De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
Re: De nieuwe Bondscoach
Uiteraard bepaalt de nieuwe bondscoach samen met de KNVB wie zijn assistent moet worden. Ik heb het dan ook niet over de volgorde, maar puur over de geschiktheid. Maar goed, dat een aantal hier niet zo gecharmeerd zijn van hem is al langer duidelijk. Dat zegt niet over zijn geschiktheid.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Maar is het daarom niet juist veel te vroeg om het al over de mogelijke assistent te hebben? Ik begrijp niet (of eigenlijk toch wel) waarom daar al zoveel nadruk op ligt.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Waar wordt dan alleen over een assistent gesproken? Het ging toch om Blind + een 'sterke man als Hiddink'? Misschien heb ik wat gemist hoor, heb niet alles gelezen, vind de discussie tamelijk onzinnig eerlijk gezegd. Blind gaat 'm hopelijk niet worden als bondscoach maar als de nieuwe bondscoach graag met Blind samenwerkt dan denk ik dat dat prima gaat. Volgens mij (en de mensen met wie hij heeft samengewerkt) doet hij dat gedeelte gewoon prima.Jöhnk schreef:Maar is het daarom niet juist veel te vroeg om het al over de mogelijke assistent te hebben? Ik begrijp niet (of eigenlijk toch wel) waarom daar al zoveel nadruk op ligt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Er wordt gespeculeerd over de opvolging van Van Gaal, dat er daarbij ook gekeken wordt naar de eventuele ambitie van zijn assistent lijkt me logisch. Dat die tekst vervolgens vet wordt gemaakt, daarvoor moet je bij Yopi zijn.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hoe kan Blind geschikt geacht worden dan? Hij is in 1999 als speler gestopt. Sindsdien was het 12 ambachten, 13 ongelukken.Duke schreef: Maar goed, dat een aantal hier niet zo gecharmeerd zijn van hem is al langer duidelijk. Dat zegt niet over zijn geschiktheid.
Vergeet zijn staat van dienst als speler even: wat blijft er dan over??
Als je een jaar aan de zijde van de grote Louis hebt mogen meekijken kan je iedere baan aan, Wimpey..
IK GELOOF!!!!!!
Grappig om dit weer eens terug te lezen: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=7&t=9357
Wat een nuance, dit lijkt helemaal niet op de wimpey van nu!wimpey schreef:De toekomst van AT lijkt me met de return van Blind wel verzekerd! ;-)) Pro en con kunnen zich weer heerlijk uitleven.
Ben er trouwens nog niet uit of ik in deze pro ben. Blind die onderhandelingen voert om de inkoopprijs te drukken en de verkoopprijs op te voeren: ik moet nog maar zien of dat gaat werken. Blind die de scouting en de opleiding sturing geeft: heeft ie management-skills? Geen idee. Aan de andere kant, hij kent de club, in al zijn facetten, als vrijwel geen ander.
Blind zal ongetwijfeld herinnerd worden aan zijn eerdere functioneren in een vergelijkbare positie, maar daar moet ie maar lak aan hebben. De alwetende JC adviseerde Ajax destijds vergane glorie als Menzo, Verlaat, Winter en Roy terug te halen. Blind kwam net van het trainingsveld afgelopen, stapte onder de douche en hees zich daarna in het pak om zijn nieuwe functie met een nog handdoekdroge uitdunnende haardos te aanvaarden. Niet het tijdstip om meteen de messen te slijpen en de strijd met JC aan te gaan, lijkt me... Ik heb het altijd opvallend gevonden dat die transfers uitsluitend Blind aangerekend werden. Niet Wouters, die 22 mio piek aan 4klau en Van Halst kapotsloeg. Niet de scouting. En JC al helemaal niet. De fouten van JC (die natuurlijk op een houthakkershand te tellen zijn) worden sowieso onder het vloerkleed weggemoffeld... Wat Blind zich wel mocht aanrekenen, m.i., was de komst van Machlas. Maar Brian Laudrup-op-retour was dat seizoen de enige reden dat ik me destijds twee-wekelijks nog een heel klein beetje verheugde op een bezoek aan de Arena.
Blind zal ongetwijfeld ook aan zijn avontuur als trainer van Ajax-1 herinnerd worden. Door een stortvloed aan blessures en aflopende contracten had Ajax een m.i. vrij krakkemikkige selectie, waarmee Blind niettemin goede rapportcijfers haalde. De 'proefwerken' die tot die rapportcijfers leidden, waren minder goed. Maar JC-Schaal, AC en play offs winnen: niet slecht. Kwalificatie voor de CL en de groepfase in de CL overleefd: Achtung. Is Blind als trainer van Ajax mislukt? Moeilijk... Als Blind is mislukt, zijn zijn opvolgers dat ook. En voorgangers als Adriaanse en zeker Wouters helemaal.
Ik zie voor- en nadelen aan deze plek voor Blind. Het lijkt me een zware functie en je moet maar afwachten of Blind op zijn taak berekend is. Dit is z'n 3e ambtstermijn bij Ajax, 3 keer is scheepsrecht. Good luck, maak er wat van en verras ons!
MVB gaat duidelijk niet voor de populariteitspoll. Hij doet het op zijn manier. En dat vind ik prima. Zoals zijn vml. werkvriend zei: je kunt beter met je eigen ideeen sneuvelen dan met die van een ander. De ideeen van JC bijv. Maar het zal zelfs (of ook) JC deugd doen, dat Ajax weer door Ajacieden gerund gaat worden. JC kwam ooit in conflict met zijn goeroe Michels. Zoals MVB en JC nu effe niet on speaking terms zijn. So be it...
Salvador Dali
Salvador Dali
Voortschrijdend inzicht, Duke. En een faliekant verkeerde inschatting mijnerzijds.Duke schreef: Wat een nuance, dit lijkt helemaal niet op de wimpey van nu!
Ik kan zoeken wat ik wil, maar Duke heeft er nog nóóit naast gezeten.

Laatst gewijzigd door wimpey op ma nov 18, 2013 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- raymon
- Contacteer:
Frank de Boer vond 'm volgens mij een prima assistent? Van Gaal zal denk ik ook wel wat in Blind zien, waarom zou hij 'm anders gebruiken?wimpey schreef:Hoe kan Blind geschikt geacht worden dan? Hij is in 1999 als speler gestopt. Sindsdien was het 12 ambachten, 13 ongelukken.Duke schreef: Maar goed, dat een aantal hier niet zo gecharmeerd zijn van hem is al langer duidelijk. Dat zegt niet over zijn geschiktheid.
Vergeet zijn staat van dienst als speler even: wat blijft er dan over??
Ik meen me te herinneren dat DB in 2011 weer TM werd. En dat hij als assistent werd vervangen door Bergkamp. Als iemand prima functioneert, hoef je 'm niet te vervangen.Raymon schreef: Frank de Boer vond 'm volgens mij een prima assistent? Van Gaal zal denk ik ook wel wat in Blind zien, waarom zou hij 'm anders gebruiken?
Blind had van Van Gaal nog een tegoedbon, omdat LVG's en DB's directieavontuur bij Ajax niet door ging.
- raymon
- Contacteer:
Dat zou je denken inderdaad als iemand goed functioneert. Maar ja, als hij niet tot 'het kamp' behoort dan wordt het lastig. De Boer was in ieder geval zeer content met 'm meen ik me te herinneren.wimpey schreef:Ik meen me te herinneren dat DB in 2011 weer TM werd. En dat hij als assistent werd vervangen door Bergkamp. Als iemand prima functioneert, hoef je 'm niet te vervangen.Raymon schreef: Frank de Boer vond 'm volgens mij een prima assistent? Van Gaal zal denk ik ook wel wat in Blind zien, waarom zou hij 'm anders gebruiken?
Blind had van Van Gaal nog een tegoedbon, omdat LVG's en DB's directieavontuur bij Ajax niet door ging.
Dat is natuurlijk de makkelijkste uitleg. Spijkerman en L'Ami behoren volgens mij niet tot 'het kamp'. En werken nog steeds met De Boer.Raymon schreef: Dat zou je denken inderdaad als iemand goed functioneert. Maar ja, als hij niet tot 'het kamp' behoort dan wordt het lastig.
Jol is net weggepromoveerd bij Fulham. Dat kan met Blind ook gebeurd zijn, destijds bij Ajax. De Boer heeft geen enkel belang bij het wegwerken van een goed functionerende medewerker. En een slapjanus die slaafs bevelen van boven opvolgt is hij m.i. evenmin.
En daar is het AD-kamp weer:
Hiddink die Blind terzijde staat. De omgekeerde wereld.
VOL'De combinatie Blind en Hiddink, die hem terzijde staat, lijkt me ideaal'
Bondscoach Louis van Gaal neemt na het WK van 2014 afscheid als keuzeheer van het Nederlands elftal. Feyenoord-trainer Ronald Koeman en de momenteel werkloze Guus Hiddink worden gezien als topfavorieten om het stokje over te nemen, maar journalist Hugo Borst oppert een andere naam. Hij gaat voor een combinatie met Danny Blind en Hiddink.
Blind is echter geen populaire kandidaat bij het Nederlandse volk en bij voetbaljournalisten. Dat vindt Borst maar vreemd. In gesprek met de NOS noemt hij Blind ‘een zeer capabele coach’. “Ik zou dan geen bezwaar hebben als Hiddink hem terzijde staat. Die combinatie lijkt me ideaal.”
Volgens Borst is Koeman geen geschikte kandidaat. Hij wijst op de ruzies die de oefenmeester bij Feyenoord had met Graziano Pellè en Stefan de Vrij. Bij Ajax lag Koeman in het verleden overhoop met Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart. “Ik heb er geen zin in dat Koeman in de clinch gaat liggen met Robin van Persie en Arjen Robben”, aldus Borst.
Hiddink die Blind terzijde staat. De omgekeerde wereld.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Danny Blind heeft nu de rol van Andries Jonker onder de toptrainer Louis van Gaal. Louis van Gaal zal nooit kiezen voor een sterke assistent en dat zie je nu ook weer terug met Kluivert en Blind. Is ook logisch, want Louis van Gaal is natuurlijk een kei in zijn vak. Ik denk echter dat als je er een 'zwakkere' coach neer zet (Koeman), je moet kiezen voor capabelere assistenten (die wat meer voetbalknowhow toevoegen). Als bijvoorbeeld Hiddink het zou gaan doen, dan zou je Kluivert en Blind zo weer mee kunnen nemen.
Haha het AD trekt alle registers open.
Haha het AD trekt alle registers open.

Ik neem aan dat Hiddink zelf zijn assistenten kiest. Daar heeft hij het AD niet voor nodig.
Laat ze nou niet meer aan Hiddink beginnen. Die man heeft z'n tijd als coach wat mij betreft wel gehad. Is zich zelf ook net wat te belangrijk gaan vinden.
Ik weet ook wel dat de kandidaten niet voor het oprapen liggen. Maar dit is wel erg terug op het verleden gericht. Een keuze voor Koeman zou ik logischer vinden. Ondanks dat ook hij zijn minpunten heeft.
Ik weet ook wel dat de kandidaten niet voor het oprapen liggen. Maar dit is wel erg terug op het verleden gericht. Een keuze voor Koeman zou ik logischer vinden. Ondanks dat ook hij zijn minpunten heeft.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Overigens is het wel interessant dat niemand hier spreekt over een buitenlandse coach. Is nog altijd not-done, zo lijkt het.
Daar zou ik geen bezwaar tegen hebben hoor. Ik heb zo uit m'n hoofd niet direct een lijst klaar met geschikte kandidaten maar een buitenlandse coach met het juiste profiel is wat mij betreft welkom.
Nil volentibus arduum
Waarom niet, inderdaad. Ik zie het probleem niet zo.
Ik ben sowieso tegen buitenlandse bondscoaches. Net zoals spelers zou een bondscoach wat mij betreft de nationaliteit van het betreffende land moeten hebben. Het beste wat dat land te bieden heeft. Nederland heeft voldoende goede trainers dus een Nederlander vinden hoeft geen probleem te zijn.
Het gaat om de nationale ploeg. Als alle spelers de Nederlandse nationaliteit moeten hebben. waarom zou dat voor de coach anders moeten liggen? Heb ik nooit begrepen.Marillion schreef:Daar zou ik geen bezwaar tegen hebben hoor. Ik heb zo uit m'n hoofd niet direct een lijst klaar met geschikte kandidaten maar een buitenlandse coach met het juiste profiel is wat mij betreft welkom.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- raymon
- Contacteer:
Lijkt me geen geschikte coach.Rishi schreef:Onze koningin.....
-
Vind je? Het gaat natuurlijk over een situatie in 2016, dus onzeker is het sowieso.Yopi schreef:Veel jonge spelers, weinig zekerheid.
Cilessen, Krul (EU subtop)
Wiel, Janmaat (EU top)
Veltman, Van Dijk (EU subtop)
Rekik, Denswil (EU subtop / EU top)
Blind, Urby (NL top)
Nigel, Anita (EU top)
Strootman, Vilhena (EU top)
Ginkel, Maher (EU top)
Ola John, Depay (EU subtop)
RvP, Siem (EU top)
Lens, Narsingh (EU subtop)
Valt me nog best mee. Daarnaast heb je nog jongens als Zoet, Willems, Ake, Klaassen, Labyad, Promes, Ziyech, Zivkovic, Boetius en wie weet een Kishna oid.
Laatst gewijzigd door De Dominee op di nov 19, 2013 10:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.