Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » vr aug 14, 2009 2:11 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door jabu » vr aug 14, 2009 3:17 pm

Loopt er niet in de B-jeugd van Ajax een goede rechtsbuiten voor Van Marwijk?

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » vr aug 14, 2009 8:20 pm

Ben ik de enige die Nederland de 1e helft wel goed vond spelen? Die Engelsen wisten niet waar ze het moesten zoeken als Nederland druk ging zetten (gegroepeerd :biggthumpup.gif: )

Schaars was in de 2e helft een stuk minder maar die zou ik naast De Jong zetten. Denk dat Bertje overigens snel een keuze moet maken anders gaat het egoisme hem opbreken.

Braafheid was trouwens sterk, had alleen moeten stappen bij de 1e goal van Defoe maar wat zou hij perfect geweest zijn voor Ajax :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » vr aug 28, 2009 12:02 pm

Loovens debuteert in selectie Oranje

ZEIST - Bondscoach Bert van Marwijk heeft Glenn Loovens opgenomen in de selectie van het Nederlands elftal voor de oefeninterland tegen Japan en de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Schotland.

Celtic-verdediger Glenn Loovens. FOTO PRO SHOTS
De verdediger van Celtic maakte nog nooit eerder deel uit van het ’grote’ Oranje. Loovens (25) kwam wel al uit voor Jong Oranje.

Aanvoerder Giovanni van Bronckhorst van Feyenoord, die vanwege een knieblessure eerder deze maand moest afzeggen voor de oefenwedstrijd tegen Engeland, keert terug in de selectie. Van Marwijk heeft Dirk Marcellis (PSV) en Ryan Babel (Liverpool) niet uitgenodigd. Zij behoorden wel tot de voorselectie van 24 spelers. Mark van Bommel ontbreekt vanwege een teenblessure. De selectie van Van Marwijk verzamelt dinsdag in Noordwijk.

Oranje speelt op zaterdag 5 september in Enschede tegen Japan. De wedstrijd in de Grolsch Veste begint om 14.00 uur, om op prime-time in Japan een live-uitzending in het Aziatische land mogelijk te maken.

Vier dagen later wacht het al gekwalificeerde Nederlands elftal in Schotland de laatste kwalificatiewedstrijd voor het wereldkampioenschap. Het is nog onduidelijk hoe laat het duel op Hampden Park in Glasgow begint. De aanvang staat gepland voor 21.00 uur, maar de wereldvoetbalbond FIFA wil alle wedstrijden die nog van belang zijn voor de tweede plaats in de kwalificatiegroep tegelijk laten beginnen. Schotland is daar nog voor in de race. Mogelijk verandert het tijdstip daarom nog.

Het Nederlands elftal kan in Glasgow voor een opvallende prestatie zorgen. Slechts drie landen slaagden er eerder in alle wedstrijden in de kwalificatiegroep voor een EK of WK in winst om te zetten. Frankrijk slaagde daar zelfs twee keer in. Oranje won tot nu toe alle zeven duels in groep 9. Spanje en Engeland zijn in hun kwalificatiegroep overigens ook nog zonder puntverlies.

Selectie
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Piet Velthuizen (Vitesse) en Michel Vorm (FC Utrecht).
Verdediging: Edson Braafheid (Bayern München), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), John Heitinga (Atletico Madrid), Glenn Loovens (Celtic), Joris Mathijsen (Hamburger SV), André Ooijer (PSV) en Gregory van der Wiel (Ajax).
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Nigel de Jong (Manchester City), David Mendes da Silva (AZ), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Internazionale), Rafael van der Vaart (Real Madrid) en Demy de Zeeuw (Ajax).
Aanval: Eljero Elia (Hamburger SV), Klaas-Jan Huntelaar (AC Milan), Dirk Kuijt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München). (ANP)
AD

:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door mattie » vr aug 28, 2009 1:35 pm

volgens mij is van Marwijk niet echt consequent...
Geen Babel maar wel de bannelingen van Madrid....
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » vr aug 28, 2009 4:00 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Daily Blind » vr aug 28, 2009 4:26 pm

Goed dat BvM Loovens erbij haalt! Hij is dus toch niet tevreden over de defensie en zoekt verder! :biggthumpup.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » vr aug 28, 2009 4:31 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Kilroy » vr aug 28, 2009 5:23 pm

Prima dat hij Babel heeft laten vallen. Was hoog tijd! Ook Loovens = een goede zet.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door raymon » vr aug 28, 2009 9:29 pm

Loovens is een drama. Als dit het beste is wat Nederland te bieden heeft op verdedigend niveau dan is het wel heel bedroevend.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Kilroy » za aug 29, 2009 1:48 am

Volkomen juist, wat b.v. Mathijsen en Ooijer laten zien is bedroevend. Maar ik heb niets beters gezien op de Nederlandse velden, behalve dat ik een toekomst zie in Pieters, mits hij nog wat ervaring opdoet.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » za aug 29, 2009 8:25 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Banjavi » wo sep 02, 2009 12:20 am

Vedette-10- schreef:Wanneer gaat hij eens echte rechtsbacks selecteren? Zuiverloon en Ronnie Stam zijn er echt klaar voor.
Zijn die nix voor Ajax, eigenlijk?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » wo sep 02, 2009 1:36 pm

Stam zou ik graag bij Ajax zien... Alleen hebben wij Wiel al dus weet niet hoe ze moeten gaan spelen en of Stam ook op het middenveld uit de voeten kan maar ik vind hem een goede!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » do sep 03, 2009 6:44 am

Wordt er eigenlijk wel eens een interland gespeeld waarvoor Affelay zich niet afmeldt? Ik zou die jongen niet meer oproepen, hij vindt het blijkbaar niet zo interessant.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Baseman » do sep 03, 2009 8:25 am

Vedette-10- schreef:Babel heeft diepgang voor de spitspositie, is technisch en explosief.
Sinds wanneer is Babel technisch ?
en een gespreide aanval met Van Persie-Huntelaar-Jenner/De Ridder
Jenner/De Ridder ???
Je bedoelt die spelers die overal floppen ? Die wil jij in Oranje zien ?
Wanneer gaat hij eens echte rechtsbacks selecteren? Zuiverloon en Ronnie Stam zijn er echt klaar voor.
Zuiverloon ???
:drecul.gif:

Stam zou overigens wel een optie kunnen zijn, die speelt erg sterk bij NAC.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Bert » do sep 03, 2009 11:48 am

Uh, Base?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Thijs » do sep 03, 2009 12:58 pm

De interland van a.s. zaterdag tegen Japan is gewoon om 14.00u 'smiddags! Echt ongelofelijk.

Desalniettemin ben ik als rechtgeaarde Oranjeman er natuurlijk weer bij in Enschede (want: gratis kaartjes)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door martijn401 » do sep 03, 2009 2:56 pm

Sterkte Thijs. :aai.gif:

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door gaizka » do sep 03, 2009 4:45 pm

Baseman schreef:
Vedette-10- schreef:Babel heeft diepgang voor de spitspositie, is technisch en explosief.
Sinds wanneer is Babel technisch ?
en een gespreide aanval met Van Persie-Huntelaar-Jenner/De Ridder
Jenner/De Ridder ???
Je bedoelt die spelers die overal floppen ? Die wil jij in Oranje zien ?
Wanneer gaat hij eens echte rechtsbacks selecteren? Zuiverloon en Ronnie Stam zijn er echt klaar voor.
Zuiverloon ???
:drecul.gif:

Stam zou overigens wel een optie kunnen zijn, die speelt erg sterk bij NAC.
Stam doet het inderdaad zeer goed bij Twente, maar denk dat dat ook komt omdat het bij Twente 'goed staat'. Dat zag je bij Wielaert, speelde ook goed bij Twente en heeft het bij Ajax erg moeilijk.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » vr sep 04, 2009 9:36 pm

Het Nederlands elftal staat verdedigend ook prima hoor..
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door FlaFlu » za sep 05, 2009 1:49 pm

Als die tackle van Sneijder geen rood meer is...

Denk niet dat Nederland dit gaat winnen. Japan heeft een prima ploegje. Robben heeft het op links zwaar. :yes.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » za sep 05, 2009 2:10 pm

'Geluk zie je direct terug in m'n spel’

Door SJOERD MOSSOU

NOORDWIJK - De liefde kwam voor Wesley Sneijder als geroepen, na een moeilijke tijd in Madrid. ,,Er is een periode geweest dat het me allemaal gestolen kon worden. Nu ben ik gelukkiger dan ooit,’’ zegt de nieuweling van Inter Milaan en hij kijkt er oprecht bij.

,,Dat klinkt heel simpel, maar voor mij verklaart het alles. Geluk zie je direct terug in mijn spel. Ik geloof daar echt in.’’

Nee, dit wordt geen showbizzverhaal over de liefde tussen Sneijder en Yolanthe Cabau van Kasbergen. Maar onmiskenbaar raakt het elkaar soms, het leven en de sport. Tot voor kort was Wesley Sneijder een voetballer uit Utrecht. Tegenwoordig is hij wat we een ‘celebrity’ zijn gaan noemen, of BN’er. Een potentieel doelwit voor Albert Verlinde Co. Publiek bezit.

,,Het zegt mij allemaal niet zo veel. Mensen moeten vooral vinden en schrijven wat ze willen. Ik word tegenwoordig wat vaker gebeld. Dus zet ik mijn telefoon ook wat vaker uit. Maar verder ben ik nog gewoon de voetballer en de persoon die ik was. Dat het ook op het NOS-journaal over Yolanthe en mij gaat?’’ Lachend: ,,Blijkbaar horen wij tot de allerbelangrijkste mensen ter wereld.’’

Bij het Nederlands elftal vindt Sneijder deze week wat rust, na een paar hectische weken. Tussen zijn vertrek bij Real Madrid en zijn debuut bij Internazionale zaten precies twee dagen. ,,Het ging zó snel allemaal. Wat dat betreft is het lekker om even in Nederland te zijn, in een vertrouwde omgeving.’’

Half augustus verloor hij de grip op zijn eigen toekomst, in een deftig hotel in Dortmund. Kort voor een oefenwedstrijd met Real Madrid rolde er een korte, zakelijke mededeling uit de mond van trainer Manuel Pellegrini. ,,Hij mocht me niet meer opstellen van de clubleiding. Inter had die dag een bod uitgebracht en de trainer kreeg van bovenaf de opdracht me direct van het wedstrijdformulier te halen voor de wedstrijd tegen Borussia. Ik moest verkocht worden. Hoe dan ook en zo snel mogelijk. Ik had eigenlijk geen keus, daar kwam het op neer.’’

Even waande de voetballer zich in een maffiafilm, compleet met mani

pulatie en intrige. ,,Van binnen voel je dat je heel kwaad wordt,’’ aldus Sneijder. ,,Maar ik heb me ingehouden, omdat ik voelde dat alles tegen me gebruikt kon worden. Er werd een smerig spelletje gespeeld. Later die dag kwam Valdano (technisch directeur, red.) ingevlogen, om met me te praten. ‘Ik hoef niet met jou te praten,’ heb ik hem gezegd. ‘Ga maar naar mijn zaakwaarnemer’.’’

Onder de tafel balt Sneijder zijn vuisten als hij de herinneringen ophaalt. Na die middag in Dortmund werd de druk alleen maar verder opgevoerd. ,,Moest ik tijdens de training opeens iets verderop gaan voetvolleyen, of wat afwerken op doel. Ze probeerden me te provoceren. En Pellegrini moest gewoon uitvoeren wat de clubleiding hem opdroeg. Ik mocht niet meer spelen. De personen die nu de leiding hebben bij Real Madrid, het zijn geen fijne mensen. Niet alleen ik, ook mijn collega’s zijn schandalig behandeld. Robben, Huntelaar, Van der Vaart. Zwaar, zwaar respectloos.’’

Het kon er ook nog wel bij na twee stormachtige jaren in Bernabéu. Sneijder begon overweldigend in Madrid, maar zijn tweede jaar was er één van tegenslag en ellende. Blessures, een echtscheiding, matige prestaties. ,,Ik ben toch wel een jaar echt ongelukkig geweest,’’ zegt Sneijder, over de pijn in zijn privé-leven. ,,Zoiets heeft invloed op je spel, zeker weten. Je zit niet lekker in je vel, je blokkeert als het ware. Er is een tijd geweest dat ik helemaal geen zin meer had in voetbal. Het kon me allemaal gestolen worden.’’

Hij durft kritisch in de spiegel te kijken. ,,Ik heb sommige dingen gewoon niet goed gedaan. Dan ging ik op stap, om even wat afleiding te hebben. Maar achteraf precies op de verkeerde momenten. Je bent geblesseerd, mensen letten op je. Dan krijg je vanzelf de wildste verhalen. Dat neem ik mezelf kwalijk. Ik had steviger in mijn schoenen moeten staan.’’

Terugkijkend op zijn tijd bij Real blijft vooral het rotgevoel hangen. ,,De laatste weken, die onthoud je. Als je op zo’n manier behandeld wordt door een club, vergeet je dat fantastische eerste jaar vanzelf. Jammer, maar zo gaan die dingen nu eenmaal.’’

Internazionale ontving hem met open armen. Dagenlang vuurde trainer José Mourinho sms’jes op hem af, net zo lang tot Sneijder een contract had ondertekend. ,,Hij geeft me ongelooflijk veel vertrouwen. Een beetje zoals Henk ten Cate dat deed bij Ajax. Achter me staat een stel ijzersterke spelers, daarvoor mag ik doen waar ik goed in ben. Openingen zoeken, de spitsen bedienen. Dat is lekker voetballen.’’

Toch duurde het even voor Sneijder overtuigd was van het perspectief bij Inter. Het Italiaanse voetbal heeft niet meer de glans van vroeger, weet hij. ,,Af en toe speel je voor lege tribunes. Dat soort dingen heb ik ook afgewogen. Zoals ik over alles goed heb nagedacht. Met mijn familie heb ik veel overlegd. En inmiddels heb ik een heel goed gevoel bij mijn keuze. Er staat een sterk elftal, dat als collectief opereert. Het doel is om de Champions League te winnen.’’

Zijn debuut in de derby tegen AC Milan (4-0) was meteen flitsend. ,,Mourinho had vanaf het eerste moment gezegd: jij bent mijn nummer 10 en ik ga een elftal om je heen bouwen. In die wedstrijd maakte hij dat gelijk waar, ondanks dat ik nog amper tijd had gehad om te trainen. Dat zegt heel veel.’’

De Milanese warmte voelt goed, vindt Sneijder. ,,Ik stond met Yolanthe op het vliegveld in Milaan en we wilden een kopje koffie bestellen. Kwamen er gelijk mensen aanlopen die per se voor ons wilden betalen. Het zijn kleine dingen, maar toch. Bij Inter heb ik weer het gevoel dat ik welkom ben.’’
http://www.sportwereld.nl

:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » za sep 05, 2009 2:58 pm

Slechtste man van het veld: Honda.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Banjavi » za sep 05, 2009 3:02 pm

Honda was inderdaad echt nix.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie