Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » do sep 08, 2016 9:39 am

Dat is zeker relatief, dat is volgens mij ook wat ik beweer. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 08, 2016 9:50 am

De betrekkelijkheid zit 'm erin dat we nu ieder land uitnodigen voor een EK. In de jaren '80 moest je daar nog moeite voor doen. EK '84 werd het gastland uitgenodigd en 7 andere landen. Nederland haalde het op een haartje na niet. In 2016 deden er 32 landen mee en Nederland haalde het niet. Uiteraard kun je dan zeggen dat landen als IJsland en dergelijke nog lang zo goed niet waren en dat het nu hoogvliegers zijn, maar dan leg je de lat dus gewoon wat lager (op de grond eigenlijk).

Ik betoog alleen maar dat landen als Tsjechië, IJsland, Zweden en Turkije er nu nog steeds geen zier van kunnen en dat het punt 'dat het nog lang zo slecht niet is als in de jaren '80' eigenlijk niet op gaat. Het is vele malen erger.

Sandro

Bericht door Sandro » do sep 08, 2016 10:50 am

En ik vind het nog te vroeg voor die conclusie. Toen haalden we na het slechte EK80 drie eindrondes op een rij niet. Dat is nu niet aan de orde. Ik sluit niet uit dat het in 2020 wel een feit is trouwens. Wat ik wél uitsluit is dat we de eerste eindronde die we dan weer meedoen winnen (zoals in 88) :ajaxsmiley.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do sep 08, 2016 11:51 am

Peter schreef:Ach dat is allemaal relatief. Tegenwoordig bestaat blijkbaar heel Europa uit hoogvliegers. IJsland, Tsjechië en Turkije kunnen er nog steeds geen zak van, hoor. En ook Zweden niet. Als we het EK terugbrengen naar 16 landen, dan zullen al deze landen lekker thuisblijven.

Zweden met Zlatan was totaal kansloos op het EK. Tsjechië? Top-3 slechtste teams van het EK. Turkije? Allerslechtste team van het EK.

En wij? Precies.
Het zijn geen hoogvliegers, maar ze kunnen wel veel beter weerstand bieden dan in het verleden, echt grote uitslagen (zoals die 8-0 van Spanje afgelopen week) zie je zelden meer.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do sep 08, 2016 12:36 pm

Als NL de volgende twee wedstrijden - op 7 en 10 october - wint, verandert het hele achter-de-feiten-aanlopende deuntje weer. In die twee wedstrijden leg je de basis. Wat mij betreft waren de afgelopen twee jaar de uitschieter en niet de nieuwe realiteit. Feit blijft dat NL tweede en derde is geworden op de laatste twee WK's, en dat terwijl volgens iedere expert de klad er allang in zat. In het internationale voetbal zijn alleen Duitsland en Spanje verder. Bij de rest zit de klad er ook in. Wie had er na het EK van 2012 nou gedacht dat Oranje twee jaar later een strafschoppenserie van de finale zou zitten? Vergelijk het eens met Engeland, zou ik zeggen.

elliquido

Bericht door elliquido » do sep 08, 2016 2:25 pm

als robben erbij is, dan is dit toch een prma opstelling.

janssen (dost)

sneijder klaassen robben

strootman wijnaldum (propper)

blind dijks bruma janmaat.

punt bljft dat het achterin dommige verdedigers zijn.

hebben we wat anders dan dijks bruma janmaat , die aantoonbaar beter zijn en/of in topcompetities spelen?

vlaar, de vrij ? zucht. . .
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do sep 08, 2016 4:28 pm

Monkey Tonk schreef:Als NL de volgende twee wedstrijden - op 7 en 10 october - wint, verandert het hele achter-de-feiten-aanlopende deuntje weer. In die twee wedstrijden leg je de basis. Wat mij betreft waren de afgelopen twee jaar de uitschieter en niet de nieuwe realiteit. Feit blijft dat NL tweede en derde is geworden op de laatste twee WK's, en dat terwijl volgens iedere expert de klad er allang in zat. In het internationale voetbal zijn alleen Duitsland en Spanje verder. Bij de rest zit de klad er ook in. Wie had er na het EK van 2012 nou gedacht dat Oranje twee jaar later een strafschoppenserie van de finale zou zitten? Vergelijk het eens met Engeland, zou ik zeggen.
Klopt, maar je gaat wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat een bepaalde generatie (misschien wel een bepaalde speler) ons zo ver hebben gebracht de afgelopen WK's waar jij het over hebt. En die generatie is zo goed als 'dood', terwijl wat er achter zit grotendeels niet eens tot de subtop behoort, en de genoemde generatie tot de absolute top behoorde.

Je hebt straks geen enkele echte wereldtopper meer. Dan ben je op zo'n WK niet veel meer dan een modale ploeg die het van mentaliteit en karakter moet hebben. Vind ik wel pijnlijk om te constateren.

Natuurlijk hoop ik dat ik het fout heb, en dat jongens als Bazoer, Riedewald, Klaassen, Janssen, Strootman, enzovoorts binnen 2-4 jaar allemaal wereldtop zijn. Maar daar ga ik zeker niet vanuit, laat ik het zo zeggen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » do sep 08, 2016 4:58 pm

Mr. Ajax schreef:
Natuurlijk hoop ik dat ik het fout heb, en dat jongens als Bazoer, Riedewald, Klaassen, Janssen, Strootman, enzovoorts binnen 2-4 jaar allemaal wereldtop zijn. Maar daar ga ik zeker niet vanuit, laat ik het zo zeggen.
Ik volg het Italiaanse voetbal niet echt, maar krijg het idee dat Strootman na zijn jaren blessureleed vrij snel weer een vaste kracht is. Peter? Jij weet ongetwijfeld meer. Lijkt me dat er in Strootman nog wel groei zit.

Ben zeer benieuwd wat Janssen bij Tottenham waar kan maken. Zit daar natuurlijk wel in de driving seat.

De andere drie moeten het inderdaad eerst maar eens waar maken bij Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do sep 08, 2016 6:09 pm

zeux schreef:
Mr. Ajax schreef:
Ik volg het Italiaanse voetbal niet echt, maar krijg het idee dat Strootman na zijn jaren blessureleed vrij snel weer een vaste kracht is. Peter? Jij weet ongetwijfeld meer. Lijkt me dat er in Strootman nog wel groei zit.

Ben zeer benieuwd wat Janssen bij Tottenham waar kan maken. Zit daar natuurlijk wel in de driving seat.

De andere drie moeten het inderdaad eerst maar eens waar maken bij Ajax.
Vooral dit he... Er is echt bijzonder weinig 'upcoming' vwb het Nederlandse voetbal... Zo'n Jorrit Hendrix gaat 'm ook niet worden lijkt me. Davy Propper? Het ergste is dat wat daar weer achter zit het nog moeilijker gaat krijgen om aan te haken bij de (sub)top, gezien het immer dalend niveau van de eredivisie...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 08, 2016 7:42 pm

zeux schreef:Ben zeer benieuwd wat Janssen bij Tottenham waar kan maken. Zit daar natuurlijk wel in de driving seat.
Janssen in de driving seat? Nu interpreteer ik dat alsof hij rustig achterover kan leunen, hij heeft het gemaakt, enz, enz maar niet in my book. Tegen Everton, de eerste wedstrijd, mocht hij invallen na 56 minuten, in zijn tweede wedstrijd in de basis tegen CP en in de derde wedstrijd begon hij weer op de bank. Nu mocht hij na 28 minuten in die wedstrijd tegen LFC invallen na een blessure bij Walker maar Matip en Lovren hebben geen last van hem gehad. Needles to say dat hij nog geen goal gemaakt heeft in de PL.

Janssen heeft IMHO nog alles te bewijzen in de PL.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » do sep 08, 2016 8:15 pm

InnerHarbour schreef:
zeux schreef:Ben zeer benieuwd wat Janssen bij Tottenham waar kan maken. Zit daar natuurlijk wel in de driving seat.
Janssen in de driving seat? Nu interpreteer ik dat alsof hij rustig achterover kan leunen, hij heeft het gemaakt, enz, enz maar niet in my book. Tegen Everton, de eerste wedstrijd, mocht hij invallen na 56 minuten, in zijn tweede wedstrijd in de basis tegen CP en in de derde wedstrijd begon hij weer op de bank. Nu mocht hij na 28 minuten in die wedstrijd tegen LFC invallen na een blessure bij Walker maar Matip en Lovren hebben geen last van hem gehad. Needles to say dat hij nog geen goal gemaakt heeft in de PL.

Janssen heeft IMHO nog alles te bewijzen in de PL.
Nee, ik bedoel het anders. En eigenlijk zoals jij: hij moet het nu gaan bewijzen. Maar zit wel in een mooie positie om dat te doen: Tottenham. Slaagt hij daar, dan maakt hij meteen sprongen en kan hij (snel) doorgroeien. Dat bedoel ik er mee. Hij heeft het stuur nu min of meer zelf in handen. Alle kans om er iets van te maken in die 'auto', maar dan moet hij dat ook gaan doen. Net begonnen, eerst maar eens een PL-seizoen presteren. En zeker in de PL kun je dan niet zelfgenoegzaam achteroverleunen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 08, 2016 8:27 pm

Oke
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do sep 08, 2016 10:22 pm

Mr. Ajax schreef:
Monkey Tonk schreef:Als NL de volgende twee wedstrijden - op 7 en 10 october - wint, verandert het hele achter-de-feiten-aanlopende deuntje weer. In die twee wedstrijden leg je de basis. Wat mij betreft waren de afgelopen twee jaar de uitschieter en niet de nieuwe realiteit. Feit blijft dat NL tweede en derde is geworden op de laatste twee WK's, en dat terwijl volgens iedere expert de klad er allang in zat. In het internationale voetbal zijn alleen Duitsland en Spanje verder. Bij de rest zit de klad er ook in. Wie had er na het EK van 2012 nou gedacht dat Oranje twee jaar later een strafschoppenserie van de finale zou zitten? Vergelijk het eens met Engeland, zou ik zeggen.
Klopt, maar je gaat wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat een bepaalde generatie (misschien wel een bepaalde speler) ons zo ver hebben gebracht de afgelopen WK's waar jij het over hebt. En die generatie is zo goed als 'dood', terwijl wat er achter zit grotendeels niet eens tot de subtop behoort, en de genoemde generatie tot de absolute top behoorde.

Je hebt straks geen enkele echte wereldtopper meer. Dan ben je op zo'n WK niet veel meer dan een modale ploeg die het van mentaliteit en karakter moet hebben. Vind ik wel pijnlijk om te constateren.
Robben was apart in 2014. Sneijder was goed in 2010. Ik herinner me eerlijk gezegd verder geen wereldtop. Als je bijvoorbeeld ziet wat er tegen Spanje in de finale stond ... En dan toch een te lange teennagel verwijdert van de winst. Er stond vooral veel degelijkheid. Spelers die geen of weinig fouten maakten. Daarmee kom je een heel eind. Iedereen wil altijd de extra klasse zien. Als je die niet hebt, kun je toch heel ver komen door geen fouten te maken. En dat was juist helemaal niet verzorgd tijdens de EK kwalificatiereeks, waarin NL de ene op de andere blunder stapelde. Ook tegen Zweden kost een fout je twee punten. Het kan mij verder helemaal niet schelen hoe goed Strootman is, als hij nog een keer zo'n fout maakt mag hij van mij thuisblijven. Bij een goed Oranje zie je zo'n fout nooit. Dus dan moet je eerst af van de spelers die dat soort fouten maken. Anders voetbal je in principe altijd achter de feiten aan, omdat je een wedstrijd met 1-0 achter begint.

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 08, 2016 10:32 am

Ik voelde het maanden geleden al een beetje aankomen, maar Blind zet gewoon weer een prima getraind elftal neer, met name in aanvallend opzicht. Veel en overtuigende beweging zonder bal, iedereen legt hem graag af, veel spelvreugde, modern voetbal, de spelersgroep heeft hem ook altijd gesteund ondanks de eerste resultaten en wat dubieus man management, zouden de spelers en Van Oostveen iets gezien hebben dat wij niet konden zien?
Wollt ihr den totalen Mensch?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za okt 08, 2016 11:15 am

We hebben momenteel alleen geen echte sterren... we zijn een beetje het Feyenoord van het landenvoetbal aan het worden... Een aardig team, geen uitzonderlijke spelers en we zullen dus waarschijnlijk ook niets winnen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 08, 2016 12:13 pm

Le T. schreef:...zouden de spelers en Van Oostveen iets gezien hebben dat wij niet konden zien?
Wat ze in ieder geval konden zien was het EK thuis vanaf de bank. Maar daar doel je waarschijnlijk niet op.

Dit soort potjes ben ik niet zo van onder de indruk. Maandag tegen Frankrijk is een wedstrijd die er om gaat. Daar kun je een belangrijke stap zetten als het gaat om kwalificatie voor het eindtoernooi. En dat zijn dus ook de wedstrijden die interessant zijn om te beoordelen wat de coach en zijn spelers er van bakken.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » za okt 08, 2016 12:22 pm

Nou, vooraf zouden we het moeilijk hebben volgens sommige.Dan kun je wel niet onder de indruk zijn, maar als NLD had verloren hadden wij natuurlijk, achteraf, precies geweten waar dat aan lag.

Frankrijk is natuurlijk een geheel andere tegenstander en ligt op dit moment natuurlijk natuurlijk mijlenver voor op NLD elftal.Gewoon omdat ik het deze spelers wel gun, en ook de trainer die het met deze spelers moet doen hoop ik op een redelijk resultaat.

Jammer is ook dat al die analisten nooit met alternatieve namen komen komen die je zou kunnen gebruiken.Eigenlijk is dat wel een beetje logisch, we hebben niet zo veel keus om daadwerkelijk klasbakken op te roepen en op te stellen.Daar kwam Guus Geluk ook op een gegeven moment achter. Van Gaal had dat ietsje eerder door.

Aan dit elftal en spelers kun je in principe alleen maar al je vingers branden, zijn het er een paar minder is dat mooi meegenomen, maar zelfs dat geen garantie voor verder succes in deze groep ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 08, 2016 12:33 pm

Een thuisoverwinning tegen Wit Rusland maakt toch gewoon niet zoveel indruk? Ik denk niet dat er hier iemand twee spelers van de tegenstander kan opnoemen zonder te zoeken.

Natuurlijk hebben we geen bovengemiddelde groep. Maar hier moet je het mee doen. Het wel of niet aanwezig zijn van een fitte Arjen Robben maakt veel uit. Maar met dat wat er verder beschikbaar is hadden we het EK natuurlijk gewoon moeten halen. De tegenstand in de poule was niets bijzonders. Dat was van beide coaches en de spelers gewoon een wanprestatie.

Het is nu zaak om in deze poule minimaal tweede te worden. Dat lijkt me een zeer haalbare doelstelling. Als de duels met Frankrijk dan in ieder geval laten zien dat Oranje op dat niveau twee volwassen wedstrijden kan spelen dan is dat in ieder geval een vooruitgang ten opzichte van de vorige kwalificatie. De prestaties in met name die twee wedstrijden zeggen veel meer dan een handvol oefenwedstrijden.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » za okt 08, 2016 12:43 pm

Marillion schreef:Een thuisoverwinning tegen Wit Rusland maakt toch gewoon niet zoveel indruk? Ik denk niet dat er hier iemand twee spelers van de tegenstander kan opnoemen zonder te zoeken.

Natuurlijk hebben we geen bovengemiddelde groep. Maar hier moet je het mee doen. Het wel of niet aanwezig zijn van een fitte Arjen Robben maakt veel uit. Maar met dat wat er verder beschikbaar is hadden we het EK natuurlijk gewoon moeten halen. De tegenstand in de poule was niets bijzonders. Dat was van beide coaches en de spelers gewoon een wanprestatie.

Het is nu zaak om in deze poule minimaal tweede te worden. Dat lijkt me een zeer haalbare doelstelling. Als de duels met Frankrijk dan in ieder geval laten zien dat Oranje op dat niveau twee volwassen wedstrijden kan spelen dan is dat in ieder geval een vooruitgang ten opzichte van de vorige kwalificatie. De prestaties in met name die twee wedstrijden zeggen veel meer dan een handvol oefenwedstrijden.
Dan schat je deze groep spelers toch veel te hoog in.Misschien moet je er toch iets anders tegenaan kijken, de lat iets minder hoog leggen bij deze groep Marillion.En kleintjes, zijn er echt niet meer hoor.Met zijn allen voor de goal, daar heeft zelfs een Spanje veel moeite mee.

Overigens geef je het zelf ook eigenlijk al aan.We moeten het hebben van een fitte Arjen Robben.Maarja, dan hebben we nog steeds 10 niet al te beste ( Sneijdertje loopt ook op z'n laatste beentjes ) voetballers, waarvan er in de achterhoede ook nog eens niet veel staan die je daadwerkelijk om een boodschap kan sturen.Zo een Stekelenburg b.v. was de bal ook een paar keer kwijt .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » za okt 08, 2016 2:01 pm

Le T. schreef:Ik voelde het maanden geleden al een beetje aankomen, maar Blind zet gewoon weer een prima getraind elftal neer, met name in aanvallend opzicht. Veel en overtuigende beweging zonder bal, iedereen legt hem graag af, veel spelvreugde, modern voetbal, de spelersgroep heeft hem ook altijd gesteund ondanks de eerste resultaten en wat dubieus man management, zouden de spelers en Van Oostveen iets gezien hebben dat wij niet konden zien?
Hoezo 'weer' een prima getraind elftal? Het enige team dat hij eerder getraind heeft was Ajax en ik mag toch aannemen dat je dat toen geen prima getraind elftal vond?

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 08, 2016 7:13 pm

Arthur schreef:
Le T. schreef:Ik voelde het maanden geleden al een beetje aankomen, maar Blind zet gewoon weer een prima getraind elftal neer, met name in aanvallend opzicht. Veel en overtuigende beweging zonder bal, iedereen legt hem graag af, veel spelvreugde, modern voetbal, de spelersgroep heeft hem ook altijd gesteund ondanks de eerste resultaten en wat dubieus man management, zouden de spelers en Van Oostveen iets gezien hebben dat wij niet konden zien?
Hoezo 'weer' een prima getraind elftal? Het enige team dat hij eerder getraind heeft was Ajax en ik mag toch aannemen dat je dat toen geen prima getraind elftal vond?
Nee, het viel me voor het EK ook al op dat het voetbal eigenlijk best goed was in aanvallend opzicht. En dan niet qua individuele klasse, maar met de driehoekjes, beweging zonder bal, de oplossing vooruit en de versnelling door een kaats o.i.d.. Daar heeft een trainer heel veel invloed op, dat heeft hij gewoon goed voor elkaar. Zo speel je aanvallend voetbal zonder veel individuele klasse.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 09, 2016 8:14 am

Le T. schreef:
Arthur schreef:
Nee, het viel me voor het EK ook al op dat het voetbal eigenlijk best goed was in aanvallend opzicht. En dan niet qua individuele klasse, maar met de driehoekjes, beweging zonder bal, de oplossing vooruit en de versnelling door een kaats o.i.d.. Daar heeft een trainer heel veel invloed op, dat heeft hij gewoon goed voor elkaar. Zo speel je aanvallend voetbal zonder veel individuele klasse.
Danny Blind is voor het EK keihard en kansloos afgegaan tegen IJsland en Turkije. Hou toch op.

Le T.

Bericht door Le T. » zo okt 09, 2016 2:32 pm

Mr. Ajax schreef: Danny Blind is voor het EK keihard en kansloos afgegaan tegen IJsland en Turkije. Hou toch op.
Na een dergelijke scorebordanalyse zul je wel verrast zijn geweest met het voetbal vrijdag, ik niet zo.

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 09, 2016 4:52 pm

Le T. schreef: Na een dergelijke scorebordanalyse zul je wel verrast zijn geweest met het voetbal vrijdag, ik niet zo.
Je hebt ook echt áltijd gelijk he, als het over voetbal, trainers en individuele spelers gaat... :biggthumpup.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 09, 2016 7:21 pm

Le T. schreef:
Mr. Ajax schreef: Danny Blind is voor het EK keihard en kansloos afgegaan tegen IJsland en Turkije. Hou toch op.
Na een dergelijke scorebordanalyse zul je wel verrast zijn geweest met het voetbal vrijdag, ik niet zo.

Tuurlijk, de driehoekjes waren in ieder geval dik in orde :biggthumpup.gif:

Plaats reactie