Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » do sep 11, 2014 2:38 pm

GangstaRiB schreef:Die kortzichtige kwalificatie 'Evangaalist' kun je wel een keertje opbergen hoor. Het doet je verhaal niet sterker maken.
De evangaalist blijft. Ik en enige anderen maken immers (ook) deel uit van een sekte.
Het was Robben all-over (hoe was ook alweer je tegeltjeswijsheid? There is no I in team).
Als er zich één voor het team opofferde, was Robben het wel. Kopduels rond de middenlijn ging ie aan en hij rende achter iedere vuurpijl aan.
Hij maakte de 1-1 tegen Spanje waardoor NL er weer in ging geloven etc etc. :excited.gif:
Ja, RVP speelde een grandioos WK. :excited.gif: Het is je ontgaan dat het van wedstrijd tot wedstrijd minder werd?
En inderdaad, de verdediging stuntelde zich naar een halve en troost finale WK.
Factor 1 was Robben. De factor geluk speelde tegen Oz, Chili, Mexico en CR ook een belangrijke rol. Telkens wanneer dat rare systeem werd opgeborgen, ging het een stuk beter.
Jij maakt echt een karikatuur van zaken die je niet gezind zijn. Jammer.
Ik bestrijd dat Persie een goed WK speelde. En ook maar enigszins in de buurt komt van het niveau dat Robben haalt.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » do sep 11, 2014 3:35 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:Die kortzichtige kwalificatie 'Evangaalist' kun je wel een keertje opbergen hoor. Het doet je verhaal niet sterker maken.
De evangaalist blijft. Ik en enige anderen maken immers (ook) deel uit van een sekte.
Het was Robben all-over (hoe was ook alweer je tegeltjeswijsheid? There is no I in team).
Als er zich één voor het team opofferde, was Robben het wel. Kopduels rond de middenlijn ging ie aan en hij rende achter iedere vuurpijl aan.
Hij maakte de 1-1 tegen Spanje waardoor NL er weer in ging geloven etc etc. :excited.gif:
Ja, RVP speelde een grandioos WK. :excited.gif: Het is je ontgaan dat het van wedstrijd tot wedstrijd minder werd?
En inderdaad, de verdediging stuntelde zich naar een halve en troost finale WK.
Factor 1 was Robben. De factor geluk speelde tegen Oz, Chili, Mexico en CR ook een belangrijke rol. Telkens wanneer dat rare systeem werd opgeborgen, ging het een stuk beter.
Jij maakt echt een karikatuur van zaken die je niet gezind zijn. Jammer.
Ik bestrijd dat Persie een goed WK speelde. En ook maar enigszins in de buurt komt van het niveau dat Robben haalt.
Over het gehanteerde systeem kun je van mening verschillen, maar het is een feit dat Nederland de bovenliggende partij werd naarmate de wedstrijd vorderde en meer van de conditie vroeg. Een tactische omzetting gaf het laatste zetje.

RvP speelde misschien niet zo goed als Robben, maar was wel belangrijk in zijn rol om Robben de ruimte te schenken bijvoorbeeld. Of dat ie evengoed werd bewaakt door 2 man, zodat anderen van het overtal konden profiteren. Er staat toch een spits van Man U en die laat een tegenstander niet onbewaakt.

Maar goed, dit gaat over Hiddink. Laten we hopen dat ie de rest van de kwalificatie reeks, de boel wel op orde krijgt. Misschien dat een terugkeer van Strootman dit Oranje een hoop goed zal doen. Maar zoals gezegd, ik heb z'n eerste 2 wedstrijden niet kunnen zien, dus ik weet ook niet waar het precies misging.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » do sep 11, 2014 7:35 pm

Hiddink krijgt Strootman, Robben en Huntelaar terug.
zelfs VDV

daar kan je wel potjes mee winnen.

En, je gaat met een 3de plek ook door dus no worries. :hypocrite.gif:

Sneijder wordt ook nog een zere plek. Die loopt over Hiddink heen en zal zijn eigen wedstrijd gaan spelen.

RvP heeft de ziekte van Seedorf.
afscheid van nemen!
je heb van die spelers die renderen niet in een nationaal elftal terwijl het wel hele goede spelers zijn. :confused.gif:
accepteren en verwijderen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door gaizka » do sep 11, 2014 7:45 pm

Ik zie VDV niet meer terug keren in Oranje, heeft geen meerwaarde meer en is altijd geblesseerd.

Als je overigens de carrière van Guus bekijkt over de laatste jaren is dat best pijnlijk, volgens mij was PSV zijn laatste succesvolle klus medio 2004? Grootste aanfluiting is nog altijd het EK '96, eerst met pijn en moeite kwalificeren en vervolgens een waardeloos toernooi spelen. Dit terwijl Ajax op dat moment heerste in de wereld en hij ook nog Bergkamp tot zijn beschikking had...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » vr sep 12, 2014 11:49 am

Baseman schreef:
Le T. schreef: Gisteren ook, het was niet sprankelend, maar volgens mij heeft hij geen balverlies geleden
Jezus, jij bent echt blind als het bepaalde spelers betreft...zowel positief (Van Persie) als negatief (Sneijder).
Van Persie speelde een erg zwakke wedstrijd, waarbij hij juist ontzettend veel balverlies heeft geleden. Als aanspeelpunt was hij waardeloos, waardoor Sneijder en Wijnaldum niet bij konden sluiten en de buitenspelers moesten wachten met de actie. Af en toe in balbezit liet hij iets moois zien, maar dat was veel te weinig om ook maar in de buurt te komen van een voldoende.

Het lijkt wel alsof Van Persie al een tijd niet 100% fit is.
Ik zie namelijk weinig meer terug van zijn regelmatig briljante voetballen bij Arsenal en zijn 1e jaar bij ManU.
Het NL11 is van de provincie he, dan voornamelijk van de provincialen die anders nooit voetbal kijken. Die moeten blijkbaar bevredigd worden in hun kneuterige provinciale persoonlijke voorkeurtjes. Dan passen we toch gewoon even de feiten aan, jaar in, jaar uit. Bondscoaches zwichten toch voor de mediadruk, en als je het maar vaak genoeg herhaalt geloven mensen het toch wel. Het zijn altijd de randstedelingen die niks goed kunnen doen en de populaire zo gewoon gebleven jongens uit de provincie met vaak erg gewoon gebleven techniek die worden gevierd voor een bal op hun schouder of het niet missen van een penalty. Dat is al sinds Van Nistelrooij en Kluivert, en Seedorf zo. Het zal wel de wraak op de randstad zijn, met al die ambitie en kunde, daar houden we niet van.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » vr sep 12, 2014 12:00 pm

Natuurlijk. Iedereen is dom, behalve Le T. :excited.gif:

Ik heb stront in m'n ogen, Persie speelde een geweldig WK.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » vr sep 12, 2014 1:25 pm

wimpey schreef:Natuurlijk. Iedereen is dom, behalve Le T. :excited.gif:

Ik heb stront in m'n ogen, Persie speelde een geweldig WK.
Vind jij de verslaggeving over de spelers van NL11 evenwichtig?
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » vr sep 12, 2014 2:43 pm

Le T. schreef:
wimpey schreef:Natuurlijk. Iedereen is dom, behalve Le T. :excited.gif:

Ik heb stront in m'n ogen, Persie speelde een geweldig WK.
Vind jij de verslaggeving over de spelers van NL11 evenwichtig?
Vind jij jouw beoordeling van de spelers van NL11 evenwichtig?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » vr sep 12, 2014 5:00 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:
wimpey schreef:Natuurlijk. Iedereen is dom, behalve Le T. :excited.gif:

Ik heb stront in m'n ogen, Persie speelde een geweldig WK.
Vind jij de verslaggeving over de spelers van NL11 evenwichtig?
Vind jij jouw beoordeling van de spelers van NL11 evenwichtig?
Ja. Maar een wedervraag is geen antwoord op de vraag.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » za sep 13, 2014 12:44 pm

Goede collum van Hugo Camps over Hiddink in het NRC.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » zo sep 21, 2014 10:49 pm

Robben geblesseerd. Hoelang? Zonder hem stelt Oranje weinig voor.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » wo sep 24, 2014 11:44 am

Feyenoorders Van Beek en Vermeer in voorselectie Oranje

Bondscoach Guus Hiddink heeft Sven van Beek opgenomen in zijn voorselectie voor de duels met Kazachstan (10 oktober) en IJsland (13 oktober) in de EK-voorronde.

Het is de eerste keer dat de 20-jarige verdediger van Feyenoord in een voorselectie van Oranje zit. Van Beek heeft sinds dit seizoen een basisplaats in Rotterdam,

Andere spelers die mogen hopen op een invitatie zijn Quincy Promes (Spartak Moskou), Jeffrey Bruma (PSV), Davy Pröpper (Vitesse) en Kenneth Vermeer (Feyenoord).

Doelman Vermeer verruilde vlak voor het verstrijken van de transferdeadline Ajax voor Feyenoord.

Memphis Depay ontbreekt in de dertigkoppige voorlopige selectie vanwege zijn liesblessure. Ook Rafael van der Vaart en Ron Vlaar staan wegens fysiek malheur niet op de lijst.

Arjen Robben, Klaas-Jan Huntelaar en Gregory van der Wiel keren juist terug nadat ze zijn hersteld van een kwetsuur.

Slecht begin
Nederland begon de EK-voorronde eerder deze maand met een 2-1 nederlaag bij Tsjechië. Vijf dagen daardoor ging ook al een oefenduel met Italië met diezelfde cijfers verloren.

Daardoor wacht Guus Hiddink nog altijd op zijn eerste overwinning tijdens zijn tweede periode bij Oranje. De 67-jarige Achterhoeker volgde Louis van Gaal op na het WK.

De wedstrijd van Oranje tegen Kazachstan wordt op 10 oktober gespeeld in Amsterdam. Het duel met IJsland heeft drie dagen later plaats in Reykjavik.

Op vrijdag 3 oktober maakt Hiddink zijn definitieve selectie bekend.

De voorlopige selectie van Oranje:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Kenneth Vermeer (Feyenoord), Jeroen Zoet (PSV).

Defensie: Sven van Beek (Feyenoord), Jeffrey Bruma (PSV), Virgil van Dijk (Celtic), Daryl Janmaat (Newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto), Erik Pieters (Stoke City), Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Stefan de Vrij (Lazio Roma), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain),

Middenveld: Ibrahim Afellay (Olympiakos), Daley Blind (Manchester United), Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (Queens Park Rangers), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (Ajax), Davy Pröpper (Vitesse), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dinamo Kiev), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Manchester United), Quincy Promes (Spartak Moskou), Arjen Robben (Bayern München)
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » do sep 25, 2014 9:12 am

Ik tel er 11 met een kakkie heden / verleden.

Pröpper :biggthumpup.gif: Die zie ik graag voetballen. Intelligente speler. Steekpass, schot, bewegen tussen de linies. Zou bij Ajax fluitend de beste middenvelder zijn.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » do sep 25, 2014 9:26 am

Hoe zou Vorm de overstap naar Spurs bevallen? Kwam natuurlijk later terug van het WK, zat de eerste 3 wedstrijden niet eens bij de selectie en komt nu niet verder dan de bank. Niet meer bij het Nederlands elftal, een duikelaar als Vermeer voor hem omdat hij niet speelt.

Gister mocht hij een keer meedoen League Cup, zal een juiste keuze voor zijn bankrekening zijn geweest en Londen is natuurlijk een stuk betere stad dan Swansea maar spelen heeft toch ook wel wat.
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 25, 2014 12:19 pm

wimpey schreef:Ik tel er 11 met een kakkie heden / verleden.

Pröpper :biggthumpup.gif: Die zie ik graag voetballen. Intelligente speler. Steekpass, schot, bewegen tussen de linies. Zou bij Ajax fluitend de beste middenvelder zijn.
Want jij denkt dat het hem geen enkele moeite zal kosten om zich ook zo te manifesteren bij een topclub? De (atmo)sfeer bij Ajax zal substantieel anders zijn dan bij Vitesse. Voetballend lijkt ie goed; maar hoe ie mentaal is weten we vooralsnog niet.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » do sep 25, 2014 2:59 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wimpey schreef:Ik tel er 11 met een kakkie heden / verleden.

Pröpper :biggthumpup.gif: Die zie ik graag voetballen. Intelligente speler. Steekpass, schot, bewegen tussen de linies. Zou bij Ajax fluitend de beste middenvelder zijn.
Want jij denkt dat het hem geen enkele moeite zal kosten om zich ook zo te manifesteren bij een topclub? De (atmo)sfeer bij Ajax zal substantieel anders zijn dan bij Vitesse. Voetballend lijkt ie goed; maar hoe ie mentaal is weten we vooralsnog niet.
Ik kan niet in 's mans hoofd kijken, Cees. Maar ik heb hem en Ginkel sinds Ajax - Vitesse 4-2 in 2010/11 een beetje gevolgd. Ze scoorden toen beiden en speelden een goede pot.

Je ziet jaar in, jaar uit dat Pröpper verdomd goed kan voetballen. Ik vind hem wel wat aan de weke kant. Niet Andersen-week, maar hij zou zich meer moeten manifesteren. Maar dat is wellicht iets dat je met specifieke training en het spelen van topwedstrijden kunt verhelpen. Qua voetbal-skills kan ie Ajax wat mij betreft, no doubt, aan.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Baseman » vr sep 26, 2014 8:15 am

Zoals Maher bij AZ eigenlijk :icon_biggrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » vr sep 26, 2014 8:44 am

Nou nee. Pröpper heeft natuurlijk meer laten zien dan Maher destijds. Draait al ruim een jaar op een topniveau, voor Eredivisie-begrippen. Maher draaide goed, maar nog niet top.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Baseman » vr sep 26, 2014 9:08 am

Sinds wanneer is Vitesse topniveau?
Zowel Vitesse als AZ zijn subtoppers, wat ook blijkt uit de eindstanden in de competitie.

Pröpper is 2 jaar ouder dan Maher, heeft in tegenstelling tot Maher nog nooit voor Oranje gespeeld, is pas sinds vorig seizoen onbetwist basisspeler (Maher heeft sinds zijn debuut in 2011 maar liefst 28 wedstrijden meer gespeeld in de Eredivisie dan Pröpper) en heeft nog nooit een individuele prijs gewonnen (Maher was in 2011/2012 talent van het jaar).

Dit zegt natuurlijk zeker niet alles, maar ik vind het op zijn minst opvallend dat Wimpey aangeeft dat Pröpper fluitend de beste middenvelder bij Ajaz zou zijn terwijl hij Maher bij PSV een miskoop noemt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » vr sep 26, 2014 10:07 am

Je haalt dingen door elkaar. Wimpey verwacht dat Pröpper het goed zou doen bij Ajax. En hij stelt vast dat Maher tot nu toe tegenvalt. Lijkt me een helder verhaal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » vr sep 26, 2014 11:47 am

Volgens mij probeert Baseman Pröpper en Maher juist te vergelijken door uit te gaan van hun situatie bij Vitesse respectievelijk AZ. Dat lijkt me een redelijke vergelijking.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » vr sep 26, 2014 11:56 am

Het gaat me om het onderscheid tussen verwachting en vaststelling, Duke.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Wouter » vr sep 26, 2014 12:07 pm

Pröpper heeft een prachtige techniek en een goede (steek)pass, maar voordat Bosz bij Vitesse kwam was hij veel te onzeker. Rutten stuurde hem zelfs naar de psycholoog omdat hij op de training altijd de beste was en het er in de wedstrijden nooit uit kwam. De jongen is qua persoonlijkheid zo'n beetje het tegenovergestelde van Theo Janssen, als ik mensen die hem kennen mag geloven: bescheiden, beetje verlegen etc. Ik denk dat dat hem in de weg heeft gezeten. Terwijl Van Ginkel het veld opstapte met het idee "Ik ga lekker voetballen" leek Pröpper faalangst te hebben.

Vorig seizoen brak hij opeens wel door en speelde hij in de eerste competitiehelft uitstekend. Na de winterstop was hij, net als de rest van het team, een stuk minder. Dit seizoen is hij echter geweldig begonnen en steekt hij met kop en schouders boven de rest uit. Verdedigend en fysiek is hij ook sterker geworden, al zal dat nooit echt zijn sterke punt worden.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » vr sep 26, 2014 2:13 pm

Baseman schreef: Dit zegt natuurlijk zeker niet alles, maar ik vind het op zijn minst opvallend dat Wimpey aangeeft dat Pröpper fluitend de beste middenvelder bij Ajaz zou zijn terwijl hij Maher bij PSV een miskoop noemt.
Ik heb gesteld dat Maher dé miskoop van het vorige eredivisieseizoen was.

Pröpper is m.i. een halfspeler. Maher een '10'.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » ma sep 29, 2014 2:42 pm

Waarom is Promes eigenlijk niet in beeld en meneer met de oogkleppen wel? :confused.gif:

Van Rhijn verdient inmiddels ook wel weer een kans ten koste van Janmaat en Verhaegh, die op de WK overtuigend aantoonden het niveau niet aan te kunnen.

Plaats reactie