Jong Oranje op het EK in Portugal

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mei 24, 2006 8:22 pm

Ik vond Vlaar nog wel behoorlijk spelen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mei 24, 2006 8:27 pm

Hoe duidelijk hands kan je maken?

Andreasen blijft een mooie speler. Alleen ook niet echt meedogenloos achterin. Beetje Heitingaatje. Vandaar ook tussen bank en basis bij Werder.

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » wo mei 24, 2006 8:40 pm

Laat ze toch maar staan.
Voetske schreef:Lucht ..
Het is namelijk Lugt. :redcard:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo mei 24, 2006 8:58 pm

Steef schreef:Ik vond Vlaar nog wel behoorlijk spelen.
Vond je? Die commentator riep dat ook steeds maar ik vind hem maar onbeholpen. Lage handelingssnelheid, niet wendbaar, wel een sterke fysiek maar verdedigend toch niet medogenloos. Oogt eerder wat sullig. Als Vlaar komend seizoen weer in de basis van Feyenoord te vinden is maak ik me geen zorgen, die jongen moet nog erg veel leren. Maar goed, voor een verdediger is hij ook nog erg jong dus hij kan nog veel verbeteren, maar eigenlijk zou zo'n speler dat niet bij feyenoord moeten doen maar bij AZ of Vitesse. Dan vind ik Luirink al wat verder al bespeur ik in hem ook nog geen topper, is bij AZ wel op zijn plaats.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 24, 2006 10:08 pm

Baseman schreef:Dit elftal mist wel meer...
Zo goed is deze lichting niet. Aardige spelers maar (vooralsnog) geen top.

Huntelaar en Castelen konden het ongelijk van :pukey: :pukey: :pukey: Bassie :pukey: :pukey: :pukey: niet aantonen.

Schaars vind ik wel een goede speler. Stabiel.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mei 24, 2006 10:10 pm

De Ridder liet vanavond ook weer even zien waarom ik zo blij was dat ie weg ging bij AJAX, Godskolere wat kan die gast het slecht zeg. :nooo:

Wat een slechte scheids trouwens, doelpunt van KJH ten onrechte afgekeurd, het was geen penalty en die Russen kregen voor elke duikeling een vrije trap.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo mei 24, 2006 10:10 pm

Van mij mogen ze uitgeschakeld worden. Urby en Klaas verdienen wel wat rust.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 24, 2006 10:11 pm

De Ridder is een prutser. Ook een verongelijkte zeurpiet. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mei 24, 2006 10:15 pm

Berend Stoker schreef:Laat ze toch maar staan.
Voetske schreef:Lucht ..
Het is namelijk Lugt. :redcard:
Ballen ...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 24, 2006 10:16 pm

brigade zuid schreef:Wat een slechte scheids trouwens, doelpunt van KJH ten onrechte afgekeurd, het was geen penalty en die Russen kregen voor elke duikeling een vrije trap.
Oekraïners.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 24, 2006 10:21 pm

Steef schreef:Hoe duidelijk hands kan je maken?

Andreasen blijft een mooie speler. Alleen ook niet echt meedogenloos achterin. Beetje Heitingaatje. Vandaar ook tussen bank en basis bij Werder.
Dat is een Deen, toch? Kan hij niet ook op het middenveld uit de voeten?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mei 24, 2006 10:52 pm

fm :worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mei 24, 2006 11:03 pm

Thomas schreef:
Steef schreef:Hoe duidelijk hands kan je maken?

Andreasen blijft een mooie speler. Alleen ook niet echt meedogenloos achterin. Beetje Heitingaatje. Vandaar ook tussen bank en basis bij Werder.
Dat is een Deen, toch? Kan hij niet ook op het middenveld uit de voeten?
Kan-ie ja, maar ook nog niet echt overtuigend.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 24, 2006 11:07 pm

Rishi schreef:fm :worshippy:
Nope, ik heb hem in de CL zien spelen en zag op de site van Werder dat hij ook op het middenveld uit de voeten kan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 24, 2006 11:09 pm

Steef schreef:
Thomas schreef:
Steef schreef:Hoe duidelijk hands kan je maken?

Andreasen blijft een mooie speler. Alleen ook niet echt meedogenloos achterin. Beetje Heitingaatje. Vandaar ook tussen bank en basis bij Werder.
Dat is een Deen, toch? Kan hij niet ook op het middenveld uit de voeten?
Kan-ie ja, maar ook nog niet echt overtuigend.
Wat mist hij dan op het middenveld? Ik dacht dat hij juist niet zo sterk was in het verdedigen (vanwege het koppen, fysieke duels, etc).

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mei 24, 2006 11:11 pm

Kort schakelwerk, tactisch inzicht, handelingssnelheid.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mei 24, 2006 11:14 pm

Thomas schreef:
Rishi schreef:fm :worshippy:
Nope, ik heb hem in de CL zien spelen en zag op de site van Werder dat hij ook op het middenveld uit de voeten kan.
:D ;)
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mei 25, 2006 8:52 am

Gisteren een leuke wedstrijd gezien tussen Denemarken en Italië. 2 ploegen die over genoeg talent beschikken, in ieder geval. Ik denk dat Nederland het nog erg lastig gaat krijgen tegen beide landen.

Ik vind het overigens wel jammer dat het scheidsrechterskorps zo ontzettend slecht is. Gisteren weer een 100% handsbal van de Denen. Hij staat er 3 meter vandaan, maar ziet niets. :sad:

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do mei 25, 2006 9:01 am

Ja was genieten :yes:

Eerste helft een fantastisch Denemarken en 2de helft een heel goed Italie.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mei 25, 2006 12:17 pm

De spelers die al in het grote Oranje hebben gespeeld of ervoor zijn uitgenodigd hadden meer moeten brengen. Een speler als Verhaegh (vooral eerste divisie) blundert weliswaar bij het tweede doelpunt, maar werd er wel goed gecoached?

Spelers als Vlaar, Emanuelson, Hofs, Castelen en Huntelaar hebben aan het grote Oranje geroken, maar blonken niet uit.

De commentator zei na 15 minuten dat Castelen de gevaarlijkste aanvaller was en na 30 minuten dat Castelen zijn tegenstander nog niet voorbij was gekomen! (Hoe was hij dan gevaarlijk?). Hij had twee goede acties in 90 minuten (één keer echt gevaarlijk, jammer dat de eindpass mislukte) en dat waren er twee (of één?) meer dan De Ridder (rechtsbuiten of op 10 en geen linksbuiten). De Ridder bevestigde mijn mening over hem.

Emanuelson deed het als verdediger beter dan als middenvelder, de plek waar hij in de jeugd altijd stond, maar in mijn ogen niet kan overtuigen.

Huntelaar moet je in het strafschopgebied aanspelen, maar zelfs corners haalden de eerste paal niet (opdracht? de bal laag houden).

Vermeer had geen schuld aan de doelpunten (het was geen strafschop en als er ineens vier man vrij voor je staan, op ± 5 meter, kun je weinig meer doen)

Het centrale duo is blijkbaar geen onderwerp van discussie, maar Luirink heeft wel veel overtredingen nodig. de discussie dat die Oekraïners zich snel laten vallen is niet zo belangrijk, er was contact en in de top "valt bijna iedereen" Van Vlaar werd vooral gewezen op "laag en hard" en "hard en laag", als er weer een bal naar voren werd getrapt.

Beide spelers zijn ouder dan Vermaelen, maar hoeven blijkbaar niet aan de "Stam-eis" te voldoen ;)

Luirink heeft mij niet duidelijk kunnen maken dat Ajax een topper heeft laten lopen. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik hem alleen op tv heb gezien (en gisteren op hem heb gelet)

Aisatti verspeelt geen bal! Na de opmerking van de commentator heeft hij inderdaad geen bal meer verspeeld als hij risicoloos voor een bal opzij of terug koos, zoals de andere spelers risicoloze trapjes ook perfect beheersen :nooo: Hij had wel één mooie aanvallende actie in huis.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 25, 2006 7:44 pm

Frankrijk simpeltjes langs Jong Duitsland

25/5/2006 20:05

Frankrijk had weinig te duchten van Jong Duitsland. Heel bekeken boekten Les Bleus een ruime 3-0 overwinning op de ploeg van bondscoach Dieter Eilts.
Veel te genieten viel er niet van de twee landen, die dinsdag het EK onder-21 nog waren begonnen met een overwinning. Aan het einde van een lusteloze eerste helft forceerde Frankrijk een voorsprong. Florent Sinama-Pongolle schoot een vrije trap langs de muur binnen in de hoek die voor doelman Michael Rensing bedoeld was.

Duitsland was niet bij machte om iets aan deze tegenvaller te doen. Doelman Steve Mandanda beleefde, uitgezonderd enkele afstandsschoten in de openingsfase, een saaie middag en kreeg haast geen enkele Duitser van dichtbij te zien. Sterker, in de laatste twintig minuten beslisten de Fransen zeer eenvoudig het treffen.

Yoann Gouffran scoorde in de 71ste minuut nadat de bal na een afgeslagen vrije trap voor zijn voeten belandde. En vijf minuten later was het verdediger Rio Antonio Mavuba die zich vanaf het middenveld langs enkele tegenstanders slalomde om vervolgens van dichtbij doelman Rensing koeltjes te kloppen.
vi.nl

Goh, zou het misschien kunnen dat Mavuba gewoon een middenvelder is? :hypocrite:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do mei 25, 2006 8:53 pm

Nu Portugal- S&M bezig. Met name Quaresma en die nummer 10 van Portugal vind ik lekker spelen, ondanks dat ze achter staan.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mei 25, 2006 9:13 pm

Inmiddels 0-2.

Ik ben altijd wel gecharmeerd van DuÅ¡an Basta. Jammer dat Simon Vukčević niet speelt en Mirko Vučinić er niet bij is.
Laatst gewijzigd door jabu op do mei 25, 2006 9:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do mei 25, 2006 9:19 pm

Beloki schreef:Nu Portugal- S&M bezig. Met name Quaresma en die nummer 10 van Portugal vind ik lekker spelen, ondanks dat ze achter staan.
Vind die Serven en Montenegrijnen een stuk interessanter.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mei 25, 2006 10:26 pm

Joao Moutinho is inderdaad een sieraad. Alleen jammer dat iedereen hem al kent. Quaresma heeft trouwens een schitterend buitenkant voetje :worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie