aansprak: linksbuiten met vrijheden.

Ik zou een gokje nemen met VDV. Als 9,5 om achter de hand te hebben. Anita hoort er m.i. ook bij. Bruma mag naar de camping.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo apr 16, 2014 1:23 pm

80% speeltuinvoetballers.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » wo apr 16, 2014 1:42 pm

Cillessen, Vermeer, Krul;
Van der Wiel, Van Rhijn, Veltman, Van Dijk, Martins Indi, Kongolo, Urby;
N. De Jong, De Guzman, Blind, Pröpper, Sneijder, Vilhena;
Robben, Promes, Van Persie, Huntelaar, Narsingh, Lens, Depay.

Ik zie te weinig van Pieters, Fer, van Wolfswinkel, Vorm om daar een gefundeerd oordeel over te vellen.

Plaats reactie