Jong Oranje
Moderator: mods
Yep:Thomas schreef:Sibon wellicht?
Peking lonkt ook voor Braafheid, Sibon en Wielaert
06/05/2008 17:01
Roy Makaay stond al op het lijstje van Oranje-coach Foppe de Haan. Ook Gerald Sibon, Edson Braafheid en Robbie Wielaert (foto) komen in aanmerking voor Peking.
De Haan mag drie spelers meenemen die eigenlijk te oud zijn voor het Olympisch voetbaltoernooi. Van het viertal Makaay (Feyenoord), Sibon (SC Heerenveen), Braafheid en Wielaert (beiden FC Twente) zal daarom sowieso één niet als dispensatiespeler meegaan naar China.
Maar mogelijk vallen er meer af, aangezien De Haan ook nog een beroep kan doen op de A-internationals die de definitieve EK-selectie niet halen. In voorlopige Olympische selectie zijn Marvin Emnes (Sparta Rotterdam), Willem Janssen (Roda JC) en Christian Kum (ADO Den Haag) nieuw.
vi
www.vi.nlOpdam gaat in plaats van Wielaert naar Peking
18/05/2008 20:07
Oranje-coach Foppe de Haan heeft AZ-routinier Barry Opdam toegevoegd aan zijn selectie voor de Olympisch Spelen.
De Haan zat verlegen om een ervaren verdediger door het succes van FC Twente in de play-offs. De Enschedese club plaatste zich voor de voorronde van de Champions League, waardoor de beoogde dispensatiespeler Robbie Wielaert niet meer beschikbaar is voor de Olympische Spelen.
Opdam vormt met Gerald Sibon en Roy Makaay het drietal dispensatiespelers dat de jonge selectie van ervaring moet voorzien. Van 8 tot en met 29 augustus worden de Olympische Spelen plaats in Peking gehouden.
Tja. Foppe zal wel balen dat Twente zich geplaatst heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
www,telegraaf.nlBabel in beeld voor de Spelen
HELSINGBORG - Als Ryan Babel voorspoedig herstelt van zijn enkelblessure, neemt Foppe de Haan de aanvaller van Liverpool dolgraag mee naar de Olympische Spelen. " Dan komt hij zeker in beeld voor een plaats in het olympisch elftal. Een fitte Babel kan met zijn specifieke kwaliteiten heel erg belangrijk voor ons zijn" , aldus De Haan. "Maar het is eerst afwachten hoe lang zijn herstel gaat duren."
Babel kan in theorie weer fit zijn op het moment dat de olympische selectie met de hervatting van de voorbereiding op de Spelen begint (21 juli). Hoewel Liverpool in augustus in de voorronde van de Champions League uitkomt, kan de KNVB de oud-Ajacied gewoon opeisen. Alleen dispensatiespelers hoeven door hun club niet worden afgestaan, maar die regeling is niet van toepassing op de pas 21-jarige Babel.
Vorig jaar vervulde hij een belangrijke rol op het EK onder 21 jaar. Met Babel als aanvalsleider veroverde Oranje de titel. De Haan: "Ik vind het heel sneu voor Babel dat hij nu het EK moet missen. Maar het is ook een grote aderlating voor het Nederlands elftal. Babel had een belangrijk geheim wapen kunnen zijn."
Salvador Dali
Salvador Dali
Jaliens en Babel in olympische voorselectie
03/06/2008 11:20
Foppe de Haan gaat AZ-verdediger Kew Jaliens en Liverpool-aanvaller Ryan Babel opnemen in zijn voorlopige olympische selectie.
De bondscoach moet deze week aan de FIFA en het IOC een lijst met dertig namen doorgeven van spelers die Nederland kunnen gaan vertegenwoordigen op het olympisch voetbaltoernooi. Daaruit moet hij uiteindelijk zijn definitieve spelersgroep van zestien veldspelers en twee keepers destilleren.
De 29-jarige Jaliens is de stand-in van dispensatiespeler Barry Opdam, die wordt begeerd door het Red Bull Salzburg van Co Adriaanse. Mocht het tot een overgang komen dan wil Opdam in het contract de clausule laten opnemen dat hij wordt vrijgegeven voor de Olympische Spelen. Lukt dat niet, dan komt zijn clubgenoot Jaliens in beeld voor olympisch Oranje.
'Met zijn ervaring en lengte zou Jaliens goed in onze verdediging passen', zegt De Haan tegen VI.nl. 'Bovendien kan hij ook als rechtsback uit de voeten. Voor die positie hebben wij momenteel eigenlijk alleen Gianni Zuiverloon.'
Ryan Babel (21) viel vorige week zaterdag uit de EK-selectie doordat hij op de training zijn enkelbanden scheurde. Voor zijn herstel staat vijf tot zeven weken. Gezien zijn leeftijd kan de KNVB hem bij zijn club Liverpool opeisen voor de Olympische Spelen, die op 7 augustus beginnen.
De Haan: 'Ik vind het voor Ryan ronduit vervelend wat is gebeurd. Op het EK had hij tot het geheime wapen van het Nederlands elftal uit kunnen groeien. Ik houd de komende weken zijn revalidatie nauwgezet in de gaten. Voor onze groep zal hij een fantastische versterking betekenen.'
www.vi.nl
Salvador Dali
Salvador Dali
www.vi.nlVlaar in 36-koppige voorselectie olympisch elftal
05/06/2008 15:10
Bondscoach Foppe de Haan heeft liefst 36 spelers opgenomen in zijn voorselectie voor de Olympische Spelen. Slechts de helft van dat aantal gaat ook daadwerkelijk mee naar Peking.
De opvallendste naam in de selectie van Ron Vlaar. De verdediger van Feyenoord is al sinds september van het afgelopen jaar uit de roulatie met een ernstige knieblessure. Zoals eerder bekend geworden maakt ook de geblesseerd bij de EK-selectie afgehaakte Ryan Babel deel uit van olympisch Oranje.
De Haan selecteerde vier dispensatiespelers: Roy Makaay, Gerald Sibon, Barry Opdam en Kew Jaliens. Van hen mogen er drie mee naar de Spelen. Eerder was ook Rob Wielaert in beeld, maar de verdediger moet tegelijkertijd met het olympisch voetbaltoernooi met FC Twente aantreden in voorronde van de Champions League.
Op vrijdag 11 juli wordt de voorlopige selectie teruggebracht tot 22 spelers. Zij gaan als voorbereiding op de Spelen in trainingskamp. De Haan maakt op 23 juli zijn definitieve achttienkoppige selectie bekend. Zij nemen het in China op tegen Nigeria (7 augustus), de Verenigde Staten (10 augustus) en Japan (13 augustus).
De voorselectie van Olympisch Oranje
Doel: Tim Krul (Falkirk, Sch), Piet Velthuizen (Vitesse), Kenneth Vermeer (Willem II).
Verdediging: Ryan Donk (AZ), Henrico Drost (SC Heerenveen), Tom Hiariej (FC Groningen), Kew Jaliens (AZ), Calvin Jong-A-Pin (SC Heerenveen), Christian Kum (ADO Den Haag), Dirk Marcellis (PSV), Barry Opdam (AZ), Erik Pieters (FC Utrecht), Frank van der Struijk (Willem II), Ron Vlaar (Feyenoord), Gianni Zuiverloon (SC Heerenveen).
Middenveld: Ismaïl Aissati (PSV), Otman Bakkal (PSV), Wout Brama (FC Twente), Luigi Bruins (Feyenoord), Lorenzo Davids (NEC), Urby Emanuelson (Ajax), Jonathan de Guzman (Feyenoord), Siem de Jong (Ajax), Kees Luijckx (Excelsior), Hedwiges Maduro (Valencia, Spa), Geert-Arend Roorda (SC Heerenveen), Evander Sno (Celtic, Sch).
Aanval: Nordin Amrabat (VVV-Venlo), Ryan Babel (Liverpool, Eng), Istvan Bakx (KV Kortrijk, Bel), Roy Beerens (SC Heerenveen), Royston Drenthe (Real Madrid, Spa), Marvin Emnes (Sparta Rotterdam), Jeremain Lens (NEC), Roy Makaay (Feyenoord), Gerald Sibon (SC Heerenveen).
Salvador Dali
Salvador Dali
www.sportweek.nlFoppe de Haan weigert 'mediaclausule' in nieuw contract
Bondscoach Foppe de Haan van Jong Oranje en het olympisch elftal heeft zijn contract nog altijd niet verlengd. De trainer weigert akkoord te gaan met een bepaling in zijn contract waarbij de KNVB hem goedkeuring moet geven voor alle contacten die hij met de media onderhoudt.
De Fries voelt zich monddood gemaakt en weigert zijn eigen identiteit op te offeren, schrijft VI. 'Ik heb nog niets ondertekend en dat ga ik op deze manier ook niet doen. Als deze bepaling in mijn contract blijft staan, dan teken ik helemaal niks,' zegt De Haan desgevraagd.
Volgens KNVB-directeur Henk Kesler valt alle ophef wel mee. Hij is ook niet van plan de bepaling te schrappen. 'Foppe heeft wat moeite met een aantal bepalingen, maar deze clausule is niets nieuws. Die ondertekent iedereen bij ons. Sterker nog, ook Foppe heeft die nu al in zijn contract staan. Er zijn slechts wat zaken aangescherpt.'
De Haan wil kunnen zeggen wat hij denkt. 'Ik snap dat ik werknemer ben en dus de KNVB niet moet beschadigen, maar dat heb ik in mijn ogen ook nooit gedaan.'
Salvador Dali
Salvador Dali
Goalkeepers: Diego Alves (Almeria), Renan (Internacional).
Defenders: Ilsinho (Shakhtar Donetsk), Rafinha (Shalke), Marcelo (Real Madrid), Alex Silva (Sao Paulo), Breno (Bayern Munich), Thiago Silva (Fluminense).
Midfielders: Anderson (Manchester United), Diego (Werder Bremen); Hernanes (Sao Paulo), Lucas (Liverpool), Ronaldinho (FC Barcelona), Thiago Neves (Fluminense).
Forwards: Alexandre Pato (AC Milan), Jo (Manchester City), Rafael Sobis (Real Betis), Robinho (Real Madrid).
Defenders: Ilsinho (Shakhtar Donetsk), Rafinha (Shalke), Marcelo (Real Madrid), Alex Silva (Sao Paulo), Breno (Bayern Munich), Thiago Silva (Fluminense).
Midfielders: Anderson (Manchester United), Diego (Werder Bremen); Hernanes (Sao Paulo), Lucas (Liverpool), Ronaldinho (FC Barcelona), Thiago Neves (Fluminense).
Forwards: Alexandre Pato (AC Milan), Jo (Manchester City), Rafael Sobis (Real Betis), Robinho (Real Madrid).
-
- AT Toto winner 10/11
Robinho, Ronaldinho en Diego als dispensatiespelers?
Dat is wel andere koek dan Kew Jaliens...
Overigens heeft het voetbal op deze manier natuurlijk helemaal niets op de Spelen te zoeken. Dat moeten ze gewoon net als honkbal gaan afvoeren, dit lijkt nergens op, is een belediging voor het grootste sportevenement in de wereld.
Dat is wel andere koek dan Kew Jaliens...
Overigens heeft het voetbal op deze manier natuurlijk helemaal niets op de Spelen te zoeken. Dat moeten ze gewoon net als honkbal gaan afvoeren, dit lijkt nergens op, is een belediging voor het grootste sportevenement in de wereld.
-
- AT Toto winner 10/11
Hoe oud is Diego dan?Thomas schreef:Thiago Silva is dispensatiespeler, niet Diego. Kan je nagaan, er wordt dus speciaal plek voor hem gemaakt.
Wat vind je precies de belediging, Scherrer?
De Olympische Spelen zijn het grootste van het grootste in de sportwereld, daar horen de beste spelers en teams te staan die de belangrijkste wedstrijden van hun carriere spelen. Dat bij voetbal totaal niet het geval, sterker, bij het voetbal is het niets meer dan een nietszeggend jeugdtoernooi. Het voetbal komt aanzetten met jeugdspelertjes op het grootste sportevenement van de wereld.
Honkbal gaat van de lijst van Olympische Sporten af, omdat daar niet de beste honkballers van de wereld aan mee deden (die blijven gewoon in de Major League). Als het IOC rechtvaardig is en een rechte lijn trekt, verwijderen ze voetbal op de huidige manier ook van de Spelen.
-
- AT Toto winner 15/16