De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

wimpey

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 8:00 am

Baseman schreef:
Jabu schreef:Het is te hopen dat er zich wat nieuwe verdedigers zullen aandienen.
Die zijn er al...Bruma en Rekik zijn veel beter dan De Vrij en BMI.
Je was aanvankelijk ook helemaal happy met Marcelo en Zanka. :hypocrite.gif:

Rekik vind ik trouwens wél een complete verdediger.
Yopi schreef: Achterin heeft Nederland veel te weinig kwaliteit.
Zou al een slok op een borrel schelen wanneer je Nigel daar vóór zet i.p.v. de slomo's die er tegen Estland stonden.

Confusius Van Gaal zou zijn selectie kunnen helpen d.m.v. duidelijkheid. Het hangt als los zand aan elkaar en de opstelling is gebaseerd op de waan van de dag.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 09, 2013 9:08 am

Zelfs de waan van de dag klopt niet. Anders stel je Nigel natuurlijk wel op.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 9:30 am

Rishi schreef:Zelfs de waan van de dag klopt niet. Anders stel je Nigel natuurlijk wel op.
LVG leeft blijkbaar in de waan dat Schaars beter is.

Er is geen touw aan vast te knopen. De achterliggende gedachte lijkt te zijn dat spelers door de onzekerheid waarin ze verkeren het maximale uit zichzelf halen. Sterk de vraag of dat bij de hoofdzakelijk jonge spelers aanslaat.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 09, 2013 9:40 am

Louis vond de Serie A toch niet beter dan de Eredivisie?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 09, 2013 9:53 am

Klopt, de Serie A was minder dan de eredivisie. En PSV maakte het Milan lastig met fris en fruitig spel. Dus Schaars is beter dan De Jong.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 9:54 am

Jöhnk schreef: Dus Schaars is beter dan De Jong.
En Schaars is ook nog eens een nette(re) jongen. Dat vindt de bondscoach ook niet onbelangrijk.

23 koorknaapjes mogen straks van 2 weken en 3 potjes in Brazilie genieten.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma sep 09, 2013 10:47 am

Las ergens over een keepers tombola bij Oranje. Maar dat is nu echt voorbij. Het was gewoon wachten totdat een van de keepers een grote blunder zou maken en LDA hem desondanks tòch het vertrouwen kon geven, zodat er een speler in de goal staat die de bondscoach enorm dankbaar is. Vorm blijft na Estonia-uit dus de vaste goalie bij Oranje tenzij er heel gekke dingen gebeuren. Dat het WK een lachertje wordt? Maakt het uit...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 11:11 am

Het valt Van Gaal vies tegen, dat begrijp ik wel. Hij is totaal afhankelijk van Robben en Van Persie. Zonder die twee heeft hij een modaal elftal.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma sep 09, 2013 12:20 pm

Robben is Van Gaal zeer dankbaar

Met Robben komt het wel goed.

Een Google op 'persie dankbaar van gaal' leverde niets op dus Van Persie zal normaal gesproken het toernooi niet halen. :smile-ajax.gif:

Het kan natuurlijk ook andersom werken trouwens. Bij bijvoorbeeld Ajax is LDA uitgekotst en daarvoor betalen leden van de dankbarenkolonie dan natuurlijk de prijs.

Van der Hoorn is bondscoach Van Gaal dankbaar

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 12:29 pm

Wie is LDA? :confused.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » ma sep 09, 2013 2:18 pm

Yopi schreef:Het valt Van Gaal vies tegen, dat begrijp ik wel. Hij is totaal afhankelijk van Robben en Van Persie. Zonder die twee heeft hij een modaal elftal.
Met die 2 hebben we een modaal elftal...
zonder die 2 zijn we niveau Oostenrijk..
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 09, 2013 4:06 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Zelfs de waan van de dag klopt niet. Anders stel je Nigel natuurlijk wel op.
LVG leeft blijkbaar in de waan dat Schaars beter is.

Er is geen touw aan vast te knopen. De achterliggende gedachte lijkt te zijn dat spelers door de onzekerheid waarin ze verkeren het maximale uit zichzelf halen. Sterk de vraag of dat bij de hoofdzakelijk jonge spelers aanslaat.
Tja, hoelang is De Jong nou fit? En hoelang blijft ie fit?

Vooralsnog vind ik het allemaal wel te volgen wat ie doet. He is alleen zonde dat LvG het met een vrij kwalitatief arme selectie moet doen. Voorin gaat het nog wel, maar achterin ga je bijna terugverlangen naar Heitinga.
Whitey on the moon.

elliquido

Bericht door elliquido » ma sep 09, 2013 5:14 pm

Idialiter speel je in Brazilie met

(een keeper)

V/D Wiel (Vlaar/Heitinga) Indi (Blind / Willems)

N. De Jong Strootman

Sneijder (vdv)

Lens Van Persie Robben

Ik zou puur op de counter spelen met ons team.. met robben , lens en Van persie met sneijder danwel vdv erachter moet dit levensgevaarlijk zijn voor elke tegensatnder (zie zuid afrika 2010)
Fuck balbezit en aanvallen...
Italiaans Cattenaccio... en we worden wereldkampioen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 6:17 pm

GangstaRiB schreef:Vooralsnog vind ik het allemaal wel te volgen wat ie doet. He is alleen zonde dat LvG het met een vrij kwalitatief arme selectie moet doen.
Mede door toedoen van LVG zelf: het Masterplan.

Zou Van Gaal zelf ook vinden dat er weinig kwaliteit is? Hij geeft immers hoog op van de Eredivisie.

Ik vind het wel knap dat jij het beleid van de bondcoach goed te volgen vindt. Ik kan er geen touw aan vastknopen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 09, 2013 7:07 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Vooralsnog vind ik het allemaal wel te volgen wat ie doet. He is alleen zonde dat LvG het met een vrij kwalitatief arme selectie moet doen.
Mede door toedoen van LVG zelf: het Masterplan.

Zou Van Gaal zelf ook vinden dat er weinig kwaliteit is? Hij geeft immers hoog op van de Eredivisie.

Ik vind het wel knap dat jij het beleid van de bondcoach goed te volgen vindt. Ik kan er geen touw aan vastknopen.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat het masterplan inhield, maar zou het zoveel invloed hebben dat er helemaal geen talenten meer doorstromen? Dat lijkt me iets teveel eer.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 8:00 pm

Het Masterplan heeft juist enorme invloed gehad. Dat zegt de KNVB zelf.

Oefenstof wordt van boven af aangereikt, jeugdtrainers moeten zich scholen. De nadruk ligt op positiespel.

Zie het nu elke week met mijn eigen ogen. Overspelen, overspelen, overspelen. Weinig acties. Op trainingen raken de kinderen soms minutenlang geen bal, dan staan ze in een lange rij te wachten tot ze weer iets mogen.

Over de wedstrijd tegen Andorra: het wordt niet gemakkelijk volgens DE BONDSCOACH. :drecul.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 09, 2013 8:35 pm

Heeft hij dat echt gezegd? Dat neemt toch geen mens serieus? Dat je even wat open deuren intrapt over weinig ruimte, moeilijk om de eerste goal te maken is nog tot daar aan toe. Maar je kan toch niet serieus gaan vertellen dat er ook een andere optie is dan niet winnen. Kom op zeg.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » ma sep 09, 2013 9:22 pm

bryan schreef:Vind het wel jammer voor Van Gaal dat ie nooit trainer van Nederland mag zijn wanneer er echt een topselectie is.

Wie weet, misschien wilt hij na het WK overnemen bij Ierland. Die Trapattoni... bloody hell. Drie jaar zit ik op zijn ontslag te wachten.
Het gaat O'neill worden (ex villa, celtic en sunderland)

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 10:02 pm

Marillion schreef:Heeft hij dat echt gezegd?

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=196131

@Bryan: de vorige keer had Van Gaal een topselectie, maar toen wist hij het te verprutsen. Toen was het: Van Gaal kan niet zo goed omgaan met vedetten, hij werkt liever met jonge spelers. Wel, die jonge spelers heeft hij nu...

zeux

Bericht door zeux » di sep 10, 2013 1:03 am

Ik zag gisteren Studio Voetbal. Jack probeerde even een VI-tje bij Van Gaal: een van zijn fameuze toneelstukjes, in dit geval het ostentatief juichen dat hij beloofde te doen bij Sneijder als die een bal zou afsnoepen van een tegenstander. Kijk! Gekke Schreeuwende Van Gaal! Hi Ha Ho, kijk hoe malloot die vent is! ('Heb ik nu 'gescoord' bij mijn collega-Van Gaal-haters?', zie je Jack bijna denken).

Het onderkoelde commentaar van Willem Vissers, verslaggever van de Volkskrant: dit is maar een fragmentje. Het was een heel interessante persconferentie, waarin Van Gaal echt op situaties in ging.

Zo werkt dus framing: alleen dat tonen/zeggen dat aan het beeld dat je wilt scheppen voldoet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 10, 2013 1:15 am

Zo ga je niet met Sneijder om. Dat zeg je gewoon niet. Hij is geen kind van 7.

Ik kan het ook allemaal niet meer volgen: aanvoerders, keepers, controlerende middenvelders... lijken me toch posities binnen een groep/elftal die redelijk cruciaal zijn. Daar speel je geen Russisch roulette mee.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 10, 2013 5:59 am

Moeten er niet voetbalprogramma's gevuld worden (Fox doet dat ook?) en is er een dankbaarder onderwerp dan LvG? Het is komkommertijd met al die interlands en het media-optreden van LvG leent zich ervoor, het gaat al lang niet meer om het voetbal.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 10, 2013 7:19 am

Zeux schreef:Ik zag gisteren Studio Voetbal. Jack probeerde even een VI-tje bij Van Gaal: een van zijn fameuze toneelstukjes, in dit geval het ostentatief juichen dat hij beloofde te doen bij Sneijder als die een bal zou afsnoepen van een tegenstander. Kijk! Gekke Schreeuwende Van Gaal! Hi Ha Ho, kijk hoe malloot die vent is! ('Heb ik nu 'gescoord' bij mijn collega-Van Gaal-haters?', zie je Jack bijna denken).

Het onderkoelde commentaar van Willem Vissers, verslaggever van de Volkskrant: dit is maar een fragmentje. Het was een heel interessante persconferentie, waarin Van Gaal echt op situaties in ging.
Je vergeet er alleen bij te vermelden dat Vissers ook aangaf het beschamend te vinden van Van Gaal en dat hij ook zijn woorden niet waarmaakte...alle Nederlandse journalisten waren blijkbaar aan het wachten op het moment dat Sneijder een bal veroverde, toen dit gebeurde (in de 2e helft) bleef Van Gaal echter gewoon zitten.
Zo werkt dus framing: alleen dat tonen/zeggen dat aan het beeld dat je wilt scheppen voldoet.
Zegt degene die zelf niet het hele verhaal vertelt over de reactie van Vissers.

Van Gaal heeft geen andere mensen nodig om zichzelf belachelijk te maken, daar is hij zelf meer dan capabel genoeg voor.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 10, 2013 7:21 am

Demosthenes schreef: het gaat al lang niet meer om het voetbal.
Over voetbal dan maar. Vind je het voetbal van Oranje i.t.t. het voetbal van Ajax wel leuk?
Rishi schreef:Zo ga je niet met Sneijder om. Dat zeg je gewoon niet. Hij is geen kind van 7.
Van Gaal zou, zoals je terecht stelt, ook anders kunnen zijn in zijn benadering richting Sneijder. Hoewel: Van Gaal heeft geen 'filter', hij is ongeremd. Bepaalde media loeren nu eenmaal op idioot gedrag en menselijke zwakten. Ik heb dergelijke 'clips' niet gezien v.w.b. de vorige bondscoach trouwens. Misschien omdat die zich 'anders' gedroeg.

Wesley heeft een palmares dat niet onder doet voor dat van Van Gaal. Wanneer anderen met Van Gaal omgaan zoals Van Gaal met Sneijder omgaat, dan krijgen ze de wind van voren.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 10, 2013 7:47 am

LDA moet oppassen dat hij niet LDW wordt. :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie