De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
Re: De nieuwe Bondscoach
Niks toppers in Ajax I, de doelstelling is terug naar de Europese top.
I think I lost my fucking headache
Nogmaals, het is doelstelling van de KNVB ('In het beleidsplan 2009-2014 staat keurig 'halve finale'. Die doelstelling is niet gewijzigd,' zegt Van Oostveen.) en Van Gaal streeft ernaar die doelstelling te halen. Ze zijn daarbij wel realistisch dat het een erg ambitieuze doelstelling is en dat er landen beter zijn dan Nederland. Tref je die, dan kan je er inderdaad snel uitliggen zonder dat je gefaald hebt.Yopi schreef:Nee, zeg. Voor vrijblijvendheid kopen we niets. Ik wil toppers in Ajax 1!Raymon schreef: De doelstelling van het TH is iets met zelf opleiden, jeugd inpassen. Falen ze als dat niet geheel lukt? Nee, want je hebt te maken met talent, prestaties van het eerste (aantrekkingskracht) en nog 1001 andere zaken. Een doelstelling geeft je de handvaten om iets te kunnen bereiken en datgene in werking te kunnen zetten om het te bereiken.![]()
Van Gaal heeft de halve finale als doelstelling. Dan kan het niet zo zijn dat hij prima gepresteerd heeft als Oranje er snel uit ligt.
Vraag mij af of Yopi daar in dit geval ook zo streng in is als bij het Nederlands elftal.LucaS schreef:Niks toppers in Ajax I, de doelstelling is terug naar de Europese top.
Voor jou een vraag, voor mij een weet. 

- Jinne
- Site Admin
Nee dus. Je bent meer betrokken met Oranje dan Ajax dit seizoen, dus Van Gaal doet wat dat betreft wel iets goed.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Mogen we van het Oranje van Van Gaal überhaupt wat verwachten? Dat ie het beter doet dan de vorige keer bijvoorbeeld?Raymon schreef: Omdat doelstellingen wel een realistisch karakter moeten hebben natuurlijk. En ik vind een halve finale plaats niet realistisch en ik denk dat niemand hier dat vindt dus waarom zou je dat Van Gaal kwalijk nemen als ze niet de laatste 4 halen? Nederland is gewoon niet meer zo heel erg sterk.

Van Gaal vindt de eredivisie prima, de opleiding in NL prima en hij vindt Van Gaal sowieso geweldig. Nou, laat het maar zien dan.
Dat zijn AT-groupies de verwachtingen naar beneden bijstellen is natuurlijk een doorzichtige poging om hun held van een vangnet te voorzien in geval van mislukking.
- InnerHarbour
wimpey schreef:Dat zijn AT-groupies de verwachtingen naar beneden bijstellen is natuurlijk een doorzichtige poging om hun held van een vangnet te voorzien in geval van mislukking.

YNWA
Zo is het. En we liggen prima op koers. 7 jaar niet de beste in NL en nu al 3 jaar op rij (and counting) wel. Voorwaarde voor Europees iets tot stand brengen is immers dat je nationaal eindelijk weer eens de beste bent. Je haalt de halve finale van een WK immers niet wanneer je je niet voor dat WK kwalificeert. Daar weet Ludwig alles van!LucaS schreef:Niks toppers in Ajax I, de doelstelling is terug naar de Europese top.

Ajax is financieel weer gezond, ratten als Boog, Aat en Coronel zijn eruit gebeukt en de sloopkogel is gezet in die VMBO-opleiding van JOR. Men is bij Ajax prima bezig. Kinderziektes en de naweeen van 15 jaar wanbeleid afschudden en dan gaat Ajax ook internationaal weer meedoen.
-
Van Gaal laat Oranje al beter voetballen dan FdB met zijn Ajax in ieder geval. En dat is knap aangezien je maar een paar weken per jaar een groep tot je beschikking hebt. Met het matige materiaal doet LvG het vooralsnog uitstekend. Ik kijk sinds jaren weer met plezier naar Oranje. Er gebeurt wat, er zit een idee achter... dat is beter dan die wekelijkse marteling die je bij Ajax te zien krijgt.wimpey schreef:Mogen we van het Oranje van Van Gaal überhaupt wat verwachten? Dat ie het beter doet dan de vorige keer bijvoorbeeld?Raymon schreef: Omdat doelstellingen wel een realistisch karakter moeten hebben natuurlijk. En ik vind een halve finale plaats niet realistisch en ik denk dat niemand hier dat vindt dus waarom zou je dat Van Gaal kwalijk nemen als ze niet de laatste 4 halen? Nederland is gewoon niet meer zo heel erg sterk.![]()
Van Gaal vindt de eredivisie prima, de opleiding in NL prima en hij vindt Van Gaal sowieso geweldig. Nou, laat het maar zien dan.
Dat zijn AT-groupies de verwachtingen naar beneden bijstellen is natuurlijk een doorzichtige poging om hun held van een vangnet te voorzien in geval van mislukking.
Whitey on the moon.
Typerend groupie-gedrag. Robben, Persie, Nigel, VDV, Sneijder als "matig" bestempelen om de prestatie van LVG te pushen en in dezelfde zin FdB nog effe een draai om de oren te geven.GangstaRiB schreef: Met het matige materiaal doet LvG het vooralsnog uitstekend. Ik kijk sinds jaren weer met plezier naar Oranje. Er gebeurt wat, er zit een idee achter... dat is beter dan die wekelijkse marteling die je bij Ajax te zien krijgt.
Heb je de wedstrijden tegen Estland en Andorra gezien? Genieten hoor...
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Wow Wimpey, kun je ook inhoudelijk reageren? En vooral, wat vind JIJ realistisch?wimpey schreef:Mogen we van het Oranje van Van Gaal überhaupt wat verwachten? Dat ie het beter doet dan de vorige keer bijvoorbeeld?Raymon schreef: Omdat doelstellingen wel een realistisch karakter moeten hebben natuurlijk. En ik vind een halve finale plaats niet realistisch en ik denk dat niemand hier dat vindt dus waarom zou je dat Van Gaal kwalijk nemen als ze niet de laatste 4 halen? Nederland is gewoon niet meer zo heel erg sterk.![]()
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- raymon
- Contacteer:
Ik hoor dat de PVV nog een woordvoerder nodig heeft die heel hard heel erg niets inhoudelijks kan schreeuwen bij voorkeur in herhaling vallend zodat de trouwe achterban het maar blijft geloven.wimpey schreef:Zo is het. En we liggen prima op koers. 7 jaar niet de beste in NL en nu al 3 jaar op rij (and counting) wel. Voorwaarde voor Europees iets tot stand brengen is immers dat je nationaal eindelijk weer eens de beste bent. Je haalt de halve finale van een WK immers niet wanneer je je niet voor dat WK kwalificeert. Daar weet Ludwig alles van!LucaS schreef:Niks toppers in Ajax I, de doelstelling is terug naar de Europese top.![]()
Ajax is financieel weer gezond, ratten als Boog, Aat en Coronel zijn eruit gebeukt en de sloopkogel is gezet in die VMBO-opleiding van JOR. Men is bij Ajax prima bezig. Kinderziektes en de naweeen van 15 jaar wanbeleid afschudden en dan gaat Ajax ook internationaal weer meedoen.
Jij hebt belangstelling, Ray?
@Jinne: hoe kom je daar nou bij? Oranje doet mij niets. Met of zonder Van Gaal. Voor mij telt alleen Ajax.
@GangstaRib: Van Gaal heeft dan ook veel betere voetballers dan De Boer. Wel of geen Robben, Van Persie, Nigel de Jong, dat is nogal een verschil.

@Jinne: hoe kom je daar nou bij? Oranje doet mij niets. Met of zonder Van Gaal. Voor mij telt alleen Ajax.
@GangstaRib: Van Gaal heeft dan ook veel betere voetballers dan De Boer. Wel of geen Robben, Van Persie, Nigel de Jong, dat is nogal een verschil.
-
Hehe.. nu is VDV ineens niet matig Wimpey?wimpey schreef:Typerend groupie-gedrag. Robben, Persie, Nigel, VDV, Sneijder als "matig" bestempelen om de prestatie van LVG te pushen en in dezelfde zin FdB nog effe een draai om de oren te geven.GangstaRiB schreef: Met het matige materiaal doet LvG het vooralsnog uitstekend. Ik kijk sinds jaren weer met plezier naar Oranje. Er gebeurt wat, er zit een idee achter... dat is beter dan die wekelijkse marteling die je bij Ajax te zien krijgt.
Heb je de wedstrijden tegen Estland en Andorra gezien? Genieten hoor...
Ik had verwacht dat je op het 'matig' zou ingaan. Laat ik het zo zeggen: het huidige aanbod van spelers is wezenlijk anders dan die ten tijd van '98/'00 om maar iets te zeggen. Van Gaal heeft behoudens 3 absolute toppers (RVP, Robben en Strootman), niet echt spelers die op topniveau bezig zijn. Des te opmerkelijker vind ik zijn prestatie dat hij in de weinige contactmomenten die hij als bondscoach heeft, toch een sterk team heeft weten te creëren. Waarbij afspraken duidelijk zijn en iedereen weet wat ie moet doen. Dat moet je em nageven, dat is gewoon erg knap.
Sorry, maar ik kon het niet nalaten om die prestatie te vergelijken met FdB. Je ziet toch een groot (kwaliteits)verschil tussen LvG en FdB.
Whitey on the moon.
Wat is er niet inhoudelijk aan: Van Gaal vindt de eredivisie prima, de opleiding in NL prima en hij vindt Van Gaal sowieso geweldig??Raymon schreef: Wow Wimpey, kun je ook inhoudelijk reageren? En vooral, wat vind JIJ realistisch?

Wanneer ik Van Gaal beluister zijn alle voorwaarden voor presteren voorhanden, want de eredivisie doet niet onder voor de grote Europese leagues.
En dat Van Gaal's fanclub nu al met damage limitation bezig is door aan de doelstelling en de verwachtingen te tornen is evenmin onwaar.
Wat ik realistisch vind is niet relevant. Ik heb niets met Oranje. In 2010 hadden ze vooral mazzel en een gunstige loting. De factor geluk speelt een enorme rol tijdens zo'n toernooi.
Raymon schreef: Ik hoor dat de PVV nog een woordvoerder nodig heeft die heel hard heel erg niets inhoudelijks kan schreeuwen bij voorkeur in herhaling vallend zodat de trouwe achterban het maar blijft geloven.

De PVV zal iemand anders moeten vinden. Ik ben ideologisch niet de juiste man en evenmin beschikbaar. Na de zomer van 2014 komt er iemand vrij die wellicht geschikt is.

Wat dacht je van '98/'02?GangstaRiB schreef: Laat ik het zo zeggen: het huidige aanbod van spelers is wezenlijk anders dan die ten tijd van '98/'00 om maar iets te zeggen.

V.w.b. FdB: LVG is al een jaar of 20 bezig als trainer. FdB pas 3 (zeer succesvolle) jaren.
V.w.b. LVG vergeet zijn fanclub graag dat hij 4e werd met Ajax, met Barca in het rechterrijtje stond, 11e werd met AZ, 10 jaar niets won, met Bayern een zeer slecht 2e seizoen kende, met Oranje het WK miste.
Het is maar waar je de nadruk op legt. En waar die nadruk (en voorkeur) bij menig AT-er ligt is wel duidelijk, geloof ik.

-
Bij Barca mocht ie zelfs een 2de keer terugkomen.. ze zagen blijkbaar toch iets in hem. Met AZ kampioen worden.. dat is ook niet iedereen gegeven. Bayern finale CL behaald in zijn eerste seizoen. Op zich zou dat voldoende krediet moeten geven voor een 2de seizoen, net zoals FdB die kreeg na zijn eerste kampioenschap en slechte begin van het daaropvolgende seizoen.wimpey schreef:Wat dacht je van '98/'02?GangstaRiB schreef: Laat ik het zo zeggen: het huidige aanbod van spelers is wezenlijk anders dan die ten tijd van '98/'00 om maar iets te zeggen.Van Gaal faalde natuurlijk keihard met Oranje in de periode 2000 - 2002.
V.w.b. FdB: LVG is al een jaar of 20 bezig als trainer. FdB pas 3 (zeer succesvolle) jaren.
V.w.b. LVG vergeet zijn fanclub graag dat hij 4e werd met Ajax, met Barca in het rechterrijtje stond, 11e werd met AZ, 10 jaar niets won, met Bayern een zeer slecht 2e seizoen kende, met Oranje het WK miste.
Het is maar waar je de nadruk op legt. En waar die nadruk (en voorkeur) bij menig AT-er ligt is wel duidelijk, geloof ik.
Van Gaal laat teams voetballen waar mensen 20 jaar later nog over praten. FdB behaald z'n resultaten met het betere Italiaanse werk. Resultaatgericht (chappeau), maar het aanzien nauwelijks waard. Ik kijk voetbal voor mijn ontspanning en vermaak, bij FdB vermaak ik me niet.
Whitey on the moon.
- raymon
- Contacteer:
Het is niet inhoudelijk omdat de vraag is wat realistisch is daarom is het juist van belang wat jij vindt. En ook Van Gaal heeft aangegeven dat een halve finale plaats misschien niet realistisch is en dat hij schrok van het niveau van de Eredivisie. Maar dat zet je er dan weer niet bij. Ik word zo moe van dat creatief quoten, posten en alles naar je eigen straatje praten. We moeten iedereen, (Van Gaal, Cruijff, De Boer), beoordelen op z'n prestaties en ons realistische verwachtingspatroon en aangezien ik me zeker niet zie als Van Gaal groupie mag ik toch hopen dat je met het respekt geeft om gewoon inhoudelijk te reageren.wimpey schreef:Wat is er niet inhoudelijk aan: Van Gaal vindt de eredivisie prima, de opleiding in NL prima en hij vindt Van Gaal sowieso geweldig??Raymon schreef: Wow Wimpey, kun je ook inhoudelijk reageren? En vooral, wat vind JIJ realistisch?![]()
Wanneer ik Van Gaal beluister zijn alle voorwaarden voor presteren voorhanden, want de eredivisie doet niet onder voor de grote Europese leagues.
En dat Van Gaal's fanclub nu al met damage limitation bezig is door aan de doelstelling en de verwachtingen te tornen is evenmin onwaar.
Wat ik realistisch vind is niet relevant. Ik heb niets met Oranje. In 2010 hadden ze vooral mazzel en een gunstige loting. De factor geluk speelt een enorme rol tijdens zo'n toernooi.
Het Nederlands elftal, met welke trainer dan ook, heeft niet het materiaal om een halve finale plaats te eisen. Mee eens?
- raymon
- Contacteer:
Er was een tijd dat ik heel veel respekt had voor je bijdrages Joey, maar tegenwoordig gedraag je je als een NSB'er die onder z'n steen vandaan is gekropen nu zijn partij gewonnen heeft. Stop nou eens met die parodie op jezelf en ga eens inhoudelijk en objectief reageren.Yopi schreef:Jij hebt belangstelling, Ray?![]()
Nunez zag iets in hem, ja. De rest van Catalonië had Van Gaal allang uitgekotst. Ze waren daar klaar met hem, net zoals ze in Beieren klaar met hem waren.
Van Gaal moet in een beschermde omgeving werken.
Van Gaal moet in een beschermde omgeving werken.
Voor iemand wie Oranje niets doet ben je wel zeer betrokken. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik kijk liever naar Duitsland.
Van Persie, Robben, het zijn goede voetballers maar ze doen me niets.

Van Persie, Robben, het zijn goede voetballers maar ze doen me niets.
Echt, heb je daar een quote van? Staat namelijk in schril contrast met:Raymon schreef: En ook Van Gaal heeft aangegeven dat een halve finale plaats misschien niet realistisch is en dat hij schrok van het niveau van de Eredivisie.
'De Engelse competitie is niet beter'
Van Gaal looft niveau eredivisie
Van onze Telesportredactie
Louis van Gaal is vol lof over de eredivisie. De bondscoach van het Nederlands elftal vindt zelfs de Engelse Premier League niet beter.
Van Gaal is helder en direct geweest met zijn antwoord op de vraag waar spelers voor moeten kiezen als het gaat tussen de middenmoot in Engeland en Duitsland of de Nederlandse topclubs.
Van Gaal: "De Nederlandse top! De competitie in Engeland is niet beter dan die in Nederland. In Nederland kunnen misschien maar vier Engelse clubs de landstitel veroveren. Het niveau van de clubs in de Nederlandse competitie is hoog.’’
In zijn ogen ligt het niveau van de clubs die onderin de Premier League spelen niet hoger dan, bijvoorbeeld, RKC Waalwijk. "Dat kun je gek vinden, maar dat is mijn mening.’’
Die doelstelling is door de KNVB geformuleerd. Oranje moest in 2010 één goede tegenstander verslaan om de finale te halen. Geluk speelt een belangrijke rol. Kwalitatief is het verschil tussen Oranje 2010 en 2013 niet zo groot. We wonnen toen met Ooijer erbij van Brazilie... Dus eisen: nee. Met een beetje mazzel echter...Het Nederlands elftal, met welke trainer dan ook, heeft niet het materiaal om een halve finale plaats te eisen. Mee eens?
Ik vind je opmerking trouwens interessant. Zou 'm op Ajax kunnen projecteren: kan van Ajax, gezien het materiaal, (nog) meer geeist worden dan FdB er nu al uit haalt?
Dat zegt hij niet, hij zei dat de Nederlandse eredivisie tactisch minstens zo goed is als de serie A. Dat is dus een beperking, want voetbal is meer dan tactiek. Waarom dat dan weer weggelaten moet worden....?wimpey schreef:Wat is er niet inhoudelijk aan: Van Gaal vindt de eredivisie prima, de opleiding in NL prima en hij vindt Van Gaal sowieso geweldig??Raymon schreef: Wow Wimpey, kun je ook inhoudelijk reageren? En vooral, wat vind JIJ realistisch?![]()
Niemand betwist dat het een weinig evenwichtige generatie is met een opvallend gebrek aan ervaren verdedigers die op een hoog niveau actief zijn. Dan is het op zich logisch dat je geen kans maakt tegen de toplanden. Ik denk echter dat de meerwaarde van Van Gaal met zich meebrengt dat ze zich wel kunnen meten met die landen, dat ze hen het vuur aan de schenen kunnen leggen. Dat het dan best zo kan zijn dat je zo'n land in 2e ronde tegenkomt en het aflegt en dan dus de halve finale niet haalt. Dat is erkenning van de toevalsfactor, niet het tornen aan de verwachtingen.En dat Van Gaal's fanclub nu al met damage limitation bezig is door aan de doelstelling en de verwachtingen te tornen is evenmin onwaar.
Dat klopt, dat laat het begin van dit topic al zien. Sowieso is rancune geen basis voor realistische inschattingen.Wat ik realistisch vind is niet relevant.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Je hebt moeite met begrijpend lezen. Maakt niet uit, we proberen het gewoon nog een keer:Le T. schreef: Dat zegt hij niet, hij zei dat de Nederlandse eredivisie tactisch minstens zo goed is als de serie A. Dat is dus een beperking, want voetbal is meer dan tactiek. Waarom dat dan weer weggelaten moet worden....?
Uit NEC - Ajax:Van Gaal: "De Nederlandse top! De competitie in Engeland is niet beter dan die in Nederland.
En dan ben ik rancuneus?Le T. schreef:Mooi, die is binnen, dan kan ik nu wat leuks gaan doen...

Van Gaal was in grote mate verantwoordelijk voor de mooiste tijd die ik als Ajacied heb beleefd. Alleen heeft hij sinds 1996 vrij weinig voor elkaar gekregen.