De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

wimpey

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » vr okt 11, 2013 2:15 pm

Baseman schreef:Van Hanegem is ook al zo'n meelopert, uit het AD:
Het door mij aangehaalde vorbeeld Heitinga zit ook in het duivelse complot.
Heitinga vreesde voor plekje

3-9-12 - 16:29 bron: NUsport

Bondscoach Louis van Gaal en zijn Oranje-internationals startten vandaag de voorbereidingen op de WK-kwalificatieduels met Turkije en Hongarije. In de selectie ontbreken voetballers als Ibrahim Afellay, Nigel de Jong, Rafael van der Vaart en Gregory van der Wiel. John Heitinga meldde zich wel bij Huis ter Duin in Noordwijk. Een beetje tot zijn eigen opluchting, zo bekende hij tegen NUsport.

De 28-jarige verdediger van Everton gaf ook aan zich een beetje te hebben verbaasd over het selectiebeleid van de bondscoach. Tegen NUsport zegt Heitinga: 'Het is een roerige periode geweest voor de internationals. Een aantal spelers is van club gewisseld, de competities zijn net begonnen. Ik denk dat de bondscoach heel duidelijk is in het selecteren. Je moet gewoon spelen, maar het zijn natuurlijk niet de minste jongens die er niet bij zijn.'

Heitinga geeft eerlijk aan bang te zijn geweest voor het verliezen van zijn plekje in de selectie. 'Aan de ene kant niet, want ik ben een ervaren jongen en heb het een en ander meegemaakt. Aan de andere kant heb ik de laatste drie wedstrijden telkens op de bank gezeten. Ik heb een paar minuutjes gespeeld, maar die tellen niet echt mee. Ik zit natuurlijk wel een beetje op het randje. Je moet spelen, dat vind ik ook. We begonnen tegen Manchester United. De trainer stelde me niet op en we wonnen. Dan is het logisch dat je met hetzelfde elftal blijft spelen.'

De verdediger, die na vorig seizoen bij Everton nog tot speler van het jaar werd verkozen, gaat ervan uit dat hij bij Oranje wel speelt. 'Het is natuurlijk aan de bondscoach, maar ik voel me goed en fit. We zijn weer aan een nieuw traject begonnen richting het WK. Daar zijn deze wedstrijden heel cruciaal in. Turkije is meteen een goed land, dus we moeten meteen sterk openen. We moeten in twee wedstrijden gewoon zes punten pakken.'

Le T.

Bericht door Le T. » vr okt 11, 2013 2:44 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef:Van Hanegem is ook al zo'n meelopert, uit het AD:
Het door mij aangehaalde vorbeeld Heitinga zit ook in het duivelse complot.
Heitinga vreesde voor plekje

3-9-12 - 16:29 bron: NUsport

Bondscoach Louis van Gaal en zijn Oranje-internationals startten vandaag de voorbereidingen op de WK-kwalificatieduels met Turkije en Hongarije. In de selectie ontbreken voetballers als Ibrahim Afellay, Nigel de Jong, Rafael van der Vaart en Gregory van der Wiel. John Heitinga meldde zich wel bij Huis ter Duin in Noordwijk. Een beetje tot zijn eigen opluchting, zo bekende hij tegen NUsport.

De 28-jarige verdediger van Everton gaf ook aan zich een beetje te hebben verbaasd over het selectiebeleid van de bondscoach. Tegen NUsport zegt Heitinga: 'Het is een roerige periode geweest voor de internationals. Een aantal spelers is van club gewisseld, de competities zijn net begonnen. Ik denk dat de bondscoach heel duidelijk is in het selecteren. Je moet gewoon spelen, maar het zijn natuurlijk niet de minste jongens die er niet bij zijn.'

Heitinga geeft eerlijk aan bang te zijn geweest voor het verliezen van zijn plekje in de selectie. 'Aan de ene kant niet, want ik ben een ervaren jongen en heb het een en ander meegemaakt. Aan de andere kant heb ik de laatste drie wedstrijden telkens op de bank gezeten. Ik heb een paar minuutjes gespeeld, maar die tellen niet echt mee. Ik zit natuurlijk wel een beetje op het randje. Je moet spelen, dat vind ik ook. We begonnen tegen Manchester United. De trainer stelde me niet op en we wonnen. Dan is het logisch dat je met hetzelfde elftal blijft spelen.'

De verdediger, die na vorig seizoen bij Everton nog tot speler van het jaar werd verkozen, gaat ervan uit dat hij bij Oranje wel speelt. 'Het is natuurlijk aan de bondscoach, maar ik voel me goed en fit. We zijn weer aan een nieuw traject begonnen richting het WK. Daar zijn deze wedstrijden heel cruciaal in. Turkije is meteen een goed land, dus we moeten meteen sterk openen. We moeten in twee wedstrijden gewoon zes punten pakken.'
Ik zie toch echt een reeks andere factoren en overwegingen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr okt 11, 2013 2:48 pm

Ik vond dat ook al een kwestie van selectief quoten..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 11, 2013 3:17 pm

Le T. schreef: Ik zie toch echt een reeks andere factoren en overwegingen.
Hou die strohalmen vast, he! Ik wil niet dat je valt!

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 12, 2013 9:43 am

Toch knap van die spelers, dat ze ondanks dat hun trainer niet serieus te nemen is, geen people skills heeft, vedetten niet kan handelen, geen tegenspraak duldt, ze afblaft en vernedert en hopeloos inconsequent is en kiest voor brave koorknaapjes die niks terugzeggen, er toch nog een paar aanvallen uit weten te persen die ermee door konden. En dat dan ook nog zonder de onmisbaar geachte creativiteit, stampvoetende gedrevenheid en tweebenigheid van een echte spelmaker, onze enige echte wereldtopper van Galatadinges.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 12, 2013 11:07 am

Hongarije kan er geen zak van.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za okt 12, 2013 11:25 am

Yopi schreef:Hongarije kan er geen zak van.
Ik zat er al een paar uur op te wachten.

Maar goed, het Nederlands elftal ontstijgt amper het niveau van Hongarije dus is de 8-1 gewoon een knap resultaat. Maar goed, laten we het maar weer over de onbelangrijke randzaken hebben. Is toch véél leuker...
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za okt 12, 2013 11:55 am

Hongarije is wel het niveau waar Nederlandse clubs nu al van verliezen, dus wat dat betreft doet Louis het al een stuk beter.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 12, 2013 12:04 pm

Het is in ieder geval een uitslag die internationaal gezien staat. Hier kun je mee voor de dag komen. Zijn we nu gelijk favoriet voor de wereldtitel? Nee. Maar dit lijkt me wel zo ongeveer het maximaal haalbare als je een wedstrijd tegen Hongarije speelt terwijl je zelf al bent geplaatst. Het publiek is vermaakt. Dat is wel eens anders geweest.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za okt 12, 2013 12:05 pm

In tijden niet zo'n goede wedstrijd gezien van oranje. Van Gaal's aanpak gaat (hopelijk) net op tijd werken. Alleen jammer dat hij niet de keuze heeft uit een paar goede verdedigers. Maar kenmerkend voor de stijl van Louis, past hij weer moeiteloos een aantal spelers in die zeer acceptabel weten te functioneren.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 12, 2013 12:44 pm

GangstaRiB schreef:In tijden niet zo'n goede wedstrijd gezien van oranje. Van Gaal's aanpak gaat (hopelijk) net op tijd werken. Alleen jammer dat hij niet de keuze heeft uit een paar goede verdedigers. Maar kenmerkend voor de stijl van Louis, past hij weer moeiteloos een aantal spelers in die zeer acceptabel weten te functioneren.
Hij heeft nog driekwart seizoen om te zien hoe spelers als Rekik, Denswil, Van Dijk, Willems, Van Aanholt en Buttner zich ontwikkelen. Qua talent ziet het er niet zo heel slecht uit, het is alleen erg kort dag.

Ervaren wordt de verdediging niet meer, maar dat is wat minder belangrijk dan bij zo'n "spelers moeten het zelf zien"-trainer. De school Van Hanegem zullen we maar zeggen, een beetje over voetbal lullen en dan wachten tot het wonder zich voltrekt. Van Gaal geeft spelers heel veel houvast en duidelijkheid in wat ze wanneer moeten doen en laten, dus als het talent doorkomt dan zie ik ze in Brazilie nog wel redelijk overeind blijven.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 12, 2013 1:01 pm

Ach, het gaat altijd hetzelfde. Tegen de tijd dat het WK op punt van beginnen staat gelooft heel Nederland weer in de wereldtitel.

We zien het wel. Om te beginnen moeten Robben en Van Persie heel blijven. Dat is nog niet zo vanzelfsprekend.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za okt 12, 2013 1:21 pm

Le T. schreef:
GangstaRiB schreef:In tijden niet zo'n goede wedstrijd gezien van oranje. Van Gaal's aanpak gaat (hopelijk) net op tijd werken. Alleen jammer dat hij niet de keuze heeft uit een paar goede verdedigers. Maar kenmerkend voor de stijl van Louis, past hij weer moeiteloos een aantal spelers in die zeer acceptabel weten te functioneren.
Hij heeft nog driekwart seizoen om te zien hoe spelers als Rekik, Denswil, Van Dijk, Willems, Van Aanholt en Buttner zich ontwikkelen. Qua talent ziet het er niet zo heel slecht uit, het is alleen erg kort dag.

Ervaren wordt de verdediging niet meer, maar dat is wat minder belangrijk dan bij zo'n "spelers moeten het zelf zien"-trainer. De school Van Hanegem zullen we maar zeggen, een beetje over voetbal lullen en dan wachten tot het wonder zich voltrekt. Van Gaal geeft spelers heel veel houvast en duidelijkheid in wat ze wanneer moeten doen en laten, dus als het talent doorkomt dan zie ik ze in Brazilie nog wel redelijk overeind blijven.
Wat je noemt zijn talenten, maar op een WK heb je spelers nodig die de truukjes kennen. Talenten zijn bruikbaar over een lange termijn, op het WK moet iedere wedstrijd top zijn. Van Gaal kan het, dat heeft ie wel bewezen, maar er is weinig 'room for error'.

Ik ben blij dat nu dat eeuwige (media) gezeik over is mbt Huntelaar en Sneijder. Van Gaal flikte bij Sneijder hetzelfde als ie bij Huntelaar deed. Belangrijk maken en vervolgens niet presteren: automatisch ruimte voor anderen.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 12, 2013 1:41 pm

GangstaRiB schreef: Wat je noemt zijn talenten, maar op een WK heb je spelers nodig die de truukjes kennen. Talenten zijn bruikbaar over een lange termijn, op het WK moet iedere wedstrijd top zijn. Van Gaal kan het, dat heeft ie wel bewezen, maar er is weinig 'room for error'.
Klopt, maar hij weet toch altijd te voorkomen dat jonge spelers niet weten wat ze moeten doen.
Ik ben blij dat nu dat eeuwige (media) gezeik over is mbt Huntelaar en Sneijder. Van Gaal flikte bij Sneijder hetzelfde als ie bij Huntelaar deed. Belangrijk maken en vervolgens niet presteren: automatisch ruimte voor anderen.
Ik werd hier nog uitgelachen toen ik bij die keuze voor Huntelaar stelde dat Van Gaal zo het probleem oploste. De "Huntelaar had hem wel gemaakt"-mythe was ineens foetsie. Maar het begint wel weer hoor, zeker ten aanzien van Sneijder, als die er bij Galatasaray eentje in de kruising schiet na 26 pogingen dan is die "weer helemaal terug". Daarvoor is de commerciele druk gewoon te groot. Ik ben op zich niet tegen de combi VdV-Sneijder, maar het verschil in spel tussen Sneijder en VdV wordt al jaren systematisch genegeerd net als het verband tussen het spel en de spelmaker Sneijder nooit gelegd werd toen het spel slecht was, en ook bij deze wedstrijd zal de link met het ontbreken van Sneijder uitdrukkelijk niet gelegd worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 12, 2013 1:58 pm

Een 8-1 zegt me niks. Zo'n uitslag heeft niets met topvoetbal te maken.

De overwinning van België op een sterk Kroatië maakt op mij eerlijk gezegd véél meer indruk.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za okt 12, 2013 2:01 pm

Jöhnk schreef:Een 8-1 zegt me niks. Zo'n uitslag heeft niets met topvoetbal te maken.

De overwinning van België op een sterk Kroatië maakt op mij eerlijk gezegd véél meer indruk.
Tja ik weet het niet. Als je een slechtere tegenstander ook daadwerkelijk naar de slachtbank voert, doe je toch iets goed. Het gemak waar mee het ging, geeft de burger moed. Van Gaal kan hier in ieder geval een tijdje mee vooruit. Als je straks iemand hebt die beter is als Vlaar, Janmaat, Blind of Bruma staat er gewoon een zeer goed elftal.
Whitey on the moon.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 12, 2013 2:14 pm

Dan doe je iets goed inderdaad, maar het is wel een heel ander kunstje dan het spelen van een topwedstrijd. PSV was vorig seizoen ook een meester in het naar de slachtbank leiden van zwakke tegenstander. In close games legden ze het echter steeds af.

Het heeft volgens mij te maken met het afstemmen van je speelwijze op een zwakke tegenstander. Dan zie je dat spelers net iets gedurfder druk naar voren zetten, of dat ze hun defensieve taken laten versloffen in de wetenschap dat de tegenstander de bal toch wel kwijtraakt, zodat ze zelf vrijkomen in de omschakeling. Heb ik gisteren meerdere malen gezien. Tegen toplanden kun je je dat soort vrijheden uiteraard niet permitteren. Juist niet.

Nu ik de vergelijking met het PSV van vorig seizoen toch heb getrokken: in een wedstrijd als die van gisteren worden je zwaktes niet blootgelegd (de defensie) terwijl je juist je sterke punten ten volle kunt benutten (de voorhoede).

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 12, 2013 2:18 pm

Jöhnk schreef:Een 8-1 zegt me niks. Zo'n uitslag heeft niets met topvoetbal te maken.

Het is natuurlijk geen toptegenstander zoals Italie of zo, maar ja, die wedstrijd wist dan ook weer geen indruk te maken op menig Van Gaalcriticaster. Maar het is wel een elftal dat van Zweden, Turkije en Moldavië kan winnen. Ik kan me nog wel tijden herinneren dat we tegen landen als Moldavië en Roemenië geen kansen wisten uit te spelen, en toen was het statistiekje van ongeslagen in officiele wedstrijden ineens de graadmeter. Kroatië is wel beter dan Hongarije, maar ook weer niet zo heel veel.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 12, 2013 2:20 pm

Kroatië is beter dan Nederland, denk ik.

Ik vind Van Gaal trouwens een goede trainer. De selectie is alleen niet zo goed.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za okt 12, 2013 2:33 pm

Yopi schreef:Ach, het gaat altijd hetzelfde. Tegen de tijd dat het WK op punt van beginnen staat gelooft heel Nederland weer in de wereldtitel.

We zien het wel. Om te beginnen moeten Robben en Van Persie heel blijven. Dat is nog niet zo vanzelfsprekend.
Pfffffff alleen al als de voorbereiding begint, die kop van Louis "de achterbakse" elke dag op TV en maar oreren. Hoop dat het snel voorbij is. Gelukkig is Nederland vooral kampioen zichzelf in de voet schieten. :hypocrite.gif:
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za okt 12, 2013 2:44 pm

Jöhnk schreef:Dan doe je iets goed inderdaad, maar het is wel een heel ander kunstje dan het spelen van een topwedstrijd. PSV was vorig seizoen ook een meester in het naar de slachtbank leiden van zwakke tegenstander. In close games legden ze het echter steeds af.

Het heeft volgens mij te maken met het afstemmen van je speelwijze op een zwakke tegenstander. Dan zie je dat spelers net iets gedurfder druk naar voren zetten, of dat ze hun defensieve taken laten versloffen in de wetenschap dat de tegenstander de bal toch wel kwijtraakt, zodat ze zelf vrijkomen in de omschakeling. Heb ik gisteren meerdere malen gezien. Tegen toplanden kun je je dat soort vrijheden uiteraard niet permitteren. Juist niet.

Nu ik de vergelijking met het PSV van vorig seizoen toch heb getrokken: in een wedstrijd als die van gisteren worden je zwaktes niet blootgelegd (de defensie) terwijl je juist je sterke punten ten volle kunt benutten (de voorhoede).
We zullen zien. Maar Van Gaal kan wel een team laten functioneren he? Vergeet dat niet. Ik heb Van Gaal's teams nog nooit een wedstrijd zien verliezen waarbij het team als los zand aan elkaar hing. Organisatie staat altijd als een huis en hij laat de bovengemiddelden (Van Persie en Robben) schitteren door een constante aanvoer.
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za okt 12, 2013 3:36 pm

Verdedigend blijft het kwetsbaar, al kan de terugkeer van De Jong daarin nog wel iets compenseren. Natuurlijk was dit een slechte tegenstander, maar een uitslag van 8-1 is zeer ongebruikelijk in het moderne voetbal, en dat tegen de nummer 30 van de Fifa ranglijst.

Maar niemand met enig voetbalverstand zal beweren dat dit Oranje wereldkampioen zal worden in Brazilië, wees maar niet bang, Yopi.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » za okt 12, 2013 4:30 pm

De dynamiek van het voetbal kan echter rare uitslagen opleveren. Niemand had vooraf gedacht dat Griekenland in 2004 Europees kampioen zou kunnen worden. Ook de Grieken zelf niet. Maar ze werden het. Denemarken had zich niet geplaatst voor het EK van 1992, de spelers werden vlak voor het toernooi bijna letterlijk van de camping geplukt. Niet de voorbereiding van een potentiële kampioen. Maar ze werden het.

Uiteindelijk kan een team dat goed georganiseerd als team speelt, net zo goed kampioen worden als een team met elf topspelers.

Ik heb er vertrouwen in dat Van Gaal een stevig team weet neer te zetten in de voorbereiding. Hopelijk blijven wel Robben en Van Persie fit. Dan moet toch minimaal de kwartfinale haalbaar zijn. Alles daar voorbij is bonus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 12, 2013 4:41 pm

Eerst maar eens door de poulefase zien te komen.

Nederland schat ik in op achtste finale. Met een beetje geluk kwartfinale.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za okt 12, 2013 5:08 pm

Minimaal de kwartfinale, toe maar, ach ach ach, ze winnen een wedstrijdje van een stel bijzonder zwakke Hongaren die na de 2-0 achterin de sluizen opengooide en sommige beginnen over minimaal de kwartfinale. Rest van de baggerwedstrijden in deze figuurlijke kabouter poule en de vriendschappelijke wedstrijden zijn weer vergeten maar na die 8-1 rekenen 'we' op minimaal de kwartfinale.

Elke twee jaar hetzelfde gelul na 1 aardig resultaat. :smallgrin.gif:
YNWA

Plaats reactie