Goede suggestie.Bert schreef:Zou Rutten meegaan?

Moderator: mods
Goede suggestie.Bert schreef:Zou Rutten meegaan?
Van je vrienden moet je het hebben!'Van Gaal haalt Jonker voor WK bij Oranje'
Louis van Gaal heeft zijn toch al omvangrijke staf bij het Nederlands elftal uitgebreid met Andries Jonker.
De assistent-trainer van VfL Wolfsburg gaat tijdens het WK als scout fungeren voor Oranje, meldt De Telegraaf.
In die rol heeft Van Gaal ook Ronald Spelbos, Marcel Bout en Edward Metgod al in dienst.
Het team van scouts houdt zich tijdens het WK vooral bezig met het analyseren van de tegenstanders van Oranje.
Jonker was in het verleden onder meer technisch directeur van de KNVB en de assistent van Van Gaal bij FC Barcelona en Bayern München.
Want?Peter schreef:Heel AT zal nu wel over Louis heen vallen, want dit is een knap staaltje 'vriendjespolitiek'.
Jonker heeft tenminste ruime ervaring als trainer en heeft al vaak met Van Gaal gewerkt. Van Gaal zal denk ik nog een scout willen hebben omdat de wedstrijden op het wk op verschillende, niet makkelijk bereisbare plekken worden gespeeld.Peter schreef:In het verleden kwam het aspect 'vriendjespolitiek' wel eens ter sprake en waren er velen die daar van walgden. Nu was dat wel bij een ander icoon van de club, dus heel misschien dat dat toevallig een rol speelt in de afweging.
Uiteraard kan ik niet wachten op de reacties die nu gaan uitleggen dat Jonker naast een fantastische technisch directeur, directeur jeugdopleidingen, teammanager, assistent, co-auteur ook een perfecte scout is en dat dit louter op basis van merites gebeurt.
O ja, dat is waar ook. Johan Derksen vond het een irritante blaag, dus die man kan helemaal niet scouten.Peter schreef:In het verleden kwam het aspect 'vriendjespolitiek' wel eens ter sprake en waren er velen die daar van walgden. Nu was dat wel bij een ander icoon van de club, dus heel misschien dat dat toevallig een rol speelt in de afweging.
Uiteraard kan ik niet wachten op de reacties die nu gaan uitleggen dat Jonker naast een fantastische technisch directeur, directeur jeugdopleidingen, teammanager, assistent, co-auteur ook een perfecte scout is en dat dit louter op basis van merites gebeurt.
Maar wel als vriend van Van Gaal. Kijkend naar de rest van z'n staf lijkt dat belangrijker te zijn dan enige vorm van merites.Yopi schreef:Jij vond ervaring toch zo belangrijk? Jonker heeft geen ervaring als scout.
Ik denk dat wij dat wel weten, ja.Duke schreef:Misschien heeft LvG dat wel gedaan. Weten wij veel?
Nee, moet dat?Yopi schreef:Geloof je het zelf, Duke?
Klopt, het is kennelijk een bijzonder veelzijdig persoon.Bert schreef:Het is natuurlijk vooral verdacht dat Jonker telkens in een andere hoedanigheid mag aantreden. Directeur, hulptrainer, scout; Jonker kan het kennelijk allemaal!
Als je al iemand voor zo'n korte periode inhuurt - waar ik ook mijn vraagtekens bij zet - dan is het voor zo'n functie natuurlijk fijn als je met diegene kan lezen en schrijven.Marillion schreef:Voor een functie als deze tijdens een toernooi kan ik me er wel wat bij voorstellen. Hij kent Jonker al jaren en weet dus precies wat hij zal aanleveren en hoe hij dat kan beoordelen.
Je kan je wel afvragen of de huidige staf niet al toereikend is. Misschien dat het reisschema voor problemen zorgt? Ik denk dat ze de wedstrijden toch live willen zien in plaats van op tv.
Jonker en Blind is 24 ambachten, 26 ongelukken.Bert schreef:Het is natuurlijk vooral verdacht dat Jonker telkens in een andere hoedanigheid mag aantreden. Directeur, hulptrainer, scout; Jonker kan het kennelijk allemaal!