Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » zo sep 07, 2014 8:15 pm

Kwalificatie zal van de vorm van Robben afhangen. Mogelijk kan Depay een rol spelen? Het voornaamste doel van Hiddink is imo de terugkeer naar een aanvallend Oranje en dus exit van al die onwaardige Rotterdamse prutsers. Voorlopig zit Hiddink goed op koers. Tot nu toe een wedstrijd gespeeld en meteen een Feijenoorder uit de basis. Prima. Sowieso een verademing om Hiddink in de pers bezig te zien na de vorige twee bondscoaches. Met name de laatste heeft natuurlijk veel stuk gemaakt. Daar is inmiddels genoeg over geschreven.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » zo sep 07, 2014 8:59 pm

Ik las dat er zoveel teams mee gaan doen aan het EK (24), dat je ook derde kunt worden in de poule en nog kans maakt (vijf van de negen nummers 3 gaan door).

Moet toch kunnen met deze landen:
IJsland
Kazachstan
Letland
Nederland
Tsjechië
Turkije
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Baseman » ma sep 08, 2014 10:36 am

Klopt, de nieuwe uitvoering van het EK slaat nergens op...Platini is net zo bezig met vriendjespolitiek als Blatter :excited.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » ma sep 08, 2014 12:05 pm

Dubbel schreef:Kwalificatie zal van de vorm van Robben afhangen. Mogelijk kan Depay een rol spelen? Het voornaamste doel van Hiddink is imo de terugkeer naar een aanvallend Oranje en dus exit van al die onwaardige Rotterdamse prutsers. Voorlopig zit Hiddink goed op koers.
Ik mag hopen dat Hiddink tijdens de kwalificatie net zo succesvol aanvallend voetbal speelt als zijn voorganger tijdens de kwalificatie. Zijn groep spelers is alweer een stukje beter, maar nog steeds jong en nog steeds niet heel ervaren. Ik respecteer het vakmanschap van Hiddink, maar hij is wat minder hands-on dan Van Gaal, en dat hebben jonge spelers vaak nodig.

Er werd misschien ook iets te makkelijk gedacht dat die spelers weer op het niveau zouden beginnen waar Van Gaal ze naar toegebracht heeft. Maar misschien hebben ze diens aanpak wel blijvend nodig, en vallen ze anders terug naar hun (Feijenoord)-niveau.
Tot nu toe een wedstrijd gespeeld en meteen een Feijenoorder uit de basis. Prima. Sowieso een verademing om Hiddink in de pers bezig te zien na de vorige twee bondscoaches. Met name de laatste heeft natuurlijk veel stuk gemaakt. Daar is inmiddels genoeg over geschreven.
Ja? Ik zou niet weten wat Van Gaal stukgemaakt heeft. Ik heb de afgelopen twee jaar heel veel persconferenties en interviews gezien waarin echt wat gezegd werd over het voetbal, en van ontsporingen staat me niks bij. Je kunt het een eikel vinden, hij heeft niks stukgemaakt. Hooguit een paar ego's zo groot dat ze vinden dat de bondscoach naar hun voetbalverstand moet luisteren, maar dat telt niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma sep 08, 2014 12:48 pm

Dubbel schreef:Kwalificatie zal van de vorm van Robben afhangen.
Oranje kwalificeert zich sinds 2001 steevast fluitend voor welk eindtoernooi dan ook.

Robben moet tijdens het eindtoernooi weer het verschil maken tussen een gooi naar de titel en uitschakeling in de voorronde.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41042
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » ma sep 08, 2014 1:33 pm

Eerst maar eens zien hoe de zaken er tegen die tijd voorstaan. We zijn dan twee seizoenen verder.

De kwalificatie zal het probleem niet zijn. De combinatie van deze poule en de voorwaarden voor kwalificatie maken dat Oranje het wel haalt. Daar kun je ook een willekeurige AT'er voor op de bank zetten.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » ma sep 08, 2014 2:08 pm

wimpey schreef:
Dubbel schreef:Kwalificatie zal van de vorm van Robben afhangen.
Oranje kwalificeert zich sinds 2001 steevast fluitend voor welk eindtoernooi dan ook.
Onder het technisch supertrio van Van Basten was het nog best krap, ondanks dat Roemenie de gevaarlijkste concurrent was.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » ma sep 08, 2014 2:15 pm

Als je nu niet kwalificeert als de helft van deze poel (zo ongeveer) door gaat, dan moet je het wel erg bont maken. Dan hoor je dus niet bij de eerste 24 teams van Europa...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma sep 08, 2014 3:39 pm

Le T. schreef:Onder het technisch supertrio van Van Basten was het nog best krap, ondanks dat Roemenie de gevaarlijkste concurrent was.
Ik meen dat Dickie in 2003 in de barrage moest. Schotland? Van Basten plaatste zich 2 keer, voor 2006 fluitend, voor 2008 met wat moeite...

Plaatsing afdwingen is beter dan geen plaatsing afdwingen, if you know what I mean...

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » ma sep 08, 2014 5:27 pm

Leg eens uit, Wimpey :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » ma sep 08, 2014 7:16 pm

Dat lijkt me niet nodig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di sep 09, 2014 9:53 am

wimpey schreef:
Le T. schreef:Onder het technisch supertrio van Van Basten was het nog best krap, ondanks dat Roemenie de gevaarlijkste concurrent was.
Ik meen dat Dickie in 2003 in de barrage moest. Schotland? Van Basten plaatste zich 2 keer, voor 2006 fluitend, voor 2008 met wat moeite...

Plaatsing afdwingen is beter dan geen plaatsing afdwingen, if you know what I mean...
Dat klopt, maar soms is het voetbal akelig slecht maar is er de mazzel dat geen van de tegenstanders in de poule ies op het toernooi te zoeken heeft. De andere keer heb je tegenstanders waarover je met een beetje pech wel kunt struikelen. Als Robben en Van Persie een keer geblesseerd zijn dan heb je mindere spelers dan Turkije. Maar er is nog maar heel incidenteel een zware poule ergens met 3 of 4 landen die aan elkaar gewaagd zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » di sep 09, 2014 12:31 pm

Met Guus Hiddink als coach was AZ geen kampioen geworden
Door: Wilfred Genee

'Denk jij dat Guus Hiddink met AZ kampioen was geworden,' vroeg schrijver Arthur van den Boogaard me afgelopen vrijdag bij BNR-nieuwsradio.

Zonder enige aarzeling beantwoordde ik deze vraag negatief en voegde daar onmiddellijk aan toe: 'En hij was met oranje ook niet derde op het WK geworden'.

Pas later dit weekend verbaasde ik me over mijn eigen stelligheid. Daarop besloot ik er een oude jaargids van VI bij te pakken om de selecties van vooral Ajax en PSV te vergelijken met die van het kampioenselftal van AZ. Daarin liepen in dat seizoen spelers als El Hamdaoui (23 treffers), Schaars, De Zeeuw, Martens en Jaliens rond. Prima voetballers, maar ook niet meer dan dat.

Ajax begon het seizoen met spelers als Huntelaar, Suárez, Vertonghen, Gabri en Stekelenburg, PSV met Lazovic, Dzsudzsák, Afellay, Simons, Pieters en Bakkal. Op zich dus elftallen die niet veel voor elkaar onder deden. Het was dus de coach die het verschil maakte. Bij Ajax plakte destijds Marco van Basten zichzelf aan het einde van een rampseizoen een brevet van onvermogen op door te stellen dat hij als coach 'niet aan de eisen van Ajax voldeed' en vertrok.

Al eerder dat jaar had Huub Stevens woedend de selectie van PSV de rug toegekeerd met de opmerking dat hij 'de klik' miste. Wellicht was Guus Hiddink in deze situatie met AZ ook wel kampioen geworden. Toch merkte ik dat de twijfel bleef. Op zich gek, want hoewel Louis van Gaal weliswaar meer prijzen achter zijn naam heeft staan, liegt de conduitestaat van Guus Hiddink er ook niet om. Vanwaar dan toch die overtuiging dat Van Gaal de betere coach is?

Het kan niets met menselijke voorkeur te maken hebben, want ik vind Hiddink aanzienlijk sympathieker dan Van Gaal. Tegelijk ligt daar misschien ook de crux. Guus Hiddink is er soms wel heel erg op uit om 'die leuke aardige oom' gevonden te worden. De allemansvriend. Dat je nu overal alweer leest dat er in een weekend bij Oranje al meer gelachen is dan in twee jaar onder Van Gaal past heel duidelijk in deze beeldvorming. Het heeft iets klefs.

Ondertussen deelt Hiddink stiekem de nodige sneren uit richting zijn voorganger. Hij zou zelf de Hollandse school nooooit verlaten ('tenzij de wedstrijd er om vraagt') en afgelopen zaterdag was hij erg geschrokken van de kinderlijke fouten bij dit Oranje. De ploeg was veel minder goed dan hij dacht.

'Je moet ruiken wanneer een internationale ploeg aan het begin van een wedstrijd iets wil forceren'. Was Van Gaal toch mooi vergeten. De spelers leren ruiken. 'Er moet nog veel gebeuren, willen we ons kwalificeren,' besloot de verontruste bondscoach. Onzin natuurlijk, want met maar liefst 24 ploegen(!) op het komende EK en deze poule is het een prestatie van formaat als je je niet kwalificeert. Hiddink was vooral bezig om zichzelf te positioneren. Iets waar Van Gaal veel minder goed in is. Die is daardoor soms een arrogante eikel, maar tenminste wel iemand met een duidelijk verhaal en een duidelijke visie.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » di sep 09, 2014 1:54 pm

Eens tot en met het laatste stukje. Van Gaal heeft juist geen duidelijke visie en aanpak meer.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di sep 09, 2014 2:21 pm

Daarin liepen in dat seizoen spelers als El Hamdaoui (23 treffers), Schaars, De Zeeuw, Martens en Jaliens rond. Prima voetballers, maar ook niet meer dan dat.
Romero, Moreno, Moisander, Dembele worden natuurlijk met opzet niét genoemd. Hij had ook nog Lens bijv. kunnen noemen. Maar dat doet ie bewust niet, want dat zou z'n onzinverhaal immers onderuit halen.

DSB heeft er jarenlang miljoenen in gepompt. Dan kun je met prima materiaal een keer kampioen worden. Dat bleek wel toen McClaren een jaar later met een m.i. mindere selectie dan die van AZ kampioen werd.
Lionel schreef:Eens tot en met het laatste stukje. Van Gaal heeft juist geen duidelijke visie en aanpak meer.
Hij heeft een heel andere visie, ineens. Oeverloos balbezit is verworden tot 'we willen de bal niet meer hebben', de 'lange haal' en 'provocerende pressing'.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di sep 09, 2014 7:24 pm

Wel een pijnlijke afgang voor Hiddink dit, eerst sneren naar het WK-systeem van Van Gaal, die een wat moeilijker poule gewoon met 4-3-3 deed en ook nog goed oefende tegen Italie, en dan nu zelfs tegen Tsjechie toch al terug moeten vallen op Van Gaal.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » di sep 09, 2014 7:33 pm

Mee eens. Wat een loser die Hiddink. Ergste van het ergste. Echt een walgelijke vent.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » di sep 09, 2014 7:53 pm

Hiddink: 'Had verwacht dat spelers uitgekookter waren'

Omdat hij flink is geschrokken van de 2-0 nederlaag tegen Italië grijpt Guus Hiddink terug naar het tijdens het WK beproefde 5-3-2-systeem. 'Het viel me echt tegen', aldus de bondscoach.

Hiddink stelt dat zijn spelers er misschien nog niet klaar voor zijn om in het tegen Italië gehanteerde 4-3-3-systeem te spelen. 'Ik dacht dat de spelers uitgekookter zouden zijn. Ik wilde niet dat het weer zo zou gaan als tegen Italië. Toen was het in het begin echt paniekerig', verklaarde hij de koerswijziging tegen de NOS.

'Het was dus een goede test, want we zijn tegen Italië met de feiten geconfronteerd', ging Hiddink verder. De keuzeheer ontkent dat de spelers hebben aangedrongen op de terugkeer van de 5-3-2-formatie. 'Zij hebben daar niets over aangegeven. We hebben op beide systemen (5-3-2 en 4-3-3, red.) getraind. Tsjechië speelt met heel aanvallende backs. Als ik daar vleugelspelers tegenover zou zetten, moeten die vaak terug in de verdediging. Dat wil ik niet.'

Door de terugkeer naar 5-3-2 raakt Dirk Kuijt zijn basisplaats kwijt. 'Hij is niet het kind van de rekening. Dirk staat er altijd als ik hem nodig heb', stelde Hiddink. 'We willen kwalificatie zo snel mogelijk bewerkstelligen, want dan krijg je de ruimte om jonge spelers ervaring op te laten doen.'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » di sep 09, 2014 7:59 pm

Gelukkig heeft zo iemand geen functie bij Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » di sep 09, 2014 8:03 pm

Wel fijn dat die drie centrumverdedigers zo krampachtig naast mekaar blijven spelen in balbezit. Allejezus. :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » di sep 09, 2014 8:08 pm

Geweldige goal van Tsjechie. En terecht.

NL is hopeloos. Al die Feyenoorders moeten uit dat elftal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » di sep 09, 2014 8:12 pm

Die Wijnaldum is ook zo'n faalhaas voor de goal he.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Khraa » di sep 09, 2014 8:12 pm

Mooie bal van Blind, maar wat wil Wijnaldum daar doen?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » di sep 09, 2014 8:44 pm

Geen zorg, in de laatste 20 minuten pakken we ze op fitheid. O nee, wacht... :hypocrite.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di sep 09, 2014 8:48 pm

Er werd wel veel gelachen op de training.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie