De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Yopi
Erelid

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » do sep 12, 2013 12:06 pm

Arthur schreef:Ik denk niet dat Sneijder de leeftijd heeft om überhaupt nog iets onder de knie te krijgen. Die jongen gaat alleen maar minder en minder worden.

En de wil heeft hij daar ook niet voor. Sneijder heeft het goed met Sneijder getroffen.

Van Gaal staat machteloos, meer dan hopen kan hij niet. Hij werkt niet elke dag met Sneijder, dus hij kan weinig invloed uitoefenen, in positieve of negatieve zin.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 12, 2013 12:16 pm

Yopi schreef: En de wil heeft hij daar ook niet voor. Sneijder heeft het goed met Sneijder getroffen.
Dat betwijfel ik. Ook Sneijder laat zich niet graag afschrijven.

Van Gaal heeft spelers nodig die tegen sterke landen tegen de verdrukking in uit het niets iets kunnen creëren. Dat kunnen Sneijder, Persie en Robben.

Domineren gaat met deze groep op een WK in de hitte echt niet lukken. Dan word je geslacht door Duitsland, Brazilie, Argentinie, Italie, Spanje e.c.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do sep 12, 2013 12:20 pm

Sneijder heeft altijd het best gespeeld met personeel om zich heen. De omschakeling is niets voor hem.

Hoe vaak is hij erop gewezen dat hij mee moet doen bij balverlies? Tientallen, honderden keren. Door alle trainers. Heeft hij nooit iets mee willen/kunnen doen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 12, 2013 12:32 pm

Goed je weer te zien! :biggthumpup.gif:

Ik heb deze post nog niet gelezen, maar de rij alinea's beloven weer een hoop! Welcome back Le T ! :ajaxsmiley.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do sep 12, 2013 2:40 pm

Cruijff schreef:Ik heb deze post nog niet gelezen, maar de rij alinea's beloven weer een hoop! Welcome back Le T ! :ajaxsmiley.gif:
:smallgrin.gif:

Belgie is Oranje voorbij. Waar zal dit eindigen voordat Hij het stokje overdraagt?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do sep 12, 2013 3:00 pm

Ach, ik hoorde vanmiddag een Belgische journalist op de radio, en die zei het wel treffend: als je rond de 40e plaats staat op die ranglijst, interesseert je dat eigenlijk niets. Pas als je in de top 10 komt te staan, wordt ie belangrijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 12, 2013 3:09 pm

Het is eigenlijk wel leuk als Nederland komend jaar geen groepshoofd is. Je zag wat er op een EK met 16 landen kan gebeuren, als groepshoofd loot je met een beetje pech alsnog Duitsland en Portugal.

Op het vorige WK was er met Kameroen, Japan en Denemarken geen fluit aan. Persoonlijk vind ik het toffer om Nederland ook een grote wedstrijd tegen een sterk Europees land te zien spelen. Mooier nog, als het WK daarmee opent. Wat ook leuk is, is dat België mogelijk wel groepshoofd is en Nederland niet. En dat we die Belgen dan loten! :biggthumpup.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 13, 2013 11:02 am

wimpey schreef:
Yopi schreef: En de wil heeft hij daar ook niet voor. Sneijder heeft het goed met Sneijder getroffen.
Dat betwijfel ik. Ook Sneijder laat zich niet graag afschrijven.

Van Gaal heeft spelers nodig die tegen sterke landen tegen de verdrukking in uit het niets iets kunnen creëren. Dat kunnen Sneijder, Persie en Robben.
Nee. Als je uit het niets iets moet creeeren dan is het niets het probleem. We weten immers allemaal dat Sneijder dan van eigen helft op goal gaat schieten. Centraal in Van Gaals voetbalopvatting staat nou juist dat het niets vermeden moet worden, door patronen en automatismen ontstaan er mogelijkheden, halve kansen en hele kansen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 13, 2013 11:12 am

Le T. schreef: Centraal in Van Gaals voetbalopvatting staat nou juist dat het niets vermeden moet worden, door patronen en automatismen ontstaan er mogelijkheden, halve kansen en hele kansen.
Je hebt weinig aan een visie wanneer je niet de middelen hebt om die visie uit te voeren. We zullen zien wat het gaat winnen: de koppigheid of het realisme.

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 13, 2013 11:18 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Centraal in Van Gaals voetbalopvatting staat nou juist dat het niets vermeden moet worden, door patronen en automatismen ontstaan er mogelijkheden, halve kansen en hele kansen.
Je hebt weinig aan een visie wanneer je niet de middelen hebt om die visie uit te voeren. We zullen zien wat het gaat winnen: de koppigheid of het realisme.
Het wordt inderdaad heel krap of er voldoende kwaliteit beschikbaar is. Een aantal spelers zullen fit moeten zijn, en dan bedoel ik niet Sneijder, en een aantal spelers zullen zich dit seizoen nog goed moeten ontwikkelen.

Maar je kunt er donder op zeggen dat er een jong elftal zal staan waarin de spelers allemaal weten waar ze moeten lopen en waar ze de bal heen moeten spelen. Dat heb je dan al voor op een groot aantal landen met een trainer die vindt dat de spelers dat zelf moeten kunnen zien en bedenken en die dus meer tijd nodig hebben om te beslissen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 13, 2013 11:28 am

Le T. schreef: Maar je kunt er donder op zeggen dat er een jong elftal zal staan waarin de spelers allemaal weten waar ze moeten lopen en waar ze de bal heen moeten spelen.
Ik denk dat je 'iets' meer nodig hebt tegen Spanje, Brazilie, Duitsland, Italie e.c. :excited.gif:

Milan - psv (en v.v.) was een schoolvoorbeeld. Wil je lekker open enthousiast voetbal spelen of wil je een weerbaar elftal hebben dat de momenten waarop het kan toeslaan ruikt en die ook benut.

Je kunt met Bambi's als De Vrij, Van Rhijn en Willems niet op een WK aan komen kakken. Die worden aan flarden gespeeld. Het gros van dit Oranje zakte tijdens het jeugd-EK in Israel al door het ijs.

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 13, 2013 11:46 am

Maximaal 4 basisspelers van het Jong Oranje zullen op het WK in de basis staan.

De Vrij, BMI, Blind, Strootman.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 13, 2013 12:25 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Maar je kunt er donder op zeggen dat er een jong elftal zal staan waarin de spelers allemaal weten waar ze moeten lopen en waar ze de bal heen moeten spelen.
Ik denk dat je 'iets' meer nodig hebt tegen Spanje, Brazilie, Duitsland, Italie e.c. :excited.gif:

Milan - psv (en v.v.) was een schoolvoorbeeld. Wil je lekker open enthousiast voetbal spelen of wil je een weerbaar elftal hebben dat de momenten waarop het kan toeslaan ruikt en die ook benut.

Je kunt met Bambi's als De Vrij, Van Rhijn en Willems niet op een WK aan komen kakken. Die worden aan flarden gespeeld. Het gros van dit Oranje zakte tijdens het jeugd-EK in Israel al door het ijs.
Er zal inderdaad gespeeld worden met spelers die overeind gehouden moeten worden, door de trainer zijn instructies maar ook door andere spelers. Je kunt niet met te weinig spelers teveel speler overeind houden, dus het komt aan op de verhoudingen en de mate van ontwikkeling.

Maar ja. Cocu is geen Van Gaal, we hebben nog bijna een heel seizoen waarin een aantal spelers echt een stap zou kunnen maken, als je zelf de bal in de ploeg weet te houden kan de tegenstander ook niet vaak je verdedigers in de problemen brengen, en flow en vertrouwen doet ook veel.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr sep 13, 2013 8:01 pm

Ik zit nu VI te kijken, maar nu zitten ze te kankeren om te kankeren en .... Ik blijf lekker bijmijn standpunt, want zo ben ik.

Nog even wat "harde woorden" er door gooien om je mening nog meer kracht bij te zetten en ook even zeggen dat Louis mag zeggen wat hij wil.

