Wel wat vaker dan gemiddeld hier. Ik was ook tegen de benoeming van Blind en hoopte dat belangrijke spelers zouden afhaken zodat het vroeg knalde waarna er een nieuwe start gemaakt kon worden met een bondscoach die zich bewezen heeft. Maar dat is geen reden om niet naar het voetbal te kijken en te constateren dat een belangrijk deel van het trainerswerk er gewoon goed uitziet. Het is niet anders, als je daar uit een persoonlijke antipathie de ogen voor sluit dan moet je natuurlijk niet raar opkijken dat later blijkt dat je het verkeerd gezien hebt.wimpey schreef:Je hebt ook echt áltijd gelijk he, als het over voetbal, trainers en individuele spelers gaat...Le T. schreef: Na een dergelijke scorebordanalyse zul je wel verrast zijn geweest met het voetbal vrijdag, ik niet zo.
Danny Blind, de nieuwe bondscoach
Moderator: mods
Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach
Wollt ihr den totalen Mensch?
Als het om het Nederlands elftal gaat doe ik vrijwel louter aan scorebordjournalistiek. Dat is namelijk het enige wat echt relevant is. Bij een club is er meer sprake van een lange termijn. Je kan een heel seizoen met een selectie trainen en bent vrijwel dagelijks bezig om met elkaar beter te worden. Bij een nationaal elftal komt er een groep voor een paar dagen bij elkaar en met die groep moet je het maximaal haalbare resultaat zien te behalen. Daarna gaat iedereen weer zijn eigen weg en het kan zomaar zijn dat er de volgende keer weer een paar andere spelers bij zitten.
Werk je naar een eindtoernooi toe dan heb je wat meer ruimte om te werken (zie Van Gaal met het WK). Maar als het gaat om een kwalificatie toernooi is het heel simpel. Zorg dat je jezelf kwalificeert. Het missen van het afgelopen EK was natuurlijk een enorme flater gezien de tegenstand. Daar kun je niets anders van maken.
In deze poule kan het best zo zijn dat Frankrijk op het moment een maatje te groot is. Maar die tweede plaats moet wat mij betreft gewoon voor Nederland zijn. Zo sterk is de rest van de tegenstand niet en Oranje heeft geen wereldelftal maar alles bij elkaar is het zeker beter dan Zweden, Bulgarije of Wit Rusland.
Werk je naar een eindtoernooi toe dan heb je wat meer ruimte om te werken (zie Van Gaal met het WK). Maar als het gaat om een kwalificatie toernooi is het heel simpel. Zorg dat je jezelf kwalificeert. Het missen van het afgelopen EK was natuurlijk een enorme flater gezien de tegenstand. Daar kun je niets anders van maken.
In deze poule kan het best zo zijn dat Frankrijk op het moment een maatje te groot is. Maar die tweede plaats moet wat mij betreft gewoon voor Nederland zijn. Zo sterk is de rest van de tegenstand niet en Oranje heeft geen wereldelftal maar alles bij elkaar is het zeker beter dan Zweden, Bulgarije of Wit Rusland.
Nil volentibus arduum
Mwoah. Eriksen v Maher, Gudelj, LvG @ Man U.Le T. schreef:Wel wat vaker dan gemiddeld hier.wimpey schreef:Je hebt ook echt áltijd gelijk he, als het over voetbal, trainers en individuele spelers gaat...Le T. schreef: Na een dergelijke scorebordanalyse zul je wel verrast zijn geweest met het voetbal vrijdag, ik niet zo.
Ik geloof niet dat de echte topclubs al staan te dringen om Eriksen, en dat zal voorlopig ook nog wel niet komen. Het gaat erom dat je langs je persoonlijke voorkeuren heen kan kijken, en dan moet je gewoon zien dat Blind het aanvallend goed voor elkaar heeft met vrij beperkte spelers. Verdedigend is een ander verhaal maar dat heeft ook heel veel met individuele fouten te maken.wimpey schreef:Mwoah. Eriksen v Maher, Gudelj, LvG @ Man U.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Als het aanvallend goed loopt is het de verdienste van Blind, en als het verdedigend zwalkt ligt het aan de individuele fouten. Bekend liedje weerLe T. schreef:... en dan moet je gewoon zien dat Blind het aanvallend goed voor elkaar heeft met vrij beperkte spelers. Verdedigend is een ander verhaal maar dat heeft ook heel veel met individuele fouten te maken.

Waar haal je trouwens vandaan dat het aanvallend allemaal zo geweldig loopt?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Het probleem van gisteravond visueel samengevat in twee plaatjes/tweets...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Het probleem is toch gewoon de kwaliteit van de spelers ?.En dan niet alleen voetbal technisch.
Blij met de punten ...
Klaassen komt bij Oranje even weinig aan de bal als bij Ajax, zie ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Typisch Hollands voetbal anno nu: een onderbezet middenveld, opbouw via de backs en er dan gek van opkijken dat je niet in de buurt van het doelgebied van de tegenstander komt en dat je elftal bij balverlies meteen opengereten wordt.
In Nederland voetbalt men "om het middenveld heen", zoals Cruijff het al treffend verwoordde. De tweets in de post van beelzebub bewijzen dat. https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... qD11G6d.97
In Nederland voetbalt men "om het middenveld heen", zoals Cruijff het al treffend verwoordde. De tweets in de post van beelzebub bewijzen dat. https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... qD11G6d.97
Veel teveel heen en weer getik tussen Van Dijk en Bruma en veel teveel via de backs (en dus niet via het middenveld) inderdaad. Uit het plaatje blijkt ook wel heel duidelijk dat Klaassen het helemaal niet meer wist op zijn positie. Maar dat was me gisteren zonder dat plaatje ook wel duidelijk...
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Middenveld en aanval kregen niet voor niets geen poot aan de grond. Backs zijn er om de zijkanten te bestrijken en zodoende over de lengte van het veld aanspeelpunten te creeren. Maar in NL doen we dat anders: de back is er voor de grote rondo en buitenspelers houden het veld breed. Binnen de school waartoe de bondscoach behoort doet men dat al twee decennia zo.Jöhnk schreef:Typisch Hollands voetbal anno nu: een onderbezet middenveld, opbouw via de backs en er dan gek van opkijken dat je niet in de buurt van het doelgebied van de tegenstander komt en dat je elftal bij balverlies meteen opengereten wordt.
Ik vond Karsdorp er wel het meeste van maken trouwens, na een shaky begin. Hij had geen teammaat voor zich, maar zorgde wel voor diepgang. Op links was het niks: Depay (dome speler blijft dat) met het kalk op de kicksen en Blind jr. is geen back. Die Fransen deden het beter. Kurzawa bestreek links, Sissoko deed rechts en Sibidé was afwisselend back of 3e CV. En doordat Oranje de as weer eens ouderwets onderbezet had, kon Frankrijk (dus) makkelijk het central middenveld inspelen, combineren en z'n gevaarlijke mensen in stelling brengen. Snoeks had het over compact: Oranje speelde dus niet compact.
Blind trok ook de angel uit een eventueel slotoffensief door Wijnaldum te vervangen door een statische spits. Het door jou al gememoreerde commentaar van Snoeks sloeg (ook) daarbij als een tang op een varken. Het was een typische Blind-wissel. Gesneden koek voor Varane e.c., want de aanvoer was niet scherp en veel te lang onderweg. Willems vanaf rechts was helemaal te triest voor woorden.

