Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Javiskamp » za okt 13, 2018 9:36 pm

Das inderdaad niet best... 3-0 tegen Duitsland

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » za okt 13, 2018 9:59 pm

Winnen op de psv manier met Duitsland in de Ajax rol.

Het voelt voor mij niet als winnen. Maar beter 3-0 dan 0-3 natuurlijk.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » za okt 13, 2018 10:04 pm

Hoezo dan? Wat had Duitsland allemaal te vertellen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » za okt 13, 2018 11:07 pm

Ja hoor. lol

Leuk dat je aan het eind naar een grote overwinning countert, maar ik ben niet de persoon voor scoreboardjournalistiek. Tot het laatste kwartier was het allemaal Duitsland. Ze creerden veel meer kansen, maar verzuimden te scoren. Mazzel. Ook dat is voetbal.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » za okt 13, 2018 11:29 pm

Monkey Tonk schreef: maar ik ben niet de persoon voor scoreboardjournalistiek. Tot het laatste kwartier was het allemaal Duitsland. Ze creerden veel meer kansen, maar verzuimden te scoren. Mazzel. Ook dat is voetbal.

Correctie.
Pas in de tweede helft was 't voor Duitsland en dan idd vooral in het late deel drukten ze Nederland terug maar verzuimden om levensgevaarlijk te worden omdat ze hun tandeloze WK vorm en volgevreten attitude van met je ploeg over the hill zijn moeiteloos doortrokken.

Pas in de absolute slotminuten sloeg Nederland ze met twee genadeloze goals om de oren waarvan die van Wijnaldum een erg mooie was.
Dat is wat winnaars doen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 14, 2018 5:31 am

Vergelijk het aantal kansen dat Duitsland kreeg eens met het aantal dat Bayern kreeg tegen Ajax. NL kreeg op het eind zeeen van ruimte en dat kan Duitsland zich zeker aanrekenen, maar goed voetbal heb ik van NL geen moment gezien. Wel een sterke Virgil, die in de lucht heerste. Blind was ook goed, trouwens, in tegenstelling tot de Ligt. En Cillessen uitstekend.

Is dit het 5-3-2 van Koeman? Er klopt echt helemaal niks van bij de opbouw van acheruit. Dra-ma. Eenmaal op vijandelijke helft was het beter, in de eerste helft.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 14, 2018 6:21 am

Monkey Tonk schreef:Ja hoor. lol

Leuk dat je aan het eind naar een grote overwinning countert, maar ik ben niet de persoon voor scoreboardjournalistiek. Tot het laatste kwartier was het allemaal Duitsland. Ze creerden veel meer kansen, maar verzuimden te scoren. Mazzel. Ook dat is voetbal.
Noem ze maar op dan, al die kansen van Duitsland. Vaak de bal hebben betekent dus niet per definitie dat je beter of aan het domineren bent. Dat moeten Nederlanders ondertussen echt wel doorhebben. Overigens heeft Duitsland minder op doel geschoten dan Nederland, dus dat van de 'veel meer kansen' heeft ook weinig met de realiteit te maken.

Ik heb zeker na de 1-0 geen moment het gevoel gehad dat Duitsland ging scoren. Nederland stond bij balverlies goed compact en was razendsnel en goed in de omschakeling. Waren op het middenveld fel en agressief, zetten goed druk op hun man zorgden zo voor veel balverlies bij de Duitsers. Prima uitgevoerd, niks mazzel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 14, 2018 6:43 am

Overigens heb ik Wijnaldum voor het eerst een echt goede pot zien spelen, met inderdaad een zeer mooie goal als bekroning.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door GangstaRiB » zo okt 14, 2018 7:13 am

Monkey Tonk schreef:Vergelijk het aantal kansen dat Duitsland kreeg eens met het aantal dat Bayern kreeg tegen Ajax. NL kreeg op het eind zeeen van ruimte en dat kan Duitsland zich zeker aanrekenen, maar goed voetbal heb ik van NL geen moment gezien. Wel een sterke Virgil, die in de lucht heerste. Blind was ook goed, trouwens, in tegenstelling tot de Ligt. En Cillessen uitstekend.

Is dit het 5-3-2 van Koeman? Er klopt echt helemaal niks van bij de opbouw van acheruit. Dra-ma. Eenmaal op vijandelijke helft was het beter, in de eerste helft.
In balbezit was De Ligt niet gelukkig maar verdedigend in 1 tegen 1 duels komt er niemand langs.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » zo okt 14, 2018 8:51 am

Grappig dat als je 't helemaal naar het negatieve wilt gaan beredeneren je veel van de enorme kansen die Nederland evengoed gemist heeft dan volledig uit je geheugen mist.
Memphis op de lat bijvoorbeeld.

Vervolgens mistte Wijnaldum ook een joekel van een kans, tot dat moment was dat typerend voor zijn wedstrijd.

Mr. Ajax schreef:Overigens heb ik Wijnaldum voor het eerst een echt goede pot zien spelen, met inderdaad een zeer mooie goal als bekroning.
Na het overschieten van een GI-GAN-TISCHE kans beloonde hij zichzelf inderdaad met die goal. Met afstand de mooiste goal van de 3.
Iemand kan er voor kiezen om zuur te gaan over deze 3-0, maar deze 3-0 gaat wel de wereld over hè. In elk land waar Liverpool wordt gevolgd (of de concurrenten van Liverpool) staat in de krant dat Nederland met 3-0 van Duitsland won en dat VVD en Wijnaldum scoorden.

In België zijn ze zich een beetje The Godfathers van het voetbal gaan voelen, maar daar schrijven ze nu ook dat Duitsland 3-0 onderuit is gegaan in Nederland en dat een jongen van Club Brugge zijn debuut heeft gemaakt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » zo okt 14, 2018 8:54 am

Mistte Sané een MEGA MEGA MEGA Jazeker!
Had Müller voor rust moeten scoren?

Absoluut, maar Thomas Müller lijkt nu geen doel meer te treffen ook al laat je hem 3.685 minuten achter elkaar staan. Logisch dat hij dus gewisseld werd. En Sané heeft nog nooit gescoord in 't Duitse elftal hè, vrij logisch dus eigenlijk dat die ballen er niet in gaan.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 14, 2018 11:53 am

Cruijff schreef:Grappig dat als je 't helemaal naar het negatieve wilt gaan beredeneren je veel van de enorme kansen die Nederland evengoed gemist heeft dan volledig uit je geheugen mist.
Memphis op de lat bijvoorbeeld.

Vervolgens mistte Wijnaldum ook een joekel van een kans, tot dat moment was dat typerend voor zijn wedstrijd.

Dat gebeurde allemaal in de laatste 10 minuten. Als de Duitsers hun kansen maken staat het al 1-4.

Volgens mij wilde Koeman Oranje laten spelen zoals in de tweede helft tegen Frankrijk. Daar kwam niets van terecht. Nederland werd totaal overklast in de tweede helft. De countertaktiek was niet eens de taktiek, maw, maar de enige overgebleven mogelijkheid. Terwijl dat helemaal niet nodig is, zoals Ajax heeft laten zien tegen Bayern. Ik volg het proces. Ik wil zien dat er ergens aan gewerkt wordt waardoor een team steeds beter wordt. Dit is een overwinning, maar voetballend schiet je er niks mee op.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » zo okt 14, 2018 12:33 pm

Monkey Tonk schreef:
Cruijff schreef:Grappig dat als je 't helemaal naar het negatieve wilt gaan beredeneren je veel van de enorme kansen die Nederland evengoed gemist heeft dan volledig uit je geheugen mist.
Memphis op de lat bijvoorbeeld.

Vervolgens mistte Wijnaldum ook een joekel van een kans, tot dat moment was dat typerend voor zijn wedstrijd.

Dat gebeurde allemaal in de laatste 10 minuten. Als de Duitsers hun kansen maken staat het al 1-4.
Top voetbal gaat om hoe je de wedstrijd killt in de laatste 10 minuten.
Of bij Duitsers, zeker in de tijd dat er veel minder voetbal in zat dan de laatste 12 jaar om wat je nog weet te flikken in de allerlaatste minuut.
Monkey Tonk schreef:Volgens mij wilde Koeman Oranje laten spelen zoals in de tweede helft tegen Frankrijk. Daar kwam niets van terecht. Nederland werd totaal overklast in de tweede helft..
Je kunt nu eenmaal niet tegen elke tegenstander exact hetzelfde spelen.
Daar heeft die tegenstander namelijk ook een rol in.

Van Ajax tegen AZ kun je zeggen AZ werd overklast door Ajax. Vooral als je die goals terug gaat kijken word je er erg vrolijk van.
Maar gisteravond lag het tempo veel en véééél hoger

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 14, 2018 1:10 pm

Monkey Tonk schreef:
Dat gebeurde allemaal in de laatste 10 minuten. Als de Duitsers hun kansen maken staat het al 1-4.
Is dus gewoon niet waar. Om je punt 'te maken' ga je nu ook weer voorbij aan feiten. Nederland had ook een paar dikke kansen.

En wat maakt het nou uit in welke minuut die kansen/goals vallen? Wat heeft dat te maken met het niveau van het voetbal?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 14, 2018 1:56 pm

Ik heb een zeer matig tot slecht Oranje gezien, dat zich voor het grootste gedeelte van de wedstrijd niet onder de druk van Duitsland uit kon voetballen; mede door het 5-3-2 systeem van Koeman, waardoor je eigenlijk alleen nog de lange haal naar voren als wapen hebt, zoals in de hele tweede helft.

Ik heb ook voor het grootste deel van de wedstrijd een goed tot uitstekend Duitsland gezien, dat alleen heel slecht was in de afwerking, en dat het na de 0-2 wel geloofde (waarna NL inderdaad nog een hele reeks kansen kreeg).

Het enige wat me aan de wedstrijd verbaasde was dat de Duitsers al die kansen bleven verprutsen. Op een gegeven moment ga je er aan wennen, maar het is natuurlijk niet normaal. Als ze een spits in huis hebben is het heel snel klaar.

Eigenlijk is mijn onderliggende punt dat als je zoveel talent in huis hebt als nu in NL naar boven komt drijven, dat je dan niet deze armoedige speelstijl moet hanteren. Dat zou echt zonde zijn. We zullen zien wat de toekomst brengt.

Bij Koeman's 5-3-2 schuiven de buitenste twee verdedigers een linie op bij balbezit. Dan kun je als tegenstander die overblijvende drie verdedigers heel makkelijk vastzetten, zoals Duitsland in de eerste helft deed, en daar in de tweede helft nog een schepje bovenop gooide. De Ligt kon geen bal kwijt... Dat is niet zomaar een detail. Dat is fundamenteel. NL kon in de tweede helft niet meer uitverdedigen.

Ik vond het wel grappig om Duitsland zo te zien verliezen, vooral omdat ze veel van hun positieve benadering gejat hebben van het Nederlandse voetbal.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » zo okt 14, 2018 3:56 pm

Monkey Tonk schreef:Ik heb een zeer matig tot slecht Oranje gezien, dat zich voor het grootste gedeelte van de wedstrijd niet onder de druk van Duitsland uit kon voetballen; mede door het 5-3-2 systeem van Koeman, waardoor je eigenlijk alleen nog de lange haal naar voren als wapen hebt, zoals in de hele tweede helft.
Als dit de conclusies zijn die je trekt na 90 minuten gekeken te hebben dan zul je of via een stream hebben gekeken of je zat voor een scherm in een publieke gelegenheid waar je tijdens het kijken tegen iemand sprak in dezelfde fraaie volzinnen die je hier op het forum plaatst.

En dan bekijk je het te erg door "een analyse bril" terwijl 't publiek gister juist aardig is meegezogen in een wedstrijd die aardig op een voetbalgevecht leek.

Na zo'n wedstrijd lijken een hoop mensen weer heel andere dingen van een wedstrijd te hebben opgeslagen...
...Dat geldt voor de wedstrijd als geheel of neem bijvoorbeeld sommige momenten zoals de bal die Cillessen trapte tegen de dichtbijstaande Mark Uth waar Duitsers op social media boos over waren en sommige andere Nederlandse fans juist weer enthousiast. Cillessen geeft aan dat hij de wave in 't stadion die echt 5 of 6 keer voorbijkwam niet heeft mee gekregen en dat hij bij het bewuste moment die hele Uth niet gezien heeft... alleen heel snel het spel in de diepte wilde verplaatsen vanwege een vrijlopende Babel.

Jij analyseert de wedstrijd als een geheel waar spelers van Atalanta Bergamo, Ajax, PSV en Club Brugge soms moeite hebben met 't afstoppen van Duitse internationals.
En waar ze wat fouten maken: ja hèhè. Het tempo lag gisteravond een stuk hoger dan bij Bayern - Ajax en al helemaal dan bij Ajax - AZ.

https://www.youtube.com/watch?v=5i32ZAAzOGM
Monkey Tonk schreef: Ik heb ook voor het grootste deel van de wedstrijd een goed tot uitstekend Duitsland gezien, dat alleen heel slecht was in de afwerking, en dat het na de 0-2 wel geloofde (waarna NL inderdaad nog een hele reeks kansen kreeg).

Het enige wat me aan de wedstrijd verbaasde was dat de Duitsers al die kansen bleven verprutsen. Op een gegeven moment ga je er aan wennen, maar het is natuurlijk niet normaal. Als ze een spits in huis hebben is het heel snel klaar.
Je lijkt deze wedstrijd door een zeer eenzijdige bril te bekijken.
De kans die Sané mist, die is gigantisch.
Vooral omdat hij enorm lang de tijd heeft om te schieten en kan kijken waar hij wil schieten.

Müller kreeg er voor hij gewisseld ook een paar, kwam dan vaak slecht uit met z'n passen of was in de afronding enorm matig. Dat is ook gewoon kwaliteit.
Maar de enorme kansen die Nederland mistte, waren zelfs nog veel groter, daar hadden Depay en Wijnaldum enorm veel tijd. Het lag puur aan hun afronding, de voorbereiding was vrijwel perfect. Net als vlak voor rust Frenkie een aanval heel mooi opzet en Dumfries met een perfecte voorzet komt die door de nr 4 bij Duitsland perfect met een sliding in extremis wordt verdedigd, anders loopt Babel de bal zo binnen.

Voetbal is een spel van fouten zei een wijs man, jij neemt nu het Nederlands elftal kwalijk dat ze fouten maken (en dat Duitsland dat eveneens deed) in een wedstrijd met veel meer niveau, veel meer tempo, waar een aanvaller bij een slechte aanname de bal meteen kwijt is en waar een defensieve fout veel sneller wordt blootgelegd.


Monkey Tonk schreef:Eigenlijk is mijn onderliggende punt dat als je zoveel talent in huis hebt als nu in NL naar boven komt drijven, dat je dan niet deze armoedige speelstijl moet hanteren. Dat zou echt zonde zijn. We zullen zien wat de toekomst brengt.

Bij Koeman's 5-3-2 schuiven de buitenste twee verdedigers een linie op bij balbezit. Dan kun je als tegenstander die overblijvende drie verdedigers heel makkelijk vastzetten, zoals Duitsland in de eerste helft deed, .........

....................

.....................

.......................

Ik vond het wel grappig om Duitsland zo te zien verliezen, vooral omdat ze veel van hun positieve benadering gejat hebben van het Nederlandse voetbal.

Dit is weer puur "systeemtechnisch" over een 5-3-2 spreken en dan herhaal je opnieuw je conclusie "Duitsland faalde, want Duitsland heeft geen geweldige spits".

Kijk eens naar Oranje dan: Nederland speelt nu niet meer met Sneijders en Van Persies, er is zelfs geen Kuijt of een Van der Vaart meer. Ze spelen zonder Robben en al jarenlang zie je geen spits meer als Van Nistelrooij of Bergkamp of Kluivert.
Deze ploeg moet 't doen met De Ligt, Dumfries, Blind, Bergwijn, Marten de Roon, F. de Jong plus Cillessen en dan als toevoeging jongens als Van Dijk en Steven Bergwijn en een harde werker als Wijnaldum.

Bij Nederland - Duitsland komt het ook aan op nog een paar andere dingen naast voetballen en dat hadden de spelers waar Koeman voor koos zeer aardig voor elkaar.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » zo okt 14, 2018 5:10 pm

NL speelde ook helemaal niet vanuit 532 gisteren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 14, 2018 5:36 pm

Je leest er teveel in Cruijff.

Het was een wedstrijdje handje drukken, waarbij de ene partij de ander overheerste, maar nog net een centimeter overliet tussen de tafel en de verliezende hand. Dat ging zo een tijd door, totdat opeens alle kracht wegvloeide. Dan knalt de andere hand keihard tegen de tafel en kan men van verre het gejuich uit de kroeg opvangen.


Ik heb echt nog nooit een NL-Duitsland gezien waarin NL zo werd overheerst. NL leek Italie wel.

Het tempo lag zeker niet hoger dan tijdens Bayern - Ajax.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door LucaS » zo okt 14, 2018 6:00 pm

Ik ben het eens met MT. Duitsland was vrijwel de hele wedstrijd duidelijk beter, en Nederland had mazzel dat die 1-0 bleef staan tot de 80e minuut. Nederland speelde ultra defensief Koemanvoetbal
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » zo okt 14, 2018 10:25 pm

=
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo okt 14, 2018 10:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » zo okt 14, 2018 10:33 pm

GangstaRiB schreef:In balbezit was De Ligt niet gelukkig maar verdedigend in 1 tegen 1 duels komt er niemand langs.
Nee hoor die gozer van Leipzig liep hen voorbij alsof hij er niet stond in het eerste half uur. Kijk de Ligt wordt wereldtop zolang hij in een echte topcompetitie gaar spelen maar nu is hij kwetsbaar tegen snelle behendige spelers. No worrie, hij wordt misschien net zo goed al VvD en dan mag hij ook bij Liverpool komen spelen. :hypocrite.gif:
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 15, 2018 7:00 am

Iniesta schreef:NL speelde ook helemaal niet vanuit 532 gisteren

Inderdaad... Weet niet welke wedstrijd MT heeft zitten kijken.


En nogmaals - zolang Nederlanders veel balbezit met goed voetbal blijven verwarren wordt het lastig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » ma okt 15, 2018 7:58 am

Het lek is boven :blub.gif:
NOT!

NL heeft een paar interessante talenten die eraan lijken te komen. Nadeel van talenten is dat je nooit weet of ze ook daadwerkelijk eruit halen wat erin zit.
Stel dat ze het wel doen, heb je best een redelijke achterhoede en middenveld maar voorin ..... :excited.gif:

We hebben geen spits, en 2 renners van max het niveau subtop.
Of er moet nu een jonkie aankomen, die doorbreekt maar er loopt echt geen ene malle moer qua spitsen op de velden met NL achtergrond.
Die armoede hebben we nog nooit gekend. Zolang als dat ik voetbal kijk, was er minimaal 1 top spits uit NL ergens aan het ballen. En als die niet top was dan wel de 2 aan de flanken maar nu is dat erg pover allemaal...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 15, 2018 8:33 am

Mr. Ajax schreef:
Iniesta schreef:NL speelde ook helemaal niet vanuit 532 gisteren

Inderdaad... Weet niet welke wedstrijd MT heeft zitten kijken.


En nogmaals - zolang Nederlanders veel balbezit met goed voetbal blijven verwarren wordt het lastig.
Ik kan het ook wel 9-0-1 noemen als dat meer overeenkomt met de tweede helft.

Het ging me om het uitverdedigen. De verdedigers MET de bal. Koeman wil dat de backs alvast opschuiven. Achterin krijg je dan dat van Dijk en de Ligt elkaar de bal toeschuiven, of de bal terugleggen op de keeper. Heel af en toe was er een pass naar de opgeschoven Blind, maar op rechts heb ik het niet gezie en kwam het enige goede vervolg van Frenkie die de bal op kwam halen. Iemand als de Ligt is gewend om in het centrum te staan. Dan kan hij de bal links, rechts, links/rechts diagonaal, of recht naar voren kwijt. Een aanvaller van de tegenpartij kan die hoeken niet zomaar even afdekken. Als je hem naar rechts schuift wordt het een heel ander verhaal. Hij kan de bal niet schuin naar het centrum van het middenveld spelen, want dat is meestal veel te link. Hij kon de bal op rechts niet kwijt. Als twee tegenstanders zich goed opstellen kan hij de bal nergens kwijt behalve bij van Dijk of de keeper. Het werd erg makkelijk om druk te zetten voor Duitsland als NL de bal achterin had. De LIgt en die nieuwe rechtsback waren op een gegeven moment zo verward over wie wat moest doen dat ze elkaar in de weg liepen en de bal aan een Duitser lieten, die meteen alleen voor de keeper stond. Op de helft van de tegenstander werd het vloeiender, maar de opbouw van achteruit zat muurvast. Puur door Koeman.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op ma okt 15, 2018 8:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma okt 15, 2018 8:34 am

Duitsers die 3 keer een 1 op 1 met de keeper missen en zo'n Boateng die na een uur al kramp heeft. :excited.gif: Die Löw maakt altijd zo'n verkrampte indruk, dat lijkt op z'n ploeg overgeslagen.

Oranje knokte trouwens prima. Ik vond De Roon en Blind uitstekend spelen en Depay was in z'n uppie een plaag voor de hele Duitse defensie. Koeman is ook een prima coach, na dat rijtje hulpelozen die het sinds 2014 verstiert hebben.

Plaats reactie