En heeft ie Gattuso achter zich. Wereld van verschil hoor.Bij AC Milan speelt Seedorf in dienst van Pirlo en Kaká.
Niet bang voor kritiek
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
AC Milan speelt dan ook een heel ander systeem, maar daar gaat het niet om. Ik bedoel dat Seedorf goed in staat is om in dienst van anderen te spelen, beter dan Van Bommel. Volgens mij kan dat best gaan werken. Ik zou Gattuso ook wel in Oranje willen hebben maar zo'n speler hebben we niet meer want Davids heeft zijn beste tijd gehad.
Ajax!
AC Milan speelt dan ook een heel ander systeem, maar daar gaat het niet om. Ik bedoel dat Seedorf goed in staat is om in dienst van anderen te spelen, beter dan Van Bommel. Volgens mij kan dat best gaan werken. Ik zou Gattuso ook wel in Oranje willen hebben maar zo'n speler hebben we niet meer want Davids heeft zijn beste tijd gehad.
Juist, Milan speelt een heel ander systeem, waarin Seedorf een heel andere rol invult dan ie bij Oranje zou doen. De stelling 'Seedorf kan goed in dienst van anderen spelen omdat ie dat bij Milan doet', is me veel te gemakkelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Hij kan wel in dienst spelen van die spelers bij Milan, maar als hij in dienst moet spelen van Sneijder dan betekent dat dat hij verdedigend werk moet opknappen (vanwege Sneijder en het driemansmiddenveld). En dat doet hij bij Milan ook niet in overmate.Giacomo Puccini schreef:AC Milan speelt dan ook een heel ander systeem, maar daar gaat het niet om. Ik bedoel dat Seedorf goed in staat is om in dienst van anderen te spelen, beter dan Van Bommel. Volgens mij kan dat best gaan werken. Ik zou Gattuso ook wel in Oranje willen hebben maar zo'n speler hebben we niet meer want Davids heeft zijn beste tijd gehad.
Als ja, en dat is hem onder de voorgaande 3 bondscoaches niet gelukt.Giacomo Puccini schreef:Als hij ook in Oranje dienend speelt, taakbewust en niet de vedette probeert te spelen
Jammer, want voetballen kan hij zeker. Maar na 1 of 2 goede wedstrijden vindt hij helaas altijd dat hij op 10 moet en iedereen naar hem moet luisteren...ook speelt hij dan zijn eigen wedstrijd, de redenen dat hij onder 3 bondscoaches niet meer geselecteerd werd. Ik vraag me dan ook af waarom hij nu wel zou blijven luisteren en in dienst van anderen zou blijven spelen.
Het wordt steeds vreemder:
vi.nl'Van Basten passeerde Sneijder voor Seedorf'
16/11/2006 10:01
Clarence Seedorf heeft zijn rentree in Oranje niet te danken aan de afmelding van Wesley Sneijder. Volgens het Algemeen Dagblad heeft bondscoach Marco van Basten zelf besloten de Ajacied te passeren ten faveure van de routinier van AC Milan. Die lezing werd bevestigd door Ajax, aldus het AD.
Sneijder zou zondagavond vol verbazing hebben gereageerd toen bleek dat hij niet in de selectie zat en Seedorf wel. De spelmaker van Ajax kampte met knieklachten, maar dacht met rust op maandag op tijd speelklaar te zijn voor het duel met Engeland op woensdag. Sneijder had dat Van Basten ook verteld.
Van Basten hakte vervolgens zelf de knoop door met een smachtende Seedorf achter de hand. En wekte daarmee de indruk dat Seedorfs charmeoffensief nog succesvoller is geweest dan hij zelf schoorvoetend al had bekend.
Apart.Van Basten hakte vervolgens zelf de knoop door met een smachtende Seedorf achter de hand. En wekte daarmee de indruk dat Seedorfs charmeoffensief nog succesvoller is geweest dan hij zelf schoorvoetend al had bekend.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
'Sneijder dreigt plaats in Oranje te verliezen'
28 november 2006
De kans dat Wesley Sneijder uit beeld raakt bij het Nederlands Elftal is weer wat groter geworden. Dat meldde Henk Spaan maandag in het AT5-programma FC Godenzonen. "Het gedrag, het schelden op het veld van Wesley Sneijder kan best eens van invloed zijn op diens positie bij het Nederlands Elftal", aldus de columnist van Het Parool.
Volgens Spaan zit bondscoach Marco van Basten met Sneijder in zijn maag en zit hij er niet op te wachten dat zijn spelers zich te buiten gaan aan stommiteiten. Ook blessures en zwangerschappen zouden Sneijder niet populairder hebben gemaakt bij de bondscoach. "Hij vindt dit niet leuk", zei Spaan.
Ajax Online
:D
Ik geloof er ook niks van: zwangerschap(pen?) en blessures kan je Sneijder nauwelijks kwalijk nemen. Wildemansgedrag wel, maar dan moet MvB maar mans genoeg zijn om dat in de kiem te smoren. Hij kan altijd tegen Sneijder zeggen dat die een voorbeeld aan Seedorf moet nemen: dat is een echte modelprof. :headbang:
KOmt die man aandacht te kort ofzo?? :nooo:Van Gaal uit forse kritiek op Van Basten
Foto: Orangepictures12 december 2006, 09:25
Door: Ronnie Vermonden
Louis van Gaal heeft weer eens van zich doen spreken. De trainer van AZ, die doorgaans geen blad voor de mond neemt, heeft in het blad Sportweek felle kritiek geuit op het functioneren van bondscoach Marco van Basten.
Van Gaal plaatst een kritische noot betreffende het selectiebeleid: "Ik denk dat Van Basten geen goede bondscoach is. Hij laat zijn ploeg immers niet spelen zoals hij wil. Hij selecteert een bepaald soort spelers die niet de kwaliteiten hebben voor het voetbal dat hij wil spelen." Over het spel van Oranje is de AZ-coach dan ook niet te spreken: "De uitvoering in al die wedstrijden onder zijn leiding is niet goed geweest, op één wedstrijd na misschien."
Tevens brengt het de voormalig bondscoach tot een terugblik naar de jaren waarin hij aan het roer stond van het Nederlands Elftal. Uit de woorden van de oefenmeester blijkt zijn wrok over die periode: "Nederland heeft niet de potentie om wereldkampioen te kunnen worden. In 2002 had dat wel gekund, als de spelers daar de ambitie voor hadden gehad. Ik was destijds de enige die er alles voor over had om de wereldtitel te veroveren."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
vi.nl'Van Gaal slechte bondscoach in 20 jaar'
18/12/2006 20:33
Louis van Gaal vindt Marco van Basten 'geen goede bondscoach', meldde de trainer van AZ onlangs. Van Basten is het commentaar van Van Gaal beu en haalde op zijn beurt zijn criticaster onderuit.
'Ik heb de kritiek van Van Gaal één, twee en ook wel drie keer aangehoord', begon Van Basten maandagavond zijn relaas over de voormalig bondscoach en trainer van Barcelona en Ajax. 'Op een gegeven moment vind ik het tijd om een keer te reageren. Dan is het genoeg. Hij heeft kritiek op mij maar had dat ook op Rijkaard en Advocaat.'
'Ik wil er wel eens op wijzen dat hij misschien wel de slechtste bondscoach van de laatste twintig jaar is. Wij hebben in ieder geval wel het WK gehaald. Dat kan hij niet zeggen. Het is een beetje brutaal dat hij nu zoveel kritiek heeft. Een beetje zelfreflectie lijkt mij op zijn plaats.'
Sinds Oranje zich kwalificeerde voor het EK in 1988 miste het Nederlands elftal slechts één eindronde van een groot toernooi. Dat was in 2002 toen Nederland onder leiding van de toenmalige bondscoach Van Gaal was gesneuveld in de kwalificatieronde.
Van Gaal noemde Van Basten onlangs in een interview met Sportweek geen goede bondscoach, omdat hij niet de spelers oproept die hij nodig heeft voor de manier van spelen die hij beoogt.
Een beetje gelijk heeft hij toch wel, die Marco. :xyxthumbs:
Van Basten mag wat mij betreft zijn verdiensten als trainer naast die van Van Gaal leggen en even gaan nadenken.
Ik word ook moe van de veronderstelling dat Nederland in 2002 het WK niet heeft bereikt door gebrek aan ambitie alleen. Het kwam ook door gebrek aan kwaliteit. Wanneer je slechts twee punten in vier wedstrijden tegen Portugal en Ierland pakt dan mag je gerust concluderen dat die teams toen gewoon beter waren.
Ik word ook moe van de veronderstelling dat Nederland in 2002 het WK niet heeft bereikt door gebrek aan ambitie alleen. Het kwam ook door gebrek aan kwaliteit. Wanneer je slechts twee punten in vier wedstrijden tegen Portugal en Ierland pakt dan mag je gerust concluderen dat die teams toen gewoon beter waren.