Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 05, 2009 3:07 pm

Mendes da Silva niet vergeten. Ik vind hem nog slechter dan Van Bommel en zou hem niet meer selecteren. Loovens zat ook twee keer fout, binnen 1 seconde. Elia speelde goed al had hij die laatse bal moeten laten lopen, dan was het normaal gesproken een doelpunt voor Van Persie.

Honda kreeg ook weinig de bal, het was alsof zijn ploeggenoten hem niet zagen staan. Bij VVV is hij natuurlijk de spil, bij Nippon heeft hij die status duidelijk nog lang niet.
Ajax!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Arthur » za sep 05, 2009 3:11 pm

Bij PSV of Ajax zou hij die status ook niet hebben. Als hij daar van afhankelijk is kan hij beter bij VVV blijven.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door FlaFlu » za sep 05, 2009 3:21 pm

Die blessure van Sneijder is trouwens een mooi gevalletje slechte karma. Wie twee keer z'n tegenstander zo uit de wedstrijd probeert te schoppen verdient 't gewoon om zelf per brancard afgevoerd te worden. :redcard.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 05, 2009 3:24 pm

De beste spelers van Ajax en PSV (Suarez, Affelay) worden wel degelijk continu gezocht. Als Honda net zo'n uitzonderlijk talent is (kan ik moeilijk beoordelen, dit is pas de tweede keer dat ik hem live zie) dan bouwt hij die status snel genoeg op om hem een spil functie te laten invullen.

Het hangt er dus van af hoe goed hij is. Gewoon goed, of heel goed. Wie het weet mag het zeggen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 05, 2009 3:26 pm

Enganche schreef:Die blessure van Sneijder is trouwens een mooi gevalletje slechte karma. Wie twee keer z'n tegenstander zo uit de wedstrijd probeert te schoppen verdient 't gewoon om zelf per brancard afgevoerd te worden. :redcard.gif:
Als grote fan van Sneijder zeg ik dit niet graag, maar hier is inderdaad het 'boontje komt om zijn loontje' op zijn plaats. Wat een gestoorde overtreding maakte die in de eerste helft zeg... had donker rood moeten zijn.

Prachtig doelpunt trouwens, goed aangespeeld door Demy de Zeeuw.
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door FlaFlu » za sep 05, 2009 3:31 pm

De voetballer Sneijder zie ik ook graag spelen. Qua karakter vind ik het een naar, verwaand mannetje. Van de week zei hij ook weer iets in de media in de strekking van 'Ik ben zwaar, zwaar, zwaar schandalig behandeld. De club deed alsof ik een normale werknemer was.'

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » za sep 05, 2009 3:31 pm

Giacomo Puccini schreef:Het hangt er dus van af hoe goed hij is. Gewoon goed, of heel goed. Wie het weet mag het zeggen.
Of gewoon slecht.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 05, 2009 3:56 pm

Is dat een stelling of een vraag?

Ik ben er inmiddels wel achter dat deze speler fysiek in orde is, een schitterende trap heeft en een weergaloze aanname heeft (die 2 ballen tegen Groningen!!). Verder is mijn beeld van hem nog niet zo compleet, te weinig zien spelen.
Ajax!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Arwin » za sep 05, 2009 5:55 pm

Enganche schreef:De voetballer Sneijder zie ik ook graag spelen. Qua karakter vind ik het een naar, verwaand mannetje. Van de week zei hij ook weer iets in de media in de strekking van 'Ik ben zwaar, zwaar, zwaar schandalig behandeld. De club deed alsof ik een normale werknemer was.'
De club deed juist niet alsof hij een normale werknemer was en dus heeft Sneijder alle recht om zich daarover te beklagen.

Hij blijft echter een opgefokt mannetje in het veld, die daardoor af en toe domme kaarten pakt.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » za sep 05, 2009 5:57 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » za sep 05, 2009 9:12 pm

Arwin schreef:
Enganche schreef:De voetballer Sneijder zie ik ook graag spelen. Qua karakter vind ik het een naar, verwaand mannetje. Van de week zei hij ook weer iets in de media in de strekking van 'Ik ben zwaar, zwaar, zwaar schandalig behandeld. De club deed alsof ik een normale werknemer was.'
De club deed juist niet alsof hij een normale werknemer was en dus heeft Sneijder alle recht om zich daarover te beklagen.

Hij blijft echter een opgefokt mannetje in het veld, die daardoor af en toe domme kaarten pakt.

Dat laatste vind ik juist mooi aan hem hoor. :666.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » za sep 05, 2009 9:33 pm

De kwaliteit van dit Oranje is wel dat ze niet heel veel weggeven, en tamelijk makkelijk scoren, ook al wordt er slecht gespeeld, zoals vandaag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 05, 2009 10:24 pm

Tegen Engeland werden 2 goals weggegeven.

Van der Wiel deed het prima trouwens, die vecht zich op deze manier in de basis. Zo groot is de concurrentie namelijk niet. Centraal blijft het behelpen in Oranje, is wachten op de doorbraak van Bruma. Zuid-Afrika komt te vroeg, maar het toernooi daarna kan hij misschien halen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » zo sep 06, 2009 10:12 am

'Geërgerd aan Sneijder en De Jong'

ENSCHEDE - Bondscoach Bert van Marwijk heeft de Sloveense scheidsrechter Skomina zaterdag zijn excuses aangeboden voor harde overtredingen van Nigel de Jong en Wesley Sneijder.

Dat zei de keuzeheer van Oranje na de oefenzege tegen Japan (3-0) voor de SBS-microfoon. Beide spelers kregen voor hun forse charges in de eerste helft de gele kaart.

,,We hebben onze frustratie over ons eigen spel voor de rust op de verkeerde manier afgereageerd,’’ zei Van Marwijk, die vooral doelde op de overtredingen van De Jong en Sneijder. ,,Daaraan heb ik me geërgerd. Sneijder had ook rood kunnen krijgen, denk ik.’’

Van Marwijk: ,,Voor die twee overtredingen heb ik mijn verontschuldigingen aangeboden aan de scheidsrechter. Natuurlijk heb ik er in de rust ook iets van gezegd. Dergelijke dingen kan ik niet accepteren. Dat kan ons bij het WK volgend jaar de wedstrijd of zelfs het toernooi kosten. Dat mag niet meer gebeuren en dat weten de spelers nu ook.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » zo sep 06, 2009 4:23 pm

Wat vinden jullie nu van Bertje? Ik vind hem echt goed overkomen! Duidelijk, eerlijk, zegt geen domme dingen....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Giacomo Puccini » zo sep 06, 2009 5:09 pm

Mee eens. Heeft natuurlijk ook een luxe selectie tot zijn beschikking, daar kun je in zo'n kwalificatie weinig fout mee doen. Zolang de 'sterren' maar aan het teambelang blijven denken. Vedettegedrag is denk ik het grootste risico. Van Marwijk weet daar vooralsnog prima mee om te gaan. Hoe dichterbij het WK komt, hoe gevoeliger het passeren van spelers gaat worden. De echte test komt dus over enkele maanden, wanneer hij keuzes moet maken. Voorin bijvoorbeeld: Robben, Van Persie, Van Nistelrooy, Van der Vaart, Huntelaar, Sneijder en Kuyt. 7 'Personalities' voor maximaal 4 posities.

De echte keuzes zijn nog niet gemaakt, wat dat betreft kan Van Marwijk nog veel fout doen.

Stekelenburg/Van der Sar?

Heitinga/Van der Wiel/Boulahrouz?

Centraal is Mathijsen een zekerheidje, maar verder?

Van Bronkhorst lijkt een zekerheidje, maar wat als Braafheid bij München doorbreekt?

De Jong/Van Bommel lijkt een logisch koppeltje, maar wat als De Jong zijn basisplek kwijtraakt?

Voorin kan het nog alle kanten uit, hoewel je moeilijk om Robben heenkan.
Ajax!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » ma sep 07, 2009 3:57 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52060
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma sep 07, 2009 8:08 pm

Rishi schreef:Wat vinden jullie nu van Bertje? Ik vind hem echt goed overkomen! Duidelijk, eerlijk, zegt geen domme dingen....
Beetje grappig dat ie Sneyder en De Jong er nu uit haalt. Schoonzoon anyone? Ik heb BvM niet gehoord over de veel te harde overtreding die Bommel op de eerste speeldag van de BL tegen Vorsa van Hoffenheim maakte.

Verder borduurt BvM natuurlijk voort op het werk van MvB. Hetzelfde systeem, dezelfde spelers. Jij en ik kunnen het met deze jongens en een dermate bedroevend slechte kwalificatiepoule ook wel, Rishi.

Op het WK gaat Oranje gewoon aan BvM's lafheid ten onder. Dat gebeurde 'm bij Feyenoord en Dortmund ook.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Baseman » di sep 08, 2009 7:40 am

wimpey schreef:Beetje grappig dat ie Sneyder en De Jong er nu uit haalt. Schoonzoon anyone?
Wanneer heeft Van Bommel onlangs in een oefenwedstrijd van Oranje een keiharde overtreding gemaakt die een rode kaart had kunnen opleveren ?

Wat heeft van Marwijk te maken met overtredingen die spelers maken bij hun club ?
Hij is de bondscoach en reageert dus als spelers domme en harde overtredingen maken in Oranje, zoals Sneijder en De Jong tegen Japan.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » di sep 08, 2009 3:39 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Beloki » di sep 08, 2009 3:47 pm

Stam? Bouma? De Ridder? Zuiverloon? JENNER? VD Heyden?? AAAAAAAAAAAAAAAAARGH.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » di sep 08, 2009 3:50 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Beloki » di sep 08, 2009 4:01 pm

De Ridder of Jenner ga je toch niet verkiezen boven spelers als Van Persie. En vdHeyden toch niet met Sneijder, Vd Vaart, De Jong of wie dan ook?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » di sep 08, 2009 4:09 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Giacomo Puccini » di sep 08, 2009 6:46 pm

Beloki schreef:Stam? Bouma? De Ridder? Zuiverloon? JENNER? VD Heyden?? AAAAAAAAAAAAAAAAARGH.
Beloki?
Ajax!

Plaats reactie