Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door GangstaRiB » di nov 03, 2015 2:33 pm

wimpey schreef:Liegt ie nou gewoon of is ie nou gewoon slecht geïnformeerd? :confused.gif: Ze moesten hem bijv. na Turkije-uit ook vertellen dat het doelsaldo niet 'leading' was, maar het onderlinge resultaat.
Danny Blind erg selectief

door Valentijn Driessen
Met een dodelijke ontleding van de voetballer Robin van Persie van dit moment heeft bondscoach Danny Blind zijn keus kracht bijgezet om geen beroep meer te doen op de topscorer aller tijden van Oranje en de 101-voudig international.

"Sinds zijn overgang van Manchester United naar Fenerbahçe is Robin niet fit, niet fris, niet scherp en hij speelt gewoon niet goed. Hij speelt hooguit zeventig minuten en dat is structureel. Maar in het topvoetbal mag je van zo’n speler, die ook een voortrekkersrol heeft, verwachten dat hij toch een paar wedstrijden achter elkaar negentig minuten kan spelen. In vier maanden heeft hij één volledige wedstrijd gespeeld,” zei Blind op harde en bozige toon.

De oud-international is volledig doorgeschoten in zijn drift om te breken met Van Persie. In de eerste plaats kloppen zijn feiten niet. Van Persie heeft in de Turkse competitie, bij Oranje en in de Europa League dit seizoen al drie keer 90 minuten gespeeld. Wordt zijn fitheid tegen die van alle andere, wél geselecteerde Oranje-aanvallers afgezet, dan blijkt dat Blind zijn huiswerk niet goed heeft gedaan.

Van Persie heeft alleen afgelopen maand al acht wedstrijden gespeeld. Tussen 18 en 29 oktober speelde hij vier duels in elf dagen. Een keer kwam hij tien minuten voor tijd naar de kant, tweemaal 18 minuten voor tijd. In het topvoetbal een normale zaak met zo'n zwaar programma.Van de zeven door Blind nu geselecteerde aanvallers hebben er in oktober drie niet meer dan twee keer de 90 minuten volgemaakt.

Het lijkt er sterk op dat Blind in het geval Van Persie met twee maten meet, omdat Arjen Robben dit seizoen pas vijf competitieduels heeft gespeeld en daarin viermaal werd gewisseld. De laatste acht interlands van Oranje speelde hij in totaal slechts een half uur. "Arjen is mijn aanvoerder en heeft de laatste twee duels bij Bayern respectievelijk 70 en 90 minuten gespeeld.” Weer klopt het huiswerk niet. Robben zat de voorlaatste wedstrijd 70 minuten op de bank. Daarom lijkt het hele fitheidverhaal een drogreden om de topscorer aller tijden op zijn 32e te lozen.
Toch kan ik z'n keuze wel begrijpen. In potentie is RvP de meest complete spits die we hebben, maar sinds z'n overgang naar Fener lijkt ie wel op Heitinga qua fitheid. Het lijkt wel alsof niet meer fit wordt.
De manier waarop Blind het doet is wederom tenenkrommend. Hij weet echt iedere keer de verkeerde snaar te raken. Dat is ook een gave. Het is jammer dat dit soort figuren geen enkele zelfkennis bezit om hun ongeschiktheid toe te geven.
Whitey on the moon.

Mano

Bericht door Mano » di nov 03, 2015 3:00 pm

Yopi schreef: Nee, volgens Blind eiste Kuyt een basisplaats.

Kuyt zegt: ik kom niet voor de bank. Is toch precies hetzelfde?

voor de rest een non-discussie
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 03, 2015 3:30 pm

Mano schreef:

Precies hetzelfde is misschien wat overdreven, maar ik kan begrijpen dat Blind, ervan uitgaande dat Kuyt het zo gezegd heeft, het opgevat heeft als de eis om een basisplaats. Een invalbeurt kun je namelijk niet garanderen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 03, 2015 3:49 pm

