De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Yopi
Erelid

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo nov 20, 2013 3:32 pm

Zeux schreef:Van Gaal geeft aan dat hij goed wil luisteren naar de clubs. Dus spelers niet heeft geselecteerd waarvan de club dat liever niet had.
Dus als Ajax had gezegd: Siem is te kwetsbaar op dit moment, graag niet selecteren, dan had Van Gaal dat gerespecteerd. Nu was hij gewoon beschikbaar.
Dat betekent niet dat je hem ook per se twee keer moet opstellen.
Er wordt al jaren gewerkt met 'interlandweekenden'. Er wordt ook al jaren geoefend door nationale teams als ze geen kwalificatiewedstrijd hebben (ook Spanje, Duitsland, België, etc oefenden dit weekend). Ook eerdere bondscoaches deden dat. Maar ja, nu heet de bondscoach Van Gaal en dan treden 'ineens' andere waarden en criteria in werking...
Dat is waar. Kritiek op de planning van interlands en de gang van zaken rond de selectie van spelers is nu taboe. :hypocrite.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo nov 20, 2013 3:37 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef:
Rishi schreef:Waarom moet LVG rekening houden met Ajax?

Clubs hebben ook belang bij goedspelende internationals..
Ik denk dat Veltman wel weer een extra boost zal hebben gehad van zijn optreden. Mooi voor zijn ontwikkeling.

Die zal vast een keer een terugslag gaan krijgen - en dan wordt het interessant hoe hij daar mee om gaat -, maar dit is mooi meegenomen.
Ik hoop niet dat hij een boost of zoiets heeft gekregen. De kunst is juist om het (mentaal) op te kunnen brengen om elke wedstrijd weer op nul beginnen en dan het maximale eruit halen.
Tuurlijk denk ik ook 'oei, die gaat nu hard, hopen dat het lijntje niet breekt', maar ik krijg de indruk dat het een nuchtere jongen blijft. Hoop ook dat hij er niet arrogant van gaat worden.

Ik zie wat er nu gebeurt als onderdeel van zijn leerproces. De kans op een terugval ligt natuurlijk altijd op de loer.

Zijn er mensen op AT die hem zo goed kennen dat ze kunnen inschatten hoe hij mentaal omgaat met alle huidige hosanna-verhalen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » wo nov 20, 2013 3:40 pm

Yopi schreef:
Zeux schreef:Van Gaal geeft aan dat hij goed wil luisteren naar de clubs. Dus spelers niet heeft geselecteerd waarvan de club dat liever niet had.
Dus als Ajax had gezegd: Siem is te kwetsbaar op dit moment, graag niet selecteren, dan had Van Gaal dat gerespecteerd. Nu was hij gewoon beschikbaar.
Dat betekent niet dat je hem ook per se twee keer moet opstellen.
Er wordt al jaren gewerkt met 'interlandweekenden'. Er wordt ook al jaren geoefend door nationale teams als ze geen kwalificatiewedstrijd hebben (ook Spanje, Duitsland, België, etc oefenden dit weekend). Ook eerdere bondscoaches deden dat. Maar ja, nu heet de bondscoach Van Gaal en dan treden 'ineens' andere waarden en criteria in werking...
Dat is waar. Kritiek op de planning van interlands en de gang van zaken rond de selectie van spelers is nu taboe. :hypocrite.gif:
Het is tendentieus als je wel bij Van Gaal verontwaardigd bent en bij Van Marwijk (of eerder) zweeg, terwijl die exact hetzelfde deed.
Kortom, de argumenten zijn vals als je die misbruikt voor je hetze tegen Van Gaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 20, 2013 3:45 pm

Ik ben verplicht mijn mening te geven? :confused.gif:

Wat een onzin, zeg! :biggrin.gif:

De belangen van bonden en bondscoaches zijn strijdig met die van de clubs, dat is al decennia lang zo. Ik erger me er nu vooral aan omdat we Siem kwijt zijn. Voor de rest zoeken ze het daar maar uit in Zeist.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 21, 2013 12:36 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:En zo praten we alles wat krom is recht. :biggrin.gif:
De 50 gepasseerd en na z'n actieve carrière nog niets gepresteerd: Blind als bondscoach zou pas krom zijn. Dat krijgt ie zonder een mediacampagne niet voor elkaar.
Dus gaan ze nog even door:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=201231

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 21, 2013 1:09 pm

Wat een toeval dat al die AD mensen voor precies dezelfde constructie zijn. :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 21, 2013 1:25 pm

Yopi schreef: Ik erger me er nu vooral aan omdat we Siem kwijt zijn.
Ik erger me omdat na nutteloos oefenpotje 1 niet geconstateerd is dat Siem niet aan de bak had gemogen in nutteloos oefenpotje 2.

jabu

Bericht door jabu » do nov 21, 2013 5:47 pm

Wie zegt dat dit na potje 1 geconstateerd kon worden?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di nov 26, 2013 11:37 am

Ik ving gisteren op in VI dat Hiddink het bondscoachschap interpreteert als een eresaluut van de KNVB aan hem.

Doe dan maar Koeman.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 26, 2013 11:59 am

Eresaluut? Hoe bedoel je?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di nov 26, 2013 12:07 pm

Het moet een soort afscheidstournee worden, denk ik.

Niet mijn woorden overigens. Er was een analist in de studio aanwezig die de zaakwaarnemer van Hiddink had gesproken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 26, 2013 12:22 pm

Zou me niets verbazen. Die man denkt ondertussen dat hij god zelf is. Minstens net zo zelfingenomen als Van Gaal.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 26, 2013 12:43 pm

Humor bij de VI. Een artikel op de website: In naam van Oranje: de profielschets voor een bondscoach. En wie staat daar prominent in beeld? Cruijff! Hahahaha. :drecul.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 26, 2013 12:48 pm

Marillion schreef:Zou me niets verbazen. Die man denkt ondertussen dat hij god zelf is. Minstens net zo zelfingenomen als Van Gaal.
Alleen een met beschaving.
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 26, 2013 3:19 pm

'Maar als iemand ons kan verheffen, dan is het Louis'
OPINIE - Willem Vissers − 19/11/13, 13:00

Dit is een bericht van het zojuist opgerichte actiecomité 'Louis moet blijven.'

Het comité heeft slechts één simpele boodschap: Louis moet blijven. Het gaat nu te vaak over de opvolging van bondscoach Louis van Gaal na het WK in Brazilië: Hiddink, Koeman, Gullit. Al die namen, terwijl we Louis hebben.

Waarom blijft Van Gaal niet? Wie praat dat onzalige idee om na het WK te stoppen uit zijn hoofd? Zijn vrouw Truus heeft groot gelijk met haar aan de dis geopperde stelling dat het jammer is als zijn opvolger straks profiteert van zijn opbouwwerk. Hij luistert (nog) niet. Vandaar het comité.

Twee jaar bondscoach is te weinig voor Van Gaal, een pas 62-jarige visionair. Ja, hij heeft een kunstheup en straks volgt nog een operatie, maar voor Oranje is hij fit genoeg. Hij woont bovendien op loopafstand van uitvalsbasis Huis ter Duin.

Teamdenker
Laat Louis zich ontfermen over ons talent. We zijn over de hele linie niet zo goed in voetbal als we eens waren. We hebben niet zulke goede verdedigers, bijvoorbeeld, en we moeten hopen en bidden dat Robben, Van Persie en nog een paar mannen fit blijven. We zijn 'balbezitvoetballers' die het moeilijk hebben als we de bal niet hebben, zo bleek tegen Japan.

En toch: met Louis mogen we de illusie koesteren dat het WK de zomer een gloedvol oranje tintje zal geven. Hij is teamdenker bij uitstek en voetbal is en blijft, ondanks de Ronaldo's en Zlatans van deze wereld, een teamsport. Louis is positief, hij maakt spelers beter, hij selecteert en probeert uit, hij gelooft in jeugd, hij is niet cynisch, hij werkt gestructureerd , met hem valt altijd iets te beleven en hij kan tegenwoordig zelfs een beetje tegen kritiek.

Hij wordt nog weleens boos, maar niet meer zo boos als vroeger. Dat hij een beetje vol is van zichzelf, wat zou het. Dat is ook wel weer grappig. Hij is oprecht trots als zijn spelers 50 duizend euro schenken aan de slachtoffers van de orkaan op de Filipijnen. Hij, familiemens, is oprecht blij als de vriendin van de nieuweling in de selectie een kindje krijgt, en die nieuweling (Van Aanholt) de volgende dag meteen weer traint, met vleugeltjes van geluk. Dan glimmen zijn ogen.

Rare trekjes
Louis maakt zich pas zorgen als Robben en Van Persie straks in mei geblesseerd zijn. Wat er nu in november allemaal gebeurt is best belangrijk, maar ook weer niet zo heel belangrijk.

Vandaag, tegen Colombia, is de laatste interland van 2013. In de winterstop praat de KNVB over de opvolging van Van Gaal. Vandaar deze actie. Wij zijn nog niet klaar met Louis. Ja, u misschien wel, maar het actiecomité niet. Vergeef hem zijn rare trekjes. Die hebben we allemaal.

Hij gaf collega Co Adriaanse zelfs een beetje gelijk, toen die bij Studio Voetbal vertelde dat Louis niet meer zo aanvallend speelt als vroeger. 'Ik heb bijgeleerd', zegt hij dan. Wie had pakweg tien jaar geleden gedacht dat Louis dergelijke zinnetjes zou uitspreken?

Hij laat ons met zijn allen verlangen naar het WK, hij laat ons baden in voorpret. Misschien dat het niets wordt, dat hele WK. De ene dag ben je bijna wereldkampioen, de volgende dag kun je er niets meer van, dan zijn Japanners opeens beter. Dat is Nederland, dat is voetbal. Alles kan immers, met zo'n raar, rond ding als een bal.

Maar als iemand ons kan verheffen, is het Louis. Dus moet Louis blijven, tot 2016.

Het actiecomité 'Louis moet blijven' dankt u voor de aandacht.

Einde bericht.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 26, 2013 11:24 pm

Grappig. :smallgrin.gif:

Gelukkig hoepelt hij op.

Duke

Bericht door Duke » wo nov 27, 2013 9:22 am

Jij maakte je toch nooit druk over Oranje? Wat kan het jou dan schelen wie daar bondscoach is? :confused.gif:

Salvador Dali

Duke

Bericht door Duke » wo nov 27, 2013 9:54 am

Hiddink is klaar voor Oranje
Door: Chris van Nijnatten

Guus Hiddink (67) is er klaar voor om opnieuw bondscoach van het Nederlands elftal te worden. Volgens zijn zaakwaarnemer is er geen enkele twijfel. 'Guus wil graag naar het Nederlands elftal. Dat lijkt me voor iedereen toch wel duidelijk.' Het wachten is op een belletje uit Zeist.

Als de KNVB hem benadert, volgt Guus Hiddink na het WK van volgend jaar Louis van Gaal op als bondscoach van het Nederlands elftal. Dat bevestigt Cees van Nieuwenhuizen, sinds jaar en dag zaakwaarnemer van de gelouterde trainer.

'Guus wil graag, hij is er klaar voor', zegt hij. 'Als de KNVB belt en een kop koffie komt drinken, verwacht ik dat we er snel uit zijn.'

Dat wil niet zeggen dat de benoeming op korte termijn bekend wordt gemaakt. De KNVB, die wel een voorkeur heeft voor Hiddink, maakt duidelijk dat er voor kerst geen officieel besluit hoeft te worden verwacht.

De trainer zelf wenst zich ook nog niet uit te laten over de toekomst. Maar volgens Van Nieuwenhuizen zijn de signalen die de oefenmeester de laatste weken, ook in deze krant, heeft afgegeven, maar voor één uitleg vatbaar.

'Guus wil graag naar het Nederlands elftal. Dat lijkt me voor iedereen toch wel duidelijk. Er is alleen nog met niemand over gesproken, de kwestie hangt boven de markt. Laat ik het zo zeggen, ik denk dat als er zich meer bonden melden, dat dan de KNVB de beste kans maakt.'

In Zeist gaat men in de kwestie kennelijk niet over een nacht ijs. 'En terecht, da's logisch. Ze zijn vast hun opties aan het rangschikken', zegt Van Nieuwenhuizen. 'Maar ik acht de kans groot dat op enig moment, en wel op zeer korte termijn, Bert van Oostveen (directeur betaald voetbal bij de KNVB) een telefoontje pleegt en koffie gaat drinken met Guus. Dan gaat de bond zijn knopen tellen en zullen ze er gauw uit zijn, verwacht ik. Ik zie eigenlijk geen enkel probleem.'

De zaakwaarnemer vindt het logisch dat de KNVB de partij is die het initiatief moet nemen om te gaan praten. 'Guus wacht het af, ziet het allemaal aan en dat lijkt me logisch bij een man als hij. Er hebben zich de afgelopen maanden al genoeg bonden en clubs gemeld. Maar Guus was niet geïnteresseerd. De bal ligt op dit moment echt bij de KNVB.'

Van Nieuwenhuizen heeft 'vorige week' voor het laatst over de kwestie gesproken met Hiddink.

Tot op heden is er nog totaal geen contact geweest tussen beide partijen, ook niet tussen de zaakwaarnemer en tussenpersonen of met de KNVB zelf. 'Hoeft ook niet', aldus Van Nieuwenhuizen. 'Iedereen is nu aan het nadenken.'

In Zeist wordt dat bevestigd. Er wordt niet alleen over de bondscoach gedacht, óók over de wijze waarop hij de staf wil inrichten. Aanvankelijk gold, bijvoorbeeld, assistent-bondscoach Danny Blind als een blijver bij Oranje.

Maar Louis van Gaal liet zich onlangs tegen een verslaggever van deze krant ontvallen dat Blind met hem meegaat naar zijn nieuwe werkgever, welke dat ook zal zijn.

Met andere kandidaten dan Hiddink, tussen 1995 en 1998 al eens bondscoach van Oranje, heeft 'Zeist' ook nog niet gesproken. Zo ontkende Ronald Koeman, toch al twee jaar de gedoodverfde opvolger van Van Gaal, dat er contact is geweest.

Het lijstje van de KNVB is verder niet zo lang, Het gaat tussen deze twee en van die twee ligt Hiddink momenteel een straatlengte voor. Bij de KNVB wil men over de opvolging van Van Gaal niets zeggen. Ook Hiddink doet er wat dit betreft het zwijgen toe.
www.ad.nl

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » wo nov 27, 2013 9:55 am

Het is te hopen voor Yopi dat Van Gaal niet met pensioen gaat of vrijblijvend vanaf de zijlijn wat adviezen gaat geven, wie moet hij anders de schuld geven van iedere vorm van onrecht of tegenslag in het leven?! :smallgrin.gif:
Writersblock? Komt door Van Gaal! Ketting van de fiets af? Komt door Van Gaal! Tsunami in Zuidoost Azië? Komt door Van Gaal! Ajax wint de CL niet? Komt door Van Gaal!

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 10:32 am

Maar Louis van Gaal liet zich onlangs tegen een verslaggever van deze krant ontvallen dat Blind met hem meegaat naar zijn nieuwe werkgever, welke dat ook zal zijn.
Man U meldt zich en wil Van Gaal als manager, maar het team aan veldtrainers is bezet.

Dan zegt Van Gaal dus af omdat niet aan killer criterium Blind kan worden voldaan. :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 27, 2013 10:43 am

Los van de hele discussie over Danny, ben ik wel benieuwd wat Louis gaat doen na Oranje. Technisch Directeur ergens?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo nov 27, 2013 11:06 am

Hij wil niet meer aan de slag in Nederland. Zitten ze in het buitenland op Van Gaal te wachten?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 27, 2013 11:52 am

Ach, niet meer aan de slag... Hij zou nooit meer bij Ajax werken.

Wie weet duikt hij op bij F.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 27, 2013 12:00 pm

Yopi schreef:Ach, niet meer aan de slag... Hij zou nooit meer bij Ajax werken.

Wie weet duikt hij op bij F.
Alleen landverraders gaan van Ajax direct naar Feyenoord.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 12:15 pm

Raymon schreef: Alleen landverraders gaan van Ajax direct naar Feyenoord.
Nuance... :excited.gif:

Plaats reactie