Albanië - Nederland (12 september 2007)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 26, 2007 1:55 pm

Eerlijk is eerlijk: Seedorf is het laatste jaar een stuk beter geworden. Desondanks zijn Sneijder, Robben, Van Persie en Van der Vaart nog beter.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo sep 26, 2007 1:57 pm

Ik vind Seedorf als linkermiddenvelder beter dan vd Vaart, Sneijder als 10 beter dan Vaart en Robben en v. Persie beschouw ik als aanvallers. Dan valt het toch wel mee met die middenvelders.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 26, 2007 2:00 pm

Ach, middenveld of aanvaller. Dat zijn slechts benamingen. Feit blijft dat je van deze vijf jongens er maar drie kunt opstellen. Soms betekent dat dat het slimmer is een 'middenvelder' in de aanval op te stellen of andersom.

Het belangrijkste is nu dat het blok achter deze mensen beter gaat lopen, want daar is de grootste progressie te boeken.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » wo sep 26, 2007 2:08 pm

Bertje schreef:Eerlijk is eerlijk: Seedorf is het laatste jaar een stuk beter geworden. Desondanks zijn Sneijder, Robben, Van Persie en Van der Vaart nog beter.
Vind ik niet..Hij schittert al jaren bij milan en madrid. En al jaren hoor ik hetzelfde verhaal : hij is eindelijk tot rust gekomen. Toen Advocaat hem voor het EK weer bij de selectie haalde was het precies hetzelfde. Advocaat heeft hem de eerste wedstrijden genegeerd, maar kon niet meer om hem heen gezien zijn spel bij zijn club. Maar bij oranje was het weer niks.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo sep 26, 2007 5:24 pm

Bertje schreef:Ach, middenveld of aanvaller. Dat zijn slechts benamingen. Feit blijft dat je van deze vijf jongens er maar drie kunt opstellen. Soms betekent dat dat het slimmer is een 'middenvelder' in de aanval op te stellen of andersom.
Ik ben het wederom met je eens. Als je Robben, RVN en Persie in de aanval hebt, zul je op het middenveld voor een positie moeten kiezen tussen Seedorf, Sneyder en VDV.

Als iedereen fit is, zou Seedorf (net als bijv. KJH) wel eens het kind van de rekening kunnen zijn bij het bekend maken van de selectie voor het EK. Van Basten selecteerde voor het WK immers ook al nadrukkelijk op posities en niet op naam en reputatie.
Het belangrijkste is nu dat het blok achter deze mensen beter gaat lopen, want daar is de grootste progressie te boeken.
Precies. Die 3 voorin en Sneyder en vd Sar vormen het probleem niet, het gaat om die 6 anderen. Daar is kwalitatief en qua 'balans' nog wat te halen.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do sep 27, 2007 3:12 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef:Ach, middenveld of aanvaller. Dat zijn slechts benamingen. Feit blijft dat je van deze vijf jongens er maar drie kunt opstellen. Soms betekent dat dat het slimmer is een 'middenvelder' in de aanval op te stellen of andersom.
Ik ben het wederom met je eens. Als je Robben, RVN en Persie in de aanval hebt, zul je op het middenveld voor een positie moeten kiezen tussen Seedorf, Sneyder en VDV.

Als iedereen fit is, zou Seedorf (net als bijv. KJH) wel eens het kind van de rekening kunnen zijn bij het bekend maken van de selectie voor het EK. Van Basten selecteerde voor het WK immers ook al nadrukkelijk op posities en niet op naam en reputatie.
Het belangrijkste is nu dat het blok achter deze mensen beter gaat lopen, want daar is de grootste progressie te boeken.
Precies. Die 3 voorin en Sneyder en vd Sar vormen het probleem niet, het gaat om die 6 anderen. Daar is kwalitatief en qua 'balans' nog wat te halen.
Ik zou niet met Robben Van Persie en RVN in de aanval spelen. 2 vleugelspelers die niet in dienst van de spits spelen.

Gewoon lekker Robben weglaten, want laten we eerlijk zijn, die presteert al 2 jaar niks. Blessures e.d. maar ook gewoon vormverlies.

RVN en Van Persie in de spits. Daarachter een middenveld met Seedorf Sneijder en VDV en een breker/stofzuiger.
IK GELOOF!!!!!!

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » do sep 27, 2007 3:23 pm

Rishi schreef:
wimpey schreef:
Bertje schreef:Ach, middenveld of aanvaller. Dat zijn slechts benamingen. Feit blijft dat je van deze vijf jongens er maar drie kunt opstellen. Soms betekent dat dat het slimmer is een 'middenvelder' in de aanval op te stellen of andersom.
Ik ben het wederom met je eens. Als je Robben, RVN en Persie in de aanval hebt, zul je op het middenveld voor een positie moeten kiezen tussen Seedorf, Sneyder en VDV.

Als iedereen fit is, zou Seedorf (net als bijv. KJH) wel eens het kind van de rekening kunnen zijn bij het bekend maken van de selectie voor het EK. Van Basten selecteerde voor het WK immers ook al nadrukkelijk op posities en niet op naam en reputatie.
Het belangrijkste is nu dat het blok achter deze mensen beter gaat lopen, want daar is de grootste progressie te boeken.
Precies. Die 3 voorin en Sneyder en vd Sar vormen het probleem niet, het gaat om die 6 anderen. Daar is kwalitatief en qua 'balans' nog wat te halen.
Ik zou niet met Robben Van Persie en RVN in de aanval spelen. 2 vleugelspelers die niet in dienst van de spits spelen.

Gewoon lekker Robben weglaten, want laten we eerlijk zijn, die presteert al 2 jaar niks. Blessures e.d. maar ook gewoon vormverlies.

RVN en Van Persie in de spits. Daarachter een middenveld met Seedorf Sneijder en VDV en een breker/stofzuiger.
Als je én van Persie én Seedorf én Sneijder én VdV opstelt dan gaan ze van elkaar de ballen afpakken om zelf die prachtige pass te mogen geven of dat schot te mogen schieten. Bovendien kom je dynamiek, duelkracht en snelheid te kort op het middenveld.

In een oefeninterland onder Advocaat kwam Seedorf het veld in en dirigeerde v.d.Vaart naar rechts om zelf lekker op links te gaan spelen.

Op zich ben ik het met je eens dat je naast RvN óf van Persie óf v.d.Vaart moet opstellen. Daarachter moet je óf Sneijder óf Seedorf opstellen.
Gevolgd met een blok van "complementerende" spelers.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do sep 27, 2007 4:19 pm

JA, misschien is het inderdaad iets te aanvallend. Ik denk wel dat ze samen kunnen spelen mits ze maar naar elkaar luisteren en kunnen accepteren van elkaar. Seedorf heeft laten zien dat te kunnen bij Ac Milan en Sneijder vind ik volwassen geworden. Ook Van Persie kan in de schaduw spelen van een andere speler ( Henry) dus in principe moet het kunnen. VDV vind ik het minst passen in de opstelling dus die zou ik als reserve eventueel achter de hand houden maar ook hij zou moeten kunnen spelen in het team met bovengenoemde spelers.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr sep 28, 2007 6:41 am

Ik zou inderdaad VN en Van Persie samen in de spits zetten, met Sneijder en Seedorf erachter. De overige 2 middenvelders zjin dan controlerende spelers, zoals De Zeeuw.

Vd Vaart speelt bij HSV in de spits, al kan hij ook als aanvallende middenvelder spelen. Hij is dus reserve voor zowel de aanval als het middenveld.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 29, 2007 11:23 am

Baseman schreef:Ik zou inderdaad VN en Van Persie samen in de spits zetten, met Sneijder en Seedorf erachter. De overige 2 middenvelders zjin dan controlerende spelers, zoals De Zeeuw.
Seedorf heeft nog nooit in Oranje over een reeks van wedstrijden laten zien dat ie er sowieso in hoort te staan, vind ik. Zie Portugal-2004 bijv. Enorm succesvolle clubvoetballer, maar bij Oranje vaak (niet altijd onterecht) de steen des aanstoots.
Vd Vaart speelt bij HSV in de spits, al kan hij ook als aanvallende middenvelder spelen. Hij is dus reserve voor zowel de aanval als het middenveld.
Zo zie ik dat ook, ja. Geweldige speler, maar hij heeft een paar man voor zich die nog net wat geweldiger zijn.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za sep 29, 2007 12:37 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef:Ik zou inderdaad VN en Van Persie samen in de spits zetten, met Sneijder en Seedorf erachter. De overige 2 middenvelders zjin dan controlerende spelers, zoals De Zeeuw.
Seedorf heeft nog nooit in Oranje over een reeks van wedstrijden laten zien dat ie er sowieso in hoort te staan, vind ik. Zie Portugal-2004 bijv. Enorm succesvolle clubvoetballer, maar bij Oranje vaak (niet altijd onterecht) de steen des aanstoots.
Vd Vaart speelt bij HSV in de spits, al kan hij ook als aanvallende middenvelder spelen. Hij is dus reserve voor zowel de aanval als het middenveld.
Zo zie ik dat ook, ja. Geweldige speler, maar hij heeft een paar man voor zich die nog net wat geweldiger zijn.
Ook RVN presteert beter bij zijn clubs dan bij Oranje..... Zo is het voor wel meer spelers. Zeker de afgelopen jaren!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » za sep 29, 2007 2:59 pm

sar

heitinga bouhlaruz matthijsen GVB

de zeeuw de jong

VDV van persie (sneijder geschorst toch??)

RVN KJH
Laatst gewijzigd door elliquido op za sep 29, 2007 7:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 29, 2007 3:37 pm

Rishi schreef:Ik zou niet met Robben Van Persie en RVN in de aanval spelen. 2 vleugelspelers die niet in dienst van de spits spelen.

Gewoon lekker Robben weglaten, want laten we eerlijk zijn, die presteert al 2 jaar niks. Blessures e.d. maar ook gewoon vormverlies.

RVN en Van Persie in de spits. Daarachter een middenveld met Seedorf Sneijder en VDV en een breker/stofzuiger.
Dat begrijp ik dan weer niet hoor. Bakken met kritiek op MVB leveren om vervolgens zo'n opstelling voor te stellen.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 30, 2007 6:43 am

Lees ff mijn volgende post. Speel hier iets teveel Fifa...daar kan het makkelijk :blush.gif:

en btw, het gaat om de invulling, de opdrachten die je ze meegeeft. Niet dat starre 433 wat Van Basten speelt.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 30, 2007 11:06 am

Dat 'starre' 4-3-3 heeft helemaal niets met opdrachten te maken.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo sep 30, 2007 11:45 am

Baseman schreef: Ik zou het niet met hem eens zijn, maar dan is hij tenminste eerlijk en oprecht.
Persoonlijk vind ik MVB eerlijk en oprecht. Zijn optredens verdienen niet altijd de schoonheidsprijs, toegegeven, maar ik vind hem geen draaikont, fantast of een excuus-Truus. Hij kan het goed verwoorden, is representatief, hij is geen domme jongen.
Nu lult hij iedere keer de grootste onzin om zichzelf maar te blijven verdedigen, het wordt steeds lachwekkender...
Ik kan je standpunt begrijpen, ik heb dezelfde afkeer van de trainer van Ajax als jij van de trainer van Oranje hebt. Ik ben het alleen v.w.b. MVB niet met je eens. Hij komt op mij duidelijk en helder over.
Mee eens, maar dan komen we weer terug op de buitenspelers.
I.m.o. speelt Oranje niet met buitenspelers, maar met 3 aanvallers met een zee aan vrijheden.
Ik zal zeker niet ontkennen dat Koeman inderdaad het geluk ook zijn zijde heeft, maar toch niet zoveel als Van Basten.
Mwah. Koeman werd kampioen met PSV enkel en alleen danzij de beste Ajax-trainer die PSV ooit heeft gehad.

Met de mazzel van Koeman wint Van Basten het EK.
Klopt, jammer alleen dat ze geen vrijheden krijgen van Van Basten !
Dit zie ik dus vol-le-dig anders. Alles is afgestemd op de aanvallers, om hun talent te laten renderen.
Bij mijn weten hebben Advocaat en Rijkaard toch echt een halve finale bereikt.
Dickie maakte 2 eindrondes mee. Hij wist enkel te winnen van Saoedi-Arabie (met mazzel), Marokko (met mazzel), Ierland (Pat Bonner) en van Letland.

Hij verloor van Brazilie (met pech), van Belgie (niet onverdiend), van Tsjechie (eigen schuld) en van Portugal (dick verdiend). Tegen Zweden en tegen een zeer zwak Duitsland kwam ie niet verder dan een gelijkspel. M.a.w.: hij won tijdens een eindronde van niet een enigszins fatsoenlijk voetballand.

Rijkaard won van Tsjechie (zwaar onverdiend), Denemarken (verdiend), van Frankrijk-B (onverdiend) en van de Joego's (6-1). Tegen Italie maakten zijn ploeg en hijzelf er een potje van.

Van Basten won van Servie (verdiend), Ivoorkust (met mazzel, i.m.o. zou Ivoorkust in iedere andere poule de eerste ronde hebben doorstaan). Gelijk tegen Argentinie-B is ook niet slecht. Tegen angstgegner Portugal was de coaching van MVB niet optimaal (om het vriendelijk uit te drukken), maar Oranje had voldoende kansen op meer.

Ik ben nog altijd positief over MVB: hij haalt volgend jaar sowieso de halve finales met deze groep. En als ie daarna naar Ajax wil komen, is ie wat mij betreft van harte welkom. Als trainer en als mens past ie m.i. een stuk beter bij onze club dan degene die er nu zit.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 30, 2007 1:29 pm

Bertje schreef:Dat 'starre' 4-3-3 heeft helemaal niets met opdrachten te maken.
Met wat dan wel?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 30, 2007 1:31 pm

Plaatsjes op het veld.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 30, 2007 1:35 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef: Ik zou het niet met hem eens zijn, maar dan is hij tenminste eerlijk en oprecht.
Persoonlijk vind ik MVB eerlijk en oprecht. Zijn optredens verdienen niet altijd de schoonheidsprijs, toegegeven, maar ik vind hem geen draaikont, fantast of een excuus-Truus. Hij kan het goed verwoorden, is representatief, hij is geen domme jongen.
Nu lult hij iedere keer de grootste onzin om zichzelf maar te blijven verdedigen, het wordt steeds lachwekkender...
Ik kan je standpunt begrijpen, ik heb dezelfde afkeer van de trainer van Ajax als jij van de trainer van Oranje hebt. Ik ben het alleen v.w.b. MVB niet met je eens. Hij komt op mij duidelijk en helder over.
Mee eens, maar dan komen we weer terug op de buitenspelers.
I.m.o. speelt Oranje niet met buitenspelers, maar met 3 aanvallers met een zee aan vrijheden.
Ik zal zeker niet ontkennen dat Koeman inderdaad het geluk ook zijn zijde heeft, maar toch niet zoveel als Van Basten.
Mwah. Koeman werd kampioen met PSV enkel en alleen danzij de beste Ajax-trainer die PSV ooit heeft gehad.

Met de mazzel van Koeman wint Van Basten het EK.
Klopt, jammer alleen dat ze geen vrijheden krijgen van Van Basten !
Dit zie ik dus vol-le-dig anders. Alles is afgestemd op de aanvallers, om hun talent te laten renderen.
Bij mijn weten hebben Advocaat en Rijkaard toch echt een halve finale bereikt.
Dickie maakte 2 eindrondes mee. Hij wist enkel te winnen van Saoedi-Arabie (met mazzel), Marokko (met mazzel), Ierland (Pat Bonner) en van Letland.

Hij verloor van Brazilie (met pech), van Belgie (niet onverdiend), van Tsjechie (eigen schuld) en van Portugal (dick verdiend). Tegen Zweden en tegen een zeer zwak Duitsland kwam ie niet verder dan een gelijkspel. M.a.w.: hij won tijdens een eindronde van niet een enigszins fatsoenlijk voetballand.

Rijkaard won van Tsjechie (zwaar onverdiend), Denemarken (verdiend), van Frankrijk-B (onverdiend) en van de Joego's (6-1). Tegen Italie maakten zijn ploeg en hijzelf er een potje van.

Van Basten won van Servie (verdiend), Ivoorkust (met mazzel, i.m.o. zou Ivoorkust in iedere andere poule de eerste ronde hebben doorstaan). Gelijk tegen Argentinie-B is ook niet slecht. Tegen angstgegner Portugal was de coaching van MVB niet optimaal (om het vriendelijk uit te drukken), maar Oranje had voldoende kansen op meer.

Ik ben nog altijd positief over MVB: hij haalt volgend jaar sowieso de halve finales met deze groep. En als ie daarna naar Ajax wil komen, is ie wat mij betreft van harte welkom. Als trainer en als mens past ie m.i. een stuk beter bij onze club dan degene die er nu zit.
Dat Servie was dramatisch. Was toch wel duidelijk. Een gelijkspel tegen Argentinie B is helemaal niet geweldig want dat team hoefde helemaal niks.

Van Basten heeft nog niks gepresteerd, je kan er een leuk verhaal omhen naaien maar puur op resultaat ( op het spel en de lijn heb ik het niet eens meer over) heeft hij ook gewoon gefaald.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 30, 2007 1:37 pm

En als er iets is wat Van Basten niet is, is het wel eerlijk:

- Hofs is beter dan Seedorf.

Als hij een vent was geweest had hij gewoon gezegd dat hij niet van de voetballer Seedorf gecharmeerd is.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 30, 2007 1:40 pm

En kennelijk dus meer van Hofs, wat betekent dat hij Hofs beter vindt/toen beter vond.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 30, 2007 1:51 pm

Ja bullshit dus. Weet je zelf ook.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo sep 30, 2007 1:54 pm

Hij kan toch meer van Hofs gecharmeerd zijn dan van Seedorf? Begrijp me niet verkeerd: ik ben voor Seedorf, maar het kán natuurlijk wel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 30, 2007 1:55 pm

Ja en waar is die hele Hofs nu dan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo sep 30, 2007 1:57 pm

Weet ik veel, misschien niet zo goed als-ie verwacht had.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie