Jong Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 08, 2008 11:02 pm

Nederland heeft pech dat de OS in hetzelfde jaar als het EK wordt gehouden.

Met RVN in de spits ipv Makaay, Sneijder en Vaart op het middenveld is het al andere koek. Tel daarbij Bakkal, Afellay, Aissati, Urby, Babel, Maduro en er staat een team wat heel ver kon komen.

Puur op de jeugd afgaande heeft het Nederlandse team geen slecht elftal. Bij Argentinie maken Messi, Riquelme en Mascherano het verschil en bij Brazilie Ronaldinho, Robinho... Maar het is maar de vraag of die gasten allemaal meegaan.

Diego moet thuisblijven, ik zie Robinho ook niet meegaan, Ronaldinho mag ook lekker thuisblijven....

al met al komt het wel goed.

Ik vind de Argentijnse selectie de beste! :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 08, 2008 11:04 pm

LucaS schreef:
Thomas schreef:
LucaS schreef:Het valt me gewoon op dat de monden vaak openvallen van namen van spelers uit Brazilie, Soanje, Argentinie, Italie.. Neerland doet nauwelijks onder voor die landen, we maken ze alleen zo groot
Ik probeer nooit te denigrerend te doen over het niveau van de Eredivisie, maar ik wil wel realistisch blijven. Ik heb het gevoel dat jij je soms ook overdreven wil verzetten tegen het idee dat andere landen gewoon groter zijn op voetbalgebied. Ik heb je bijv. ook wel eens horen zeggen dat Boukhari prima in de selectie van Arsenal zou passen. :wink.gif:

Ik kan niet ontkennen dat de tropische verrassingen ook op transfergebied veel mensen vaak geweldig in de oren klinken, maar we hebben het hier voor een groot deel al over jongens die bij Europese topclubs spelen, Lucas. Ik ken deze spelers bovendien en dan mag ik toch wel stellen dat ze beter zijn dan het Eredivisie-niveau van veel van onze spelers.

Het heeft absoluut niets met calimero-gedrag te maken. We mogen best trots zijn op ons land op voetbalgebied. Het is, kijkend naar de grootte van beide landen, ook helemaal niet gek dat Brazilië veel meer goede voetballers heeft om uit te kiezen dan Nederland. Nederland heeft eigenlijk altijd wel een aantal toppers rondlopen, maar zoals Jöhnk al aangaf komen wij daar onder al snel uit bij het niveau Jaliens. Bij Brazilië komt dat zelden voor, tenzij de bondscoach er gewoon erg weinig kijk op heeft. En qua prestaties doet Nederland natuurlijk wel veel onder voor Brazilië. Het scheelt namelijk een 'paar' wereldtitels. Maar ook dat is begrijpelijk en logisch.

Om terug te komen op deze selectie. Hoeveel spelers van Nederland vind jij op hun positie beter dan dit team, dat Brazilië zou kunnen opstellen:

Diego Alves (Almeria)

Alex Silva (São Paulo), Breno (Bayern), Thiago Silva (Fluminense), Marcelo (Real Madrid)

Lucas (Liverpool), Anderson (Manchester United)

Ronaldinho (Barcelona), Diego (Werder Bremen), Robinho (Real Madrid)

Pato (Milan)
Ik vind het een heel mooi verhaal en deels heb je gelijk, maar het gaat niet over de eredivisie, maar om nationale selecties. Nederland staat tweede op de eeuwige ranglijst van EK's om maar eens wat te noemen. En prachtig inderdaad, Lucas, maar Drenthe en Babel en van Persie spelen ook als piepjonge speler bij Europese top.

Brazilie wereldtop, maar in de jaren 90 wonnen ze bijvoorbeeld twee keer met mazzel van Nederland in de halve finale (of was het een keer de kwartfinale?)

Op je vraag kan ik natuurlijk geen antwoord geven, ik zie die Braziliaanse spelers zelden tot nooit
Het ging even om het niveau van beide selecties en dan kan je constateren dat een aantal van de spelers van de Nederlandse selectie er zelfs in de Eredivisie niet bovenuit steekt of stak. Ik noem een Sno en een Zuiverloon, bijvoorbeeld. Wat Lucas betreft kan ik je statistisch gezien geen ongelijk geven. Ik vind het een erg goede speler, maar hij speelde het afgelopen seizoen inderdaad niet meer dan Babel, bijv.

Dat kan allemaal best, maar uiteindelijk liegen die vijf wereldtitels tegenover de nul van Nederland er natuurlijk niet om.

No offense hoor, maar als je op deze vraag geen antwoord kan geven, waarom noem je mij dan een calimero? Omdat ik de selectie van Nederland veel minder vind en ook daadwerkelijk in staat ben om die vergelijking te maken?

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 11:10 pm

Ik noemde jou niet een Calimero. Ik stel vast dat veel mensen erg onder de indruk raken van verre exotische namen en het idee hebben dat het nivo van deze mensen veel hoger is dan het nivo van onze (jeugd)spelers. Ik stel vast dat dat vaak overdreven is. Neem Dos Santos, was hier vorig jaar bijna God, ongeveer nivo Messi. Maar moet ook gewoon weg bij Barcelona. Het nivo van het Nederlandse voetbal is over het algemeen gewoon behoorlijk hoog te noemen.
Over die tendens/houding heb ik het, ik had daar natuurlijk niet jou op het oog (ook niet per se niet trouwens)

Misschien ben jij in staat die vergelijking te maken, maar ik ben het over spelrs die ik wel ken zo vaak met je oneens dat ik niet automatisch jouw autoriteit op dit gebied zie/erken
Laatst gewijzigd door LucaS op di jul 08, 2008 11:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 08, 2008 11:10 pm

Misschien bedoelde hij niet jou (weet ik niet) maar als iets de laatste wel duidelijk is, is dat er niks te voorspellen valt...

En bovendien is Jong Oranje de Europees Kampioen... En van al die sterren mag de helft niet mee en wordt de helft niet eens opgesteld.

Ik ben benieuwd!

@ Thomas: Wat verwacht je van Argentina?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 08, 2008 11:21 pm

Rishi schreef:@ Thomas: Wat verwacht je van Argentina?
In eerste instantie opvallend dat Zarate, Escudero en Higuain er niet bij zitten. Die hebben plaats gemaakt voor een aantal nieuwe pibes. Maar goed, Dunga heeft nog meer last minute changes gemaakt, en ik verwacht van Argentinië ook gewoon een goed geheel.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of ik Argentinië of Brazilië nu als topfavoriet ga tippen. Bij Argentinië vind ik het risicovol dat men slechts vijf verdedigers heeft meegenomen. Helemaal aangezien er bij de middenvelders ook niet echt jongens rondlopen die zich achterin op hun gemak voelen. Banega (had het zoals ik al voorspelde erg moeilijk bij Valencia) en Sosa hebben bijv. ook een moeizame tot geen rol gespeeld bij hun clubs. Ik ben benieuwd of Batista Banega gewoon opstelt. Ik neig toch naar Brazilië.

Ik verwacht overigens dat Monzón na de OS al een transfer gaat maken naar Europa. Ben benieuwd of Batista met hem en met Zabaleta als backs durft te spelen.

LucaS schreef:Misschien ben jij in staat die vergelijking te maken, maar ik ben het over spelrs die ik wel ken zo vaak met je oneens dat ik niet automatisch jouw autoriteit op dit gebied zie/erken
Over welke spelers zijn we het dan allemaal niet eens?

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di jul 08, 2008 11:39 pm

Thomas schreef:
LucaS schreef:Misschien ben jij in staat die vergelijking te maken, maar ik ben het over spelrs die ik wel ken zo vaak met je oneens dat ik niet automatisch jouw autoriteit op dit gebied zie/erken
Over welke spelers zijn we het dan allemaal niet eens?
Lucas: "Kijk alleen maar naar onze discussie over de prestaties van Suarez afgelopen seizoen"
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 08, 2008 11:44 pm

Ok. Het komt een beetje over alsof je zegt dat ik er de ballen verstand van heb, namelijk. :ajaxsmiley.gif: Dan vind ik af en toe een discussie over Suárez of Rosenberg niet echt schokkend. En niet om je nu weer door het stof te laten gaan of zo, maar volgens mij heb je al eens aangegeven dat je met je fout zat met je Hennie Meijer-opmerking over Suárez. En toen je laatst zei dat hij vanaf de 9de tot en met de 31ste speeldag niet goed presteerde kraamde je natuurlijk ook gewoon onzin uit.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 09, 2008 12:15 am

Ik vind helemaal niet dat je er de ballen verstand van hebt. Maar vaak ben ik het ook niet met je eens. Suarez is een voorbeeld. Ja ik heb het verkeerd gezien met Suarez, want hij heeft zich inderdaad prima ontwikkeld, maar ik vind nog steeds dat alleen het begin en het eind van het seizoen echt goed waren. EN dat het eind van het seizoen dat ging op basis van verbeterd overzicht en rust aan de bal, terwijl het begin van het seizoen meer enthousiasme en inzet was.

Ik ben het ook regelmatig met Cruijff oneens, wat dat betreft ben ik een echte Hollander. Ik zei laatst als eens, ik ben van de hoek Jansma, we zijn hier een stel cafebezoekers die op cafenivo over voetbal lullen. Ik ga niemand tot autoriteit op een bepaald gebied bestempelen.

Having said that, blijf ik erbij dat wij Nederlanders heel erg dubbel zijn. Enzerzijds na één goede wedstrijd verwachten dat we wereldkampioen worden, anderzijds ons ontzettend klein maken als 'grote' buitenlandse namen voorbij komen. Messi is God in de ogen van velen hier. Nou, voor mij niet. Robinho, ook al iemand die hier genoemd wordt. Ik lach me kapot als ik hem weer eens zie van die overdreven aanstellerige drievoudige dubbele scharen eruit gooien. Robinho is niet beter dan Robben. Oh, misschien wel wat basistechniek betreft, maar qua techniek was ook Boukhari een prima voetballer. Feit is dat het Nederlandse voetbal jaar in jaar uit toppers voortbrengt. Er is geen enkele reden om ons zo klein te maken. Er is inderdaad een grote handicap, en dat is, logisch omdat we een klein land zijn, dat onze kwaliteit in de breedte minder is. Maar als het gaat om topspelers, hoeft Nederland zich echt niet te schamen.
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 09, 2008 12:23 am

Mooi gesproken.

Maar Messi is toch wel errug goed, Luuk. :wink.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jul 09, 2008 12:33 am

LucaS schreef:Ik vind helemaal niet dat je er de ballen verstand van hebt. Maar vaak ben ik het ook niet met je eens. Suarez is een voorbeeld. Ja ik heb het verkeerd gezien met Suarez, want hij heeft zich inderdaad prima ontwikkeld, maar ik vind nog steeds dat alleen het begin en het eind van het seizoen echt goed waren. EN dat het eind van het seizoen dat ging op basis van verbeterd overzicht en rust aan de bal, terwijl het begin van het seizoen meer enthousiasme en inzet was.

Ik ben het ook regelmatig met Cruijff oneens, wat dat betreft ben ik een echte Hollander. Ik zei laatst als eens, ik ben van de hoek Jansma, we zijn hier een stel cafebezoekers die op cafenivo over voetbal lullen. Ik ga niemand tot autoriteit op een bepaald gebied bestempelen.

Having said that, blijf ik erbij dat wij Nederlanders heel erg dubbel zijn. Enzerzijds na één goede wedstrijd verwachten dat we wereldkampioen worden, anderzijds ons ontzettend klein maken als 'grote' buitenlandse namen voorbij komen. Messi is God in de ogen van velen hier. Nou, voor mij niet. Robinho, ook al iemand die hier genoemd wordt. Ik lach me kapot als ik hem weer eens zie van die overdreven aanstellerige drievoudige dubbele scharen eruit gooien. Robinho is niet beter dan Robben. Oh, misschien wel wat basistechniek betreft, maar qua techniek was ook Boukhari een prima voetballer. Feit is dat het Nederlandse voetbal jaar in jaar uit toppers voortbrengt. Er is geen enkele reden om ons zo klein te maken. Er is inderdaad een grote handicap, en dat is, logisch omdat we een klein land zijn, dat onze kwaliteit in de breedte minder is. Maar als het gaat om topspelers, hoeft Nederland zich echt niet te schamen.
Ok, dit is een duidelijk verhaal. Ik ben het ook met je eens m.b.t. die Nederlandse mentaliteit wanneer het goed gaat. Hier op AT chargeren een heleboel mensen natuurlijk ook om hun mening kracht bij te zetten. Ik doe dat ook, maar mij zal je niet snel na één goede wedstrijd op het EK horen zeggen dat we het toernooi gaan winnen.

En dat je geen autoriteit accepteert dat snap ik op zich ook prima. En verder wil ik dat helemaal niet. Er komen hier wel eens Zuid-Amerikaanse voetballers ter sprake. En of ik er nu naar gevraagd wordt of niet, ik zal m'n mening altijd geven. En niet alleen over Zuid-Amerikanen over de meeste dingen op voetbalgebied. Het probleem is alleen een beetje dat het er op het gebied van Zuid-Amerika wat opvalt, omdat er weinig weerwoord is. Dat zou er ongetwijfeld wel zijn wanneer meerdere mensen hier het voetbal daar zouden volgen, maar dat is niet zo.

Even los van deze discussie: wat mij betreft mogen ze het voetbaltoernooi op de OS wél opdoeken wanneer geen enkele club hun spelers wil laten gaan. Dunga zag om die reden Kaká, Lucio en Juan al afhaken (daarom werd er dus ook een speciale plek ingeruimd voor Thiago Silva) en nu dreigt hetzelfde te gebeuren met Rafinha, Diego en Ronaldinho. Het lijkt me ook sterk dat Barcelona Messi wel laat gaan en Ronaldinho, die moet vertrekken, niet.

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06

Bericht door michaelajaxfan » wo jul 09, 2008 11:21 am

LucaS schreef:Having said that, blijf ik erbij dat wij Nederlanders heel erg dubbel zijn. Enzerzijds na één goede wedstrijd verwachten dat we wereldkampioen worden, anderzijds ons ontzettend klein maken als 'grote' buitenlandse namen voorbij komen. Messi is God in de ogen van velen hier. Nou, voor mij niet. Robinho, ook al iemand die hier genoemd wordt. Ik lach me kapot als ik hem weer eens zie van die overdreven aanstellerige drievoudige dubbele scharen eruit gooien. Robinho is niet beter dan Robben. Oh, misschien wel wat basistechniek betreft, maar qua techniek was ook Boukhari een prima voetballer. Feit is dat het Nederlandse voetbal jaar in jaar uit toppers voortbrengt. Er is geen enkele reden om ons zo klein te maken. Er is inderdaad een grote handicap, en dat is, logisch omdat we een klein land zijn, dat onze kwaliteit in de breedte minder is. Maar als het gaat om topspelers, hoeft Nederland zich echt niet te schamen.
Daarop voortbordurend, wat vind je van de volgende theorie? Doordat we ons vaak zo relatief klein maken, ook voetballers en coaches zelf, zijn we ook mentaal relatief slechter, wat een bepalendere factor is voor verliezen dan kwaliteitsverschillen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 1:15 pm

Hahahaha, Aissati zit er niet bij! :headbang.gif:

Vermeer en Emanuelson naar Spelen, De Jong op reservelijst

BRON: KNVB

De Ajacieden Kenneth Vermeer en Urby Emanuelson zijn zeker van een plek in de selectie voor de Olympische Spelen. De selectie van Foppe de Haan is vandaag naar buiten gebracht. Siem de Jong moet het doen met een plek op de reservelijst. Hij komt in aanmerking als één van de geselecteerden geblesseerd moet afhaken. Ismaïl Aissati, die door Ajax begeerd wordt, zit helemaal niet bij de selectie.

De selectie:
Doel: Piet Velthuizen (Vitesse), Kenneth Vermeer (Ajax)
Verdediging: Kew Jaliens (AZ), Calvin Jong-A-Pin (sc Heerenveen), Kees Luijckx (AZ), Dirk Marcellis (PSV), Erik Pieters (PSV), Gianni Zuiverloon (West Bromwich Albion)
Middenveld: Otman Bakkal (PSV), Urby Emanuelson (Ajax), Jonathan de Guzman (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Evander Sno (Celtic)
Ajax Netwerk
Aanval: Roy Beerens (sc Heerenveen), Ryan Babel (Liverpool), Royston Drenthe (Real Madrid), Roy Makaay (Feyenoord), Gerald Sibon (sc Heerenveen)

De vier aangewezen reserves voor de Olympische Spelen:
Nordin Amrabat (PSV), Siem de Jong (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Christian Kum (ADO Den Haag). [reageer]
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 15, 2008 1:23 pm

michaelajaxfan schreef:
LucaS schreef:Having said that, blijf ik erbij dat wij Nederlanders heel erg dubbel zijn. Enzerzijds na één goede wedstrijd verwachten dat we wereldkampioen worden, anderzijds ons ontzettend klein maken als 'grote' buitenlandse namen voorbij komen. Messi is God in de ogen van velen hier. Nou, voor mij niet. Robinho, ook al iemand die hier genoemd wordt. Ik lach me kapot als ik hem weer eens zie van die overdreven aanstellerige drievoudige dubbele scharen eruit gooien. Robinho is niet beter dan Robben. Oh, misschien wel wat basistechniek betreft, maar qua techniek was ook Boukhari een prima voetballer. Feit is dat het Nederlandse voetbal jaar in jaar uit toppers voortbrengt. Er is geen enkele reden om ons zo klein te maken. Er is inderdaad een grote handicap, en dat is, logisch omdat we een klein land zijn, dat onze kwaliteit in de breedte minder is. Maar als het gaat om topspelers, hoeft Nederland zich echt niet te schamen.
Daarop voortbordurend, wat vind je van de volgende theorie? Doordat we ons vaak zo relatief klein maken, ook voetballers en coaches zelf, zijn we ook mentaal relatief slechter, wat een bepalendere factor is voor verliezen dan kwaliteitsverschillen.
Zit zeker wat in. ALs je het veld opkomt en je kijkt op naar je tegenstander, dan sta je in feite al achter. Hetzlefde geldt voor verdedigend gaan spelen en je aan de tegenstander aanpassen terwijl je dat normaal nooit doet. Je zet jezelf op achterstand.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 1:34 pm

Nou nee, in feite staat het 0-0.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 15, 2008 1:36 pm

Maar in je hoofd sta je al voor een onmogelijke opgave. Je tegenstander is immers veel beter

Jesse

Bericht door Jesse » di jul 15, 2008 1:43 pm

Sommige spelers/teams spelen juist beter tegen betere tegenstanders.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 15, 2008 1:49 pm

joey schreef:Hahahaha, Aissati zit er niet bij! :headbang.gif:
[/quote]

Wat zegt dat?

Verder wel een aardige selectie, goed middenveld en aanval.

jabu

Bericht door jabu » di jul 15, 2008 1:51 pm

Dat zegt dat hij de voorbereiding van Ajax niet zal missen. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 2:13 pm

Dat zegt dat hij daar niet in de etalage staat. En dat PSV een acuut probleem heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 15, 2008 2:16 pm

Toch vreemd dat zo'n exceptioneel talent niet eens bij de beste middenvelders van zijn lichting is opgenomen

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 15, 2008 2:18 pm

Is Bruins niet fit?

Ah, ik zie het al. Hij staat bij de standby's.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di jul 15, 2008 2:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » di jul 15, 2008 2:20 pm

Ryan Babel
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 15, 2008 2:22 pm

LucaS schreef:Toch vreemd dat zo'n exceptioneel talent niet eens bij de beste middenvelders van zijn lichting is opgenomen
Nee dat zie je verkeerd, Foppe is de 5de trainer die het gewoon niet begrijpt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 2:25 pm

Inderdaad. Domme Foppe.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 15, 2008 2:26 pm

brigade zuid schreef:
LucaS schreef:Toch vreemd dat zo'n exceptioneel talent niet eens bij de beste middenvelders van zijn lichting is opgenomen
Nee dat zie je verkeerd, Foppe is de 5de trainer die het gewoon niet begrijpt.
Dus jij vindt Aissati geen geweldig talent? Staat genoteerd!

Plaats reactie