GangstaRiB schreef: De manier waarop Blind het doet is wederom tenenkrommend. Hij weet echt iedere keer de verkeerde snaar te raken. Dat is ook een gave. Het is jammer dat dit soort figuren geen enkele zelfkennis bezit om hun ongeschiktheid toe te geven.
Dat dus. 12 ambachten... Het verbazingwekkende is dat ie telkens weer een nieuw podium krijgt om z'n onkunde te bewijzen. Dat zegt veel over het topsportklimaat binnen het Nederlandse voetbal.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 03, 2015 3:54 pm

Mano schreef:

Kuyt is een zeikerd. Raakte geen pepernoot. Afgelopen zondag ook weer niet. Laat hem maar lekker wegblijven.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » di nov 03, 2015 4:07 pm

De fallout van de persconferentie - Persie, Kuijt - bovenop de wanprestatie van het niet plaatsen, zou normaal gesproken bij de KNVB toch het sein moeten zijn om te kappen met Blind. Maar ja, dan moet Van Oostveen ook weg. Dat gaat ie niet zelf beslissen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » di nov 03, 2015 4:25 pm

Duke schreef:Precies hetzelfde is misschien wat overdreven, maar ik kan begrijpen dat Blind, ervan uitgaande dat Kuyt het zo gezegd heeft, het opgevat heeft als de eis om een basisplaats. Een invalbeurt kun je namelijk niet garanderen.
Natuurlijk niet. Maar als hij Kuijt belt met de vraag of hij nog twee keer mee wil doen, en Kuijt vraagt welke rol hij in gedachten heeft, dan lijkt me heel logisch dat hij past wanneer dat voor kleedkamer is. Dat werkt namelijk alleen als je ook speelt. Als hij dan geen plek voor hem in gedachten heeft, basis of invaller, dan zegt Kuijt nee als hij slim is. Trainers hebben wel eens vaker zo'n idee om iemand in de kleedkamer te hebben die hun werk voor hen doet, maar dat is doorgaans uit wanhoop geboren. En vervolgens geldt dan de afspraak dat Blind zijn mond houdt over dat gesprek...
zeux schreef:De fallout van de persconferentie - Persie, Kuijt - bovenop de wanprestatie van het niet plaatsen, zou normaal gesproken bij de KNVB toch het sein moeten zijn om te kappen met Blind. Maar ja, dan moet Van Oostveen ook weg. Dat gaat ie niet zelf beslissen...
De fallout valt toch erg mee? Niet verwonderlijk, want het tevreden stellen van de media was nou juist de opzet van deze persconferentie en de beslissingen. De VI kreeg het lek en houdt zich koest, het AD had zich al aan Blind gecommitteerd en houdt zich koest, de NOS zat ook al op die koers met Van Hooijdonk en Mulder als vaste analisten bij het Nederlands elftal dus die hebben ook niks te klagen, de Telegraaf sputtert wat tegen, maar die werkten ook een al een tijdje naar deze uitkomst toe, dus dat zal wel loslopen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 7:01 pm

wimpey schreef:Ze moesten hem bijv. na Turkije-uit ook vertellen dat het doelsaldo niet 'leading' was, maar het onderlinge resultaat.
Wie? Blind? Dat méén je niet! :confused.gif: :excited.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 03, 2015 9:47 pm

Yopi schreef:
wimpey schreef:Ze moesten hem bijv. na Turkije-uit ook vertellen dat het doelsaldo niet 'leading' was, maar het onderlinge resultaat.
Wie? Blind? Dat méén je niet! :confused.gif: :excited.gif:
Nee, Cruijff, nu goed? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 03, 2015 10:19 pm

Yopi schreef:Mij valt vooral op dat de meeste spelers oerstom zijn. Generatie Masterplan. Zelf nadenken ho maar.

Blind had niet door dat het onderlinge resultaat telt. :confused.gif:
Van 6 september....
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 10:20 pm

Ik vind het schokkend. Zo amateuristisch.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 03, 2015 10:23 pm

Valse verontwaardigend.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 10:28 pm

Wat zeg je nou? :confused.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » do nov 05, 2015 1:26 pm

Robben had niet zoveel zin in de oefeninterlands. Geen zin om mee te werken aan het verlengen van het dienstverband van Blind door goede resultaten?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 05, 2015 2:18 pm

Welnee. Robben doet waar hij zin in heeft, die status heeft hij wel. Hij trekt zich allang niets meer aan van welke bondscoach dan ook.

Robben raakt op leeftijd, en zijn fysiek is niet zijn sterkste kant. Dan heeft hij weinig zin om met Oranje tegen Azerbeidzjan of zo te spelen, met het risico dat hij geblesseerd raakt. Begrijpelijk dat hij in deze fase van zijn carrière voor zijn club kiest.

Hebben jullie trouwens de nieuwe column van Marco van Basten gelezen? Pfffff. :excited.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 05, 2015 2:25 pm

Yopi schreef:Hebben jullie trouwens de nieuwe column van Marco van Basten gelezen? Pfffff. :excited.gif:
Nee, doet hij weer lelijk tegen je vriendje? :hypocrite.gif:
YNWA

Mano

Bericht door Mano » do nov 05, 2015 4:05 pm

Hiddink had verwacht dat Oranje zich nog zou plaatsen voor EK

Guus Hiddink, die in juni vertrok als bondscoach van Oranje, had tot de laatste kwalificatieduels goede hoop dat het Nederlands elftal zich nog zou plaatsen voor het EK van 2016 in Frankrijk.
"Ik had het nog wel verwacht", zegt Hiddink donderdag tegen NOS over de EK-kwalificatie van Oranje. "We zaten er nog dichtbij na een heel moeilijke fase in het begin."

"Dat is heel teleurstellend, voor iedereen die heel direct betrokken is bij het Nederlands elftal. Helaas is het in de laatste periode niet gelukt."

De 68-jarige Achterhoeker vertrok eind juni 'in goed overleg' met de KNVB als bondscoach van Oranje, nadat hij in zijn tweede periode als eindverantwoordelijke bij het Nederlands elftal vijf nederlagen leed in tien interlands.

Zijn assistent Danny Blind volgde Hiddink op als bondscoach, maar onder leiding van de oud-international verloor Oranje de EK-kwalificatieduels met IJsland (1-0), Turkije (3-0) en Tsjechië (3-2), waardoor het Nederlands elftal zich niet wist te plaatsen voor het EK van volgend jaar.

"Ik heb een moeilijke zomer gehad", stelt Hiddink over zijn vertrek bij Oranje. "Ik vond het een moeilijke periode, moet ik eerlijk zeggen."
Als je in beeld bent bij Chelsea moet je weer in beeld komen, dus schuif je het debacle een beetje van je af.... :excited.gif:

als iemand beter zijn mond kan houden over de kwalificatie is het Seniele Guus wel.
blind deed het vervolgens niet veel beter...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » do nov 05, 2015 4:07 pm

Yopi schreef:Welnee. Robben doet waar hij zin in heeft, die status heeft hij wel. Hij trekt zich allang niets meer aan van welke bondscoach dan ook.

Robben raakt op leeftijd, en zijn fysiek is niet zijn sterkste kant. Dan heeft hij weinig zin om met Oranje tegen Azerbeidzjan of zo te spelen, met het risico dat hij geblesseerd raakt. Begrijpelijk dat hij in deze fase van zijn carrière voor zijn club kiest.

Hebben jullie trouwens de nieuwe column van Marco van Basten gelezen? Pfffff. :excited.gif:

en gelijk heeft ie.
een beetje gevaar lopen in een oefenduel....
Denk dat RvP er ook geen nacht slechter om slaapt dat hij niet is opgeroepen bij een oefenduel... :excited.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 06, 2015 1:09 pm

Bondscoach Danny Blind heeft Feyenoorder Marko Vejinovic en Ajacied Riechedly Bazoer opgenomen in de definitieve Oranje-selectie voor de oefeninterlands met Wales (13 november in Cardiff) en Duitsland (17 november in Hannover). De middenvelder van de Rotterdamse club zat al in de voorselectie, Bazoer werd vrijdag opgenomen.
Ook Memphis is door de bondscoach opgeroepen. De aanvaller werd onlangs flink bekritiseerd vanwege zijn teamspirit.
Wanneer heeft Depay voor het laatst gevoetbald?
YNWA

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » vr nov 06, 2015 1:12 pm

Zal wel als vervanger van AEG zijn (is nog enigszins logisch).

Neem aan dat dat akkefietjes tussen Memphis en ??? dan ook wel mee is gevallen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 06, 2015 1:16 pm

Depay speelt vanaf de linkerkant of gaat hij net zoals de Boer spelers op een andere positie neerzetten.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 06, 2015 1:35 pm

Gaan ze aan Duitsland vragen om een cirkel van 5 meter vrij te laten rondom Vejinovic? Ik weet dat het een oefenduel is maar dat gaat misschien toch wat ver.

Vriendschappelijk voetbal, het zou verboden moeten worden.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » vr nov 06, 2015 1:57 pm

Marillion schreef:
Dan spelen we ruim een jaar geen interlands. :blush.gif:

Ik hoop dat Robben niet meedoet. Die zie ik de kwalificatie voor het WK nauwelijks halen, laat staan het WK zelf (in de wonderbaarlijke veronderstelling dat we dat zouden kunnen halen). En de volgende EK-cyclus al helemaal niet.

Het bouwen aan de ploeg van 2020 is NU begonnen, wat mij betreft. Voorzie wat je kern moet gaan worden voor de volgende WK- en EK-toernooien (jongens als Bazoer, Tete, Kishna, Depay, Blind, Riedewald en vul maar aan wat er bij psv, Feijenoord, Vitesse en andere clubs rond loopt) en ga daar vanaf deze oefenwedstrijden mee beginnen.
Geen Robben, Van Persie, vdVaart, Kuijt meer. Hooguit Sneijder en wie weet Huntelaar in een pinch hit rol vanaf de bank. Al denk ik dat die er tegen EK 2020 ook niet meer bij zullen zijn, maar als overgang naar de nieuwe groep zou het nog wel kunnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 06, 2015 2:39 pm

Marillion schreef:Gaan ze aan Duitsland vragen om een cirkel van 5 meter vrij te laten rondom Vejinovic? Ik weet dat het een oefenduel is maar dat gaat misschien toch wat ver.

Blind kan misschien nog even met van Gaal bellen hoe je een bus parkeert voor de wedstrijd tegen Duitsland want als je tegen die 4-3-3 gaat spelen pleeg je zelfmoord.

Oh en een tip van IH, je zoontje op de tribune laten, was niks, is niks en zal nooit wat worden vader, ongeveer synoniem met jouw trainerscarrière. :smallgrin.gif:
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » vr nov 06, 2015 2:55 pm

zeux schreef:
Marillion schreef:
Dan spelen we ruim een jaar geen interlands. :blush.gif:

Ik hoop dat Robben niet meedoet. Die zie ik de kwalificatie voor het WK nauwelijks halen, laat staan het WK zelf (in de wonderbaarlijke veronderstelling dat we dat zouden kunnen halen). En de volgende EK-cyclus al helemaal niet.

Het bouwen aan de ploeg van 2020 is NU begonnen, wat mij betreft. Voorzie wat je kern moet gaan worden voor de volgende WK- en EK-toernooien (jongens als Bazoer, Tete, Kishna, Depay, Blind, Riedewald en vul maar aan wat er bij psv, Feijenoord, Vitesse en andere clubs rond loopt) en ga daar vanaf deze oefenwedstrijden mee beginnen.
Geen Robben, Van Persie, vdVaart, Kuijt meer. Hooguit Sneijder en wie weet Huntelaar in een pinch hit rol vanaf de bank. Al denk ik dat die er tegen EK 2020 ook niet meer bij zullen zijn, maar als overgang naar de nieuwe groep zou het nog wel kunnen.
Merkwaardige keuze dan. Huntelaar is net zo oud als Van Persie, en is net zover afgezakt, alleen van een aanmerkelijk lager niveau. Sneijder is een jaartje jonger, maar heeft nou niet bepaald als sportman geleefd en heeft een zwakke kwalificatie gespeeld. Het lijkt me dat als je aan een team wil gaan bouwen, voor 2018 of 2020, dan lijkt het me handiger om voor teamspelers te kiezen en de twee van de drie grootste egoisten uit de geschiedenis van het nationale voetbal hooguit een bijrolletje te geven.

Plaats reactie