Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 27, 2006 1:35 pm

Ja, en ? Dat verandert niets aan mijn verhaal, ik noem de persoon die achter de 2 halfspelers staat een controleur. Een spelverdeler kan ik hem niet noemen, daarvoor moet hij teveel verdedigen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 27, 2006 1:43 pm

Baseman schreef:Ja, en ? Dat verandert niets aan mijn verhaal, ik noem de persoon die achter de 2 halfspelers staat een controleur. Een spelverdeler kan ik hem niet noemen, daarvoor moet hij teveel verdedigen.
De positie waar de speler speelt maakt hem niet per definitie een controleur. De invulling die de speler zelf (en z'n medespelers!) aan die positie geeft maakt of hij een controleur is of niet. Pirlo speelt op een soortgelijke positie maar wordt wel voldoende ontlast door z'n medespelers en hoeft daardoor niet als controleur te spelen. Gelukkig maar, anders zou Pirlo verwezen kunnen worden naar het land der prutsers.

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 28, 2006 6:48 am

Begrijp ik, maar in Oranje is die positie zo ingevuld. Van Basten kiest altijd voor zekerheid.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr sep 29, 2006 11:24 am

Afbeelding

Als ik hem was had ik lekker bedankt.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » vr sep 29, 2006 11:40 am

En als van der Vaart terug is valt ie weer af

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr sep 29, 2006 12:00 pm

Spijker schreef:Afbeelding

Als ik hem was had ik lekker bedankt.
Ja... als ik van Bommel was geweest had ik hem ook de schijt laten krijgen... zo ga je niet met mensen om... dan weer wel.. dan weer niet... totaal geen duidelijkheid bij die man
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr sep 29, 2006 1:04 pm

Bondscoach Marco van Basten benadrukte vrijdag tijdens de presentatie van zijn selectie voor de EK-kwalificatieduels met Bulgarije en Albanië nogmaals dat hij louter en alleen op basis van voetbalkwaliteiten selecteert. "Ik speel geen spelletjes. Ik vind het niet fair dat mensen mij niet integer vinden. Dat ben ik namelijk wel. Of men dat nu gelooft of niet."

Van Basten reageerde op de kritiek die hij afgelopen week van Ruud van Nistelrooij kreeg. De spits van Real Madrid beweerde dat de bondscoach zich schuldig maakt aan vriendjespolitiek. De selectie van het Nederlands elftal zou een hoog 'ik mag je-gehalte' hebben.

Van Basten betreurt dat Van Nistelrooij de media heeft gezocht. "Ik begrijp dat hij teleurgesteld is. Maar dan kan je ook mij even bellen. Aan de andere kant ben ik natuurlijk ook speler geweest. Ik weet hoe het is om emotioneel te reageren. Ruud is echter ook al een ervaren speler. Hij had anders moeten reageren. Dat is overigens niet de reden dat we hem niet hebben opgeroepen voor de komende duels met Bulgarije en Albanië. We geven op voetbaltechnische gronden voorlopig de voorkeur aan Klaas-Jan Huntelaar, Dirk Kuijt en Jan Vennegoor of Hesselink."
www.nieuwnieuws.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 29, 2006 2:07 pm

Baseman schreef:Begrijp ik, maar in Oranje is die positie zo ingevuld. Van Basten kiest altijd voor zekerheid.
Bij Oranje was die positie dus niet zo ingevuld. Anders had hij Sneijder daar niet opgesteld. Sneijder moest het spel verdelen vanuit eenbehoudende plek op het middenveld en hij moest ondersteund worden door Van Bommel en Cocu.
Van Basten verbaast en haalt Van Bommel terug

29/9/2006 12:40

Mark van Bommel is terug in de selectie van het Nederlands elftal. De onlangs nog door bondscoach Marco van Basten afgeserveerde middenvelder is met 21 andere spelers opgeroepen voor de kwalificatieduels met Albanië en Bulgarije.

In augustus had Van Basten nog laten weten dat Van Bommel (net als Ruud van Nistelrooy) niet meer hoefde te rekenen op een uitnodiging voor Oranje. Tijdens het WK waren beiden nog meerdere duels in de basis gestart, maar vanaf het oefenduel met Ierland waren zij niet meer gewenst.

'We willen met deze groep doorgaan omdat we in deze spelers meer vertrouwen hebben. Op dit moment vinden wij deze spelers beter', motiveerde Van Basten destijds zijn beslissing.

Sindsdien is Van Bommel naar Bayern München vertrokken, waar hij in tegenstelling tot bij Barcelona wel is verzekerd van een basisplaats en dus veel aan spelen toekomt.

Naast Van Bommel keren nog drie spelers terug in de selectie, zij het minder verrassend. Arjen Robben is hersteld van een kuitblessure, Tim de Cler en Kew Jaliens vielen voor de laatste interland (tegen Wit-Rusland) op het laatste nippertje af. Van de voorlopige selectie, die Van Basten vorige week publiceerde, is alleen Maarten Stekelenburg afgevallen.

Het Nederlands elftal moet op 7 oktober op bezoek in Bulgarije en is vier dagen later gastheer voor Albanië, dat langskomt in de Arena.

vi.nl

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr sep 29, 2006 2:15 pm

Hij is en blijft absoluut onberekenbaar........ :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

999

Bericht door 999 » vr sep 29, 2006 4:03 pm

Die van Basten denkt echt dat ie alles kan doen en laten, pas maar op, als die deksel zodadelijk gaat vallen valt ie dubbel zo hard :yes:

Een man een man, een woord een woord :nooo:
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 29, 2006 4:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr sep 29, 2006 4:08 pm

Van Bommel zou op basis van zijn spel weer bij Oranje komen. Verder selecteert men niet op persoonlijkheid, maar wel op voetbalkwaliteiten. Het is dus wachten op een uitnodiging van Seedorf, al speelt een Landzaat natuurlijk de sterren van de hemel bij Wigan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 29, 2006 11:45 pm

Ik weet niet goed hoe Van Bommel het bij Bayern doet, maar blijkbaar is Van Basten dus tevreden over hem.

Seedorf blijft inderdaad het opvallendste 'slachtoffer' van Van Basten. Of hij zit er niet bij vanwege z'n karakter (maar Van Bommel zit er nu wel weer bij) of hij zit er niet bij vanwege z'n matige prestaties in het verleden in Oranje (maar Van Bommel zit er nu wel weer bij). :D

999

Bericht door 999 » za sep 30, 2006 7:50 am

Van Basten: „Ik speel geen spelletjes; ik selecteer op voetbalkwaliteiten”

Van Bommel weer welkom

ZEIST, zaterdag

Mark van Bommel is de meest verrassende naam in de selectie van het Nederlands elftal op weg naar de EK-kwalificatiedubbel tegen Bulgarije en Albanië op respectievelijk 7 en 10 oktober. „Omdat hij bij Bayern München goed speelt en ons kan helpen die twee duels te winnen”, verklaarde bondscoach Marco van Basten zich nader. Dat de Limburger veel sneller dan verwacht weer bij Oranje zit, is ook ingegeven door het wegvallen van Hedwiges Maduro en het zwakke presteren van Denny Landzaat en Nigel de Jong bij Wigan Athletic en Hamburger SV.

De voetbalkwaliteiten van Mark van Bommel, opgeleefd als bepalende man in München na zijn waterdragersperiode in Barcelona, gaven voor de bondscoach de doorslag.

Na die verklaring begon de herhaling van zetten voor Van Basten gisteren bij de presentatie van zijn selectie. Natuurlijk had alles betrekking op de aanval van Ruud van Nistelrooy deze week in Sportweek, waarin hij de bondscoach kort gezegd van vriendjespolitiek betichtte, van oneerlijkheid omdat de Brabander het onterecht vond dat hij na het WK niet meer is geselecteerd voor Oranje.

In feite had Van Basten een makkie door te herhalen dat hij louter selecteert op voetbalkwaliteiten en bij de afweging de voorkeur geeft aan Klaas-Jan Huntelaar en Dirk Kuyt. Echter, het merendeel van de toehoorders geloofde Van Basten net zo min op zijn woord als Van Nistelrooy. In 33 minuten diende de bondscoach na vragen liefst tienmaal te herhalen dat hij louter selecteert op voetbalkwaliteiten.

„Als iemand dat niet wil geloven of horen, dan is dat zijn probleem en niet het mijne”, verklaarde Van Basten. „Dan houdt het op.” De bondscoach vond het trouwens niet ’fair’ dat zijn eerlijkheid zo openlijk in twijfel wordt getrokken. Dat is ook nog wat hem het meest stoort aan de reactie van Van Nistelrooy. De spits probeerde de bondscoach neer te zetten als onbetrouwbaar. „Ik kan me zijn teleurstelling best voorstellen en vandaar reageer ik mild. Maar ik vind dat zo’n ervaren speler anders met een dergelijke teleurstelling om moet gaan. Laat hem mij bellen als hij problemen met me heeft. Vraag het me persoonlijk. Nu heeft het tot een hoop zinloos tumult geleid.”

Om het beeld recht te zetten achtte de bondscoach het toch noodzakelijk in de verdediging te gaan en zijn eerlijkheid te benadrukken. Ongewoon natuurlijk, omdat je van nature uit moet gaan van eerlijkheid totdat het tegendeel is bewezen. „Ik speel geen spelletjes, ben eerlijk en heb een schoon geweten. Ik respecteer ieders mening, maar vind het unfair als daarbij mijn integriteit openlijk in twijfel wordt getrokken.”

„Jammer, niet chic, niet netjes”, was wat Van Basten als kwalificaties gaf aan Van Nistelrooys actie om zijn teleurstelling zo naar buiten te brengen. „Een beetje uit armoede. Hopelijk trekt hij er lering uit want ik denk dat Van Nistelrooy er achteraf ook zo over oordeelt. Een persoonlijkheid gaat persoonlijk met iemand in discussie.”

Ondanks alles weigert de bondscoach de spits van Real Madrid bij voorbaat af te schrijven. „Als hij ons overtuigt als spits bij Real Madrid, ons ongelijk aantoont, dan zullen wij Ruud van Nistelrooy op basis van zijn voetbalkwaliteiten selecteren voor Oranje. Op dit moment maken wij een andere keus. Zo simpel is het.”

Selectie: doel: Timmer (Feyenoord), Van der Sar (Manchester United). Verdediging: Emanuelson, Heitinga (Ajax), De Cler, Jaliens (AZ), Mathijsen (SV Hamburg), Ooijer (Blackburn Rovers), Van Bronckhorst (Barcelona), Boulahrouz (Chelsea). Middenveld: Sneijder (Ajax), Schaars, De Zeeuw (AZ), De Jong (SV Hamburg), Landzaat (Wigan Athletic), Van Bommel (Bayern München). Aanval: Huntelaar, Babel (Ajax), Van Persie (Arsenal), Kuyt (Liverpool), Vennegoor of Hesselink (Celtic) en Robben (Chelsea).
En daar sluit ik me bij aan ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za sep 30, 2006 7:58 am

Ook Bulgaarse bondscoach heeft in Cruyff een klankbord

REBELSE VOLKSHELD

„Bulgarije mag in deze groep niet worden onderschat”

SOFIA, zaterdag

De bijzondere relatie tussen de Nederlandse bondscoach Marco van Basten en Johan Cruyff is bekend, maar saillant is dat ook zijn Bulgaarse evenknie regelmatig om advies vraagt aan de beste Nederlandse voetballer aller tijden. Stoichkov spreekt in Sofia vol vuur over zijn speciale verbondenheid met zijn oudtrainer bij FC Barcelona. „Ik ken Cruyff al vijftien jaar. Eerst vijf jaar als mijn coach, daarna als mijn vriend. Cruyff is degene geweest, die het meest betekend heeft in mijn voetbalcarrière. Voor mijn ontwikkeling als voetballer én als mens is hij heel belangrijk geweest. Ik spreek Cruyff nog regelmatig en dan praten we bij over voetbal, over het trainer zijn, over het leven.”

Cruyff is niet de enige Nederlandse voetbalcoryfee met wie Stoichkov wel eens belt. ,,Ik vind het sowieso belangrijk om met collega’s contact te onderhouden, ideeën uit te wisselen. Als ik de gelegenheid heb, maak ik graag een praatje met vakgenoten als Ronald Koeman, Marco van Basten en Frank Rijkaard. Niet alleen over de teams waarmee we werken, maar ook over de ontwikkelingen in het voetbal.” ,,Met Rijkaard heb ik het meest contact. Ik woon nog steeds delen van het jaar in Spanje. Dan ga ik langs bij Barcelona en tref Rijkaard. Hij is echt de ideale trainer voor Barcelona, hij verricht daar fantastisch werk.”

Als Stoichkov in de vergaderzaal van de Bulgaarse voetbalbond over zijn speciale band met Cruyff en Rijkaard vertelt, oogt hij volkomen ontspannen. Kort daarvoor is dat geheel anders. De kelder van datzelfde Bulgaarse bondsbureau is dan even het decor voor een pittig twistgesprek tussen de ’Mart Smeets’ van de Bulgaarse televisie en de wereldberoemde bondscoach. De emoties lopen hoog op tijdens de persconferentie, wild gebarend en schreeuwend vliegen beide kemphanen elkaar in de haren.

En dan is de persconferentie voorbij en blijkt het showelement groot te zijn geweest. Gezellig keuvelend en lachend wandelen Stoichkov en de interviewer de trap op, de rest van het gezelschap verbaasd achterlatend.

Overigens was het laatste zinnetje van Stoichkov voor zijn ’vrienden’ van de Bulgaarse pers: „Vanavond is er een open training om acht uur.”

Tegen zessen die avond verschijnt de Bulgaarse teambus voor het nationale stadion in Sofia, vernoemd naar Vasili Levski, de held van de Bulgaarse vrijheidsstrijd in de 19e eeuw tegen de Ottomaanse overheersing. De 20eeeuwse volksheld Stoichkov en zijn selectie spoeden zich naar binnen. Alle hekken gaan direct weer op slot.

Een kenmerkende streek van Stoichkov, de internationale voetbalvedette, die als speler behalve door zijn kwaliteiten ook zo interessant was door zijn kwajongensachtige uitstraling. Als Stoichkov in de buurt was, gebeurde er altijd wat.

Ook op 40-jarige leeftijd en in een toch eerbiedwaardige functie als bondscoach is Stoichkov nog steeds af en toe een ’bad boy’, die in één rijtje mag worden genoemd met andere vermaarde voetbalrebellen als George Best, Diego Maradona, Romario en Eric Cantona.

Wanneer de Bulgaarse bondscoach met zijn luxe jeep in de eindeloze verkeersopstoppingen in Sofia verzeild raakt, zet Stoichkov doodleuk een zwaailicht boven op zijn dak en wringt er zich doorheen. De politie knijpt voor de illegale actie van de ’nepagent’ een oogje toe, want voor Stoichkov gelden in Bulgarije andere wetten.

Ruzie maken is dagelijkse kost voor Stoichkov. Het aantal internationals, scheidsrechters, bondsofficials, journalisten enzovoort waarmee de heetgebakerde Bulgaar al overhoop heeft gelegen sinds zijn aantreden als bondscoach is imposant. Als hij weer eens onder vuur ligt vanwege een controversiële beslissing, heeft Stoichkov steevast hetzelfde antwoord paraat. „Ik ben de coach en alleen ik beslis. Wat de rest ervan denkt, interesseert me niet, niemand kan mijn beslissing veranderen.”

Humor heeft Stoichkov als geen ander. Als bij de terugblik op zijn gouden carrière het grootste succes van zijn Barcelona-tijd ter sprake komt, de winst in het EC I-toernooi in 1992 door een geweldige poeier van Ronald Koeman, doet Stoichkov alsof hij in zijn geheugen moet graven. En dan zegt hij ineens met een brede grijns: ,,O ja, toen Koeman die makkelijke vrije trap erin schoot.”

De gouden tijd van Stoichkov begon, toen Cruyff de absolute vedette van het Bulgaarse voetbal naar Barcelona haalde. „Daar heb ik de tijd van mijn leven gehad en heb ik me ontwikkeld als mens én als voetballer. Het heeft me zoveel plezier gegeven om samen te voetballen met spelers als Koeman, Romario, Laudrup, Begiristain, Salinas en Zubizarreta.”

Stoichkov bewerkstelligde de transfer in de ultieme testwedstrijd; in de halve finale van het EC II-toernooi in het seizoen 1988/1989 scoorde hij namens CSKA Sofia in de dubbele ontmoeting met Barcelona driemaal.

Een paar jaar daarvoor leek zijn carrière voortijdig tot stilstand te komen. De immer beladen stadsderby tussen CSKA Sofia en Levski Sofia ontaardde in een grote vechtpartij. Stoichkov was een van de vechtersbazen en kreeg van de communistische bureaucraten een levenslange schorsing opgelegd. Stoichkov ging werken als elektricien, maar kon na een jaar alweer zijn voetballoopbaan oppakken, omdat de levenslange schorsing toch iets korter uitviel.

Het was zeker niet de laatste schorsing in zijn voetballeven. Ook de twee eerste duels in deze EK-kwalificatie moest de Bulgaarse bondscoach vanaf de tribune toekijken. In december 2005 ging Stoichkov in het beslissende WK-kwalificatieduel weer eens helemaal door het lint.

Bij de 3-0 nederlaag tegen Zweden reageerde Stoichkov tijdens het duel zijn frustraties af op de scheidsrechter om na de wedstrijd de Zweedse FIFA-president Lennart Johansson te beschuldigen van partijdigheid en bedrog. De wereldvoetbalbond was ’not amused’, schorste Stoichkov voor vier duels en gaf hem ook een boete van 13.000 euro.

Het is niet toevallig dat Zweden het slechtste in Stoichkov naar boven bracht, want de Scandinaviërs zijn een ’Angstgegner’. Op het voor de Bulgaren legendarische WK van 1994 verloor de stuntploeg bijvoorbeeld de strijd om de derde en vierde plaats fors van Zweden (4-0). Het WK’94 heeft voor het Bulgaarse voetbal een vergelijkbare betekenis gehad als het WK’74 voor het Nederlandse voetbal. Het is de maatstaf voor alles wat er na is gekomen. „Wij hadden een enorm getalenteerd team, maar het belangrijkste was dat alle spelers de bereidheid hadden om als een groep te werken. In de kwalificatie schakelden we Frankrijk uit, daar rekende niemand op. Maar wij hadden de echte wil om te winnen, omdat het ons de gelegenheid bood om onszelf te presenteren voor het oog van de wereld.”

„Ik gebruik mijn ervaringen van dat WK nu ook bij mijn coaching. Om aan te geven dat alleen goed kunnen voetballen niet genoeg is. De bereidheid om te werken maakt het verschil tussen wel en geen succes.”

Stoichkov neemt Juventus-spits Valeri Bojinov, de aanstormende vedette in het Bulgaarse voetbal, als voorbeeld. „Hij is absoluut één van onze grootste talenten. Maar doorbreken naar de top is slechts voor tien procent afhankelijk van talent en voor negentig procent van de echte wil om die te bereiken.”

Het EK móet Stoichkov met deze lichting halen, anders wordt hij de zoveelste vedette die wel een grote speler was, maar nooit een grote trainer werd. „We hebben tegenwoordig veertien, vijftien internationals, die in sterke buitenlandse competities spelen. Dat is belangrijk geweest voor de ontwikkeling van deze selectie. Het elftal heeft veel potentie. Wij mogen echt niet worden onderschat in deze groep. Ik denk dat Nederland, Roemenië en Bulgarije gelijke kansen hebben.”

SOFIA, zaterdag

De Bulgaarse bondscoach Hristo Stoichkov heeft voor de kwalificatie-interland met Nederland op 7 oktober toch Dimitar Berbatov opgeroepen. Dat is enigszins opvallend, omdat de aanvaller van Tottenham geblesseerd is aan de lies en al een maand niet heeft gespeeld. Het is nog niet duidelijk of Berbatov het komend weekeinde in de Premier League tegen Portsmouth in actie komt. „We testen hem vlak voor de wedstrijd”, zei coach Martin Jol.

Selectie Bulgarije: doel: Georgi Petkov (Levski Sofia), Dimitar Ivankov (Kayserispor).

Verdediging: Elin Topuzakov (Levski Sofia), Rosen Kirilov (Litex Lovech), Stanislav Angelov (Levski Sofia), Alexander Tunchev (CSKA Sofia), Lucio Vagner (Levski Sofia), Valentin Iliev (CSKA Sofia), Ivailo Petkov (Ankaragucu).

Middenveld: Stilian Petrov (Aston Villa), Radostin Kishishev (Charlton Athletic), Georgi Peev (Dinamo Kiev), Zdravko Lazarov (Erciyesspor), Blagoi Georgiev (Rode Star Belgrado), Chavdar Yankov (Hannover 96), Jordan Todorov (CSKA Sofia), Dimitar Telkiyski (Levski Sofia).

Aanval: Dimitar Berbatov (Tottenham Hotspur), Martin Petrov (Atlético Madrid), Svetoslav Todorov (Wigan Athletic), Valeri Bojinov (Juventus), Zoran Yankovic (Dalian Shide), Hristo Yovov (Levski Sofia).

De T.

Post het hier omdat het direct/indirect met Oranje te maken heeft, niet goed ?, moeten de Mods het maar aanpassen.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo okt 01, 2006 9:24 pm

Net in Studio Voetbal: Mark van Bommel heeft alsnog bedankt voor Oranje, en wil niet meer uitkomen onder deze bondscoach.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Feest

Bericht door Feest » zo okt 01, 2006 9:25 pm

Heel goed. Als hij niet past in het plaatje van de bondscoach slaat het ook nergens op om terug te keren om even op te draven totdat Vd Vaart (en Maduro) weer terug zijn.

Feest

Bericht door Feest » zo okt 01, 2006 9:27 pm

En RvN zegt ook dikke lul.

Niettemin win je ook zonder die twee van Bulgarije. Die zijn echt dramatisch slecht.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo okt 01, 2006 9:33 pm

Maar RvN was niet uitgenodigd, beiden (marco en ruud) waren het erover eens dat er geen vertrouwen was. Overigens terecht besluit van Van Bommel, je niet als jojo laten gebruiken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » zo okt 01, 2006 10:09 pm

Deksel ... Neus
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 01, 2006 10:25 pm

Mwah, die gaat het Nederlands elftal niet al teveel missen hoor.

Moeilijke beslissing voor Van Bommel, lijkt mij.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » zo okt 01, 2006 11:04 pm

Ergens begrijp ik hem wel, maar het is toch ook wel zwak. Zoveel mensen dromen ervan, en jij geeft het op...... :sad:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma okt 02, 2006 12:59 am

speel je in het belang van het nederlandse volk, of speel je voor de bondscoach? wat een oen is die van bommel toch!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 02, 2006 1:35 am

Ik ben benieuwd naar Van Bommels en Van Nistelrooys beweegredenen. Nemen ze Van Basten kwalijk dat hij andere spelers beter vind/vond, of gaat het om andere dingen, randzaken die te maken hebben met een respectloze behandeling door de bondscoach?

Want is de boosheid puur gericht op het feit dat ze een paar keer niet zijn geselecteerd, dan vind ik dat nogal arrogant van ze. Respectloos ook richting hun collega's van Oranje die wel zijn opgeroepen. Is Van Nistelrooij zoveel beter dan Huntelaar of Kuijt? is Landzaat zoveel slechter dan van Bommel? Dat is dan eigenlijk wat ze zeggen, dat is oncollegiaal en als ze dat echt vinden houden ze er bovendien een zeer gekleurde kijk op de werkelijkheid en een groot gebrek aan zelfkritiek op na. Zo goed hebben deze twee de laatste jaren nou niet gepresteerd in Oranje en bij hun clubs, waar halen ze dan het lef vandaan om niet blij te zijn met een uitverkiezing voor het Nederlands elftal denk ik dan.

Hopelijk maakt dit de weg vrij voor Clarence Seedorf, die verdient op basis van zijn contstante goede optredens voor AC Milan een nieuwe kans in Oranje. Een speler die volgens mij veel beter in het huidige Oranje past dan een speler als van Bommel.
Ajax!

jabu

Bericht door jabu » ma okt 02, 2006 7:52 am

Ik denk dat Seedorf minimaal net zo vaak als Van Bommel zijn man zal laten lopen en zeker niet taakbewuster speelt.

999

Bericht door 999 » ma okt 02, 2006 7:56 am

Thomas schreef:Mwah, die gaat het Nederlands elftal niet al teveel missen hoor.

Moeilijke beslissing voor Van Bommel, lijkt mij.
Huh ?, de spelers met ervaring zijn op 2 vingers te tellen dankzij van Basten zijn beleid.Wat over is gebleven zijn een paar dartel-konijntjes die bij het minste of geringste tegenslag met pruillipjes voor de camera komen vertellen " Maar we speelde toch best goed " ......
Blij met de punten ...

Plaats reactie