Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Khraa » di sep 09, 2014 8:59 pm

he een Opdam-doelpunt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » di sep 09, 2014 9:00 pm

Die jongen bakt er geen ene mallemoer van, maar scoort wel haha.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di sep 09, 2014 9:10 pm

De niet te overziene parallel met het WK is dat het beter gaat zodra dat idiote systeem over boord gaat en voor een gedegen veldbezetting wordt gekozen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » di sep 09, 2014 9:35 pm

Die Janmaat is een droeftoeter. Wat een idioot.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » di sep 09, 2014 9:37 pm

Lekkere start.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Khraa » di sep 09, 2014 9:38 pm

Prima tegendraads ingekopt van Janmaat, Cilessen had geen kans!

Als je een bal achter wil koppen dan hoef je hem alleen te verlengen.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di sep 09, 2014 9:41 pm

Waarom speelt Janmaat i.p.v. VDW óók onder Hiddink? Of is VDW geblesseerd?

Sig met de 3e van IJsland, by the way...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » di sep 09, 2014 9:47 pm

Ach, gewoon de rest winnen. Geen centje pijn.

Ben trouwens benieuwd of Koster en Hiddink deze week nog gaan evalueren met Van Oostveen. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » di sep 09, 2014 9:49 pm

Ik kan een kleine glimlach richting Hiddink niet onderdrukken. Twee gespeeld en twee verloren. Lekkere start van onze wereldburger. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » di sep 09, 2014 10:02 pm

Duke schreef:Ach, gewoon de rest winnen. Geen centje pijn.
Volgens mij maak je zelfs nog kans als je derde wordt in deze poule. Het zou een godswonder zijn als Nederland niet bij de beste 23 landen zou geraken, toch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » di sep 09, 2014 10:07 pm

Louis zal niet met plezier naar Van Persie kijken. Die lijkt fors uit vorm.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » di sep 09, 2014 10:08 pm

peter schreef:
Duke schreef:Ach, gewoon de rest winnen. Geen centje pijn.
Volgens mij maak je zelfs nog kans als je derde wordt in deze poule. Het zou een godswonder zijn als Nederland niet bij de beste 23 landen zou geraken, toch?
5 van de 9 nummers drie gaan door.

Als je deze kwalificatie verkloot - in deze poule - dan is dat heel knap.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » di sep 09, 2014 10:12 pm

zeux schreef:Louis zal niet met plezier naar Van Persie kijken. Die lijkt fors uit vorm.
Het is vast geen toeval dat Falcao is gehaald. Ik sluit niet uit dat hij daar op de bank terecht komt.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di sep 09, 2014 10:20 pm

zeux schreef:Louis zal niet met plezier naar Van Persie kijken. Die lijkt fors uit vorm.
Die trekt gewoon de lijn van het WK door dus... Hij is trouwens niet de enige speler van Man U die momenteel uit vorm is.

2 keer verloren zonder Robben. Dat lijkt me geen toeval. Op het WK was het ook al Robben, Robben, Robben en 10 anderen.

Tegen Italie was het 'paniekerig', 5-3-2 is als 'poeperig' te classificeren. Ooit gaat Oranje tegen Costa Rica, Australie of Tsjechie weer van eigen kracht uit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Cruijff » di sep 09, 2014 10:22 pm

Zozo Cheque van Gelder zowaar een keer kritisch, vinnig zelfs bijna richting de bondscoach.
zeux schreef:Als je deze kwalificatie verkloot - in deze poule - dan is dat heel knap.
Dat zou inderdaad echt een kunststukje zijn, but you never know. Indi, De Vrij en Janmaat hebben in het verleden niet bepaald uitgeblonken in het verdedigen van Sigthórsson, dus nog een nederlaag tegen bijvoorbeeld IJsland lijkt me niet uitgesloten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » di sep 09, 2014 10:25 pm

Wat heeft cheque gesnoven? Hij is lekker assertief.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di sep 09, 2014 10:25 pm

Cruijff schreef: Indi, De Vrij en Janmaat hebben in het verleden niet bepaald uitgeblonken in het verdedigen van Sigthórsson, dus nog een nederlaag tegen bijvoorbeeld IJsland lijkt me niet uitgesloten.
Zit IJsland bij 'ons' in de poule? Dan ben ik voor Sig en co. :neutral.gif:

Janmaat vorig seizoen in de Kuip tegen Sig bij de 1-1. Onder het mom van: vuiltje bij m'n contactlens, laat maar lopen. :biggthumpup.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » wo sep 10, 2014 6:53 am

zeux schreef:Louis zal niet met plezier naar Van Persie kijken. Die lijkt fors uit vorm.
Wat deed hij eigenlijk verkeerd?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Demosthenes » wo sep 10, 2014 7:09 am

Gênant vond ik het optreden van Hiddink, de man is een slecht acteur, iemand die het liefst praatte over "die laatste minuut", ik had de indruk dat hij alleen vanwege het effect te laat kwam.

Van Marwijk wilde Janmaat min of meer vrij pleiten v.w.b. het tweede doelpunt. Hij zei nog net niet dat het de schuld van Blind was (voorzet eruit halen)

Van de wedstrijd heb ik gekeken vanaf minuut 66 en heb dus maar één kansje gezien. de kopbal van Depay. De Tsjechen waren vindingrijker, maar niet groots. De Vrij heb ik zes lange ballen zien geven, zes keer kwam de bal bij een tegenstander; ooit was een lange bal (o.a) bedoeld om achter de verdediging te vallen, zal wel ouderwets voetbal zijn. Voor de "Castrol-waarde" van De Vrij kan hij beter de bal risicoloos naar BMI schuiven, levert meer punten op.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » wo sep 10, 2014 8:12 am

Wereldburger Hiddink laat het altijd aan het team over. Dat werkte goed in 1998 maar met dit ongeregelde zooitje werkt het niet.

Achterin staat niemand met enig tactisch vernuft. Ze zijn al blij als ze persoonlijk boven water blijven, laat staan vooruit denken.
Deze spelers zijn zo brain-dead dat ze juist een type van Gaal nodig hebben. Die verteld hoe de wedstrijd gaat lopen.

oftewel: Nederland is gewoon middelmaat op 2 a 3 goeie voetballers na
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » wo sep 10, 2014 8:17 am

Afbeelding
Afbeelding
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » wo sep 10, 2014 9:39 am

wimpey schreef:
zeux schreef:Louis zal niet met plezier naar Van Persie kijken. Die lijkt fors uit vorm.
2 keer verloren zonder Robben. Dat lijkt me geen toeval. Op het WK was het ook al Robben, Robben, Robben en 10 anderen.
Robben was heel belangrijk op het WK, maar in de voorgaande 2 jaar heeft Van Gaal het ook heel vaak zonder Robben moeten doen en was dat wel een gemis, maar geen reden om te verliezen van zwakke landen met slecht spel.

Dan is er het probleem Sneijder, hij ziet het spel gewoon niet, hij ziet alleen de goal en soms denkt hij iemand in kansrijke positie voor de goal te zien. Het jammere van het WK was dan ook dat BMI hem niet meteen na Spanje uit de warming up had geschopt voor de rest van het toernooi, want tegen Brazilie was er eindelijk een functionerend middenveld. Ook zie je dat hij meteen weer losgaat hij proeft de zwakte van de vriendelijke oom van een bondscoach en we krijgen alweer kansloze schoten van veel te grote afstand en overambitieuze passes die niet aankomen, zijn ene momentje van visie bleef dan ook keurig binnen zijn tunnel. Ook had hij in de aanloop weer een ouderwets grote bek en was hij op het veld voornamelijk misbaar aan het maken uit persoonlijke frustratie tegen de grensrechter. Hij kan weer helemaal zichzelf zijn.
Mano schreef:Wereldburger Hiddink laat het altijd aan het team over. Dat werkte goed in 1998 maar met dit ongeregelde zooitje werkt het niet.

Achterin staat niemand met enig tactisch vernuft. Ze zijn al blij als ze persoonlijk boven water blijven, laat staan vooruit denken.
Deze spelers zijn zo brain-dead dat ze juist een type van Gaal nodig hebben. Die verteld hoe de wedstrijd gaat lopen.

oftewel: Nederland is gewoon middelmaat op 2 a 3 goeie voetballers na
Je kunt het braindead noemen, je kunt het ook jong en onervaren noemen. Ja, die hebben een hands-on aanpak nodig, wat ze aan ervaring missen moet je ze voorkauwen. Hoe meer beslissingen je ze al vantevoren uit handen kan nemen hoe beter.

Ik heb Hiddink altijd beschouwd als vakman, en hoewel er best wat af te dingen is op zijn successen met Korea, Australie en Rusland, waren dat wel teams die goed stonden en boven hun eigenlijke niveau speelden. Hij kan dat best. Het lijkt me echter dat hij had bedacht binnen te komen als de grote meneer die het met zijn relaxte aanpak allemaal wel eventjes zou doen, en dat de behoeft om zich af te zetten tegen Van Gaal die hij niet zo mag overheerste en hem de verkeerde keuzes deed maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo sep 10, 2014 9:51 am

Le T. schreef: Robben was heel belangrijk op het WK, maar in de voorgaande 2 jaar heeft Van Gaal het ook heel vaak zonder Robben moeten doen en was dat wel een gemis, maar geen reden om te verliezen van zwakke landen met slecht spel.
Destijds haalde Van Persie nog regelmatig een acceptabel niveau.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Cruijff » wo sep 10, 2014 11:27 am

wimpey schreef:
Cruijff schreef:Indi, De Vrij en Janmaat hebben in het verleden niet bepaald uitgeblonken in het verdedigen van Sigthórsson, dus nog een nederlaag tegen bijvoorbeeld IJsland lijkt me niet uitgesloten.
Zit IJsland bij 'ons' in de poule? Dan ben ik voor Sig en co. :neutral.gif:

Janmaat vorig seizoen in de Kuip tegen Sig bij de 1-1. Onder het mom van: vuiltje bij m'n contactlens, laat maar lopen. :biggthumpup.gif:
Ja en Kazachstan, Turkije en Letland ook. In oktober speelt Nederland twee kwalificatiewedstrijden, waaronder de uitwedstrijd tegen IJsland. Als Nederland daar gaat lopen prutsen en op 6 punten achterstand van IJsland komt terwijl er onder meer nog een uitwedstrijd in Istanbul moet worden afgewerkt kan het nog lastig worden. :smallgrin.gif:

Nogmaals: het zou echt een huzarenstukje falen zijn als je je voor dit EK niet weet te plaatsen. Van de 54 UEFA leden mogen er maar liefst 24 aan het toernooi deelnemen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » wo sep 10, 2014 11:43 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Robben was heel belangrijk op het WK, maar in de voorgaande 2 jaar heeft Van Gaal het ook heel vaak zonder Robben moeten doen en was dat wel een gemis, maar geen reden om te verliezen van zwakke landen met slecht spel.
Destijds haalde Van Persie nog regelmatig een acceptabel niveau.
Gisteren ook, het was niet sprankelend, maar volgens mij heeft hij geen balverlies geleden en een paar keer gevaar gecreeerd, prachtig balletje op Narsingh o.a.. Alleen had hij langs een paar man moeten soleren en van dertig meter in de kruising moeten schieten om iets aan de score te veranderen, want van de combinaties kon het niet komen. Dan lees ik dat hij weer in dezelfde categorie van teleurstellende topspeler wordt geplaatst als de man die maar ballen bleef inleveren, het spel niet maakte en bijna alle goede openingen over het hoofd zag.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie