De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Yopi
Erelid

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di sep 10, 2013 8:00 am

Zeux schreef:Ik zag gisteren Studio Voetbal. Jack probeerde even een VI-tje bij Van Gaal: een van zijn fameuze toneelstukjes, in dit geval het ostentatief juichen dat hij beloofde te doen bij Sneijder als die een bal zou afsnoepen van een tegenstander. Kijk! Gekke Schreeuwende Van Gaal! Hi Ha Ho, kijk hoe malloot die vent is! ('Heb ik nu 'gescoord' bij mijn collega-Van Gaal-haters?', zie je Jack bijna denken).

Het onderkoelde commentaar van Willem Vissers, verslaggever van de Volkskrant: dit is maar een fragmentje. Het was een heel interessante persconferentie, waarin Van Gaal echt op situaties in ging.

Zo werkt dus framing: alleen dat tonen/zeggen dat aan het beeld dat je wilt scheppen voldoet.
Huh? :confused.gif:

Het is zijn eigen schuld, dan moet hij zich maar normaal (gepast) gedragen. Na al die jaren heeft hij ervaring genoeg om te kunnen weten wat het effect van zijn woorden is.

En ja, zijn mimiek en motoriek maken het nog erger. Hij zet zichzelf zo voor paal.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 10, 2013 8:14 am

Dubbel schreef:LDA moet oppassen dat hij niet LDW wordt. :ajaxsmiley.gif:
Gister ook al onduidelijk: wie of wat is LDA?

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 10, 2013 8:16 am

Yopi schreef: Hij zet zichzelf zo voor paal.
Ik vind het na een jaar eigenlijk wel een gepast moment voor evaluatie van de LVG-doctrine. :hypocrite.gif:

De resultaten zijn goed, doorstroming van de jeugd is prima. Perspectief en spel daarentegen. :excited.gif: Goh, pcs de kritiek die de LVG-groupies op het Ajax van nu hebben.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 10, 2013 8:30 am

Hij heeft er dan ook niet veel zin meer in, Wimpey. Dat zie je aan alles.

Zeer kinderachtig dat hij voor het oog van de camera's een prestigestrijd uitvecht met Sneijder. Neem hem wel of neem hem niet, maar stel je niet zo aan, zou ik zeggen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 10, 2013 8:35 am

Doorstroming jeugd is toeval. In zijn vorige ambtstermijn heeft Ludwig voor langere tijd zijn vertrouwen aan een groep gegeven. Die hebben dat in zijn ogen beschaamd, zowel kwa resultaat als kwa verantwoordelijkheidsbesef, zodat hij er nu voor kiest om een groep per wedstrijd (of per twee) vertrouwen te geven en niet langer dan dat. Dat is het centrale uitgangspunt en daarom bouwt hij niet het team op rond de beste spelers maar kiest hij steeds andere spelers; zij die voor die ene wedstrijd het best in vorm zijn. Het is dit keer zijn team, niet dat van de spelers.

Richting WK moet hij natuurlijk wel een bepaalde groep vertrouwen gaan geven. Het wordt interessant om te zien of hij die omschakeling kan maken en wanneer hij dat gaat doen.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 10, 2013 8:48 am

Yopi schreef: Zeer kinderachtig dat hij voor het oog van de camera's een prestigestrijd uitvecht met Sneijder. Neem hem wel of neem hem niet, maar stel je niet zo aan, zou ik zeggen.
Van Gaal houdt nu eenmaal van pissing contests.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 10, 2013 9:02 am

wimpey schreef:
Dubbel schreef:LDA moet oppassen dat hij niet LDW wordt. :ajaxsmiley.gif:
Gister ook al onduidelijk: wie of wat is LDA?
Ah. Was er vanuit gegaan dat je het inmiddels wel uit de context op had kunnen maken, zelfs wanneer ik het over WVHEDW zou hebben gehad.
InnerHarbour schreef:Louis “de Achterbakse”
edit: voor niet Amsterdammers: Wilhelmina Vooruit Hortus Eendracht Doet Winnen

zeux

Bericht door zeux » di sep 10, 2013 9:35 am

Baseman schreef:
Zeux schreef:Ik zag gisteren Studio Voetbal. Jack probeerde even een VI-tje bij Van Gaal: een van zijn fameuze toneelstukjes, in dit geval het ostentatief juichen dat hij beloofde te doen bij Sneijder als die een bal zou afsnoepen van een tegenstander. Kijk! Gekke Schreeuwende Van Gaal! Hi Ha Ho, kijk hoe malloot die vent is! ('Heb ik nu 'gescoord' bij mijn collega-Van Gaal-haters?', zie je Jack bijna denken).

Het onderkoelde commentaar van Willem Vissers, verslaggever van de Volkskrant: dit is maar een fragmentje. Het was een heel interessante persconferentie, waarin Van Gaal echt op situaties in ging.
Je vergeet er alleen bij te vermelden dat Vissers ook aangaf het beschamend te vinden van Van Gaal en dat hij ook zijn woorden niet waarmaakte...alle Nederlandse journalisten waren blijkbaar aan het wachten op het moment dat Sneijder een bal veroverde, toen dit gebeurde (in de 2e helft) bleef Van Gaal echter gewoon zitten.
Zo werkt dus framing: alleen dat tonen/zeggen dat aan het beeld dat je wilt scheppen voldoet.
Zegt degene die zelf niet het hele verhaal vertelt over de reactie van Vissers.
Het ging over de weergave van die persconferentie. Vissers was er zeer duidelijk over dat Jacks fragment een verkeerd beeld gaf van die persconferentie.

Dat Vissers verder ook kritiek heeft op Van Gaal staat daar los van. Hij schetst een meervoudig beeld, wat ook zijn taak is als journalist. Dat is veel beter dan de eenzijdige frame van Jack/VI en zoveel anderen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 10, 2013 9:55 am

Want Willem Vissers is blijkbaar wel objectief? Of heb je zelf ook de hele persco gezien?

Het fragment was in ieder geval tenenkrommend. Net zo goed als het continue 'dat heb ik nu al een paar keer uitlegd' of 'moet ik het nog maar weer eens uitleggen?'. Overigens, misschien was de persco rondom Andorra ook erg interessant. Behoudens het volslagen gestoorde commentaar dat hij iemand met een goeie trap had gezien bij Andorra en dat het niet makkelijk zal worden voor Nederland.

Van Gaal framet zichzelf met al die rare uitspraken. De man is gewoon een beetje de weg kwijt.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 10, 2013 10:30 am

Peter schreef: Van Gaal framet zichzelf met al die rare uitspraken. De man is gewoon een beetje de weg kwijt.
Van Gaal framet Sneijder.

Het is een repeterende breuk: Van Gaal zet de verhoudingen op scherp en is gepikeerd wanneer er terug geschoten wordt. Het blijft een paradoxaal figuur: hij gedraagt zich als een hork t.o.v. anderen, maar wil zelf respectvol behandeld worden. Heel verknipt, een deficit.

zeux

Bericht door zeux » di sep 10, 2013 10:34 am

Peter schreef: Want Willem Vissers is blijkbaar wel objectief?
Niemand is ooit helemaal objectief. Maar ik lees de Volkskrant en ik vind Vissers doorgaans behoorlijk afgewogen. Die indruk wekt hij ook bij Studio Voetbal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 10, 2013 10:46 am

Testje voor Truus.

Treffend, nietwaar?

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 10, 2013 10:59 am

Yopi schreef: Treffend, nietwaar?
Framing. :hypocrite.gif:

Punt 22 in het eerste deel van de test is zó Van Gaal.

999

Bericht door 999 » di sep 10, 2013 11:06 am

Objectief wel of niet, klote spelers wel of niet ?, Van Gaal een hork wel of niet ?.

Maar zeg nu zelf, dit is gewoon internationaal gezien een drie keer niks kwaliteit.Zeker w.b. om er een TEAM van te maken.De voorhoede heeft toch nog nooit laten zien dat het een eenheid is.Een Robben, het egoisme ten top.Van Persie die de vedette uithangt en geen stap te veel doet.Een Sneijder die hopeloos uit vorm is, en ook op weg retour is.

En over de rest zullen we het maar niet hebben.Blijft over KEIHARD werken, met z'n ALLEN.

Anders vertel even wie van Gaal dan moet oproepen van al die klasbakken aan Nederlandse spelers ?.Dat houthakkers duo van Psv, stond er bij en keek er naar tegen Ac Milaan ?.Het kind Maher ?.Veel beter zal het er niet van worden.

Maar ik hoor het graag van jullie ...
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 10, 2013 11:09 am

Dubbel schreef:
InnerHarbour schreef:Louis “de Achterbakse”
:biggthumpup.gif:
Zeux schreef:
Peter schreef: Want Willem Vissers is blijkbaar wel objectief?
Niemand is ooit helemaal objectief. Maar ik lees de Volkskrant en ik vind Vissers doorgaans behoorlijk afgewogen. Die indruk wekt hij ook bij Studio Voetbal.

Ja want de Volkskrant is zo lekker objectief. :drecul.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » di sep 10, 2013 11:20 am

InnerHarbour schreef: Ja want de Volkskrant is zo lekker objectief. :drecul.gif:
Staat dat er?
:aai.gif:
Laatst gewijzigd door zeux op di sep 10, 2013 11:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di sep 10, 2013 11:21 am

999 schreef:Objectief wel of niet, klote spelers wel of niet ?, Van Gaal een hork wel of niet ?.

Maar zeg nu zelf, dit is gewoon internationaal gezien een drie keer niks kwaliteit.Zeker w.b. om er een TEAM van te maken.De voorhoede heeft toch nog nooit laten zien dat het een eenheid is.Een Robben, het egoisme ten top.Van Persie die de vedette uithangt en geen stap te veel doet.Een Sneijder die hopeloos uit vorm is, en ook op weg retour is.

En over de rest zullen we het maar niet hebben.Blijft over KEIHARD werken, met z'n ALLEN.

Anders vertel even wie van Gaal dan moet oproepen van al die klasbakken aan Nederlandse spelers ?.Dat houthakkers duo van Psv, stond er bij en keek er naar tegen Ac Milaan ?.Het kind Maher ?.Veel beter zal het er niet van worden.

Dat is allemaal te herleiden naar het Masterplan heb ik me laten vertellen. Dus LvG is direct en indirect volledig verantwoordelijk voor de huidige staat van het Nederlands elftal.

Er moet een wonder gebeuren wil Oranje een behoorlijk resultaat behalen op het WK. Denk aan een superseizoen van Van Ginkel en/of Maher, Van der Wiel die in vorm raakt en hopen dat een nieuw centraal duo opstaat. Ergo, kansloos dus.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » di sep 10, 2013 11:22 am

GangstaRiB schreef:
999 schreef:Objectief wel of niet, klote spelers wel of niet ?, Van Gaal een hork wel of niet ?.

Dat is allemaal te herleiden naar het Masterplan heb ik me laten vertellen. Dus LvG is direct en indirect volledig verantwoordelijk voor de huidige staat van het Nederlands elftal.
Toe maar!

Van de staat van het gehele Nederlandse voetbal toch?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 10, 2013 11:28 am

Zeux schreef:
InnerHarbour schreef: Ja want de Volkskrant is zo lekker objectief. :drecul.gif:
Staat dat er?
Ach hou toch op, bij VI maken ze zijn mediaoptreden belachelijk maar ze vergeten niet te vermelden dat het als trainer een vakman is. Dat laatste laat jij graag weg. Over framing gesproken, maar goed dat was al eerder vastgesteld.
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 10, 2013 11:34 am

Marillion schreef:Heeft hij dat echt gezegd? Dat neemt toch geen mens serieus? Dat je even wat open deuren intrapt over weinig ruimte, moeilijk om de eerste goal te maken is nog tot daar aan toe. Maar je kan toch niet serieus gaan vertellen dat er ook een andere optie is dan niet winnen. Kom op zeg.
Natuurlijk is Andorra geen makkie; als je voornamelijk selecteert uit de Eredivisie, je weet wel, de competitie waaruit maar liefst 3 (!) ploegen zich hebben weten te kwalificeren voor de poulefases van de Europese toernooien (waarbij Ajax al rechtstreeks geplaatst was, PSV niet door de voorrondes van de CL kwam en AZ met de hakken over de sloot door ging), Utrecht niet voorbij semi-profs uit Luxemburg komt en landstitelkandidaat Vitesse in de FC Oliepenis een onoverkomelijke hobbel vindt, maak je van een wedstrijdje tegen een voetbaldwerg nog een spannende pot.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

zeux

Bericht door zeux » di sep 10, 2013 11:43 am

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:
Staat dat er?
Ach hou toch op, bij VI maken ze zijn mediaoptreden belachelijk maar ze vergeten niet te vermelden dat het als trainer een vakman is. Dat laatste laat jij graag weg. Over framing gesproken, maar goed dat was al eerder vastgesteld.
Bij VI is het bespotten van Van Gaal zo ongeveer raison d'être geworden. Dat ze en passant zijn vakmanschap roemen is ook maar ten dele het geval, omdat ze vaak in één adem ook technische keuzes aanvallen. Dat 'roemen' is window dressing en weegt bij lange na niet op tegen het collectieve afzeiken en belachelijk maken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 10, 2013 11:52 am

Irritatie binnen KNVB groeit over SBS en Kraay

Het is volksvermaak op de grens van komisch en tenenkrommend: de gesprekjes tussen Louis van Gaal en Hans Kraay jr. bij SBS6. In Zeist is de irritatie over SBS6 groeiende.

'Die idioot moet professionele hulp zoeken.'
'Wat een griezel.'
'Een walgelijke man.'
'Die is totaal krankzinnig.'
'Als ik Cor Pot was, had ik 'm voor zijn bek geslagen.'
'Die man is toch gek? Die is toch totaal gestoord?'

Zomaar een kleine bloemlezing uit het RTL-programma Voetbal International, talkshow in het schemergebied van cabaret, voetbalpraat en entertainment. Al deze oneliners gaan over bondscoach Louis van Gaal, uitgesproken door de schaterende gasten aan tafel, onder wie Hans Kraay jr. zelf, persoonlijk verwekker van de laatste quote in het rijtje.

Het morele oordeel over dit soort teksten mag iedereen zelf vellen, maar enigszins bijzonder is het wel: dezelfde Kraay jr. stelt, voorafgaand en na afloop van de interlands van Oranje, de vragen aan Van Gaal bij SBS6, de officiële zendgemachtigde.

Open zenuw
Spraakmakende tweegesprekken zijn het steevast: bloedirritant, prikkelend, tenenkrommend of komisch, en altijd het gesprek van de avond op sociale media. Maar onmiskenbaar dragen ze bij aan het imago van Van Gaal - en niet direct in positieve zin. Het patroon is de laatste maanden vrijwel altijd identiek. Kraay begint braaf met een open vraag en tracht snel daarna een open zenuw te raken. Van Gaal trapt er met beide benen in, wordt bozig en zet een geërgerd gezicht op. 'Waarom vraag jij toch al-tijd naar de bekende weg?'

Binnen de top van de KNVB groeit de ergernis over de toon van de muziek, gecomponeerd door mediapartner SBS6. Niet zozeer om de kritische vragen van Kraay jr., wel om het terugkerende spel van provocatie. Ook NOS-verslaggever Bert Maalderink zoekt vaak bewust naar de rafelige randjes, zoals hij dat eerder met Dick Advocaat, Marco van Basten en Bert van Marwijk deed. Maar de interviewtjes van Kraay jr. zijn bovenal vermaard om het effect. De sluimerende irritatie, de ingehouden woede en de onvermijdelijke uitbarsting.

Willem van Hanegem sprak maandag nog zijn ergernis uit over de dialoogjes tussen verslaggever en bondscoach, in zijn column in het AD. 'Ik zou zeggen: ga er boven staan', stelde De Kromme. 'Vraag aan je persvoorlichter of er geen echte voetbaljournalist als gesprekspartner kan opdraven.'

Jansma
'Nee, dat heb ik nooit overwogen', zegt Kees Jansma, de persvoorlichter van dienst. 'Ik ga niet over het aanstellingsbeleid van SBS6. Waar ik me soms wel zorgen om maak is het niveau van de voetbaljournalistiek, omdat ik me betrokken voel bij het vak. Maar ik ga niet zeggen dat je jongens met lang haar en een brilletje of dikke kale mannen niet of juist wel te woord moet staan. Ben je gek zeg.'

De KNVB heeft al sinds 2002 een contract met SBS6, dat in 2009 werd verlengd tot het WK in Brazilië, komend jaar. In december 2010 zei Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB, al eens dat hij vindt dat ook de kwalificatiewedstrijden van Oranje gevoelsmatig bij de NOS behoren. Over de ambiance waarin Van Gaal SBS te woord moet staan, wil Van Oostveen nu niet veel zeggen. 'Ik had vrijdag dezelfde reactie als Ruud Gullit in de studio: 'Wat voegt dit nou toe?,' aldus de KNVB-topman. 'Tot vrijdag was er buiten ons geen land in Europa dat nog zonder puntenverlies was in de kwalificatie. En toch wordt er van het begin af aan gezeurd over Van Gaal.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 10, 2013 11:59 am

GangstaRiB schreef: Er moet een wonder gebeuren wil Oranje een behoorlijk resultaat behalen op het WK.
Nee hoor. Het gros van de Oranje-selectie komt in de eredivisie uit. En ik heb me laten vertellen dat de eredivisie niet voor de Premier League onder doet.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 10, 2013 12:11 pm

999 schreef: Anders vertel even wie van Gaal dan moet oproepen van al die klasbakken aan Nederlandse spelers ?.Dat houthakkers duo van Psv, stond er bij en keek er naar tegen Ac Milaan ?.Het kind Maher ?.Veel beter zal het er niet van worden.

Achterhoede is de achilleshiel. Ik zou daar gaan voor Stekelenburg, van der Wiel, Heitinga, Rekik, Urby. Middenveld met Strootman, Nigel de Jong en Sneijder. Aanval met Robben, Van Persie, John.

Win je geen WK mee, maar ik geef ons met deze 11 meer kans dan met Willems, De Vrij, Lens, Clasie en dat soort consorten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di sep 10, 2013 12:13 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Er moet een wonder gebeuren wil Oranje een behoorlijk resultaat behalen op het WK.
Nee hoor. Het gros van de Oranje-selectie komt in de eredivisie uit. En ik heb me laten vertellen dat de eredivisie niet voor de Premier League onder doet.
Door wie?
Whitey on the moon.

Plaats reactie