Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mar 25, 2009 2:03 pm

Volgens mij kan het woensdag als Nederland beide wedstrijden wint.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » wo mar 25, 2009 3:39 pm

Nederland kan zich deze interland-periode nog niet definitief plaatsen voor het WK, aangezien alleen de nummer 1 zich definitief plaatst.

Afbeelding

Als Nederland beide wedstrijden wint en Schotland - IJsland wordt gelijk, is de stand als volgt:

Nederland 5 - 15
Schotland 5 - 5
IJsland 5 - 5
Macedonie 4 - 3
Noorwegen 3 - 2

Dan kan je in theorie nog door Noorwegen en Macedonië worden ingehaald.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mar 25, 2009 4:06 pm

Als Macedonië dan alles zou winnen zou het ook op 15 uitkomen, maar dan leggen ze het af op onderling resultaat. (Nederland twee keer gewonnen)
Noorwegen kan nog op 17 punten komen, maar dan is Nederland minimaal tweede en het lijkt me onwaarschijnlijk dat het dan de allerslechtste nummer twee zou zijn.

Ja, ik weet wel dat je dan niet kunt zeggen dat we officieel geplaatst zijn, maar het gaat me er meer om dat we wel alvast een biertje mogen drinken op de deelname.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mar 25, 2009 4:23 pm

Die dronk ik al toen de loting bekend werd gemaakt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mar 25, 2009 5:15 pm

Kunnen ze die flauwekul niet overslaan, ik heb zin in Ajax!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo mar 25, 2009 5:33 pm

Je zit in een groep van 5, dus je speelt 8 wedstrijden.

Als Nederland allebei de wedstrijden wint, kom je op 15 uit 5. Dan is het verschil toch al onoverbrugbaar, omdat je Macedonie dan toch zelf al uitgeschakeld hebt?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mar 25, 2009 5:59 pm

El Clavo schreef:Je zit in een groep van 5, dus je speelt 8 wedstrijden.

Als Nederland allebei de wedstrijden wint, kom je op 15 uit 5. Dan is het verschil toch al onoverbrugbaar, omdat je Macedonie dan toch zelf al uitgeschakeld hebt?
Stel dat Noorwegen ALLES wint, komt het op 17 punten. Da's dan meer dan de 15 van Nederland, die dan alle wedstrijden moet verliezen.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 25, 2009 6:04 pm

Peter schreef:Die dronk ik al toen de loting bekend werd gemaakt.
:ajaxsmiley.gif:

Dat deed ik ook 7 jaar geleden op een zaterdagmiddag rond een uur of 4 in een Iers cafe. We zouden die gasten wel ff van het kastje naar de muur spelen :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » di mar 31, 2009 9:54 pm

Van Bommel gedijt zonder te irriteren
Chris van Nijnatten

Mark van Bommel viel gisteren op tijdens de laatste serieuze training voor de wedstrijd tegen Macedonië. In de zonovergoten duinpan van Quick Boys was het zíjn stem die overal bovenuit kwam. Van Bommel coachte gelijk een aanvoerder. In werkelijkheid is hij dat niet. Hij hoeft het niet te worden, wil zelfs geen reserveaanvoerder zijn, is tevreden met zijn rol; controleur op het middenveld. Hij klopt, veegt en zuigt voor de aanvallers van Oranje.

Types als Van Bommel kunnen van grote waarde zijn in een topelftal. Zonder hen komt de rest moeilijk tot schitteren. Toch stond de huidige aanvoerder van Bayern München onder Marco van Basten ter discussie. Eerlijk gezegd, begreep ik dat toen.

Ook tijdens de WK-trainingen in Freiburg scheen de zon. En ook in het Zwarte Woud hoorde je Van Bommel overal bovenuit. ‘Hé shadow, kom op dan shadow’. De manier waarop hij Robben (destijds met name door Van Bommel ‘shadow’ genoemd) aanspoorde, irriteerde. Kon er niks aan doen, het irriteerde zwaar.

Waarom? De setting. Het Nederlands elftal was onder Van Basten ‘anders’. Het was bedoeld permanent te imponeren. Dat vond Van Basten niet zozeer, dat vonden wij vooral; de ooit beste spits van de wereld moest een nationale ploeg kunnen laten glimmen. In die entourage paste Van Bommel niet.

En nu ineens wel. Dat komt door zijn schoonvader, de bondscoach, ook dát nog. Die is nogal anders dan Van Basten; koos ‘Cooky’ Voorn als assistent in plaats van John van ’t Schip, maakte Ooijer, Kuyt, Van Bommel en Robben belangrijk.

Het Nederlands elftal wint nog steeds veel, zo niet alles, maar is vooral gewoon geworden. Onbewust losgerukt van de randstad, teruggegeven aan de provincie, bijna gekwalificeerd voor Zuid-Afrika.

Het is maar perceptie, ik geef het toe. In die sfeer gedijt Van Bommel zonder te irriteren.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » za apr 04, 2009 7:35 am

Irritant is dat: mensen een bijnaam geven. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » wo apr 15, 2009 7:26 am

Internationals al op 13 mei klaar

Ajax verwacht belletje KNVB

AMSTERDAM, woensdag

Als er geen oplossing komt, moeten de Ajacieden Maarten Stekelenburg en Gregory van der Wiel, AZ’ers Stijn Schaars en Demy de Zeeuw, FC Twente-speler Edson Braafheid en mogelijk ook de PSV’ers Ibrahim Afellay en Dirk Marcellis na dit seizoen ruim twee weken voor zichzelf trainen. De eerste vijf hoeven zeker geen eredivisieplay-offs te spelen en komen zodoende op 10 mei voor het laatst tijdens een competitiewedstrijd in actie. Op 6 (IJsland uit) en 10 juni (Noorwegen thuis) staan er nog twee WK-kwalificatieduels op de rol, waarvoor bondscoach Bert van Marwijk de Oranjespelers op maandag 1 of dinsdag 2 juni zal oproepen.

„Wij hebben met de algemene planning geen rekening gehouden met het feit dat er door een deel van de A-selectie nog her en der interlands worden gespeeld”, zegt manager voetbalzaken Danny Blind van Ajax. „Wij trainen tot en met 13 mei. Daarna begint de vakantie. Wij vinden het belangrijk dat de spelers dan zo goed mogelijk hun rust pakken, maar uiteraard wel fit blijven.”

Blind rekent op een belletje uit Zeist en van de andere bondskantoren. „Ik verwacht wel dat er nog contact is tussen Ajax en enkele bonden over dit onderwerp. Onze Belgische internationals spelen eind mei een toernooi in Japan en diverse andere internationals, waaronder de Nederlanders, spelen nog interlands in juni. Om die reden beginnen zij hier pas weer op 29 juni, terwijl de rest van de selectie op 22 juni de eerste training bij Ajax afwerkt.”

an Reker, algemeen directeur PSV: „Omdat we nog niet weten wanneer voor ons het seizoen afgelopen is, heeft het voor mij geen nut om na te denken over die twee interlands. Als wij geen play-offs hoeven te spelen gaan we in ieder geval voor een oefenwedstrijd naar Hongarije. Verdere plannen zijn er nog niet gemaakt en dat kan ook niet. Ik neem aan dat de KNVB wel een keer contact opneemt over hoe we met onze internationals om gaan in de periode voor die twee wedstrijden.”

Foppe de Haan liet voor de Olympische Spelen in Peking de spelers die vroeg klaar waren met de competitie, met toestemming van de clubs in Zeist opdraven voor extra trainingen. Het is niet ondenkbeeldig dat Van Marwijk daar ook naar streeft. De bondscoach hoeft zich geen zorgen te maken over de in Spanje (John Heitinga, Wesley Sneijder, Arjen Robben, Rafael van der Vaart en KlaasJan Huntelaar), Duitsland (Mark van Bommel, Khalid Boulahrouz, Joris Mathijsen) en Engeland (Robin van Persie, Ryan Babel, Dirk Kuyt en Nigel de Jong) spelende internationals. De Primera Division, Bundesliga en Premier League duren tot respectievelijk 31, 23 en 24 mei.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Daily Blind » vr apr 17, 2009 5:45 pm

Ambrabat dus bij de selectie voor de extra trainingen net als Wielaert en Elia.

Ambrabat heeft het gehele seizoen niet gepresteerd en wordt dus zo maar opgeroepen. Een rare actie van BvM. Haal dan Beerens erbij die dit seizoen wel heeft laten zien een stapje te hebben gemaakt.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » vr apr 17, 2009 6:32 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Dubbel » za mei 02, 2009 5:45 am

Is het heel vreemd als de jongens uit het eerste bedanken voor die interlands in Juni? Je moet toch aan je eigen gezondheid denken en eind Juni start de voorbereiding misschien al weer. De jongens uit het tweede kunnen natuurlijk wel gaan want dan pakken ze wat extra minuten op niveau.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Thijs » di jun 09, 2009 4:00 pm

'De wereldtitel moet het doel voor Oranje zijn'
09/06/2009 14:55

KNVB-directeur Henk Kesler legde de lat voor komend WK al hoog, maar het Nederlands elftal mag geen genoegen nemen met minder dan het hoogste.

Kesler, directeur betaald voetbal bij de KNVB, stelde na de kwalificatie van Oranje voor het WK de doelstelling naar boven bij. 'De ambitie is bijgesteld, we gaan nu voor een eerste of tweede plaats. Daar is bondscoach Bert van Marwijk het overigens helemaal mee eens.'

De bezoekers van VI.nl leggen de lat nog hoger. Het Nederlands elftal moet voor het hoogste te gaan. Op de vraag Wat moet volgens jou het doel van Oranje zijn op het WK van 2010? kwam bijna de helft met het antwoord: wereldkampioen worden.


Kesler krijgt met de ambitie van een plaats in de WK-finale de steun van veertien procent, terwijl volgens bijna een kwart van de bezoekers van VI.nl een plaats bij de laatste vier het doel moet zijn.

De soepele kwalificatie biedt blijkbaar weinig ruimte voor een bescheiden doelstelling. Een plaats bij de laatste zestien was goed voor slechts vijf procent van de ruim twintigduizend stemmen.
VI.nl

Eerst was het een halve finaleplaats, nu is het de wereldtitel. What's next, wereldkampioen zonder tegendoelpunten?

En daarbij, waar slaat het op om allemaal dingen te gaan eisen na deze kwalificatiepoule, kom op zeg. En daarbuiten neem ik aan dat iedereen gewoon elke wedstrijd wil winnen op het WK, dus moet de doelstelling (van elk land overigens) zijn: Zo ver mogelijk komen. "We gaan nu voor een eerste of tweede plaats". Hoezo 'tweede'? Als we de halve finale winnen kan iedereen achterover leunen? Ik vind dat altijd zo raar.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door peter » wo aug 12, 2009 8:38 pm

Zapte net voorbij Nederland en zag een goal. Foutenfestival in de laatste linie bij Engeland.

Het leeft wel hè. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » wo aug 12, 2009 9:03 pm

Pokke wedstrijd ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door peter » wo aug 12, 2009 9:46 pm

Analyse van de week van Y. Mulder:

Je kunt wel goed voetballen, maar je moet uuh zorgen dat je uuh deze wint. Daar moet de nadruk op liggen...winnen. Bij het WK draait het namelijk ook uuh er om dat je je wedstrijden wint.

Wat een retard, zeg. Ongelooflijk.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Fenerbahce » wo aug 12, 2009 10:03 pm

Mijn god, wat een wedstrijd .... :blush.gif:

Al die egoo'tjes bij Nederland ... Kuijt, van Persie, Robben, Sneijder. Dit word helemaal niks volgend jaar, dit wordt nooit een team.. :excited.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 12, 2009 10:33 pm

Thijs schreef:
'De wereldtitel moet het doel voor Oranje zijn'
09/06/2009 14:55

KNVB-directeur Henk Kesler legde de lat voor komend WK al hoog, maar het Nederlands elftal mag geen genoegen nemen met minder dan het hoogste.

Kesler, directeur betaald voetbal bij de KNVB, stelde na de kwalificatie van Oranje voor het WK de doelstelling naar boven bij. 'De ambitie is bijgesteld, we gaan nu voor een eerste of tweede plaats. Daar is bondscoach Bert van Marwijk het overigens helemaal mee eens.'

De bezoekers van VI.nl leggen de lat nog hoger. Het Nederlands elftal moet voor het hoogste te gaan. Op de vraag Wat moet volgens jou het doel van Oranje zijn op het WK van 2010? kwam bijna de helft met het antwoord: wereldkampioen worden.


Kesler krijgt met de ambitie van een plaats in de WK-finale de steun van veertien procent, terwijl volgens bijna een kwart van de bezoekers van VI.nl een plaats bij de laatste vier het doel moet zijn.

De soepele kwalificatie biedt blijkbaar weinig ruimte voor een bescheiden doelstelling. Een plaats bij de laatste zestien was goed voor slechts vijf procent van de ruim twintigduizend stemmen.
VI.nl

Eerst was het een halve finaleplaats, nu is het de wereldtitel. What's next, wereldkampioen zonder tegendoelpunten?

En daarbij, waar slaat het op om allemaal dingen te gaan eisen na deze kwalificatiepoule, kom op zeg. En daarbuiten neem ik aan dat iedereen gewoon elke wedstrijd wil winnen op het WK, dus moet de doelstelling (van elk land overigens) zijn: Zo ver mogelijk komen. "We gaan nu voor een eerste of tweede plaats". Hoezo 'tweede'? Als we de halve finale winnen kan iedereen achterover leunen? Ik vind dat altijd zo raar.
Tweede worden. :biggrin.gif:

De hoogmoed zit er alweer in bij Nederland. Ze kunnen er met de pootjes niet van afblijven. Dus zal het WK wel weer op een teleurstelling uitdraaien. De sterren beginnen fris aan het toernooi, want ze zitten bij hun ploegen op de bank. Maar wie in de selectie heeft ooit een internationale hoofdprijs gepakt? Dan hebben we dus gebrek aan scherpte, gebrek aan ervaring, en geen gebrek aan hoogmoed. En een slechte verdediging... Maar we worden wel effe kampioen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door joey » do aug 13, 2009 10:43 am

Ongeconcentreerd spel van beide kanten. Mij viel speciaal op dat Schaars moeite had met het tempo.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » do aug 13, 2009 11:14 am

Ja, Schaars viel niet mee (maar er waren er meer, van wat ik van Heitinga en Babel zag werd ik ook niet vrolijk). Van Bommel werd node gemist, volgens het AD. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » do aug 13, 2009 11:36 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Kilroy » do aug 13, 2009 2:36 pm

Ja Heitinga en Babel waren zorg verwekkend, maar wat te zeggen van v.d. Vaart? De slechtste man van het veld. Traag, langzaam, onaccuraat, slordig en techniek ondermaats. Hoort niet te spelen tenzij en totdat hij bewijst in vorm te zijn by een goede club in een volwaardige competitie. Het was jammer dat de Zeeuw niet een helft Schaars mocht vervangen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door joey » vr aug 14, 2009 10:46 am

Heb niet alles gezien, maar in de eerste helft speelde VDV wel érg ongeconcentreerd. Of misschien ligt het Engelse voetbal hem niet zo, dat is behoorlijk snel.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie