Niet bang voor kritiek
Moderator: mods
- Cluijffert
Als Van Mark 'Soul Glo' van Bommel presteert zoals hij dat met grote regelmaat bij Barcelona doet, hoort hij in het Nederlands elftal thuis. Datzelfde geldt overigens ook voor Seedorf.
Maar dan moet je van deze spelers natuurlijk wel hun sterke punten benutten. Maar goed, Van Basten heeft zich het afgelopen wk regelmatig de taktische evenknie van Dick Advocaat getoond, dus helemaal vreemd vind ik het niet dat bijna alle spelers een dikke onvoldoende haalden.
Het niet selecteren van Van Bommel en RVN is verdedigbaar als je gelijkwaardige spelers hebt of je een jong team wilt bouwen voor het komende EK. Maar de manier waarop is walgelijk en iedere andere trainer zou hier terecht voor worden afgemaakt in de pers en door de fans.
Maar er gelden andere normen voor San Marco, dat blijkt.
Voorspelling: aan het einde van de rit wint Van Basten geen prijzen, zelfs niet voor goed voetbal. Misschien is Klinsmann wel te porren voor een baantje?
Maar dan moet je van deze spelers natuurlijk wel hun sterke punten benutten. Maar goed, Van Basten heeft zich het afgelopen wk regelmatig de taktische evenknie van Dick Advocaat getoond, dus helemaal vreemd vind ik het niet dat bijna alle spelers een dikke onvoldoende haalden.
Het niet selecteren van Van Bommel en RVN is verdedigbaar als je gelijkwaardige spelers hebt of je een jong team wilt bouwen voor het komende EK. Maar de manier waarop is walgelijk en iedere andere trainer zou hier terecht voor worden afgemaakt in de pers en door de fans.
Maar er gelden andere normen voor San Marco, dat blijkt.
Voorspelling: aan het einde van de rit wint Van Basten geen prijzen, zelfs niet voor goed voetbal. Misschien is Klinsmann wel te porren voor een baantje?
Dat is prima. :xyxthumbs:Baseman schreef:Blijven jullie maar lekker denken dat Van Bommel niet kan voetballen en niet thuis hoort in Oranje, ik heb een andere mening.
Denk dat we allemaal 'licht' bevooroordeeld zijn. ;)
Ik matig me geen oordeel aan over de vraag of Van Bommel beter is dan die of die. Ik vind wel dat Van Basten, als bondscoach, het recht heeft de spelers te kiezen die híj wil. Anders kunnen we de selectie beter per referendum laten bepalen.
We zullen zien of hij gelijk krijgt. Of Huntelaar het wél kan waarmaken, bijvoorbeeld.
Het stinkt aan alle kanten!
TrouwVerkamman / Van Basten rekent op een klinische manier af met de man die kort geleden zijn onbetwiste spits was
Vrijdag is het precies twee jaar geleden dat Marco van Basten voor het eerst als coach van het Nederlands elftal op de bank zat. Hij gaf hoog op over de ‘Hollandse School’ van zijn leermeester Johan Cruijff en beloofde plechtig dat hij zou proberen Oranje dominant en attractief te laten voetballen. Een ‘brede’ voorhoede met twee buitenspelers en een diepe spits was in dat verband een belangrijk uitgangspunt.
Eerst even de cijfers. Sinds zijn aantreden heeft het Nederlands elftal onder Van Basten 25 interlands gespeeld en in die reeks uitzonderlijk veel spelers gebruikt: 47, om precies te zijn. Dat zijn ruim vier elftallen. In volgorde van opkomst ging het om deze voetballers: Edwin van der Sar, Nigel de Jong, Johnny Heitinga, Kevin Hofland, Giovanni van Bronckhorst, Edgar Davids, Mark van Bommel, Rafael van der Vaart, Romeo Castelen, Roy Makaay, Dave van den Bergh, Wesley Sneijder, Jan Kromkamp, Collins John, Maarten Stekelenburg, Denny Landzaat, Pierre van Hooijdonk, Robin van Persie, Khalid Boulahrouz, André Ooijer, Wilfred Bouma, Boudewijn Zenden, Romano Denneboom, Dirk Kuijt, Phillip Cocu, Edwin Zoetebier, Kevin Bobson, Ruud van Nistelrooij, Theo Lucius, Mario Melchiot, Barry van Galen, Arjen Robben, Joris Mathijsen, Ugur Yildirim, Henk Timmer, Ryan Babel, Hedwiges Maduro, Jan Vennegoor of Hesselink, Barry Opdam, Ron Vlaar, Tim de Cler, George Boateng, Urby Emanuelson, Ellery Cairo, Kew Jaliens, Martijn Meerdink en Nicky Hofs. Voor het oefenwduel tegen de Ieren is Stijn Schaars nummer 48.
Toen hij begon zei Van Basten dat hij toewerkte naar het EK van 2008. Tussendoor zat het WK in Duitsland. Op dat toernooi heeft Oranje bitter weinig laten zien en heeft de bondscoach bepaald niet de indruk gewekt dat hij een geboren coach is.
Van Basten blijkt Johan Cruijff tot twee keer toe te hebben gevraagd het zaakje van hem over te nemen. De onervaren trainer had in Duitsland graag een stap terug gedaan, om zodoende het roer in de handen van Cruijff te kunnen leggen. Zoals verwacht voelde Cruijff hier niets voor en dus belde Van Basten maar dagelijks met zijn grote voorbeeld. Twee keer vragen of Cruijff het wil overnemen – het wijst niet op een grote mate van zelfvertrouwen bij de bondscoach.
In de aanloop naar het WK heeft hij het qua prestaties natuurlijk prima gedaan, maar in Duitsland was Van Basten als coach net zo min in vorm als zijn ploeg. De manier waarop hij thans aan een nieuwe episode van Oranje begint, is intussen bijna verbijsterend te noemen. Cruijff had weliswaar weer zware kritiek op Mark van Bommel en ook op Van Nistelrooij, maar voor Van Basten waren die twee toch heus basisspelers.
Van Nistelrooij vloog er uit voor de droevig verlopen wedstrijd tegen Portugal en rond die beslissing maakte de spits van zijn hart geen moordkuil. Hij kon het niet verkroppen dat de coach eerst in de media kritiek op hem uitte. En nu dan, een maand later, heeft Van Basten op een klinische manier afgerekend met de man die zo kort geleden nog zijn onbetwiste eerste spits was. Dat lijkt te wijzen op rancune. Van Basten houdt blijkbaar niet van een mondige speler als Van Nistelrooij. In het spoor van Van Nistelrooij is Van Bommel ook weer in de hoek gezet, dit keer definitief. Van Bommel is klaar als international, als het aan Van Basten ligt. Hij ziet meer in Landzaat.
Persoonlijk ben ik sprakeloos en zou ik de nieuwe A-ploeg graag eens zien oefenen tegen dit elftal: Lodewijks; Lucius, Opdam, Bouma, Zenden; Van Bommel, Castelen, Seedorf, Davids; Makaay, Van Nistelrooij. Ik vermoed dat het B-elftal wint.
Dit ben ik ook helemaal met je eens :xyxthumbs:joey schreef:Ik vind wel dat Van Basten, als bondscoach, het recht heeft de spelers te kiezen die híj wil. Anders kunnen we de selectie beter per referendum laten bepalen.
Alleen de manier waarop en de zogenaamde argumenten die hij aanvoert bij de afvallers vind ik echt onzinnig...
- Henk de Gier
- Contacteer:
-
- AT Toto winner 15/16
Zou het ook graag zien, de B-ploeg lijkt me toch wat sterker.Persoonlijk ben ik sprakeloos en zou ik de nieuwe A-ploeg graag eens zien oefenen tegen dit elftal: Lodewijks; Lucius, Opdam, Bouma, Zenden; Van Bommel, Castelen, Seedorf, Davids; Makaay, Van Nistelrooij. Ik vermoed dat het B-elftal wint.
Dat middenveld is overigens ook niet veel, hoor. Veel dravertjes, maar een halve spelverdeler zit er niet bij. Of willen we Van Nistelrooy en Makaay als spelverdeler laten spelen. Ik dacht dat dat niet mocht, want dan gebruik je ze niet goed. :X
Sowieso bullshit dat Van Basten niet mag vragen of Cruijff interesse heeft. Dat het antwoord van tevoren al vaststond doet daar niets aan af.
Sowieso bullshit dat Van Basten niet mag vragen of Cruijff interesse heeft. Dat het antwoord van tevoren al vaststond doet daar niets aan af.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Henk de Gier
- Contacteer:
Onzin, want dan had de KNVB Van Basten nooit bondscoach moeten maken. Of Van Basten had wel kunnen kiezen voor een ervaren man in zijn staf. Door Cruijff te vragen geeft Van Basten aan te weinig vertrouwen in eigen kunnen te hebben en dat zijn staf het dus ook niet aankan. Lekker...
PS: Van Basten vroeg niet om een mentor, dat is Cruijff namelijk al sinds het aantreden van Van Basten. Hij vroeg Cruijff om zijn taak als bondscoach over te nemen en zelf assistent te worden.
PS: Van Basten vroeg niet om een mentor, dat is Cruijff namelijk al sinds het aantreden van Van Basten. Hij vroeg Cruijff om zijn taak als bondscoach over te nemen en zelf assistent te worden.
- Henk de Gier
- Contacteer:
Van Basten is de bondscoach, begrijp jij wel wat die positie inhoudt ?
Als hij zichzelf niet eens goed genoeg vindt, waarom heeft hij dan in hemelsnaam de baan aangenomen ?
PS: Ook apart, Theo Janssen is opgeroepen als vervanger van Sneijder. Maar Janssen zat niet in de voorselectie en Van Bommel wel. Oftewel, die hele voorselectie is bull...
Als hij zichzelf niet eens goed genoeg vindt, waarom heeft hij dan in hemelsnaam de baan aangenomen ?
PS: Ook apart, Theo Janssen is opgeroepen als vervanger van Sneijder. Maar Janssen zat niet in de voorselectie en Van Bommel wel. Oftewel, die hele voorselectie is bull...
- Henk de Gier
- Contacteer:
Heitinga zat ook niet in de voorselectie voor het WK, so what?
Cruijff wil zeker een hele kwalificatiereeks niet doen, Van Basten heeft genoeg zelfvertrouwen om dat wel te doen, maar Van Basten schat Cruijff hoger in en hoopte dat Cruijff wel een toernooi van een paar weken wilde doen. Niks mis mee.
Cruijff wil zeker een hele kwalificatiereeks niet doen, Van Basten heeft genoeg zelfvertrouwen om dat wel te doen, maar Van Basten schat Cruijff hoger in en hoopte dat Cruijff wel een toernooi van een paar weken wilde doen. Niks mis mee.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
dat zie ik toch heel anders, maar dat verbaast me niets gezien jouw antipathie tegen San Marco :yes:
Kijk, ik ben een ondernemer en heb grote verantwoordelijkheid voor een boel mensen die in mijn bedrijf werken, maar als er een project is waarvan ik denk dat iemand anders dat beter in banen kan leiden dan ik, dan geef ik dat project ook uit handen. Niet dat ik het zelfvertrouwen mis om het project zelf af te handelen, maar omdat ik meer vertrouwen in de ander heb voor dat specifieke project. Ik begrijp daarom prima waarom Van Basten Cruijff heeft gevraagd.
Kijk, ik ben een ondernemer en heb grote verantwoordelijkheid voor een boel mensen die in mijn bedrijf werken, maar als er een project is waarvan ik denk dat iemand anders dat beter in banen kan leiden dan ik, dan geef ik dat project ook uit handen. Niet dat ik het zelfvertrouwen mis om het project zelf af te handelen, maar omdat ik meer vertrouwen in de ander heb voor dat specifieke project. Ik begrijp daarom prima waarom Van Basten Cruijff heeft gevraagd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Cluijffert