Misschien was schrikken wat te hard gezegd:wimpey schreef:Echt, heb je daar een quote van? Staat namelijk in schril contrast met:Raymon schreef: En ook Van Gaal heeft aangegeven dat een halve finale plaats misschien niet realistisch is en dat hij schrok van het niveau van de Eredivisie.
'De Engelse competitie is niet beter'
Van Gaal looft niveau eredivisie
Van onze Telesportredactie
Louis van Gaal is vol lof over de eredivisie. De bondscoach van het Nederlands elftal vindt zelfs de Engelse Premier League niet beter.
Van Gaal is helder en direct geweest met zijn antwoord op de vraag waar spelers voor moeten kiezen als het gaat tussen de middenmoot in Engeland en Duitsland of de Nederlandse topclubs.
Van Gaal: "De Nederlandse top! De competitie in Engeland is niet beter dan die in Nederland. In Nederland kunnen misschien maar vier Engelse clubs de landstitel veroveren. Het niveau van de clubs in de Nederlandse competitie is hoog.’’
In zijn ogen ligt het niveau van de clubs die onderin de Premier League spelen niet hoger dan, bijvoorbeeld, RKC Waalwijk. "Dat kun je gek vinden, maar dat is mijn mening.’’Die doelstelling is door de KNVB geformuleerd. Oranje moest in 2010 één goede tegenstander verslaan om de finale te halen. Geluk speelt een belangrijke rol. Kwalitatief is het verschil tussen Oranje 2010 en 2013 niet zo groot. We wonnen toen met Ooijer erbij van Brazilie... Dus eisen: nee. Met een beetje mazzel echter...Het Nederlands elftal, met welke trainer dan ook, heeft niet het materiaal om een halve finale plaats te eisen. Mee eens?
Ik vind je opmerking trouwens interessant. Zou 'm op Ajax kunnen projecteren: kan van Ajax, gezien het materiaal, (nog) meer geeist worden dan FdB er nu al uit haalt?
Om terug te komen op Ajax, ik vind dat er meer lijn in het spel mag zitten, dat spelers op de juiste plaats gezet moeten worden en dat er na bijna 3 jaar meer duidelijkheid moet zijn. Er is ook een verschil tussen dagelijks met een groep trainen en eens in de zoveel maanden een 20tal spelers bij elkaar te hebben. Maar de laatste paar wedstrijden geven me meer vertrouwen. Ik staar me echter niet blind op 3 landstitels. Er is een hoop geluk bij komen kijken en buiten de eerste om (de dertigste) zou ik de andere 2 titels zo willen omruilen voor beter veldspel (ironisch genoeg zou beter veldspel ook leiden tot titels maar dat terzijde).Zorgelijk
'Wel is het helaas zo dat er in Nederland weinig duels op het scherpst van de snede worden gespeeld', legt de bondscoach het huidige clubvoetbal onder de loep. 'Neem bijvoorbeeld de Portugese topper Sporting Lissabon - Benfica van maandagavond. Zoals je daar geen minuut rust hebt, dat is onvergelijkbaar met het Nederlandse voetbal. Een topduel. Bij PSV - Twente was er zeventig minuten een beetje strijd, maar niet zoals bij die Portugese topper. Wat dat betreft maak ik me zorgen. Aan de andere kant zijn we technisch en tactisch wel weer beter geschoold dan bijvoorbeeld de Portugezen.'