Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Marillion » do sep 01, 2016 9:39 pm

Dat verhaal van een aardige serie oefenwedstrijden kan in ieder geval ook weer de kast in. Alles minder dan winst tegen Zweden is een serieus probleem. Maar zelf zal hij niet opstappen. Het moment daarvoor ligt al wel een tijdje achter ons. Wie gaat 'm wegsturen? Die meneer van de ontbijtkoeken?
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 01, 2016 9:41 pm

Nog nooit van Griekenland verloren, nou laat dat maar aan de familie Blind over. :smallgrin.gif:
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do sep 01, 2016 9:42 pm

Als je thuis al niet van Griekenland kan winnen... die gasten konden nog geen eens winnen van de Faroer eilanden.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do sep 01, 2016 9:43 pm

Veltman wederom de slechtste man van het veld. Dekt nooit door, komt zelden naar voren en als ie het wel doet volgt er een rukvoorzet. Verder constant onnodige overtredingen makend. Wat een kutspeler

Sandro

Bericht door Sandro » do sep 01, 2016 9:46 pm

Veltman wederom de slechtste man van het veld. Dekt nooit door,
Dat is een mooie combinatie met een Sanchez he, die een bal recht naar voren durft te geven met enig risico.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 01, 2016 9:50 pm

Eens luisteren welke spelers Blind gaat afvallen op TV.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 01, 2016 9:51 pm

Trab schreef:Veltman wederom de slechtste man van het veld. Dekt nooit door, komt zelden naar voren en als ie het wel doet volgt er een rukvoorzet. Verder constant onnodige overtredingen makend. Wat een kutspeler
Ik vind Veltman ook niks. Zal ook afvallen bij Ajax als het niveau omhoog gaat.

zeux

Bericht door zeux » do sep 01, 2016 9:57 pm

Een 'stukje balbezit' ging mis. Dixit de keepert. :biggrin.gif:

(Schakel net pas in. Heb flard eerste helft gezien, dus geen idee hoe die stukjes balbezit misgingen).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » do sep 01, 2016 9:58 pm

Wat een plichtmatig geneuzel die interviews weer na afloop. Sneijder die het continu over 'je' heeft. Je moet beter voor de dag komen. Je speelt de tweede helft niet goed etc. Wat nou je? Heb het over wij of anders over jezelf. Ik weet het, ik hoef het niet te beluisteren, maar het blijft een geneuzel van heb ik jou daar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 01, 2016 9:59 pm

Van Blind hoef je geen analyse te verwachten. Hij doet verslag. Zet bijv. Verbeek op die groep en het zal beter gaan.

zeux

Bericht door zeux » do sep 01, 2016 10:05 pm

wimpey schreef:Van Blind hoef je geen analyse te verwachten. Hij doet verslag. Zet bijv. Verbeek op die groep en het zal beter gaan.
Dat denk ik ook. Verbeek voor de groep. Hmmm, not a bad idea.
Nog steeds gaan we never nooit naar Rusland, maar de kip krijgt in ieder geval een kop.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

beelzebub

Bericht door beelzebub » do sep 01, 2016 10:37 pm

Marillion schreef:Dat verhaal van een aardige serie oefenwedstrijden kan in ieder geval ook weer de kast in. Alles minder dan winst tegen Zweden is een serieus probleem. Maar zelf zal hij niet opstappen. Het moment daarvoor ligt al wel een tijdje achter ons. Wie gaat 'm wegsturen? Die meneer van de ontbijtkoeken?
We missen de hand van Advocaat nu al. :ajaxsmiley.gif:

Nou scheelt iig. We hoeven het WK in Rusland niet te boycotten, want we gaan ons niet eens plaatsen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 02, 2016 6:41 am

Kansloos tegen de Grieken, wat is Nederland als voetbalnatie ver afgezakt zeg. Ik had na het WK in Brazilië niet verwacht dat het zo hard achteruit zou gaan met Oranje. Ik zie helaas ook weinig tot geen spelers die in de komende 2 jaar de stap kunnen gaan maken van talent naar Europese subtopper, laat staan topper, dus veel beter dan dit zal het ook niet gauw worden. Hooguit op het vlak van coaching valt er een stap te maken, zet een coach voor de groep die er een team van kan maken. Verbeek is een geschikte kandidaat, praat altijd zinnig over voetbal bij VI.
Ajax!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr sep 02, 2016 7:01 am

Begin tegen Zweden uit eens met twee verdedigers in het centrum, Bruna en Vlaar en laat dat omgebouwde wijf met zijn knotje op zijn achterhoofd thuis.
YNWA

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 02, 2016 7:15 am

Haha. Eens, Vlaar hoort natuurlijk te spelen.
Ajax!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr sep 02, 2016 7:55 am

Bruma had ook weer zijn traditionele missers begrijp ik?

Ik neem toch aan dat verlies tegen Zweden het einde van Blind zal betekenen? Laten we daar dan maar op hopen, dit wordt niets op deze manier.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 02, 2016 8:14 am

Duke schreef:Bruma had ook weer zijn traditionele missers begrijp ik?
Hij komt in een situatie terecht waarin ie moet indribbelen (slecht woord, maar ik kan het niet anders omschrijven). Dat is niet zijn kracht... De onzekerheid straalt er bij Oranje vanaf, ik zie geen enkele samenhang. Dat kennen we van teams van deze trainer. Hij bewijst keer op keer dat ie geen manager is en geen team kan bouwen, maar hij verkoopt zich vrij goed. Verbaal is ie immers heel behoorlijk onderlegd en hij heeft goede lijntjes naar diverse media.
Ik neem toch aan dat verlies tegen Zweden het einde van Blind zal betekenen? Laten we daar dan maar op hopen, dit wordt niets op deze manier.
Ik betwijfel dat. Hij zou het wel effe veel beter dan Hiddink gaan doen. Hij kwalificeerde zich niet bij de beste 24 van Europa. Er zijn minimaal 25 betere trainers met een NL-paspoort te vinden. Maar een shit-storm in de media bleef en blijft volledig uit.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr sep 02, 2016 8:19 am

wimpey schreef:Maar een shit-storm in de media bleef en blijft volledig uit.
Als de familie Blind in één ding goed is is het inlikken bij de pers, vader was een goede voetballer maar een luizige coach en zoon kan niet verdedigen maar over beide hoor je nauwelijks kritiek, inlikken dus. Het AD was altijd al fan van die familie en die hebben nu een samenwerkingsverband afgesloten met de KNVB, daar hoef je dus helemaal niets meer van te verwachten zeker gezien hun voormalig hoofd sport van Nijatten binnen de KNVB hoofd persvoorlichting geworden is.
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr sep 02, 2016 9:32 am

Ja logisch. Het Algemeen Dagblad is sinds 1 gisteren mediapartner van de KNVB. Het zal wel van de de Telegraaf moeten komen.

Edit: beter lezen. :blush.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 02, 2016 9:35 am

Zijn ze echt officieel mediapartner? Hoe kun je nu als bond zo'n overeenkomst aangaan met één krant? Heel bijzondere constructie.

Als krant moet je dat overigens ook niet willen. Want er ligt dan toch minimaal de druk om minder kritisch te zijn dan je anders misschien zou doen. En welk voordeel krijg je daar voor terug? Iedereen ziet de wedstrijden en mag op de persconferenties vragen stellen. Welke exclusieve informatie maakt het waard om partner te worden?
Nil volentibus arduum

Zlatan

Bericht door Zlatan » vr sep 02, 2016 9:43 am

Ik ben zo benieuwd naar het perspectief van Lucas. Immer de pretentie om objectief te zijn. Tot oogappeltje (objectief gezien?) de slechtst presterende Ajax en Oranje coach aller tijden is. Lucas?

Duke

Bericht door Duke » vr sep 02, 2016 9:44 am

http://www.adformatie.nl/nieuws/knvb-ru ... diapartner

Blijkbaar was het gebruikelijk om een mediapartner te hebben, want voor het AD was het De Telegraaf...

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 02, 2016 9:46 am

Hmm, vreemd. Ik heb daar nooit zo op gelet. Maar wat moet ik me dan voorstellen bij een mediapartner? Krijg je de persberichten een kwartiertje eerder of zo? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » vr sep 02, 2016 9:50 am

Het zal ook over acties (kaartjes) gaan, en aandacht. Overigens denk ik dat de sportredactie weinig met zo'n samenwerking te maken heeft, daar spelen andere belangen (lees voorkeuren en lijntjes).

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 02, 2016 9:55 am

Marillion schreef:Dat verhaal van een aardige serie oefenwedstrijden kan in ieder geval ook weer de kast in. Alles minder dan winst tegen Zweden is een serieus probleem. Maar zelf zal hij niet opstappen. Het moment daarvoor ligt al wel een tijdje achter ons. Wie gaat 'm wegsturen? Die meneer van de ontbijtkoeken?
Die oefenwedstrijden waren gewoon bestaardig, en deze een halfuur lang. Ik vond de benoeming van Blind nergens op slaan en ik hoop eigenlijk op een kantelmoment met een nieuwe trainer. Maar het voetbal is wel een stuk beter dan onder Hiddink en hoewel gisteren te weinig zie ik weer aanvallen die het resultaat zijn van goed trainen. Wat er aan klasse ontbreekt, Berghuis is gewoon niet goed genoeg en Promes is niet alleen slecht maar maakt ook verkeerde keuzes, moet je compenseren met collectief opereren en vooral met zulke spelers gaat dat best goed.

Waar binnenlandse en buitenlandse trainers wachten op die individuele actie van een klassespeler of verzuchten dat je nooit door een hechte verdediging komt, zie ik onder Blind beperkte spelers compromisloos bewegen zonder bal, met vol commitment rennen voor de bal die er met 1 keer raken wel of niet tussendoor komt. Dat is gewoon goed bedacht en goed op getraind en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie