De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Le T.

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » ma nov 11, 2013 3:37 pm

Yopi schreef:Hiddink als assistent, dat moet flauwekul zijn. Dat is zoiets als LVG assistent van Robbie Witschge maken.
Het is altijd flauwekul als het om de assistenten gaat. Een bekwame bondscoach kan zijn eigen assistenten kiezen en dan maakt het verder voor anderen niet uit. Trainers die een ervaren assisten nodig zouden hebben zijn gewoon niet goed genoeg en het idee dat iemand de verkeerde assistenten heeft wordt doorgaans geponeerd als smoesje voor incompetentie. Bij Van Basten was het flauwekul en bij advocaat was het flauwekul want daar werd die ouwehoer naast gezet omdat het leuk was voor de pers. Dan krijg je dus een Nederlands elftal wat leuk moet zijn voor de pers en dan weet je zeker dat het niet gaat presteren.
Blind is bron van het AD. Maar los daarvan, Van Nijnatten en de zijnen praten graag mee, ze denken dat ze er verstand van hebben. :aai.gif:
Weer een voorbeeld van journalisten die het verslag doen hebben losgelaten en menen dat ze zelf zo belangrijk zijn dat ze een rol te spelen hebben in het voetbal zelf.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 11, 2013 3:49 pm

DelToro schreef:Dat wil de KNVB niet.
Dus dan blijven er maar een paar serieuze opties over: Ronald Koeman, Guus Hiddink en Frank de Boer (geen ervaring in het buitenland, maar wel erg succesvol in het binnenland).
De ervaring van Koeman is een flop in Valencia. Als dat een aanbeveling moet zijn. Overigens kan Blind als ervaring eigenlijk alleen een flop bij Ajax aanvoeren, dus dan valt hij helemaal af.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 11, 2013 4:19 pm

Le T. schreef: Het is altijd flauwekul als het om de assistenten gaat. Een bekwame bondscoach kan zijn eigen assistenten kiezen en dan maakt het verder voor anderen niet uit. Trainers die een ervaren assisten nodig zouden hebben zijn gewoon niet goed genoeg en het idee dat iemand de verkeerde assistenten heeft wordt doorgaans geponeerd als smoesje voor incompetentie. Bij Van Basten was het flauwekul en bij advocaat was het flauwekul want daar werd die ouwehoer naast gezet omdat het leuk was voor de pers. Dan krijg je dus een Nederlands elftal wat leuk moet zijn voor de pers en dan weet je zeker dat het niet gaat presteren.
Mee eens. Een trainer moet er meteen staan. Hij heeft geen kantoorbaan waarbij hij zich op zijn gemak kan laten inwerken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 11, 2013 4:54 pm

Bert schreef:
DelToro schreef:Dat wil de KNVB niet.
Dus dan blijven er maar een paar serieuze opties over: Ronald Koeman, Guus Hiddink en Frank de Boer (geen ervaring in het buitenland, maar wel erg succesvol in het binnenland).
De ervaring van Koeman is een flop in Valencia. Als dat een aanbeveling moet zijn. Overigens kan Blind als ervaring eigenlijk alleen een flop bij Ajax aanvoeren, dus dan valt hij helemaal af.
Ik denk dat Koeman wel geschikt is. Hij is tactisch altijd ijzersterk. Hij heeft alleen de neiging om, als het slechter gaat, de schuld af te schuiven op z'n spelers. Als bondscoach ben je echter maar een paar weken per jaar daadwerkelijk actief met de beste spelers van het land, dus dat argument hoeft niet perse te gelden. Ergo: hoe langer Koeman ergens zit, hoe chagerijniger hij wordt. Als hij echter maar een paar keer per jaar die spelers onder je hoede hebt, blijft de sfeer wel oke volgens mij.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 11, 2013 4:59 pm

IJzersterk nog wel... nou heb ik gisteren de 2e helft van 010-AZ gezien en er was geen tactiek te bekennen...
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 11, 2013 8:00 pm

Rishi schreef:IJzersterk nog wel... nou heb ik gisteren de 2e helft van 010-AZ gezien en er was geen tactiek te bekennen...
Ik vond hem bij Ajax en zeker tijdens de CL wedstrijden, altijd hele goede opstellingen hebben. Die kwartfinale CL was aan de ene kant vanwege de uitstekende selectie, maar Koeman liet ze wel renderen. Ook vind ik dat Ajax het de laatste jaren erg lastig heeft tegen Feyenoord. Het materiaal bij Feyenoord is zeker niet beter, maar Koeman kan ze wel neerzetten. Frank de Boer doet (in mijn ogen) vaak het tegenoverstelde. Beginnende procestrainer met een vrij matig tactisch inzicht.
Whitey on the moon.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma nov 11, 2013 8:05 pm

GangstaRiB schreef:
Rishi schreef:IJzersterk nog wel... nou heb ik gisteren de 2e helft van 010-AZ gezien en er was geen tactiek te bekennen...
Ik vond hem bij Ajax en zeker tijdens de CL wedstrijden, altijd hele goede opstellingen hebben. Die kwartfinale CL was aan de ene kant vanwege de uitstekende selectie, maar Koeman liet ze wel renderen.
Klopt. Vond ik althans ook. Ronald had toen dacht ik wel klasbak TBS als assistent en dat scheelt nogal. Wie weet heeft hij van hem geleerd en kan hij het inmiddels zelf.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 12, 2013 12:21 pm

Davy Pröpper ook bij Oranje. Evenals Fer.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 12, 2013 1:24 pm

En neem er nog maar twee... :frank.gif:

Half Nederland heeft straks kunnen wennen aan de filosofie van DE BONDSCOACH.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 12, 2013 1:30 pm

