De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
Re: De nieuwe Bondscoach
Gelukkig is Dirk Kuyt nog fit. Dat is voor de bondscoach belangrijker.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Wat een onzin. Siem speelt al sinds 19 oktober 2 wedstrijden per week en dan zou hij het bij het NL elftal niet kunnen? Siem geeft aan dat hij al iets voelde, dan had hij dus meteen naar de kant moeten gaan. Daar kan Ajax of de KNVB helemaal niets aan doen.Yopi schreef:Mee eens.wimpey schreef:Siem is fysiek na die klaplong nog niet 100%. Punt uit. Daar heb je als bondscoach die 'vorm' en 'fitness' zo hoog in het vaandel heeft staan dan maar rekening mee te houden. Zoals FdB Siem voor 1 van die 2 onzinwedstrijden had moeten 'blocken'.
Siem doet er alles aan om straks tot die 23 te behoren. Geef die jongen eens ongelijk. Dus is het aan zijn trainers om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen. En dat is niet gebeurt. Kwalijke zaak.
Wat een ellende.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Siem had rust moeten krijgen, net als al die andere spelers. Maar ja, hij wil graag, hè?
Andere clubs zijn slimmer geweest. Die hebben hun spelers thuis gehouden omdat ze zogenaamd pijntjes hadden.
Andere clubs zijn slimmer geweest. Die hebben hun spelers thuis gehouden omdat ze zogenaamd pijntjes hadden.
- raymon
- Contacteer:
Rust krijgen? Hij moest juist meer wedstrijden spelen om sterker te worden. Hij had geen blessures zover ik weet dus ik het spelen van 2 wedstrijden helemaal niet slecht. Op het moment dat hij zelf wat voelde had hij zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.Yopi schreef:Siem had rust moeten krijgen, net als al die andere spelers. Maar ja, hij wil graag, hè?
Tegen Utrecht werd hij gewisseld. Het is een klungelseizoen voor hem.Raymon schreef: Hij had geen blessures zover ik weet dus ik het spelen van 2 wedstrijden helemaal niet slecht.
Siem is niet 100% fit. Die jongen forceert zich om zich bij Oranje in de kijker te spelen. Helaas hebben zijn clubtrainer en de bondscoach hem niet afgeremd. 1 van deze 2 onzinwedstrijden was voldoende geweest. Nu zitten Ajax en hij met de gebakken peren.De Jong: 'Dit is zeker een domper'
JaySing, 2-11-2013
VOLLEDIG UIT VORM - Aanvoerder Siem de Jong stond na afloop van Ajax-Vitesse aangeslagen voor de camera's van Fox Sports. De Jong ziet de nederlaag als een enorme domper, ook omdat de aanvoerder vlak voor de tegentreffer bijna zorgde voor de overwinning van Ajax.
'Dit is zeker een domper. Je weet dat je moet winnen. Als het er niet inzit, moet je zorgen dat je de 0-0 vast blijft houden', aldus De Jong. 'We hebben de tweede helft veel gegeven, dan is het extra zuur dat je in de laatste minuut toch de goal tegenkrijgt.'
De aanvoerder is net als de gehele ploeg niet in goede doen en beseft dat zelf ook. 'Het is voor veel jongens zwaar, dus ook voor mij. Ik moet ook weer ritme opdoen', verwijst hij naar de klaplong die hem recentelijk trof. 'Maar als die bal van mij erin vliegt, is het plots helemaal anders.'
Tot slot gaat De Jong in op zijn rol als aanvoerder in deze moeilijke periode. 'Ik probeer het om te zetten, ook in de rust. De tweede helft hebben we dan ook druk naar voren proberen te houden. Dan krijgt je op het laatst toch die tik.'
- raymon
- Contacteer:
Tegen Utrecht speelden ze de week ervoor. Sindsdien dus 2 wedstrijden per week zonder noemenswaardige problemen volgens mij.wimpey schreef:Tegen Utrecht werd hij gewisseld. Het is een klungelseizoen voor hem.Raymon schreef: Hij had geen blessures zover ik weet dus ik het spelen van 2 wedstrijden helemaal niet slecht.
Precies. Ritme opdoen. Dat doe je door wedstrijden te spelen. Niet door uit te rusten.Siem is niet 100% fit. Die jongen forceert zich om zich bij Oranje in de kijker te spelen. Helaas hebben zijn clubtrainer en de bondscoach hem niet afgeremd. 1 van deze 2 onzinwedstrijden was voldoende geweest. Nu zitten Ajax en hij met de gebakken peren.De Jong: 'Dit is zeker een domper'
JaySing, 2-11-2013
VOLLEDIG UIT VORM - Aanvoerder Siem de Jong stond na afloop van Ajax-Vitesse aangeslagen voor de camera's van Fox Sports. De Jong ziet de nederlaag als een enorme domper, ook omdat de aanvoerder vlak voor de tegentreffer bijna zorgde voor de overwinning van Ajax.
'Dit is zeker een domper. Je weet dat je moet winnen. Als het er niet inzit, moet je zorgen dat je de 0-0 vast blijft houden', aldus De Jong. 'We hebben de tweede helft veel gegeven, dan is het extra zuur dat je in de laatste minuut toch de goal tegenkrijgt.'
De aanvoerder is net als de gehele ploeg niet in goede doen en beseft dat zelf ook. 'Het is voor veel jongens zwaar, dus ook voor mij. Ik moet ook weer ritme opdoen', verwijst hij naar de klaplong die hem recentelijk trof. 'Maar als die bal van mij erin vliegt, is het plots helemaal anders.'
Tot slot gaat De Jong in op zijn rol als aanvoerder in deze moeilijke periode. 'Ik probeer het om te zetten, ook in de rust. De tweede helft hebben we dan ook druk naar voren proberen te houden. Dan krijgt je op het laatst toch die tik.'
Of door bij je club gericht te trainen ter voorbereiding op het echte werk i.p.v. onzinwedstrijden te spelen.Raymon schreef: Precies. Ritme opdoen. Dat doe je door wedstrijden te spelen. Niet door uit te rusten.
Denk dat de wedstrijd en trainingen zwaarder waren dan een gemiddelde Eredivisie-wedstrijd en training van Ajax.
IK GELOOF!!!!!!
- raymon
- Contacteer:
Dat lijkt me ook zeker het geval.Rishi schreef:Denk dat de wedstrijd en trainingen zwaarder waren dan een gemiddelde Eredivisie-wedstrijd en training van Ajax.
Nu heeft ie Japan en Colombia meegepakt en mist Barcelona en Milan.Rishi schreef:Denk dat de wedstrijd en trainingen zwaarder waren dan een gemiddelde Eredivisie-wedstrijd en training van Ajax.
Daar heeft hij niets aan, zijn club niets aan en de bondscoach niets aan. Min-min dus.
Of Siem een betere speler wordt van trainen met Schaars en De Vrij waag ik ook te betwijfelen.
- raymon
- Contacteer:
Tja, als je alles van tevoren weet..wimpey schreef:Nu heeft ie Japan en Colombia meegepakt en mist Barcelona en Milan.Rishi schreef:Denk dat de wedstrijd en trainingen zwaarder waren dan een gemiddelde Eredivisie-wedstrijd en training van Ajax.
Daar heeft hij niets aan, zijn club niets aan en de bondscoach niets aan. Min-min dus.
Of Siem een betere speler wordt van trainen met Schaars en De Vrij waag ik ook te betwijfelen.
Trainen met die kneuzen van Jong Ajax is lekkerwimpey schreef:Nu heeft ie Japan en Colombia meegepakt en mist Barcelona en Milan.Rishi schreef:Denk dat de wedstrijd en trainingen zwaarder waren dan een gemiddelde Eredivisie-wedstrijd en training van Ajax.

IK GELOOF!!!!!!
Ik durf wel te stellen dat het niveau op de training bij Oranje hoger ligt dan bij Ajax. Je kan ook Van Persie en De Jong noemen. Die lopen in Amsterdam niet rond. Achteraf had hij minder moeten spelen. Daar is iedereen het nu wel over eens.
De vraag is waarom dat niet is gebeurd. Ik kijk daarbij vooral naar Ajax en De Jong zelf. Ik hoor dat hij in een interview na afloop aangaf dat hij vlak voor zijn blessure al wat voelde. Stap er dan uit. Bij Ajax is men dagelijks met hem bezig, dáár moeten ze dus weten wat hij wel en niet aankan.
De vraag is waarom dat niet is gebeurd. Ik kijk daarbij vooral naar Ajax en De Jong zelf. Ik hoor dat hij in een interview na afloop aangaf dat hij vlak voor zijn blessure al wat voelde. Stap er dan uit. Bij Ajax is men dagelijks met hem bezig, dáár moeten ze dus weten wat hij wel en niet aankan.
Nil volentibus arduum
Fit worden, Rishi! Optrainen, aan kracht en weerbaarheid winnen. Optimaal geprepareerd aan de start verschijnen tegen Barca en Milan.Rishi schreef: Trainen met die kneuzen van Jong Ajax is lekker
In dié wedstrijden leert ie meer dan in potjes op eredivisieniveau-plus met Oranje!
Ajax had nee moeten zeggen, Siem had naar zijn lichaam moeten luisteren en LVG met z'n "vorm" en "fitness" had hem die 2e onzinwedstrijd niet aan moeten doen. Basta.
Je doet nu net alsof het al zeker was dat hij geblesseerd zou raken... Dat vind ik veel te makkelijk. Als Siem zegt dat hij iets voelde moet hij dat zelf aangeven. Hij is oud genoeg, aanvoerder van onze club.. dan kan je dat toch aangeven?
IK GELOOF!!!!!!
- raymon
- Contacteer:
Nee Rishi, het is hoe dan ook de schuld van Van Gaal. Kan niet anders. Moet wel.Rishi schreef:Je doet nu net alsof het al zeker was dat hij geblesseerd zou raken... Dat vind ik veel te makkelijk. Als Siem zegt dat hij iets voelde moet hij dat zelf aangeven. Hij is oud genoeg, aanvoerder van onze club.. dan kan je dat toch aangeven?

Niet kinderachtig doen.Raymon schreef: Nee Rishi, het is hoe dan ook de schuld van Van Gaal. Kan niet anders. Moet wel.
Je hebt met 3 partijen te maken die zich om een speler moeten bekommeren. Siem zelf, Ajax en Oranje. Alle partijen hebben in deze fouten gemaakt.
Rishi's verklaring is te simplistisch. Robben kwam na het WK kapot terug bij Bayern. Dan kun je de fout niet exclusief bij hem en z'n club zoeken. Hij was niet fit en werd niet tegen zichzelf in bescherming genomen. En dan gaat het dus mis.
Dat ging over een periode van een aantal weken. Dit over een week, Wimpey. Als Siem aangeeft dat hij al iets voelde is alleen hij verantwoordelijk.wimpey schreef:Niet kinderachtig doen.Raymon schreef: Nee Rishi, het is hoe dan ook de schuld van Van Gaal. Kan niet anders. Moet wel.
Je hebt met 3 partijen te maken die zich om een speler moeten bekommeren. Siem zelf, Ajax en Oranje. Alle partijen hebben in deze fouten gemaakt.
Rishi's verklaring is te simplistisch. Robben kwam na het WK kapot terug bij Bayern. Dan kun je de fout niet exclusief bij hem en z'n club zoeken. Hij was niet fit en werd niet tegen zichzelf in bescherming genomen. En dan gaat het dus mis.
IK GELOOF!!!!!!
- raymon
- Contacteer:
Het is inderdaad super irritant als er zaken bijgesleept worden die er helemaal niets mee te maken hebben. Als Siem vooraf aangeeft dat hij niet helemaal fit is, dan heb je helemaal gelijk. Maar als hij al een maand lang 2 wedstrijden per week speelt dan is er geen reden om aan te nemen dat hij dat nu ook niet zou kunnen bij Oranje.wimpey schreef:Niet kinderachtig doen.Raymon schreef: Nee Rishi, het is hoe dan ook de schuld van Van Gaal. Kan niet anders. Moet wel.
Sterker nog, Siem heeft helemaal geen 2 wedstrijden gespeeld bij Oranje want na 1,5 halve wedstrijd was het dus gedaan.
Dat je die wedstrijden onzin vindt mag, ben ik gedeeltelijk ook met je eens. Maar schrijf dit nou gewoon op het conto van de echte verantwoordelijke, en dat is in enige mate Siem (omdat hij al iets voelde) maar verder is het gewoon vette pech.
Dan beloof ik dat ik minder kinderachtig zal doen

Niemand zegt dat het de schuld is van LVG, of alleen de schuld van LVG. Ik begrijp de planning niet. Je ziet het ook bij andere nationale teams: het regent blessures. De spelers voelen de belasting van veel spelen en de velden worden zwaarder. Waarom dan twee interlands? En dan roept Van Gaal nog dat deze trainer rekening houdt met de belangen van de clubs. Dat is natuurlijk onzin. Onze spelers, die al een druk programma hebben, moeten zich op een doordeweekse avond vriendschappelijk in elkaar laten schoppen door een stel Colombianen. Daar is Ajax beslist niet bij gebaat. En gezien de samenstelling van de Oranje-selectie dient zo'n wedstrijd ook nog eens nergens toe, want de belangrijkste spelers zitten voor de tv.
Ajax had met De Jong hetzelfde moeten doen als PSV heeft gedaan met Rekik en Bruma. Afmelden.
Ajax had met De Jong hetzelfde moeten doen als PSV heeft gedaan met Rekik en Bruma. Afmelden.
Waarom moet LVG rekening houden met Ajax?
Clubs hebben ook belang bij goedspelende internationals..
IK GELOOF!!!!!!
Precies.Yopi schreef: Ajax had met De Jong hetzelfde moeten doen als PSV heeft gedaan met Rekik en Bruma. Afmelden.
Van Gaal geeft aan dat hij goed wil luisteren naar de clubs. Dus spelers niet heeft geselecteerd waarvan de club dat liever niet had.
Dus als Ajax had gezegd: Siem is te kwetsbaar op dit moment, graag niet selecteren, dan had Van Gaal dat gerespecteerd. Nu was hij gewoon beschikbaar.
Er wordt al jaren gewerkt met 'interlandweekenden'. Er wordt ook al jaren geoefend door nationale teams als ze geen kwalificatiewedstrijd hebben (ook Spanje, Duitsland, België, etc oefenden dit weekend). Ook eerdere bondscoaches deden dat. Maar ja, nu heet de bondscoach Van Gaal en dan treden 'ineens' andere waarden en criteria in werking...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik denk dat Veltman wel weer een extra boost zal hebben gehad van zijn optreden. Mooi voor zijn ontwikkeling.Rishi schreef:Waarom moet LVG rekening houden met Ajax?
Die zal vast een keer een terugslag gaan krijgen - en dan wordt het interessant hoe hij daar mee om gaat -, maar dit is mooi meegenomen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Inderdaad. Als Frank niet zo lang had lopen kutten stonden we nu 15 punten voor op de nummer 2 en hadden we de spits van de C1 kunnen opstellen.Zeux schreef:Precies.Yopi schreef: Ajax had met De Jong hetzelfde moeten doen als PSV heeft gedaan met Rekik en Bruma. Afmelden.
Van Gaal geeft aan dat hij goed wil luisteren naar de clubs. Dus spelers niet heeft geselecteerd waarvan de club dat liever niet had.
Dus als Ajax had gezegd: Siem is te kwetsbaar op dit moment, graag niet selecteren, dan had Van Gaal dat gerespecteerd. Nu was hij gewoon beschikbaar.
Er wordt al jaren gewerkt met 'interlandweekenden'. Er wordt ook al jaren geoefend door nationale teams als ze geen kwalificatiewedstrijd hebben (ook Spanje, Duitsland, België, etc oefenden dit weekend). Ook eerdere bondscoaches deden dat. Maar ja, nu heet de bondscoach Van Gaal en dan treden 'ineens' andere waarden en criteria in werking...
IK GELOOF!!!!!!
Ik hoop niet dat hij een boost of zoiets heeft gekregen. De kunst is juist om het (mentaal) op te kunnen brengen om elke wedstrijd weer op nul beginnen en dan het maximale eruit halen.Zeux schreef:Ik denk dat Veltman wel weer een extra boost zal hebben gehad van zijn optreden. Mooi voor zijn ontwikkeling.Rishi schreef:Waarom moet LVG rekening houden met Ajax?
Die zal vast een keer een terugslag gaan krijgen - en dan wordt het interessant hoe hij daar mee om gaat -, maar dit is mooi meegenomen.