Joh.... Hou er mee op... Flauwekul allemaal. Nu weten we het wel.
Als het je niet interesseert wat van Gaal van jou vindt, laat het dan gaan...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Toppie

Bericht door Toppie » za sep 14, 2013 8:17 am

VI is geen nivo allemaal kijkcijfers, omdat ze onzin praten onder het mom voetbal. JD is helemaal vol van JC maar is nog nooit geweest in dat progamma. Nivo loos geouwehoer :excited.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » ma sep 16, 2013 10:33 am

Formule moet ook drastisch vernieuwd worden.
Deze one-trick-pony is nu wel uitgewerkt.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 12:01 pm

elliquido schreef:Formule moet ook drastisch vernieuwd worden.
Dat kun je vergeten. Stel dat het ineens om voetbalinhoudelijke dingen zou gaan, wat doe je dan met de vaste gasten?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 16, 2013 12:03 pm

helemaal nu ze geen beelden meer hebben om Manolev belachelijk te maken!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 16, 2013 1:53 pm

Het is opzich ook wel jammer dat die stotterende en woorden inslikkende presentator niet ingrijpt, sterker nog, de boel aanwakkert. Die zit echt vuistdiep bij Derksen en co.
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 16, 2013 2:19 pm

Gek genoeg hoor ik in mijn omgeving steeds vaker dat men er niet meer naar kijkt, vanwege de oneindige inhoudsloosheid van het programma.
'Louis van Gaal is de Machiavelli van de Lage Landen'
OPINIE - Roderik van Grieken − 12/09/13, 18:00

opinie Volgens Machiavelli's woorden 'It is better to be feared than loved, if you cannot be both' regeert Louis van Gaal op en buiten het veld, schrijft Roderik van Grieken. En dat is functioneel. 'Met deze strategie houdt hij zijn spelers uit de wind.'

Ik ben het als sporttoeschouwer altijd eens geweest met de woorden van Rinus Michels; 'voetbal is oorlog'. Naast de schoonheid van de sport draait het toch vooral om de strijd. Spelers als Jan Wouters en Edgar Davids zijn mijn helden. Mannen die uitstralen liever te sterven dan een wedstrijd te verliezen. Die al bij het zingen van het volkslied onoverwinnelijkheid uitstralen. Zo ook Louis van Gaal. Ik herinner mij nog levendig de karatetrap langs de lijn tijdens de gewonnen Champions Leaguefinale van Ajax in 1995.

Ook geniet ik altijd van beelden van trainingen van Oranje wanneer onze bondscoach standaard soeverein met de armen over elkaar staat toe te kijken om met enige regelmaat volledig uit zijn dak te gaan. Ik heb er inhoudelijk weinig verstand van maar voor mij straalt deze man uit dat hij leeft voor zijn vak en dag en nacht tot in de diepste krochten van zijn ziel bezig is met hoe wij in 2014 wereldkampioen kunnen worden. Hoe anders was dit met verschillende illustere voorgangers van Van Gaal zoals Marco van Basten en Frank Rijkaard. Wanneer ik hen zag spreken en coachen had ik altijd het gevoel dat hun gedachten voor een goed deel uitgingen naar de golfbaan.

Een coach moet net als iedere andere spreker uitstralen dat hij staat voor zijn boodschap en er voor gaat. Van Gaal is de vleesgeworden passie.

Klamme zweet
Magistraal zijn alle interviews en persconferenties met Van Gaal. Bij Bert van Marwijk viel ik altijd in slaap. Maar zodra Louis richting een microfoon loopt schuif ik naar het puntje van de stoel en stroomt nog voordat hij wat gezegd heeft het klamme zweet mij over de rug. De hele uitstraling van de bondscoach loopt over van ergernis en onbegrip. Het maakt ieder interview met hem spannend van het eerste tot het laatste moment. Ongeacht de vraag kan hij opeens vol uithalen naar de vragensteller waarbij de boodschap steevast is dat die een domme vraag heeft gesteld of er in algemene zin totaal niets van heeft begrepen. Als liefhebber van het gesproken woord geniet ik iedere keer weer met volle teugen, al is het regelmatig met plaatsvervangende schaamte.

In alle andere gevallen zijn persconferenties met voetbalcoaches saai, niet in de minste plaats omdat de coach een zekere mate van verveling uitstraalt wanneer hij voor de honderdste keer vertelt over het krasje op de grote teen van Sneijder. Ik wil spanning en sensatie en Van Gaal levert dit altijd. De eerste taak van een spreker is dat hij de aandacht trekt en dat zijn gehoor blijft luisteren. Van Gaal doet dit meesterlijk. Ieder gesprek met hem is een thriller.

Dan maar gevreesd
Ik ben er van overtuigd dat Van Gaal een exemplaar van 'De vorst' van Machiavelli naast zijn bed heeft liggen. 'It is better to be feared than loved, if you cannot be both'. In het verleden heeft Van Gaal regelmatig geprobeerd om ook geliefd te worden. Wie herinnert zich niet het gedicht dat hij voorlas toen hij technisch directeur bij Ajax werd. Het werkte niet. Dan maar gevreesd. Ik ben er van overtuigd dat iedere interviewer zich extra voorbereid en met het zweet in de handen tot de bondscoach wendt en dat er bij de spelers van Oranje geen enkele twijfel bestaat omtrent het antwoord op de vraag wie de baas is.

De ultieme vraag is natuurlijk of het gedrag van Van Gaal functioneel is. Levert het een positieve bijdrage aan de weg naar succes in Brazilië? Ik denk van wel. Waarom? Omdat Van Gaal er voor zorgt dat er steeds zo veel reuring is over zijn persoonlijkheid, zijn selectiecriteria en zijn strategie dat hij zijn spelers uit de wind houdt. De Johan Derksens van deze wereld bijten zich dag in dag uit stuk op het fenomeen Van Gaal. Hierdoor konden de spelers van Oranje zich in alle rust voorbereiden op een indrukwekkende kwalificatie voor het WK 2014 met slechts één gelijkspel en verder alleen maar winst. De spot staat op Van Gaal.

Het doel van Van Gaal is succes in Brazilië. Dat moeten de spelers gaan brengen. Die moeten zo min mogelijk worden lastig gevallen. Hij schermt ze af door zijn natuurlijke vijand 'de journalist' af te leiden van de kern van de zaak: de spelers. In de geest van Machiavelli speelt hij met Johan Derksen: 'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'.

Roderik van Grieken is directeur van het Nederlands Debat Instituut. Twitter: @RoderikvGrieken
www.volkskrant.nl

:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma sep 16, 2013 2:53 pm

Ik geloof er niets van. De spelers krijgen toch wel de volle laag. Ik noem De Vrij.

Het is geen spel. Van Gaal windt zich werkelijk op. Hij wordt in een fractie van een seconde woedend en ontploft dan.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 2:55 pm

Die laat zich i.t.t. zijn spelers idd niet programmeren. Wat natuurlijk wel klopt, is dat hij alle aandacht op zich trekt en zijn groep uit de wind houdt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 16, 2013 4:40 pm

Je kunt wel merken dat Roderik Il Principe zelf nog nooit gelezen heeft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Arthur

Bericht door Arthur » ma sep 16, 2013 5:10 pm

Daarnaast is het ook wel vreemd dat hij een Italiaan in het Engels citeert. Dit is waarschijnlijk wat copy-paste werk van Wikipedia geweest.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 17, 2013 10:00 am

Tja dat kan jij wel vinden maar................
<knip>De zender had gehoopt met deze beelden én het oud-Studio Sport-gezicht Toine van Peperstraten veel voetballiefhebbers weg te halen bij Voetbal International, het programma dat op dezelfde tijd wordt uitgezonden op RTL7. Het blijkt na vier weken ijdele hoop: VI verbrak gisteren met 975.000 kijkers zelfs bijna haar eigen kijkcijferrecord.<knip>
Kijkcijfers 'FOX Voetbal' blijven dramatisch laag
YNWA

Plaats reactie