Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jim

Bericht door Jim » wo jan 24, 2007 12:57 pm

Lucas schreef:De Haan is een beetje hypocriet, ik heb hem toch echt zien en horen zeggen (ik meen bij het sportjournaal) dat de reactie van van Basten idd veel erger was dan de opmerkingen van van Gaal.
Mee eens. De Haan roept maar wat.
Maar dat is peanuts in vergelijking met het doen en laten van van Gaal.
Wat mij betreft kun je geen vrijheid van meningsuiting opeisen als je die anderen misgunt. Kun je anderen niet verwijten niet te kunnen omgaan met kritiek als je daar zelf totaal niet toe in staat bent. Kun je geen respect verwachten als je het zelf regelmatig niet toont.
Dat soort zaken moet wel van twee kanten komen. Bij van Gaal is het steeds slechts een-richtingsverkeer.
De man lijdt volgens mij echt aan grootheidswaan(zin).
Weet niet of daar een behandeling voor bestaat. Maar als die er is, zou het voor van Gaal beslist geen overbodige luxe zijn die te ondergaan.

999

Bericht door 999 » wo jan 24, 2007 1:09 pm

Van Gaal legt niemand het zwijgen op.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 1:19 pm

Ik heb van Gaal ook nooit zo zien/horen 'terugslaan' als iemand hem met de grond gelijk maakte
I think I lost my fucking headache

Harm

Bericht door Harm » wo jan 24, 2007 1:20 pm

Voetske schreef:Van Gaal legt niemand het zwijgen op.
LdL

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 1:22 pm

Nee hoor, die kunnen nog steeds alles zeggen wat ze maar willen. Hij hoeft toch niet mee te werken? Maar idd, tegen de pers is van Gaal soms kleinzielig

999

Bericht door 999 » wo jan 24, 2007 2:51 pm

Lucas schreef:Nee hoor, die kunnen nog steeds alles zeggen wat ze maar willen. Hij hoeft toch niet mee te werken? Maar idd, tegen de pers is van Gaal soms kleinzielig
Inderdaad.Van Gaal legt niemand het zwijgen op.Wat van Basten wil is duidelijk, geen kriitiek op de bondscoach.Dat is vanaf dag 1 zo.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 24, 2007 3:06 pm

Voetske schreef:
Lucas schreef:Nee hoor, die kunnen nog steeds alles zeggen wat ze maar willen. Hij hoeft toch niet mee te werken? Maar idd, tegen de pers is van Gaal soms kleinzielig
Inderdaad.Van Gaal legt niemand het zwijgen op.Wat van Basten wil is duidelijk, geen kriitiek op de bondscoach.Dat is vanaf dag 1 zo.
Zijn goed recht, toch? Van Basten legt ook niemand het zwijgen op. Niemand in deze kan dat, dus ik zie sowieso het hele probleem niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » wo jan 24, 2007 3:55 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Zijn goed recht, toch? Van Basten legt ook niemand het zwijgen op. Niemand in deze kan dat, dus ik zie sowieso het hele probleem niet.
Wat ?, dat niemand kritiek mag hebben op de bondscoach, zeker niet als hij van Gaal heet ?.Af en toe heb ik het idee dat er een paar stinkend jaloers zijn op de prestaties van van Gaal. Jc voorop ...

Waarom hebben we het niet meer over de inhoud van wat van Gaal gezegt heeft over van Basten en het Nederlands elftal ?.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 6:21 pm

Jim schreef:Mee eens. De Haan roept maar wat.
Wat mij betreft kun je geen vrijheid van meningsuiting opeisen als je die anderen misgunt. Kun je anderen niet verwijten niet te kunnen omgaan met kritiek als je daar zelf totaal niet toe in staat bent. Kun je geen respect verwachten als je het zelf regelmatig niet toont.
Dat soort zaken moet wel van twee kanten komen. Bij van Gaal is het steeds slechts een-richtingsverkeer.
Weet niet of daar een behandeling voor bestaat. Maar als die er is, zou het voor van Gaal beslist geen overbodige luxe zijn die te ondergaan.
Precies. Dat conflict met Andy Houtkamp was er een mooi voorbeeld van. Houtkamp was het niet eens met de grote Van Gaal en werd compleet voor paal gezet. Althans, dat was de bedoeling. Persoonlijk vond ik dat Van Gaal vooral zichzelf voor lul zette.

999

Bericht door 999 » wo jan 24, 2007 6:39 pm

Thomas schreef:
Jim schreef:Mee eens. De Haan roept maar wat.
Precies. Dat conflict met Andy Houtkamp was er een mooi voorbeeld van. Houtkamp was het niet eens met de grote Van Gaal en werd compleet voor paal gezet. Althans, dat was de bedoeling. Persoonlijk vond ik dat Van Gaal vooral zichzelf voor lul zette.
Van Gaal onzegt Houtkamp zijn mening niet, hij is er het alleen niet mee eens en maakt dat op de van Gaal manier duidelijk .. niet mijn smaak .. maar goed daar gaat het hier niet over ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 3:03 pm

Teveel eer om een apart topic voor te openen, daarom hier maar
810 Teletekst vr 26 jan
***OETBAL************************* 1/2
**** Ibrahim Afellay kiest voor Oranje
**Ibrahim Afellay heeft gekozen voor
het Nederlands elftal.De middenvelder
van PSV heeft dat aan bondscoach Marco
van Basten laten weten.

De Nederlander van Marokkaanse afkomst
speelde in Jong Oranje,maar twijfelde
over de definitieve keuze tussen Oranje
en Marokko."Na één en ander zorgvuldig
te hebben overwogen,heb ik besloten om
mijn interlandcarrière in Nederland
voort te zetten",stelde Afellay.

"Ik wil hierbij benadrukken dat deze
beslissing een heel moeilijke geweest
is.Enerzijds heeft gevoel een grote rol
gespeeld,anderzijds ben ik in Nederland
geboren en heb ik hier mijn opleiding
genoten."

jabu

Bericht door jabu » vr jan 26, 2007 3:07 pm

Ik voel een Yildirimtje aankomen. ;)

jabu

Bericht door jabu » ma jan 29, 2007 5:51 pm

'Bondscoach vindt Van Nistelrooy niet zo’n goede voetballer’

Datum: 29-jan 12:22

Het begon nog wel zo hoopgevend, dat gesprek tussen Ruud van Nistelrooy en Marco van Basten. Van Basten gaf toe op sommige vlakken tekortgeschoten te zijn in relatie tot de spits, Van Nistelrooy deed andersom hetzelfde. Een wederzijdse mea culpa leek de ideale start van de vredesonderhandelingen in Madrid. Maar oud zeer kwam al snel weer opzetten. Het sleutelwoord: vertrouwen.

Opvallend was het verschil in toon, waarmee eerst Van Basten en later Van Nistelrooy zich in officiële verklaringen tot de buitenwereld wendden. De bondscoach suggereerde dat Van Nistelrooy op voorhand een vaste plaats in de selectie had geëist. De spits ontkende dat. Het was hem meer om een positief gevoel te doen, een gevoel van gelijke kansen en vertrouwen in zijn capaciteiten. Op dat punt zijn de twee dus geen centimeter nader tot elkaar gekomen.

Sinds zijn interview in Sportweek weten we dat van Nistelrooy het selectiebeleid niet vindt deugen, Van Basten is zich nog steeds van geen kwaad bewust. Hoe vers de wonden nog altijd zijn, bleek toen Van Nistelrooy in Madrid vroeg welke plannen Van Basten met hem had richting het EK van 2008. Op dat punt wilde Van Basten niet concreet worden, omdat hij daarmee concurrenten als Kuyt, Vennegoor of Hesselink en Huntelaar tekort zou doen. Aan Van Nistelrooy blijft het vreten dat hij sinds het WK niet meer standaard tot de beste aanvallers van Nederland wordt gerekend. Een bestaan als jojo, zoals Mark van Bommel eerder overkwam, ziet hij niet zitten.

De dagen nadat hij met Van Basten had gesproken, worstelde Van Nistelrooy hevig met zichzelf. Zijn verstand zei dat hij niets liever wil dan voor het Nederlands elftal uitkomen, zijn gevoel vertelde hem dat zijn frustraties ook na het gesprek nog levend waren. Maandagmiddag om 16.00 uur hakte hij de knoop door en belde met Van Basten.

Een paar dagen later at ik in Enschede een bord pasta met Youri Mulder. De analyticus van de NOS, ervaringsdeskundige op het gebied van het hogere profvoetbal, had een interessant betoog over de gevoeligheden tussen Van Basten en Van Nistelrooy.
“Als speler vóel je of een trainer het volledig in je ziet zitten of niet,” vertelde Mulder. “Maar ik geloof niet dat persoonlijke voorkeuren een rol spelen. Het gaat om voetbaltéchnische voorkeuren. En voor een voetballer is dat bijna persoonlijk. Als je technische capaciteiten negatief beoordeeld worden, raakt dat je tot in het diepste van je wezen. Je vat het persoonlijk op. Dát is wat er bij Van Nistelrooy is gebeurd. Een coach heeft aan dat soort gevoelens geen boodschap, die moet keuzes maken. Het ‘ik mag je gehalte’ bestaat dus wel, maar dan op voetbalgronden.”

Kortweg: volgens Mulder vindt Van Basten Van Nistelrooy gewoon niet zo’n goede voetballer. En Van Bommel ook niet. En Seedorf lange tijd ook niet. Dat is vreemd, als de alternatieven van het niveau Vennegoor, Landzaat en De Jong zijn.
De hamvraag blijft, wie er hoofdverantwoordelijk is voor de steeds verdere uitholling van Oranje. Goed beschouwd kent Nederland momenteel zes voetballers van internationale allure: Van Nistelrooy, Van Bommel, Seedorf, Van der Sar, Van Persie en Robben. Twee van hen zijn inmiddels gefrustreerd afgehaakt, het is slechts aan de ambitie van Seedorf te danken dat er geen derde topspeler heeft bedankt voor de eer. Dat mag Van Basten zichzelf aanrekenen.

Net als Seedorf hadden Van Bommel en Van Nistelrooy de onzekere weg van de meeste weerstand kunnen kiezen. Een directe confrontatie met Van Basten dus, op het trainingsveld. Ego’s aan de kant, lange tenen uit het zicht en met open vizier de toekomst tegemoet. Dat ze daar gelet op de voorgeschiedenis vanaf zien, valt te begrijpen. Die voorgeschiedenis is namelijk geschreven en ingekleurd door Van Basten. En wie de weinige topspelers van het land op deze wijze van zich vervreemdt, moet de schuld vooral bij zichzelf zoeken.

Simon Zwartkruis
Sportweek

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 29, 2007 5:57 pm

Van Bommel een speler van internationale allure? :drecul2:

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 6:01 pm

Wat een onzin inderdaad. Ik zou niet weten waarom Van Bommel meer een speler met internationale allure is dan Boulahrouz of Van Bronckhorst.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 30, 2007 8:48 am

Jabu schreef:Ik voel een Yildirimtje aankomen. ;)
Ik ook. Aissati zie ik dan echter wel weer toekomst voor in Oranje. Hoe is het met hem en Oranje?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jan 31, 2007 12:56 am

Thomas schreef:Wat een onzin inderdaad. Ik zou niet weten waarom Van Bommel meer een speler met internationale allure is dan Boulahrouz of Van Bronckhorst.
Hij is een van de spelbepalers van Bayer Munchen. Boulahrouz is een twijfelende reserve bij Chelsea. Niet dat ik Van Bommel nu zo geweldig vind, maar wel duidelijk beter dan Bronko en Boulahrouz(die af en toe geweldig speelt maar vaak toch tegenvalt).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 31, 2007 1:13 am

Oh, maar ik vind Boula het ook niet goed doen bij Chelsea hoor. Hij heeft nog meer echt slechte wedstrijden gespeeld voor Chelsea dan Cannavaro voor Real (al gaat het met Fabio langzaamaan beter) en heeft vaak net zoveel overtredingen nodig.

Qua internationale allure is Boulahrouz volgens mij net zo groot als Van Bommel. En aangezien Van Bronckhorst nu al een paar jaar de linksback van Barcelona is, zal hij ook wel wat bekender zijn dan Van Bommel, die na een jaartje alweer weg mocht bij Barcelona en volgens mij ook niet zo heel veel laat zien bij Bayern.

Dat laatste is op z'n beurt weer niet zo gek. De verwachtingen van Van Bommel waren veel te hoog.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 02, 2007 2:11 pm

Wat een kutselectie weer voor de wedstrijd tegen Rusland :sad:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 02, 2007 2:12 pm

Het stof zal wel weer waaien, in ieder geval:
Van Basten houdt Bouma en Kromkamp erbij

2/2/2007 12:30

Het Nederlands elftal begint met twintig spelers aan de voorbereiding op de oefeninterland tegen Rusland. Bondscoach Marco van Basten schrapte twee namen uit zijn voorlopige selectie en ruimde voor Wilfred Bouma en Jan Kromkamp een plaatsje in.
Feyenoord-doelman Henk Timmer (gepasseerd) en Chelsea-aanvaller Arjen Robben (geblesseerd) vielen af. Bouma en Kromkamp keren terug. De verdediger van Aston Villa speelde anderhalf jaar geleden voor het laatst in het Nederlands elftal, de rechtsback van PSV droeg het shirt van het Nederlands elftal het laatst tegen Australië in de aanloop naar het WK.

Oranje verzamelt maandag in Noordwijk, woensdag staat de wedstrijd tegen Rusland op het programma in de Amsterdam Arena.

Selectie Oranje voor oefenduel met Rusland

Doel: Van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax)

Verdediging: Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Jan Kromkamp (PSV) en Joris Mathijsen (HSV)

Middenveld: Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Wigan Athletic), David Mendes da Silva (AZ), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Ajax) en Rafael van der Vaart (HSV)

Aanval: Ryan Babel (Ajax), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuijt (Liverpool) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic)

Vi.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 02, 2007 2:14 pm

Maar vier aanvallers?:shock:

Betekent dat dat Van der Vaart voortaan een aanvaller is? :eusa_pray:

En met niemand anders!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 02, 2007 2:16 pm

Of 4-4-2??? :pukey:

In ieder geval wat oefenpotjes erbij:
Nederlands elftal plant duels met Zwitserland

2/2/2007 13:47

Het Nederlands elftal bereidt zich in augustus in Zwitserland voor op de EK-kwalificatieduels met Bulgarije en Albanië in september. Op 22 augustus oefent Oranje om 20.30 uur tegen de Zwitsers, die nog geen stadion hebben bepaald.
In de aanloop naar het WK 2010 komt Zwitserland op zijn beurt naar Nederland voor een oefeninterland. Datum en plaats zijn nog niet bekend.

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 02, 2007 3:08 pm

Maar vier aanvallers?
Waarbij drie uit de vier ontzettend traag zijn, en ook allemaal centrumspitsen zijn. De verdediging is ook om te huilen hoor...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 02, 2007 3:09 pm

Kuijt is niet zo traag, hoor.

De verdediging vind ik wel meevallen, al moet Van Basten wel een keer kiezen welke linksback hij wil laten afvallen.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 02, 2007 3:50 pm

De verdediging vind je meevallen?? Zet dan eens 'jouw' verdediging neer. Dan kunnen we verder praten of het stand zal houden tegen de toplanden.

Plaats reactie