Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 9:57 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:Op dat moment was iedereen in de hosanna stemming vanwege de ‘comeback’ van Bayern. En dus werd Van Bommel geroemd om zijn inzet en winnaars mentaliteit. Het gaat nergens over z’n voetballende kwaliteiten. Precies zoals ik zonet al zei.
Ach, ik zou het artikel nog maar eens een keertje lezen als ik jou was.
Nee hoor, nergens voor nodig. Maar bedankt dat je mijn punt m.b.t. Van Bommel hebt beargumenteerd. :smallgrin.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr mei 25, 2007 10:14 pm

Thomas schreef:Op dat moment was iedereen in de hosanna stemming vanwege de ‘comeback’ van Bayern. En dus werd Van Bommel geroemd om zijn inzet en winnaars mentaliteit. Het gaat nergens over z’n voetballende kwaliteiten. Precies zoals ik zonet al zei.
Flauw Thomas.
Van Bommel is geen wondervoetballer, maar wel een goede voetballer. En hij heeft daarbij andere kwaliteiten die bijdragen tot een betere teamprestatie, niet geheel onbelangrijk.

Dat meerdere bronnen hem roemen vanwege zijn andere kwaliteiten maakt hem geen mindere voetballer en dat dat puur te maken heeft met een hosannastemming (zo doe je het tenminste voor komen) vind ik onzin.

Van Bommel kreeg het inderdaad niet voor elkaar om Bayern kampioen te maken, maar dat valt hem moeilijk te verwijten. Hij speelde over het algeheel redelijk, maar hij heeft ook uitstekende wedstrijden gespeeld.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 10:41 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Op dat moment was iedereen in de hosanna stemming vanwege de ‘comeback’ van Bayern. En dus werd Van Bommel geroemd om zijn inzet en winnaars mentaliteit. Het gaat nergens over z’n voetballende kwaliteiten. Precies zoals ik zonet al zei.
Flauw Thomas.
Van Bommel is geen wondervoetballer, maar wel een goede voetballer. En hij heeft daarbij andere kwaliteiten die bijdragen tot een betere teamprestatie, niet geheel onbelangrijk.

Dat meerdere bronnen hem roemen vanwege zijn andere kwaliteiten maakt hem geen mindere voetballer en dat dat puur te maken heeft met een hosannastemming (zo doe je het tenminste voor komen) vind ik onzin.
Dat heb ik niet gezegd. Maar Van Bommel blinkt niet uit qua voetbaltechnische kwaliteiten. In dat opzicht is hij wel geschikt voor het algehele niveau van de Bundesliga, dat onder het niveau van de aller sterkste competities ligt. Laat ik het zo zeggen, zonder z'n winnaarsmentaliteit had Van Bommel Barcelona en Bayern niet in de verleiding gebracht hem te halen. Dat is geen schande, want dat geldt voor wel meer voetballers.
Baseman schreef:Van Bommel kreeg het inderdaad niet voor elkaar om Bayern kampioen te maken, maar dat valt hem moeilijk te verwijten. Hij speelde over het algeheel redelijk, maar hij heeft ook uitstekende wedstrijden gespeeld.
En ook hele matige. Een aantal uitschieters naar boven, toch zeker evenveel uitschieters naar beneden en over het algemeen goed voor een 5,5, of zo.

PS Van Bommel is ook niet echt de aangewezen man om Bayern kampioen te maken, lijkt mij. Vorig jaar moesten ze het van Ballack en Ze Roberto hebben en nu zou Van Bommel het opeens moeten doen? Sorry hoor, maar dan hebben we het toch echt over twee verschillende categorieën spelers.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mei 25, 2007 11:18 pm

En jij bezit de kwaliteit om in te schatten wat voor cijfer van Bommel krijgt, moet niet gekker worden hier ... :aai.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 11:19 pm

Het is mijn mening, Voetske. Wat voor waarde jij daar aan hecht interesseert me niet zo veel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mei 26, 2007 7:22 am

Ja dat dacht ik al, maar een mening zou toch ergens op gebaseerd moeten zijn ( Zeker als je rapport cijfers gaat uitdelen .. ) , niet op gebakken lucht en op het feit alleen dat het M. van Bommel is. :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mei 26, 2007 7:55 am

Van Nistelrooy zwicht na drie pogingen voor lokroep Van Basten

Terugkeer bij Oranje

ZEIST, zaterdag

Ruud van Nistelrooy keert na de zomerstop terug bij de selectie van het Nederlands elftal. De spits van Real Madrid stelt zich weer beschikbaar na een bevredigend telefoontje met bondscoach Marco van Basten. „We zaten zo dicht tegen elkaar aan na ons laatste onderhoud in Madrid dat ik er deze week opnieuw een belletje aan gewaagd heb. Ruud was direct positief en stond open voor een terugkeer. Nee, het gesprek duurde niet lang en ik heb wederom geen toezeggingen gedaan, maar daar vroeg hij ook niet om.”

Het was de derde keer dat Van Basten bij Van Nistelrooy informeerde zich weer beschikbaar te stellen voor Oranje. Een ongekend belgedrag en een ongedachte vergevingsgezindheid bij Van Basten, die zijn reputatie van weinig bellen en ’graag of anders niet’ verloochende voor het algemeen belang: zo goed mogelijk presteren met het Nederlands elftal. Uiteindelijk is Van Nistelrooy, die al herhaaldelijk liet doorschemeren toch graag naar het EK te willen met Oranje, gezwicht voor de aanhoudende lokroep van Van Basten. Hoewel de spits van Real Madrid na zijn aanvaring met de bondscoach op het WK in Duitsland en het niet selecteren voor de oefeninterland tegen Ierland flink uithaalde naar Van Basten, die hij verweet te selecteren op basis van een ’ik-mag-jegehalte’.

De twee zijn weer vrienden. „Voor Ruud was het een kwestie van gevoel”, aldus Van Basten. Regelmatig liet Van Nistelrooy doorschemeren dat hij bij de bondscoach warmte miste richting zijn persoontje. Iets waar de bondscoach zich nauwelijks in herkende. „Gevoel is moeilijk te beïnvloeden. Nu heeft hij weer het idee dat het goed zit en ik ben blij dat Ruud het aanbod heeft geaccepteerd, dat hij het idee heeft dat er nog steeds een basis is om samen te werken”, zei Van Basten. „Het Nederlands elftal is daarbij gebaat.”

Hoewel Van Basten zei dat hij Van Nistelrooy ook op gevoel had gebeld, kwam de bondscoach uiteraard iedere keer terug op Van Nistelrooy, omdat hij hem denkt nodig te hebben. Op weg naar het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland en tijdens het toernooi zelf. Waarbij ook mensen in de naaste omgeving van Van Basten herhaaldelijk op de bondscoach hebben ingepraat om toch maar weer de dialoog te zoeken en Van Nistelrooy te bewegen terug te keren in Oranje. Daarnaast heeft hij zijn draai en goede vorm inmiddels gevonden bij Real Madrid.


Het laatste jaar zonder Van Nistelrooy – zijn afwezigheid ontaardde regelmatig in een nationale discussie – presteerde Oranje naar behoren, maar het bleef stuivertje-wisselen in de spitspositie tussen KlaasJan Huntelaar, Dirk Kuyt en Jan Vennegoor of Hesselink. Eigenlijk voldeed alleen de fitte Robin van Persie in de punt van de aanval, maar de aanvaller van Arsenal is lang geblesseerd en gaf Van Basten te verstaan dat zijn voorkeur uitgaat naar een positie op de flank. Iets waaraan de bondscoach gehoor geeft.

Overigens is het wel merkwaardig dat Van Nistelrooy pas volgend seizoen aansluit en niet al meegaat naar Azië. Hoewel Van Basten verkondigde de oefentrip mede te zien als voorbereiding op de laatste zes EK-kwalificatie-interlands na de zomerstop. „We hebben hem desondanks niet gevraagd mee te gaan naar Azië. Die zes interlands na de zomer zijn het belangrijkste; dan willen we Van Nistelrooy erbij hebben.”
De T.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za mei 26, 2007 12:00 pm

Thomas schreef:Maar Van Bommel blinkt niet uit qua voetbaltechnische kwaliteiten.
Dat klopt.
Maar ik vond van Bommel ook helemaal niet slecht presteren bij Barca, al is zijn mentaliteit inderdaad een belangrijk pluspunt voor hem.
En ook hele matige. Een aantal uitschieters naar boven, toch zeker evenveel uitschieters naar beneden en over het algemeen goed voor een 5,5, of zo.
Ik zou hem een wat hoger cijfer geven, maar dat hij beter kan lijkt me duidelijk. Het is echter lastig voetballen in een team dat niet draait en dat de geweldige speler Ballack kwijt is. Bayern had weinig uitblinkers dit seizoen.
Sorry hoor, maar dan hebben we het toch echt over twee verschillende categorieën spelers.
Klopt, maar dit ontkent ook niemand volgens mij.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 26, 2007 12:04 pm

Komt het fabeltje van de mentaliteit van Van Bommel weer. Volgens mij is hij juist meestal ziek, zwak of misselijk als er gepresteerd moet worden. Bovendien kan iedereen iemand een rotschop geven. Dat toont geen geweldige mentaliteit.

Mr. Ajax
Berichten: 14568
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za mei 26, 2007 1:35 pm

Wat een povere Oranje selectie weer. Okee, veel afvallers, maar toch.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 26, 2007 2:53 pm

Voetske schreef:Ja dat dacht ik al, maar een mening zou toch ergens op gebaseerd moeten zijn ( Zeker als je rapport cijfers gaat uitdelen .. ) , niet op gebakken lucht en op het feit alleen dat het M. van Bommel is. :aai.gif:
Het is dus gebaseerd op de talloze wedstrijden die ik Van Bommel dit seizoen heb zien spelen, dus wat lul je nou slap?

Maar goed, vraag maar aan anderen die hem dit seizoen veel hebben zien spelen of Van Bommel het goed heeft gedaan, als je mij niet gelooft. Wimpey of Baseman, bijvoorbeeld. Het was niet veel soeps.
Baseman schreef:
Thomas schreef:Maar Van Bommel blinkt niet uit qua voetbaltechnische kwaliteiten.
Dat klopt.
Maar ik vond van Bommel ook helemaal niet slecht presteren bij Barca, al is zijn mentaliteit inderdaad een belangrijk pluspunt voor hem.
Bij Barcelona heeft hij het zeer redelijk gedaan, inderdaad. Hij begon stroef, maar bij Barcelona wist men hem wel op de goede manier te gebruiken. En dan komt het wel goed met Van Bommel. Niet de schakel achter het succes van Barcelona, maar gewoon een speler die er over het algemeen stond als het nodig was en zo nu en dan beslissend wist te zijn in aanvallend opzicht.

En no offense in jouw richting hoor, maar ik moet af en toe echt een beetje gniffelen om de verheerlijking van Van Bommel door veel PSV'ers (PNers en mensen die ik ken). Van Bommel zou Ballack wel even opvolgen. :wink.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di mei 29, 2007 9:26 am

Ach... maar Engelaar mag ook mee...
Engelaar mee met Oranje naar Azië
Uitgegeven: 28 mei 2007 18:21
Laatst gewijzigd: 29 mei 2007 07:54

ZEIST - Bondscoach Marco van Basten heeft Orlando Engelaar maandag opgenomen in zijn selectie voor de trip naar Azië.

De middenvelder van FC Twente is de vervanger van Danny Koevermans, die zich zondagavond afmeldde met een liesblessure.



Voor de 27-jarige Rotterdammer is het de eerste keer dat hij wordt uitgenodigd voor het Nederlands elftal.

Oranje vertrekt dinsdag voor een tiendaagse oefencampagne naar Zuid-Korea en Thailand. Zaterdag speelt het elftal in Seoul tegen Zuid-Korea, vier dagen later volgt in Bangkok de wedstrijd tegen Thailand.

De selectie van Nederland bestaat door de toevoeging van Engelaar weer uit twintig spelers.

Naast Koevermans hebben ook Edwin van der Sar, Clarence Seedorf, Arjen Robben, Khalid Boulahrouz en Boudewijn Zenden zich om uiteenlopende redenen afgemeld.
vi
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 29, 2007 10:42 am

Mr. Ajax schreef:Wat een povere Oranje selectie weer. Okee, veel afvallers, maar toch.
Wie zou jij dan oproepen bij afwezigheid van oa Edwin Van der Sar, Clarence Seedorf, Arjen Robben, Khalid Boulahrouz, Boudewijn Zenden, Danny Koevermans, Urby Emanuelson en Ryan Babel?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 29, 2007 10:43 am

Wat een waardeloos idee, die trip. Welke topvoetballer zit nog op zoiets te wachten na een lang en zwaar seizoen?
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14568
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mei 29, 2007 11:31 am

Jabu schreef:
Mr. Ajax schreef:Wat een povere Oranje selectie weer. Okee, veel afvallers, maar toch.
Wie zou jij dan oproepen bij afwezigheid van oa Edwin Van der Sar, Clarence Seedorf, Arjen Robben, Khalid Boulahrouz, Boudewijn Zenden, Danny Koevermans, Urby Emanuelson en Ryan Babel?

Het kwam er een beetje verkeerd uit, ik doelde meer op het relatief lage niveau van deze Nederlandse lichting...Er zitten ongeveer twee toppers bij die zich internationaal hebben bewezen, van Nistelrooy en Seedorf. Robben, van Persie, en van der Vaart komen er aan, Sneijder in mindere mate ook. Dat is het wel zo'n beetje...Daarachter heb je nog spelers als Urby, Babel, en Huntelaar, die eigenlijk nog volop in hun ontwikkeling zijn.

Ik vind Oranje niet in staat om een wereldelftal op de been te brengen. Er zijn (nog) geen Bergkamps, De Boers, Stams etc.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo mei 30, 2007 8:35 pm

LucaS schreef:
***OETBAL************************* 1/2
**** Marco van Basten roept Slory op
***************************************
**Bondscoach Marco van Basten heeft 24
spelers opgenomen in de voorlopige
selectie van het Nederlands elftal voor
de duels met Zuid-Korea en Thailand.

Doel: Timmer (Feyenoord),Stekelenburg
(Ajax)
Verdediging: Boulahrouz (Chelsea),Bouma
(Aston Villa),v.Brockhorst (Barcelona),
Mathijsen (HSV),Heitinga (Ajax),Jaliens
De Cler (beiden AZ),Melchiot (Rennes)

Middenveld: Seedorf (AC Milan),Landzaat
(Wigan),Sneijder (Ajax),Van der Vaart,
De Jong (beiden HSV),De Zeeuw (AZ)
Aanval: Vennegoor (Celtic),Koevermans
(AZ),Zenden,Kuijt (beiden Liverpool),
Robben (Chelsea),Castelen (Feyenoord),
Huntelaar (Ajax),Slory (Excelsior) ...
hoe kan Gio nu mee reizen? er moeten nog 2 wedstrijden worden gespeeld.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Venzint
AT Toto winner 13/14
Berichten: 566
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 10:47 pm
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Venzint » do mei 31, 2007 1:33 am

De competitie in Spanje ligt tot 10 juni stil ivm EK kwalificatiewedstrijden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 31, 2007 8:43 am

Als ze dan maar wel klaar zijn voordat het nieuwe seizoen begint.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do mei 31, 2007 9:40 am

gescom schreef:De competitie in Spanje ligt tot 10 juni stil ivm EK kwalificatiewedstrijden.
Wist ik niet :blush.gif: maar dat verklaart dus een hoop.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 05, 2007 3:41 pm

'San Marco beste keuzeheer ooit’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op dinsdag, 5 juni om 13:50

Marco van Basten mag zich voorlopig de beste bondscoach van het Nederlands elftal in de geschiedenis noemen. Dit blijkt uit enkele statistieken op het digitale thuis van de KNVB.

Na de overwinning van Oranje op Zuid-Korea (0-2) van afgelopen zaterdag heeft Van Basten met Nederland het hoogste ‘winstpercentage’. Met Oranje won hij 23 van de 35 interlands, een percentage van 65,71.

Van de 23 overwinningen die Van Basten met het Nederlands elftal boekte, werden er tien in WK-kwalificatiewedstrijden behaald, zeven in vriendschappelijke interlands, vier in EK-kwalificatieduels en twee op het WK 2006 in Duitsland.

De oud-international blijft daarmee Frantisek Fadrhonc voor. Onder zijn bewind, van 1970 tot 1974, kwam de nationale trots tot een winstpercentage van 65%. Dat behaalde hij overigens wel in beduidend minder wedstrijden. Onder zijn leiding speelde Oranje twintig wedstrijden.

Derde op de lijst is Ernst Happel (veertien interlands, 64,29), die tussen 1977 en 1978 de selectie onder zijn hoede had. Vierde staat Jesse Carver (tien interland., 60%), van 1947 tot en met 1948 bondscoach van Oranje.

De andere bondscoaches op de lijst zijn George Knobel (58,82%), Max Merkel (58,33%), Edgar Chadwick (58,06%), Louis van Gaal (57,14%), Rinus Michels (56,60%), Guus Hiddink (56,41%) en Dick Advocaat (56,36%).
Voetbalzone

:worshippy.gif: Bassie. :worshippy.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di jun 05, 2007 7:19 pm

scorebord journalistiek.... :hypocrite.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 14, 2007 12:14 am

Na Van Basten is de volgende bondscoach al geregeld, denk ik. Ik durf er wel geld op te zetten dat Foppe de baan straks krijgt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 14, 2007 11:37 am

Liever niet. Aardige man, maar straks zien ze ons allemaal voor Friezen aan.

Mr. Ajax
Berichten: 14568
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do jun 14, 2007 2:20 pm

Bertje schreef:Liever niet. Aardige man, maar straks zien ze ons allemaal voor Friezen aan.
:confused.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jun 15, 2007 8:25 am

T82 schreef:Slory, leuk man...
Dezelfde Slory die Ajax nu al van Feyenoord wil overnemen.

Plaats reactie