Al met al niets gezien van het mij beloofde goed ingetrainde aanvalsspel. Ik vond het tactisch niet kloppen (as onderbezet) en als Gameiro scherp was geweest in de afronding was het een afgang geworden.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
WIjnaldum ging er toch gewoon af met een hamstring blessure?
Overigens had ik verwacht dat Klaassen meer op het middenveld zou gaan ballen, en Janssen meer van de linkerkant zou komen met Dost in het midden en Karsdorp die er dan op links overheen zou gaan. Dat laatste gebeurde wel een paar keer. Van Dijk wist Karsdorp aardig te vinden. Het grootste probleem was Klaassen, of vooral de positie die hij diende in te vullen. Echt geen flauw idee wat het plan was daarachter. En daardoor speelde je eigenlijk met 10 man.
Overigens had ik verwacht dat Klaassen meer op het middenveld zou gaan ballen, en Janssen meer van de linkerkant zou komen met Dost in het midden en Karsdorp die er dan op links overheen zou gaan. Dat laatste gebeurde wel een paar keer. Van Dijk wist Karsdorp aardig te vinden. Het grootste probleem was Klaassen, of vooral de positie die hij diende in te vullen. Echt geen flauw idee wat het plan was daarachter. En daardoor speelde je eigenlijk met 10 man.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- InnerHarbour
Ik zie dat Blind weer een voorselectie bekend heeft gemaakt, blijven we aan de gang? Is die flauwekul elke maand dat je de spelers 10 dagen kwijt bent aan een International break?
Kappen met dat klote interlandvoetbal, die boeren die daar naartoe gaan, gaan maar een keertje extra naar die debielen sporten zoals schaatsen of wielrennen.
Kappen met dat klote interlandvoetbal, die boeren die daar naartoe gaan, gaan maar een keertje extra naar die debielen sporten zoals schaatsen of wielrennen.

YNWA
Kijk eens aan, bij iedereen komt er een moment dat ik het met hem eens ben!
I think I lost my fucking headache
Een van de problemen, ja. Technisch houdt het ook niet over.Jöhnk schreef:Typisch Hollands voetbal anno nu: een onderbezet middenveld, opbouw via de backs en er dan gek van opkijken dat je niet in de buurt van het doelgebied van de tegenstander komt en dat je elftal bij balverlies meteen opengereten wordt.
Werkelijk op elk vlak loopt het Nederlandse voetbal hopeloos achter. Technisch, tactisch en fysiek.
Helaas is de voetbalcultuur hier zo bekrompen, naar binnen gericht en zelfvoldaan, dat er weinig hoop is op vernieuwing. Als je ziet dat een prutser als Frank de Boer jarenlang trainer van Ajax kan zijn, alleen omdat iedereen hem zo aardig vindt... Totaal verkeerde prioriteiten.
Ik denk dat de kampioenschappen die hij gehaald heeft ook wel een rol gespeeld hebben, denk je ook niet?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het is dat hij zelf vertrokken is, anders zat hij er nog. Zelfs na de zeperd tegen De Graafschap.
Zo gaat het hier, ons kent ons. Op die manier kan het gebeuren dat de grootste faalhaas van het Nederlandse voetbal bondscoach wordt.

Zo gaat het hier, ons kent ons. Op die manier kan het gebeuren dat de grootste faalhaas van het Nederlandse voetbal bondscoach wordt.
Maar Blind is toch niet te benijden als je ziet wat er aan Nederlandse spelers die nu rijp zijn voor Oranje rondlopen.Maak maar eens wat elftal opstellingen, in bijna elke linie zitten 2 zeer zwakke schakels.
Blij met de punten ...
Wisten jullie dat er met de wedstrijd van vanavond meer punten voor de fifa ranglijst te verdienen zijn dan voor de kwalificatiewedstrijd van zondag? Wat een onzin toch.
Op zich wel logisch, een beter aangeschreven tegenstander.
Ook wel gek, Belgie gaat sowieso punten verliezen. Of ze nou winnen of verliezen.
Speelden ze vorig jaar om deze tijd tegen een veel sterker land ofzo?
Ook wel gek, Belgie gaat sowieso punten verliezen. Of ze nou winnen of verliezen.
Speelden ze vorig jaar om deze tijd tegen een veel sterker land ofzo?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Een sterkere tegenstander, maar in een wedstrijd die nergens om gaat.
Yep, België won precies een jaar geleden van Italië.
Yep, België won precies een jaar geleden van Italië.
@Sandro: onzin, inderdaad.
Dat Danny Blind bondscoach is geworden, is een teken aan de wand. Nederland heeft niet alleen weinig goede spelers, maar ook weinig goede trainers.
Dat Danny Blind bondscoach is geworden, is een teken aan de wand. Nederland heeft niet alleen weinig goede spelers, maar ook weinig goede trainers.
Wat een vernedering zeg. Oranje kakspielers massaal terug en de Belg de bal laten. 

Kijken we wel jongens? Deze wedstrijd om des keizers baard kan veel punten opleveren voor die (fuck the) fifa ranking.
Die was binnen de 16 hoor. Had strafschop moeten zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring