De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
Re: De nieuwe Bondscoach
Bij een club is het anders, maar voor een bondscoach geldt maar 1 ding. Winnen. En die bondscoach dat doet met elke wedstrijd een andere selectie, dan nog is het een prima bondscoach. En zeker als je ziet wat voor uitgeblust zooitje oranje was toen de huidige bondscoach het overnam.
I think I lost my fucking headache
Zo simpel is het natuurijk niet. Tenzij je evenveel gewicht toekent aan een oefenwedstrijd als aan een EK-finale. Dan is het inderdaad zo simpel en dan is Van Basten de beste bondscoach ooit.
Het gaat dus om twee zaken. 1. Kwalificatie. 2. Presteren op het eindtoernooi. Oefenwedstrijden? Zouden in het teken van die twee dingen moeten staan. Het selectiebeleid dus ook.
Het gaat dus om twee zaken. 1. Kwalificatie. 2. Presteren op het eindtoernooi. Oefenwedstrijden? Zouden in het teken van die twee dingen moeten staan. Het selectiebeleid dus ook.
Oefenwedstrijden zijn er dus om te testen en uit te proberen. Ik geloof dat we ook in de officiele wedstrijden over de resultaten weinig te klagen hebben.
En zo'n eindtoernooi? Ach, je moet ook een beetje mazzel hebben; zoals je weet was Nederland in 88 vrijwel uitgeschakeld.
En zo'n eindtoernooi? Ach, je moet ook een beetje mazzel hebben; zoals je weet was Nederland in 88 vrijwel uitgeschakeld.
I think I lost my fucking headache
Ik zou het breder willen trekken. Oefenwedstrijden zijn er om toe te werken naar het WK. Of je dat dan optimaal doet door baggerspelers uit te proberen? Lijkt me eigenlijk niet. Maar misschien ontgaat de zinnigheid ervan me. Ik zou het in plaats daarvan veel zinniger vinden om bijvoorbeeld met tactieken of standaardsituaties te experimenteren.LucaS schreef:Oefenwedstrijden zijn er dus om te testen en uit te proberen.
Zwak hoor.Yopi schreef:Ik moet niets.![]()
Waarom zou ik spelers moeten aandragen? Krijg ik soms een miljoen per jaar betaald om geschikte spelers te ontdekken?
Zeux probeert van het algemene naar het specifieke te gaan en me dan te gaan doorzagen over de vraag of Van der Wiel beter is dan Verhaegh of De Jong beter dan Kuijt. Terwijl het mij niet om een of twee spelers gaat, maar om de grote lijn van het beleid dat LVG voorstaat. Voor zover hij een beleid voorstaat, want eerlijk gezegd komt het nogal warrig over.
Ben jij hem ook zo dankbaar?

Vermeer als enige Ajacied bij de definitieve selectie van Oranje. Wel vier Feyenoorders, omdat ze zo goed presteren. 

Nu bevat de selectie van Ajax ook niet bar veel Nederlanders, dus zo opvallend is dat ook weer niet. Morten Olsen kan beter slagen bij Ajax dan Van Gaal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het interesseert me weinig dat hij geen Ajacieden selecteert, want daar is inderdaad best wat voor te zeggen, maar dat er zoveel Feyenoorders worden geselecteerd slaat natuurlijk nergens op.
De bondscoach kijkt naar de vorm van de dag.
We hebben wel vier jongens bij Jong Oranje.

We hebben wel vier jongens bij Jong Oranje.
Om Janmaat kun je o.b.v. ritme en fitheid natuurlijk niet heen.Yopi schreef:De bondscoach kijkt naar de vorm van de dag.![]()

Het verbaast me dat Willems erbij zit. Zijn tegenstander scoorde jl. woensdag 2 goals.
Waar is Nigel eigenlijk?

Schaars heeft meer indruk gemaakt.
Ik begrijp er niets van. Straks moet hij alles omgooien, wil hij niet afgaan als een gieter op het WK.

Ik begrijp er niets van. Straks moet hij alles omgooien, wil hij niet afgaan als een gieter op het WK.
Dat zijn selectiebeleid veel vraagtekens oproept ben ik zeker met jullie eens.
Al verbaas ik me er ook over (aan de andere kant, misschien ook niet) dat AT'ers die normaal gesproken niets met Oranje hebben zich ineens druk gaan maken over wie Van Gaal al dan niet selecteert.
Al verbaas ik me er ook over (aan de andere kant, misschien ook niet) dat AT'ers die normaal gesproken niets met Oranje hebben zich ineens druk gaan maken over wie Van Gaal al dan niet selecteert.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Als je mij bedoelt: ik ben geen fan van Oranje, maar ik volg het natuurlijk wel. Als voetballiefhebber. Net zoals ik straks naar het WK kijk zonder dat ik een favoriet team heb.
@Wimpey: Nigel kan het wel vergeten.
Nigel de Jong ís terug, man!
@Wimpey: Nigel kan het wel vergeten.
VZ"Moeilijk kiezen", aldus Van Gaal
Voor de komende interlands tegen Estland en Andorra selecteerde Louis van Gaal slechts 21 spelers. De bondscoach had weinig keus, stelde hij tijdens de persconferentie in Zeist.
"Voor een bondscoach is dit een moeilijke periode door spelers die niet spelen, spelers die op de weg terug zijn of spelers die geblesseerd zijn”, aldus Van Gaal. “Daarom heb ik niet 23, maar 21 spelers geselecteerd.”
“Spelers die geblesseerd zijn: Daley Blind, Karim Rekik, Jordy Clasie, Klaas-Jan Huntelaar, Siem de Jong, Bas Dost en Ibrahim Afellay”, stelde de bondscoach. “En Jean-Paul Boëtius en Luciano Narsingh zijn op de weg terug. Die horen eigenlijk ook in het rijtje van spelers die op de weg terug zijn, met Maarten Stekelenburg, Tim Krul, Wesley Sneijder. Nigel de Jong en Erik Pieters.”
De spelers die vanwege gebrek aan speeltijd bij hun club niet in aanmerking komen voor een selectie zijn in de ogen van Van Gaal: “Marco van Ginkel, Joris Mathijsen, Johnny Heitinga en Dwight Tiendalli.”
Nigel de Jong ís terug, man!

- InnerHarbour
Sneijdertje ook, maar ja mondig he daar houdt Louisje niet van, makke schapen moet hij hebben.
YNWA
Dit zei hij volgens VI:Yopi schreef: Nigel de Jong ís terug, man!
Voor het passeren van De Jong had Van Gaal een andere redenen. 'Ook Nigel doet het goed. Maar tegen Estland en Andorra spelen we zonder een verdedigende middenvelder. En ook Nigel is nog op de weg terug. Hij en Wesley zijn er niet bij geholpen als ik ze nu bij Oranje haal. Ze moeten nu lekker trainen bij hun club.'
Dat is al beter. Al begrijp ik de redenatie niet. De Jong speelt toch gewoon? Hij maakt een topfitte indruk.
Dit is niet de trainer Van Gaal die ik ken en waardeer. Ik zie geen gestructureerde werkwijze.Duke schreef: Al verbaas ik me er ook over (aan de andere kant, misschien ook niet) dat AT'ers die normaal gesproken niets met Oranje hebben zich ineens druk gaan maken over wie Van Gaal al dan niet selecteert.
Z'n principes qua vorm / ritme / fitness slaat hij zelf in de wind.
Louis van Gaal maakt zich geen enorme zorgen om de matige resultaten van Nederlandse clubs in Europa. De bondscoach van Oranje geeft weliswaar toe dat het niet spelen van Europees voetbal 'zijn weerslag op hen zal hebben, want die weerstand missen ze'. Maar: "Het gaat me te ver om PSV nu af te maken na de wedstrijden tegen Milan, zoals in de media gebeurt."
"Ze hebben goede kansen gekregen, ze hebben sommige fases goed gespeeld", tekent NUsport op uit de mond van de keuzeheer. "Het is een jonge ploeg, er is veel ervaring weg. Maar die jonge ploeg werd wel meteen als 'fris en fruitig’ omschreven. Dat zegt iets over het niveau van onze opleidingen. Dat we dat toch kunnen opvangen, dat PSV het toch een veronderstelde topploeg als AC Milan moeilijk kan maken."
"Hetzelfde geldt voor Feyenoord dat veel talenten heeft voortgebracht", vervolgt Van Gaal. "En voor Ajax dat met een jonge ploeg al drie keer op rij kampioen is geworden en dat, ondanks het vertrek van de beste spelers, toch iedere wedstrijd dominant is. Ook nu Eriksen vertrekt, verwacht ik dat ze dat weer goed oplossen."
"We leiden nog steeds het best op", meent hij. "Het is gewoon knap dat wij dat kunnen." Van Gaal beseft dat Nederland plaatsen inlevert op de ranglijst van Europese clubs. "Maar we staan met de nationale ploeg nog steeds vijfde van de wereld." Met een knipoog: "Al ligt dat misschien wel aan de bondscoach."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
'We leiden nog steeds het best op.'
Ja hoor, Louis.
Die redenatie ook: PSV wordt fris en fruitig genoemd, dus onze opleidingen zijn goed.
Ja hoor, Louis.

"En voor Ajax dat met een jonge ploeg al drie keer op rij kampioen is geworden en dat, ondanks het vertrek van de beste spelers, toch iedere wedstrijd dominant is. Ook nu Eriksen vertrekt, verwacht ik dat ze dat weer goed oplossen."
--> een compliment voor 'is mijn club niet meer'. Ik val van m'n pouffe!
De LvG-clan op AT zal het ongetwijfeld niet met de bondscoach eens zijn trouwens!!
--> een compliment voor 'is mijn club niet meer'. Ik val van m'n pouffe!
De LvG-clan op AT zal het ongetwijfeld niet met de bondscoach eens zijn trouwens!!

Niemand ontkent het nog, Willem.