Tja, hij moet toch spelers hebben om op te kunnen stellen. Pfff, wat een geneuzel weer. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 12, 2013 1:33 pm

Wat nu als de Guzman geblesseerd afhaakt? Krijgen we dan Lexie, Lexie! :yes.gif:

De voorselectie is voortaan zo:
Vorm, Stekelenburg, Vermeer, Krul, Cillessen, Zoet

Janmaat, Van der Wiel, Van Rhijn, Tiendalli, Verhaegh, Veltman, Bruma, Vlaar, Heitinga, Van der Hoorn, Boulahrouz, De Vrij, Martins Indi, Rekik, Mathijsen, Douglas, Blind, Willems, Pieters, Viergever, Nelom, Van Dijk

De Guzman, Siem de Jong, Vilhena, Van Ginkel, Fer, Duarte, Toornstra, Strootman, Nigel de Jong, Clasie, Schaars, Anita, Maher, Van der Vaart, Sneijder, Wijnaldum, Emanuelson, Pröpper,

Robben, Afellay, Schaken, Narsingh, Van Persie, Huntelaar, Van Wolfswinkel, Dost, Luuk de Jong, Lens, Kuyt, John, Boëtius, Elia, Boerrigter en Depay.

Vul aan waar nodig. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 12, 2013 1:37 pm

Mitchel Dijks hoopt ook op een kans. :666.gif:

Die interlands slaan inmiddels nergens meer op. Spelers hebben er geen zin in.

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 12, 2013 2:46 pm

Duke schreef:Tja, hij moet toch spelers hebben om op te kunnen stellen. Pfff, wat een geneuzel weer. :excited.gif:
Het spectrum is nogal breed. Wanneer dat al niet opgemerkt mag worden...

Speel 3 keer op rij goed en je zit bij Oranje. Wanneer je daarna 3 keer minder speelt, ben je weer weg van het venster. Is dat zinvol?

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 12, 2013 2:55 pm

Maar wie moet hij dan oproepen? De volgende interlands zijn 4 maanden voor het WK.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 12, 2013 2:56 pm

Yopi schreef:En neem er nog maar twee... :frank.gif:

Half Nederland heeft straks kunnen wennen aan de filosofie van DE BONDSCOACH.
Dat deed Cruijff toch een stuk beter toen hij bondscoach was. Oh wacht... :excited.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 12, 2013 3:04 pm

Rishi schreef:Maar wie moet hij dan oproepen? De volgende interlands zijn 4 maanden voor het WK.
Dan komt dus weer een batterij aan eendagsvliegen aan een interland.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 12, 2013 3:12 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:Tja, hij moet toch spelers hebben om op te kunnen stellen. Pfff, wat een geneuzel weer. :excited.gif:
Het spectrum is nogal breed. Wanneer dat al niet opgemerkt mag worden...

Speel 3 keer op rij goed en je zit bij Oranje. Wanneer je daarna 3 keer minder speelt, ben je weer weg van het venster. Is dat zinvol?
Een winnende coach heeft altijd gelijk, dat weet je toch?

Sorry hoor, maar als we ons hier al druk over moeten gaan maken...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 12, 2013 4:35 pm

Ik maak me niet druk, het valt me op....

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 12, 2013 4:40 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Maar wie moet hij dan oproepen? De volgende interlands zijn 4 maanden voor het WK.
Dan komt dus weer een batterij aan eendagsvliegen aan een interland.
Lijkt me niet toch? Dan weet hij wel wie hij wel en gaat oproepen.
IK GELOOF!!!!!!

DelToro

Bericht door DelToro » di nov 12, 2013 4:44 pm

wimpey schreef:Ik maak me niet druk, het valt me op....
Dan is het je waarschijnlijk ook opgevallen dat de volgende spelers geblesseerd zijn:
- Van Persie
- Afellay
- Huntelaar
- Kuyt
- Sneijder
- Clasie
- Bruma
- Rekik

Dat is 1/3 van de selectie. Als zoveel spelers wegvallen, dan heb je als bondscoach niet echt veel keus.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 12, 2013 5:16 pm

Afellay, Afellay, wanneer heeft die voor het laatst meegedaan? Een kwartiertje in SA en daarvoor een jaar ook niet. Ja ik weet het, ik chargeer maar ik zie Afellay niet meer als een international, meer een gozer die de boot gemist heeft.
YNWA

DelToro

Bericht door DelToro » di nov 12, 2013 5:23 pm

Dat kun je vinden, maar dan moet er dus iemand anders voor in de plaats komen. Als jij dan vindt dat Van Gaal iemand heeft genegeerd bij zijn huidige selectie, dan ben ik benieuwd wie dat is.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 12, 2013 5:58 pm

Ik was meer verrast dat Afellay nog als international gezien wordt. Hij wordt 28 jaar en voor mijn gevoel heeft hij bij PSV voor het laatst 10 wedstrijden achterelkaar gespeeld.
YNWA

elliquido

Bericht door elliquido » wo nov 13, 2013 12:17 am

Hebben de huidige selectiespelers gespeeld in de oranje onder 17, 15 etc?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

zeux

Bericht door zeux » wo nov 13, 2013 8:14 am

elliquido schreef:Hebben de huidige selectiespelers gespeeld in de oranje onder 17, 15 etc?
Je kunt dat natuurlijk ook omdraaien: hoeveel jongens uit selectieteams spelen nog op topniveau na pak m beet hun 18-20ste? Er beweegt nog zoveel in de leeftijd tussen 15 en 18. In alle sporten volgens mij. Jongens (of meisjes) die hét talent van de club waren haken af of zakken in of hebben toch niet de mentaliteit. En anonieme spelertjes ontpoppen zich als de meest stabiele talenten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie