De Telecruijff is al begonnen, met een frontale aanval op het draagvlak bij de KNVB, het draagvlak moet immers bij de pers liggen. De KNVB heeft gekozen voor presteren op het wk ipv de pers behagen en de pers is in zijn wiek geschoten, met de meest machtsbeluste krant voorop. Hoe Van Gaal het daar dan weer naar gemaakt heeft ontgaat me.Peter schreef:Eens. De discussie is natuurlijk ook dat van Gaal lastig kan opschieten met vedettes en 'dominante persoonlijkheden'. Om dan aan te komen met een 17-jarige Bergkamp, Overmars en Schweinsteiger. Tsja. Het gaat in die zin ook niet eens zo zeer om kwaliteiten, want ik ben benieuwd of van Gaal om kan gaan met een Sneijder. Als je dat niet lukt, dan wordt het erg lastig voor van Gaal. Een winnend elftal maken met bleekneuzen is namelijk lastig. Het zou me niets verbazen als het binnen de kortste keren hommeles is met de 'dominante persoonlijkheden'. Dan heb je wel een probleem, want dat zijn wel de jongens die wedstrijden voor je winnen. Met Pieters, Willems, Strootman, Luuk de Jong en weet ik wie nog meer, win je geen oorlog. Wordt al lastig om daar een veldslag (kwalificatie) te winnen. Tel daar bij op dat de vijver wat leeg is. Achterin moet van Gaal improviseren met van der Wiel, Heitinga, Pieters en Anita. Dan kun je Mourinho of Guardiola heten, maar daar win je geen prijzen mee. En reken maar dat de verwachtingen hoog zijn en dat men in de rij staat om de kop van van Gaal af te hakken. Daar heeft hij het zelf ook wel weer naar gemaakt, helaas.Bertje schreef:Sowieso hebben spelers als De Boer, Overmars en Bergkamp nooit het niveau van Rivaldo gehaald.
Van Gaal heeft net als elke trainer zijn conflicten gehad met spelers en het is niet iemand die de confrontatie uit de weg gaat, zoals Van Marwijk dat bijvoorbeeld wel is, met het bekende resultaat. Maar dat hij niet met dominante persoonlijkheden of sterren zou kunnen werken is gewoon klinklare onzin. Impliciet schilder je hier de meest onverwacht presterende Ajaxgeneratie af als een stelletje bleekneuzen.
Sneijder zal inderdaad niet meer van eigen helft mogen schieten, Huntelaar zal niet meer mogen proberen via de pers een basisplaats af te dwingen, als de afspraak is dat elke speler met de pers praat zal Van Persie dat ook moeten doen, Robben zal zijn excuses aan moeten bieden als in verkeerde bewoordingen aangeeft dat hij wel meeverdedigt. En dat vergroot alleen maar de kans dat ze wedstrijden voor je winnen.