De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » wo nov 27, 2013 12:25 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef: Alleen landverraders gaan van Ajax direct naar Feyenoord.
Nuance... :excited.gif:
:drecul.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 27, 2013 12:34 pm

Daar kan hij kampioen worden met Jordy. Is Truss ook blij. :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 12:54 pm

Raymon schreef:
wimpey schreef:
Raymon schreef: Alleen landverraders gaan van Ajax direct naar Feyenoord.
Nuance... :excited.gif:
:drecul.gif:
:hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 1:01 pm

Yopi schreef:Daar kan hij kampioen worden met Jordy. Is Truss ook blij. :hypocrite.gif:
Denk niet dat LVG met z'n kunstheup nog dag in, dag uit op het veld gaat staan. Dus hij zal wel ergens gaan TD-en. En dan mag Danny-boy de chaoot uithangen als trainer...

MVG out, LVG in en Danny-boy als trainer van de kakkies. :eusa_pray.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 27, 2013 1:16 pm

De steun van de huiskrant hebben ze dan in ieder geval.

Ik las trouwens dat de KNVB geïnteresseerd is in Graeme Rutjes voor een bestuursfunctie. Dan weet ik wel een kandidaat die hem zou kunnen opvolgen in de RvC van Feyenoord. :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 27, 2013 1:53 pm

Cruijff?
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 27, 2013 1:57 pm

En nou heeft die van Gaal er ook nog eens voor gezorgd dat na de Jong ook Boilesen nog eens een hamstringblessure heeft.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 2:33 pm

LucaS schreef:En nou heeft die van Gaal er ook nog eens voor gezorgd dat na de Jong ook Boilesen nog eens een hamstringblessure heeft.
Indirect wel. Ludwig had Pique veel harder moeten raken destijds. Dan had Pique onze Boilesen niet kunnen raken. :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 27, 2013 3:43 pm

Zou het wel leuk vinden als Louis van Gaal en Danny Blind samen naar Engeland gingen. West Ham United ofzo. Ik noem de Hammers omdat ik bij de topclubs en subtoppers geen vacatures zie ontstaan. Al kan dat allemaal snel veranderen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 3:52 pm

Peter schreef:Danny Blind... Hammers...
Een combi uit dromen. Hammered bij de Hammers!

zeux

Bericht door zeux » wo nov 27, 2013 4:25 pm

Jabu schreef:Het is te hopen voor Yopi dat Van Gaal niet met pensioen gaat of vrijblijvend vanaf de zijlijn wat adviezen gaat geven, wie moet hij anders de schuld geven van iedere vorm van onrecht of tegenslag in het leven?! :smallgrin.gif:
Writersblock? Komt door Van Gaal! Ketting van de fiets af? Komt door Van Gaal! Tsunami in Zuidoost Azië? Komt door Van Gaal! Ajax wint de CL niet? Komt door Van Gaal!
De haat is welhaast religieus. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 27, 2013 5:18 pm

Ik wordt gedemoniseerd! :excited.gif: :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 27, 2013 5:19 pm

Ajax is religie, in ieder geval de laatste jaren. Met the Spanish inquisition and all.

http://www.youtube.com/watch?v=7WJXHY2OXGE

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 27, 2013 5:25 pm

Die historische vergelijkingen vind ik altijd zo sterk. :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 5:28 pm

Yopi schreef:Ik wordt gedemoniseerd! :excited.gif: :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:
Je hebt een AjaxSTalker. :hypocrite.gif:

peter

Bericht door peter » wo nov 27, 2013 5:29 pm

Yopi schreef:Ik wordt gedemoniseerd! :excited.gif: :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:
Je gaat er zelfs slecht van schrijven. :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 27, 2013 5:52 pm

:blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

De schuld van Jabu en Zeux. :hypocrite.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za dec 14, 2013 6:47 am

Tot 2016 bondscoach en tot 2018 in technisch kader KNVB

GUUS KOMT NAAR HUUS

door VALENTIJN DRIESSEN & MIKE VERWEIJ
ZEIST – Guus Hiddink volgt volgend jaar na het WK in Brazilië Louis van Gaal op als bondscoach van het Nederlands elftal. KNVB-directeur Bert van Oostveen en Hiddink zijn dichtbij een principeakkoord voor een contract van vier jaar, tot medio 2018. Het is de bedoeling dat Hiddink Oranje tot en met het EK 2016 in Frankrijk als bondscoach onder zijn hoede neemt en de twee jaar daarna – tot en met het WK 2018 in Rusland – een leidende functie binnen het technisch kader van de KNVB gaat vertolken. Daarbij zal Hiddink een belangrijke rol spelen bij de benoeming van zijn opvolger, die het Nederlands elftal vanaf 2016 naar het WK in Rusland moet loodsen. En dat land is voor Hiddink als oud-bondscoach van de Russen geen onbekend terrein.

Van Oostveen en Hiddink willen binnen afzienbare tijd naar buiten treden over de vierjarige verbintenis. Zo’n vijf tot zes weken geleden werd vanuit Zeist het eerste contact gelegd met Hiddink. „Ik draai er niet omheen. We hebben elkaar gesproken, maar verder kan ik er nu niets over zeggen”, aldus de voormalige bondscoach bij FOX Sport Centraal. „In alle eerlijkheid heb ik mezelf wel de vraag gesteld of ik nog fris genoeg ben om invloed te hebben op de ontwikkelingen die ons te wachten staan. Ik heb nog te veel ambitie om als een oude kerel onderuitgezakt op de bank naar buiten te turen. Als ik denk dat ik het kan opbrengen, doe ik het graag.” Eerder zei Van Oostveen dat het niet zo moeilijk was om Hiddink als nieuwe bondscoach van Oranje te zien. Aanvankelijk had de KNVB Feyenoord-trainer Ronald Koeman op het oog als opvolger van Louis van Gaal, maar Zeist verlegde de aandacht naar Hiddink toen hij in juli opstapte bij het Russische Anzhi Makhachkala.

Als bondscoach krijgt Hiddink te maken met Johan de Kock, die maandag als commissaris technische zaken van de KNVB wordt benoemd. De voormalige verdediger speelde dertien interlands, waarvan twaalf onder Hiddink. Samen maakten zij het EK 1996 in Engeland mee.

Weliswaar zijn beide partijen mondeling tot een intentieverklaring gekomen; de KNVB wil Hiddink pas presenteren als de voetbalbond de complete Oranjestaf voor de komende twee jaar rond heeft. Volgens bronnen in Zeist moet alles uiterlijk in februari 2014 rond zijn, maar het liefst zou de KNVB-top de nieuwe Oranjestaf nog dit jaar willen bekendmaken.

Over de samenstelling van de staf van Oranje bezint Hiddink zich op dit moment en voert hij informele, oriënterende gesprekken met kandidaten, die hem mogelijk gaan assisteren tot medio 2016. KNVB-directeur Van Oostveen wil graag dat Hiddink de huidige staf van Van Gaal zo veel mogelijk overneemt. „Wij zijn heel tevreden over het huidige team rond Oranje”, liet de directeur zich al eerder ontvallen. Voor de ervaren Hiddink geen probleem, maar diverse stafleden van Van Gaal spelen met de gedachte om met de huidige bondscoach mee te gaan naar diens nieuwe uitdaging. Danny Blind, de huidige assistentbondscoach en in 1996 aanvoerder op het EK onder Hiddink, is één van die personen die overweegt in het kielzog van Van Gaal Zeist te verlaten. Zelf liet de bondscoach weten Blind graag mee te nemen naar een nieuwe club. Op dit moment is onduidelijk waar Van Gaal volgend jaar werkzaam is. Eerder liet hij doorschemeren opnieuw aan het roer te willen staan bij een topclub buiten Nederland.

Als er plekken openvallen dan ligt het in lijn der verwachtingen dat Hiddink een aantal voormalige topinternationals bij zijn Oranje zal betrekken. Zoals hij ook eind jaren negentig deed toen hij Ronald Koeman, Frank Rijkaard en Johan Neeskens als zijn assistenten bij het Nederlands elftal haalde. Voor zijn tweede periode 2014-2018 is het goed mogelijk dat hij put uit zijn WK-elftal van 1998, waaruit een aantal internationals zich net op het trainersvlak begeven zoals Clarence Seedorf, Boudewijn Zenden en Ronald de Boer.

Voor de 67-jarige Hiddink is Oranje geen onbekend terrein. De Achterhoeker – hij kocht eerder deze week een aandeel van 100.000 euro in zijn oude club De Graafschap – had het Nederlands elftal eerder vanaf januari 1995 tot en met het WK 1998 in Frankrijk onder zijn hoede. Met Oranje werd Hiddink op het EK in Engeland in 1996 uitgeschakeld in de kwartfinales door Frankrijk en twee jaar later strandde het Nederlands elftal op het WK in Frankrijk in de halve finale tegen Brazilië. Uiteindelijk werd Nederland vierde van de wereld door een nederlaag tegen Kroatië. Daarna volgde Frank Rijkaard Hiddink op.

Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen was nadrukkelijk op zoek naar een internationaal bekend boegbeeld voor het Nederlands elftal en iemand die na Louis van Gaal vanuit een andere benadering met de internationals aan de gang gaat. Van Gaal paste volgens de bond perfect bij de verjonging van Oranje na het debacle tijdens EURO 2012 in Polen en Oekraïne onder Bert van Marwijk. Tevens stond Van Gaal open voor allerlei vernieuwende technische ontwikkelingen die daarvoor nogal verwaarloosd waren bij de vicewereldkampioen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter

Bericht door peter » za dec 14, 2013 11:32 am

Bijzonder. Met het EK in 2016 is Hiddink 69 (en bijna 70). Dan heb je dus duidelijk geen vertrouwen in de generatie Koeman.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za dec 14, 2013 12:24 pm

Dat blijkt. Ik zou het echt een slechte keuze vinden. De jongere generatie is aan de beurt. Waarom nou weer terug naar megalomane Guus?

Zoals het er nu naar uit ziet gaat hij dus bondscoach zijn t/m het EK. En dan gaan we daarna een functie verzinnen voor zijn koninklijke hoogheid zodat hij over zijn eigen graf heen kan regeren. Wat is dat laatste nu ook weer voor een afspraak? Maak 'm dan desnoods gewoon coach t/m het EK en ga daarna een nieuwe procedure in. Waarom nu al afspreken dat hij dan een "leidende functie binnen het technische kader" krijgt. Wat moet ik me daar uberhaupt bij voorstellen?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za dec 14, 2013 1:56 pm

Zelf liet de bondscoach weten Blind graag mee te nemen naar een nieuwe club. Op dit moment is onduidelijk waar Van Gaal volgend jaar werkzaam is. Eerder liet hij doorschemeren opnieuw aan het roer te willen staan bij een topclub buiten Nederland.
O, ik dacht dat Van Gaal geen club meer ging trainen vanwege zijn kunstheup? :confused.gif:

Wat zal Koe balen, zeg. :aai.gif:

zeux

Bericht door zeux » za dec 14, 2013 1:59 pm

Peter schreef:Bijzonder. Met het EK in 2016 is Hiddink 69 (en bijna 70). Dan heb je dus duidelijk geen vertrouwen in de generatie Koeman.
Ja, heel curieus.

Dit zal Koeman zeker niet lekker zitten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » za dec 14, 2013 2:24 pm

Peter schreef:Bijzonder. Met het EK in 2016 is Hiddink 69 (en bijna 70). Dan heb je dus duidelijk geen vertrouwen in de generatie Koeman.
En terecht. Koeman is het boegbeeld van die generatie, heeft het vak wel serieus genomen, maar is geen doorslaand succes. Bij Ajax ging het steeds minder, bij PSV waren ze hem na ook een goed begin snel beu en bij Feijenoord schuurt het ook al, terwijl zijn Spaanse trein op een dwaalspoor zat. Ook is het iemand die nog meer dan Hiddink verdedigend denkt als het moeilijk wordt. Van Basten heeft de kans al gehad en bleek er nog lang niet aan toe. Gullit doet maar wat. Rijkaard lijkt een beetje een onetrickpony en heeft ook al de kans gehad en het maar zozo gedaan.

Als er nou eentje bij zat die een echte toptrainer is geworden, maat dat is niet zo. Dat geldt overigens ook voor de niet-internationals. Veel andere trainers van die generatie zoals Verbeek e.d. zijn ook geen echte toptrainers geworden. Deels omdat de populaire oud-internationals de voorkeur krijgen van Nederlandse topclubs, ik ben het daar niet zo mee eens maar er is er ook niet eentje geweest die zoveel heeft laten zien dat die topclubs niet om hem heen konden.

Verder ben ik er helemaal niet op tegen dat het bondscoachschap door een echte senior wordt ingevuld. Niet alleen vanwege de ervaring maar omdat je ook weet wat zo iemand kan en wat zijn stijl is. Daarnaast past het qua aard van het werk veel meer bij de pensioenleeftijd. Wat zou er nou eigenlijk mis mee zijn als het bondscoachschap stelselmatig wordt ingevuld door iemand die zijn sporen heeft verdiend, die grote prijzen heeft gewonnen, het internationale voetbal kent en dus de hoogste baan uit het Nederlandse voetbal dan pas krijgt? Dat lijkt mij heel verstandig. Als Koeman ooit nog internationaal presteert dan lijkt me dat ook een mooi toekomstperspectief voor hem.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 14, 2013 4:36 pm

Le T. schreef: Rijkaard lijkt een beetje een onetrickpony en heeft ook al de kans gehad en het maar zozo gedaan.
Dat laatste is natuurlijk veel meer van toepassing op de huidige bondscoach.

Hiddink is een makkelijke keuze van de KNVB. Die mannen steken hun nek niet in een strop. Hiddink is voor volk en media prima, ervaren en een bewezen vakman. Daar valt de KNVB zich geen buil aan. Dat ie op leeftijd is en z'n passie voor voetbal omgekeerd evenredig is aan z'n bankrekening lijkt geen belemmering te zijn.

Hij zal wel à la Marwijk als projectleider fungeren en 1 bewezen veldtrainer en een rookie aanstellen. Dus zal voor Blind en Kluivert een oplossing gevonden moeten worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 14, 2013 5:12 pm

Zou Rutten meegaan? Zou ik toejuichen, overigens. Zit meer gedrevenheid in dan in Hiddink, lijkt mij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie