Het door mij aangehaalde vorbeeld Heitinga zit ook in het duivelse complot.Baseman schreef:Van Hanegem is ook al zo'n meelopert, uit het AD:
Heitinga vreesde voor plekje
3-9-12 - 16:29 bron: NUsport
Bondscoach Louis van Gaal en zijn Oranje-internationals startten vandaag de voorbereidingen op de WK-kwalificatieduels met Turkije en Hongarije. In de selectie ontbreken voetballers als Ibrahim Afellay, Nigel de Jong, Rafael van der Vaart en Gregory van der Wiel. John Heitinga meldde zich wel bij Huis ter Duin in Noordwijk. Een beetje tot zijn eigen opluchting, zo bekende hij tegen NUsport.
De 28-jarige verdediger van Everton gaf ook aan zich een beetje te hebben verbaasd over het selectiebeleid van de bondscoach. Tegen NUsport zegt Heitinga: 'Het is een roerige periode geweest voor de internationals. Een aantal spelers is van club gewisseld, de competities zijn net begonnen. Ik denk dat de bondscoach heel duidelijk is in het selecteren. Je moet gewoon spelen, maar het zijn natuurlijk niet de minste jongens die er niet bij zijn.'
Heitinga geeft eerlijk aan bang te zijn geweest voor het verliezen van zijn plekje in de selectie. 'Aan de ene kant niet, want ik ben een ervaren jongen en heb het een en ander meegemaakt. Aan de andere kant heb ik de laatste drie wedstrijden telkens op de bank gezeten. Ik heb een paar minuutjes gespeeld, maar die tellen niet echt mee. Ik zit natuurlijk wel een beetje op het randje. Je moet spelen, dat vind ik ook. We begonnen tegen Manchester United. De trainer stelde me niet op en we wonnen. Dan is het logisch dat je met hetzelfde elftal blijft spelen.'
De verdediger, die na vorig seizoen bij Everton nog tot speler van het jaar werd verkozen, gaat ervan uit dat hij bij Oranje wel speelt. 'Het is natuurlijk aan de bondscoach, maar ik voel me goed en fit. We zijn weer aan een nieuw traject begonnen richting het WK. Daar zijn deze wedstrijden heel cruciaal in. Turkije is meteen een goed land, dus we moeten meteen sterk openen. We moeten in twee wedstrijden gewoon zes punten pakken.'