De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

zeux

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » do mar 06, 2014 11:14 am

InnerHarbour schreef: Wat ik nu opstel doet van Gaal nooit. Er zitten altijd wel een paar van die speeltuinvoetballers bij verder speelt hij altijd met 3 aanvallers en 3 middenvelders, volkomen onrealistisch op zo’n toernooi. Van Gaal wil weer aan de wereld laten zien hoe goed hij wel niet is. Die gaat die gasten de boel laten afjagen in 35 graden hitte. Compact spelen met voldoende middenvelders achter de bal, dan kom je daar het verst.
Dat zou kunnen ja, dat je een realistische, meer conservatieve speelstijl moet hebben in Brazilië. Waarbij het natuurlijk niet alleen belangrijk is dat je goals voorkomt, maar dat je ook scoort (vanuit de Cruijffiaanse wijsheid dat je er gewoon één meer moet scoren dan de ander). Dan moet dat scorende vermogen dus gaan komen van de individuele klasse/creativiteit van Van Persie en Robben (is/blijft hij heel?), want je middenveld krijgt een meer controlerende taak en doet dus minder mee in de aanval.

Zou Van Persie het WK willen gebruiken om zich in de kijker te spelen bij een club die hem - voor een godsvermogen - weg wil halen uit sterfhuis Manchester?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 06, 2014 11:25 am

Manchester heeft geld, heel veel geld, die komen terug maar inderdaad misschien wil van Persie daarop niet wachten, zijn beste jaren liggen al bijna achter hem als hij nog wat wil winnen………..
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 06, 2014 11:29 am

Zeux schreef:Sneijder kun je nauwelijks omheen, maar krijg het idee dat het bij hem per wedstrijd vriezen of dooien is. Hopelijk krijgt Van Gaal hem scherp.
Waarom zou Van Gaal eigenlijk niet om een speler van Galatasaray heen kunnen? Het is geen Seedorf of zo.
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » do mar 06, 2014 11:31 am

Le T. schreef:
Zeux schreef:Sneijder kun je nauwelijks omheen, maar krijg het idee dat het bij hem per wedstrijd vriezen of dooien is. Hopelijk krijgt Van Gaal hem scherp.
Waarom zou Van Gaal eigenlijk niet om een speler van Galatasaray heen kunnen? Het is geen Seedorf of zo.
Van Gaal kan wel om een speler van Galatasaray heen, maar Sneijder in goede doen heeft echt wel toevoegende kwaliteiten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 06, 2014 11:40 am

In goede doen, ja. Stam 'in goede doen' was (!) ook beter dan de huidige verdedigers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mar 06, 2014 11:40 am

Zeux schreef:Zou Van Persie het WK willen gebruiken om zich in de kijker te spelen bij een club die hem - voor een godsvermogen - weg wil halen uit sterfhuis Manchester?
Vast, maar dat moet ook nog lukken. Op de vorige eindtoernooien was hij niet best.

Van Gaal bedenkt van alles om Sneijder te prikkelen, maar vooralsnog lukt het niet zo.

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 06, 2014 12:07 pm

Zeux schreef:
Le T. schreef:
Van Gaal kan wel om een speler van Galatasaray heen, maar Sneijder in goede doen heeft echt wel toevoegende kwaliteiten.
Voor een counterploeg ja, en bij 'in goeden doen' hebben we het over één seizoen vier jaar geleden, en dan niet eens het WK, want daarin blonk hij ook uit in kansloos op goal schieten, het moment van passen voorbij laten gaan, veel te vaak de beslissende maar veel te moeilijke pass willen spelen en in het algemeen het niet maken van het spel, en het op nippertje ontsnappen aan rood.

Niettemin kan hij heel goed tegen een bal trappen en kort wegdraaien, terwijl hij goed is in het moment zien en dan meteen de bal geven. Maar hij ziet het moment pas als het er is, het creeeren van de situatie vraagt een ander inzicht. Behalve dat ze elkaar aanvoelen, vormt hij daarom zo'n goede combinatie met VdV. Maar het hangt dus niet alleen van Sneijder en het bereiken van die tot op heden eenmalige vormpiek af of hij voldoende toevoegt.

zeux

Bericht door zeux » do mar 06, 2014 12:08 pm

Bert schreef:In goede doen, ja. Stam 'in goede doen' was (!) ook beter dan de huidige verdedigers.
Dat constateer ik toch ook? Dat het erg afhankelijk is van zijn 'doen' en dat dat op dit moment vriezen of dooien is? :confused.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mar 06, 2014 12:09 pm

Wie dan? Van der Vaart? Die komt fysiek zwaar tekort voor het hoogste niveau.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 06, 2014 12:14 pm

Voor Sneijders goede doen moet je een paar jaar terug, Zeux. Hij is klaar.

En met niemand anders!

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 06, 2014 12:16 pm

Yopi schreef:Wie dan? Van der Vaart? Die komt fysiek zwaar tekort voor het hoogste niveau.
Dat is lood om oud ijzer. Ze zijn allebei geen Kuijt, de een wil teveel doen en loopt zich over de kop waarna hij niet veel meer brengt, de ander doet gewoon minder zodat anderen meer moeten doen. Daarom is het ook zo lastig om ze allebei op te stellen.

zeux

Bericht door zeux » do mar 06, 2014 12:17 pm

Bert schreef:Voor Sneijders goede doen moet je een paar jaar terug, Zeux. Hij is klaar.
Ja, voor het grootste deel eens, al laat hij bij Gala volgens mij soms nog wel eens iets zien. Strohalmpje.

Alexander

Bericht door Alexander » do mar 06, 2014 1:43 pm

Het wordt natuurlijk helemaal niks dit jaar. Ik geef ze nog een minieme kans om een rondje door te komen als ze spelen met:

Cilissen

Wiel
Veltman
Rekik
Emanuelson

De Jong
Sneijder
Strootman

Robben
Persie
Lens

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 06, 2014 2:39 pm

Oranje weet waar het staat. Japan en de Fransen zijn gewoon beter. Daar gaat ook een toptrainer als LVG de handen vol aan krijgen.

Ik las dat het een tentamen was voor Sneijder. Daar is ie lekker mee met Clasie en Schaars naast zich. 0 diepgang, beweging zonder bal, tempo en corrigerend vermogen. Dat is als een schooltentamen met blinddoek en de handen achter de rug gebonden. Die 2 zakken in de Eredivisie al geregeld door het ijs.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mar 06, 2014 3:17 pm

Alexander schreef:Het wordt natuurlijk helemaal niks dit jaar. Ik geef ze nog een minieme kans om een rondje door te komen als ze spelen met:

Cilissen

Wiel
Veltman
Rekik
Emanuelson

De Jong
Sneijder
Strootman

Robben
Persie
Lens

Het lijkt me dat de aanval al min of meer vaststaat. Als enige linie. Maar dan zou ik eerder Depay dan Lens willen zien hoor. Ik vind hem zo overschat, voegt naast zijn snelheid helemaal niks toe.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mar 06, 2014 3:48 pm

Misschien komt Afellay nog in beeld?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 06, 2014 5:29 pm

wimpey schreef:Oranje weet waar het staat. Japan en de Fransen zijn gewoon beter. Daar gaat ook een toptrainer als LVG de handen vol aan krijgen.

Ik las dat het een tentamen was voor Sneijder. Daar is ie lekker mee met Clasie en Schaars naast zich. 0 diepgang, beweging zonder bal, tempo en corrigerend vermogen. Dat is als een schooltentamen met blinddoek en de handen achter de rug gebonden. Die 2 zakken in de Eredivisie al geregeld door het ijs.
En wat dacht je van de vleugels :excited.gif:
Centraal achterin klopt er ook niks van, overigens. Waar stonden Vlaar en BMI bij de 1-0? Die gasten staan er niet om hun voetbalkwaliteiten... dan moeten ze gewoon verdedigen.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta

Bericht door Iniesta » do mar 06, 2014 7:50 pm

wimpey schreef: Ik las dat het een tentamen was voor Sneijder. Daar is ie lekker mee met Clasie en Schaars naast zich. 0 diepgang, beweging zonder bal, tempo en corrigerend vermogen. Dat is als een schooltentamen met blinddoek en de handen achter de rug gebonden. Die 2 zakken in de Eredivisie al geregeld door het ijs.
Lijkt me dat die spelers zich aan Sneijder zouden moeten kunnen optrekken. Je kunt ook voor die twee zeggen dat het een blinde test was met zo'n spelverdeler voor je.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 07, 2014 9:45 am

Je speelt niet tegen Litouwen maar tegen Matuidi, Cabaye en Pogba... Dan kan je niet met Clasie aankomen. En later met Schaars.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 07, 2014 12:46 pm

En niet met Sneijder.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 07, 2014 12:55 pm

Niemand mag het veld in van jullie. Zullen we anders gewoon onze kat sturen?

Reken er maar op dat het niet veel gaat worden. Derde achter Spanje en Chili in de poule lijkt me een vrij realistisch scenario. Een paar topspelers waarvan je nog moet afwachten hoe fit en in vorm ze zijn, wat twijfelgevallen en behoorlijk wat middelmaat. Daar kom je niet ver mee.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 07, 2014 3:31 pm

Sja, we hebben na van Persie-Robben, en zo je wilt Sneijder en VdV, gewoon geen nieuwe topgeneratie klaar staan. Wordt binnen nu en een jaar of 3 zo'n begin jaren '80 gevoel, vrees ik.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 07, 2014 4:42 pm

Ach, lekker toch? Moet ik gelijk hieraan terugdenken:

Robbie de Wit, Hongarije - Nederland.
Nil volentibus arduum

zeux

De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » vr mar 07, 2014 4:52 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Sja, we hebben na van Persie-Robben, en zo je wilt Sneijder en VdV, gewoon geen nieuwe topgeneratie klaar staan. Wordt binnen nu en een jaar of 3 zo'n begin jaren '80 gevoel, vrees ik.
De generatie Wijnstekers/Schoenaker???

Yeah!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 07, 2014 4:59 pm

Wat is er mis met Dick?
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie