Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 6:12 pm

V.Gaal: 'Van Basten is topcoach'
Geschreven door Pieter Hanson op woensdag, 7 februari om 14:28

AZ-trainer Louis van Gaal heeft opmerkelijke woorden gesproken tijdens een bijeenkomst van de Alphense amateurclub ARC. De oefenmeester noemde Marco van Basten met een licht ironische ondertoon 'een topbondscoach', zo meldt het AD.

Van Gaal ging daarmee in op alle heisa die was ontstaan nadat hij in een interview met Sportweek Marco van Basten 'geen goede bondscoach' had genoemd. Nu heeft de coach van AZ deze uitspraken op zijn eigen markante wijze nog wat toegelicht.

"'Ik gaf destijds een gewone analyse van het functioneren van Van Basten. Ik heb niet gezegd dat hij slecht is, alleen dat hij niet goed is. In mijn opinie heeft Oranje maar twee goede bondscoaches gehad: Rinus Michels en Dick Advocaat", aldus Van Gaal die niet vindt dat zijn uitspraken over Van Basten ongepast waren.

"Ten opzichte van Van Basten heb ik niet op de man gespeeld, maar toch kwam er ophef over. Van Basten speelde daarna wel op de man. Het was voor mij de wereld op zijn kop."

voetbalzone.nl

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 07, 2007 10:46 pm

Het blijft een figuur hé :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » do feb 22, 2007 12:30 am

Zag ik vanavond op 3 in het post-CL nagebabbel nou echt Ruud van Nistelrooij of stond iemand van Jiskefet daar een parodie op een spits uit de premier league en primera division te acteren?

Ruudje (of een als van Nistelrooij verklede Michiel Romeyn) bazelde op tv voor het oog van alles en iedereen iets over een kopje thee met van Basten waarin het ontbrak aan "een gevoel van een stukje vertrouwen naar de speler toe" en nog meer van dat soort halfzacht jaren-70 gebrei.

We hebben in de spits een ijskoude sluipmoordenaar nodig, Ruud. Geen geitewollensokkenagoog!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Michael_B

Bericht door Michael_B » do feb 22, 2007 10:45 am

Ruud is een has-been. Punt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Harm

Bericht door Harm » do feb 22, 2007 10:58 am

Onder Van Basten gelukkig wel :cheer:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za mar 24, 2007 10:19 pm

zal morgen of maandag in de kranten wel eens flink te keer kunnen gaan. Wat een drama, zowel wedstrijd die elkaar nog geen eens in de voeten kunnen aanspelen als wisselbeleid. X'C X'C X'C
Weer op zoek naar een Interim coach..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 27, 2007 12:26 pm

Van Basten vindt Van der Sar beste ooit

27/3/2007 10:53

Edwin van der Sar is de enige speler van het huidige Nederlands elftal die bondscoach Marco van Basten ook opstelt in zijn Oranje aller tijden.

De KNVB verzocht Van Basten om op de bondswebsite zijn favoriete Nederlands elftal samen te stellen. Van de internationals die momenteel nog actief zijn als profvoetballer, kregen er twee een plaats in het elftal. Naast doelman Van der Sar koos de bondscoach ook voor Jaap Stam.

Van Basten mocht ook zichzelf een plaats gunnen in de ploeg, maar dat liet de Europees kampioen van 1988 achterwege. 'Het is aardig dat ik mezelf ook mag opstellen, maar het lijkt me niet erg charmant', legde hij uit. Wel selecteerde hij drie voormalige collega-internationals van het Oranje van 1988: Frank Rijkaard, Ronald Koeman en Ruud Gullit.

Doel: Edwin van der Sar

Verdediging: Ruud Krol, Jaap Stam, Ronald Koeman, Frank de Boer

Middenveld: Johan Neeskens, Frank Rijkaard, Willem van Hanegem

Aanval: Ruud Gullit, Johan Cruijff, Rob Rensenbrink
vi.nl

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 27, 2007 6:40 pm

Verrassend dat MVB voor een 4-3-3 formatie kiest!! ;)

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di mar 27, 2007 10:04 pm

Ruud Krol als rechtsback, ook een goede vondst.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 27, 2007 10:08 pm

Krol was een rechtspoot. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 27, 2007 11:50 pm

Dat maakt hem nog geen rechtsback. ;)

999

Bericht door 999 » wo mar 28, 2007 7:36 am

KNVB haalt spandoek weg

VENLO, woensdag

De KNVB heeft bij de wedstrijd van Jong Oranje tegen Jong Ierland een spandoek laten verwijderen. Supporters maakten met de tekst ’200% anti Van Basten’ hun onvrede over de bondscoach duidelijk, maar dat signaal werd door de voetbalbond niet op prijs gesteld. „We laten beledigende en discriminerende teksten altijd weghalen, maar ook doeken die niet in de smaak vallen. Dat is algemeen beleid”, zei een KNVB-woordvoerster .
De T.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 28, 2007 8:33 am

Thomas schreef:Dat maakt hem nog geen rechtsback. ;)
In de jeugd speelde hij volgens mij altijd als centrale verdediger. Onder Michels werd hij pas linksback, omdat Michels Suurbier liever aan de rechterkant hield.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 28, 2007 12:25 pm

„We laten beledigende en discriminerende teksten altijd weghalen, maar ook doeken die niet in de smaak vallen. Dat is algemeen beleid”, zei een KNVB-woordvoerster.
Ja, bij het Nederlands elftal past geen negativiteit. Daar moet alleen maar de polonaise gelopen worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 28, 2007 12:28 pm

Wat een onzin, Thomas.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 28, 2007 12:39 pm

Had ik een smilie neer moeten zetten?

999

Bericht door 999 » wo mar 28, 2007 3:30 pm

Thomas schreef:Had ik een smilie neer moeten zetten?
Nee.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 28, 2007 5:58 pm

"Centraal achterin komen Mathijsen en Sneijder. Mathijsen met puur verdedigende kwaliteiten en Sneijder zorgt voor de opbouw, maar heeft ook de agressie om daar ballen af te pakken."

Willem van Hanegem in AD Sportwereld over de opstelling van Oranje

Ajax Online

:cokesmile:

Krankzinnig gewoon. Die Van Hanegem heeft er verstand van!

999

Bericht door 999 » wo mar 28, 2007 6:01 pm

Sinds wanneer pakt Sneijder ballen af ?.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 28, 2007 6:03 pm

Sinds zowel Gabri, Davids en Heitinga keihard werken voor hem en de bal wegtikken bij de tegenstander, waarna Sneijder er mee vandoor gaat. ;)

999

Bericht door 999 » wo mar 28, 2007 6:07 pm

Thomas schreef:Sinds zowel Gabri, Davids en Heitinga keihard werken voor hem en de bal wegtikken bij de tegenstander, waarna Sneijder er mee vandoor gaat. ;)
Ik dacht al ;)
Blij met de punten ...

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do mar 29, 2007 11:27 pm

joey schreef:Krol was een rechtspoot. :yes:
En een verdraaid goed klaverjasser schijnt het.

Geen van beiden maakt hem evenwel een rechtsback.
Ik vind het wel typisch.

jabu

Bericht door jabu » za apr 07, 2007 8:42 am

"Ik vind Van Basten niet hard; ik vind hem rigoureus"

door Yoeri van den Busken

MADRID - Vertederd kijken Ruud en Leontien van Nistelrooy naar de korte film over hun laatste project, dat in samenwerking met SOS-Kinderdorpen tot stand kwam. Mexicaanse weeskinderen in oranje T-shirts hangen vrolijk over de vensterbank van het nieuwe huis. Ze drukken hun neus tegen de lens van de camera en vragen wanneer die grote voetballer van Real Madrid langskomt in Morelia. Ze stralen levensvreugde uit. En dankbaarheid.

Van Nistelrooy is de kinderhulporganisatie alweer tien jaar trouw. Als speler van Jong Oranje bracht hij destijds een bezoek aan een dorp in Boekarest. "Ik was er ondersteboven van. Een meisje met blauwe ogen pakte mijn hand en liet die niet meer los. Ik stelde het gezinshoofd allerlei vragen. Waar komen ze vandaan? Wat is hun verhaal? Hoe werkt het hier? Na het weeshuis betekende de eenvoud van het leven in dat dorp voor die kinderen een ongekende luxe. Ik was nog jong, maar wist meteen dat ik iets voor SOS-Kinderdorpen wilde betekenen. Ik ben ook nooit meer ambassadeur van een andere organisatie geworden. Bij SOS heb ik een speciaal gevoel." En nu staat er dus een Hollands huis in Mexico, geopend door Hugo Sanchez, de voormalige vedette van Real Madrid. Ruud en Leontien van Nistelrooy bedachten een speciale financieringsmethode. Op hun trouwdag in 2004 werd driehonderd gasten verzocht een donatie over te maken naar hun kersverse vriendenstichting.

"Hoe kun je nou bedanken voor je land?"
Van Nistelrooy kan explosief reageren als hij zijn vak uitoefent. Noem het vonken van gedrevenheid. Daarbuiten is de spits zoals hij praat: zachtmoedig, welberaden. Zelfs in de discussie over Marco van Basten kiest hij zorgvuldig zijn woorden.

"Hij is hier geweest om in de eerste plaats het verleden af te sluiten, zoals zijn kritiek op mij in het openbaar en de twijfels die waren gerezen. Vond ik een goed idee. Maar ik wilde ook graag iets horen met betrekking tot de toekomst. Garanties kan ik niet geven, zei hij.

Ik doe dit lang genoeg om te weten dat een coach dat inderdaad niet kan. Ik eis ook geen basisplaats, ik hoef niks. Ik wilde gewoon horen dat hij het weer zag zitten, dat de samenwerking weer tot iets zou kunnen leiden. Dan garandeer je toch niks? Hij kon het niet."

Lees verder in Telegraaf

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za apr 14, 2007 4:29 pm

Van Basten gecharmeerd van Donk
Naast Edgar Davids, Orlando Engelaar en Jonathan de Guzman worden ook Ryan Donk en Boy Waterman nauwlettend gevolgd door bondscoach Marco van Basten.

Hugo Borst weet in zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad te melden dat San Marco gecharmeerd is van het tweetal van AZ. De bondscoach zou dat na afloop van Studio Voetbal gezegd hebben.

Donk en Waterman maken de laatste weken regelmatig hun opwachting in het eerste elftal van de Alkmaarders. Zowel Donk als Waterman presteren redelijk goed in het team van Louis van Gaal.

Bij het bekendmaken van de selectie voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Roemenië en Slovenië meldde de bondscoach al Edgar Davids, Orlando Engelaar en Jonathan de Guzman nauwlettend te volgen.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za apr 14, 2007 6:18 pm

Vooral na donderdag, natuurlijk. :D

Plaats reactie