Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman » za aug 12, 2006 12:34 pm

Bertje schreef:Emanuelson is goed, dat is behoorlijk belangrijk.
Emanuelson kan goed zijn, maar hij is jong en heeft dus pieken en dalen. Niets mis mee overigens, maar een vaste waarde is hij nog niet.
Met alle respect, maar ik vind Van Bommel absoluut geen stoere jongen; in het veld of naast het veld.
Dat kan, maar hij is dan ook een ex-PSV'er. En volgens mij de meeste 'gehate' (ex-)speler van PSV door Ajacieden, samen met Robben.

Dus ik kan me jullie negativiteit wel voorstellen, ik ben het er alleen niet mee eens.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 12:36 pm

Baseman schreef:Dat kan, maar hij is dan ook een ex-PSV'er. En volgens mij de meeste 'gehate' (ex-)speler van PSV door Ajacieden, samen met Robben.

Dus ik kan me jullie negativiteit wel voorstellen, ik ben het er alleen niet mee eens.
Wat een bullshit. Als je toch niet met ons kunt praten zou je hier ook niet komen.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 12, 2006 12:45 pm

Waarom ik een probleem met Van Bommel heb is heel simpel. Van Bommel deelt flink uit (niks mis mee!) maar kan compleet niet incasseren. Hij schopt, deelt ellebogen uit maar als je een keer boos naar hem kijkt loopt hij jankend naar de scheidsrechter en begint om kaarten te vragen :pukey:

Neem iemand als Bosvelt, die kon ook enorm uitdelen maar als hij een koekie terugkreeg dan was er geen man overboord. Daarom kan ik geen hekel hebben aan Bosvelt. Marco Materazzi is ook zo'n voetballer, snoeihard (vaak te hard) maar schop je hem eens keihard tegen de vlakte dan accepteerd hij dat gewoon.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 12, 2006 12:49 pm

Dat Van Bommel niet kan incasseren, interesseert me geen klap.

Het is gewoonweg niet mijn type voetballer.

Robben is trouwens ook overschat (niet de nieuwe Overmars), maar desondanks ontegenzeggelijk de beste vleugelspits van Nederland.

PS: Ik weet niet welke selectie ik beter/slechter vind, die van Bassie, of die van Base...

Baseman

Bericht door Baseman » za aug 12, 2006 12:57 pm

Bertje schreef:Als je toch niet met ons kunt praten zou je hier ook niet komen.
Huh ? Waar zeg ik dan dat ik niet met jullie kan praten ?
Jöhnk schreef:PS: Ik weet niet welke selectie ik beter/slechter vind, die van Bassie, of die van Base...
Euhm, dat is niet mijn selectie. Heb je mijn posts überhaupt wel gelezen ?
Schijnbaar niet...

Ik ging in op een vraag, dat is heel wat anders dan het doorgeven van mijn eigen persoonlijke wensen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 12, 2006 1:02 pm

Ik heb ergens gelezen dat jij vindt dat Van Bommel meekan met Oranje. Nou, dan kies ik voor de visie van Van Basten.

Baseman

Bericht door Baseman » za aug 12, 2006 1:26 pm

Tuurlijk kan Van Bommel mee met Oranje !
En als hij op zijn sterke punten gebruikt wordt, dan is hij zeker een meerwaarde. Kijk maar naar zijn wedstrijden bij Barca, daar werd hij optimaal gebruikt waardoor zijn loopvermogen, aansluiting en pass uitstekend naar voren kwamen.

En dat hameren van Van Basten op het gebrek aan het verdedigende vermogen van Van Bommel lijkt op een vastgelopen plaat. Bij Barca deed hij dat gewoon goed en bijv. Landzaat liet bij AZ regelmatig zijn mannetje lopen. Daar hoorde ik echter niemand over. Over Sneijder hoef ik het wat dat betreft niet eens te hebben...

Oranje heeft mannen nodig, jongetjes zijn er meer dan genoeg.
Zie het Ajax van vorig seizoen maar als voorbeeld hoe het anders fout kan lopen.

Frank

Bericht door Frank » za aug 12, 2006 1:44 pm

Base, het is mijns insziens verloren tijd om te gaan betogen waarom Van Bommel wel mee zou moeten doen. Zolang Van Basten bondscoach is, lijkt het me verstandiger dat zowel Van Nistelrooy als Van Bommel zich gewoon niet meer beschikbaar stelt.

Kan Van Basten ze ook niet meer nog verder vernederen door ze steeds wel bij de voorlopige selectie te halen om ze daarna weer te kunnen laten vallen.... :hypocrite:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 1:46 pm

Baseman schreef:Oranje heeft mannen nodig, jongetjes zijn er meer dan genoeg.
Volgens mij hebben zowel Ajax als Oranje vooral goede speler nodig.

Harm

Bericht door Harm » za aug 12, 2006 1:50 pm

Ik verheug me enorm op de komende periode, jammergenoeg heeft Nederland geluk gehad met de loting en zitten er geen sterke tegenstanders in de poule.

Maar een paar zeperds moeten er met deze selectie toch wel te verwachten zijn (bloedeloos 0-0 tegen Albanië), of een mooie verlieswedstrijd in Wit-Rusland. :cheer:

Baseman

Bericht door Baseman » za aug 12, 2006 1:52 pm

Je hebt gelijk Frank :xyxthumbs:
Maar het was sterker dan mezelf ;)

ub40_bboy

Bericht door ub40_bboy » za aug 12, 2006 2:34 pm

Ik wacht met smart op een interview met van nistelrooy en van bommel. Waar ze uit de school klappen over van Basten.

Harm

Bericht door Harm » za aug 12, 2006 2:35 pm

Dan kun je lang wachten, dat zal niet gebeuren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 3:44 pm

Frank schreef:Base, het is mijns insziens verloren tijd om te gaan betogen waarom Van Bommel wel mee zou moeten doen. Zolang Van Basten bondscoach is, lijkt het me verstandiger dat zowel Van Nistelrooy als Van Bommel zich gewoon niet meer beschikbaar stelt.
Ok, het verhaal Van Bommel komen we niet helemaal uit. Dan kijken we naar Van Nistelrooij, is er in jullie ogen niets voor te zeggen dat Huntelaar de kans in de basis krijgt?

Frank

Bericht door Frank » za aug 12, 2006 3:56 pm

Thomas, ik heb tot nu toe nog helemaal geen oordeel gegeven over het niet selecteren van Van Bommel en Van Nistelrooij.

Zeker het niet selecteren van Van Nistelrooij is mijns insziens logisch, gezien de ontwikkeling van Huntelaar (al vrees ik ook dat hij in het Nederlands Elftal veel minder in beeld zal komen door de gebrekkige aanvoer naar de spitsen).

Over Van Bommel weet ik niet veel te zeggen, alleen dat ik de meningen deel dat het een hetze van Van Basten ten opzichte van Van Bommel lijkt, aangezien er veel meer spelers zijn die kompleet niet uit de verf komen. En die worden niet aangepakt. Maar goed, Van Basten zal zijn redenen wel hebben, ook al zie ik die niet.

Maar de manier waarop Van Basten met Ruud en Mark omgaat slaat helemaal nergens op, steeds wel in de voorlopige selecties en dan op het eind laten vallen. Wees dan een vent en selecteer ze helemaal niet.

Overigens vind ik dat geroep om met name Seedorf helemaal idioot. Na zijn laatste grote toernooi was 3 kwart van de nederlandse bondscoaches (;)) het erover eens dat Seedorf nooit meer geselecteerd zou moeten worden omdat hij er helemaal niets van bakte en alleen maar voor zichzelf en zijn eigen glorie aan het voetballen was. Het feit dat er nu weer regelmatig om hem geroepen worden, vind ik dan ook behoorlijk lachwekkend, moet ik zeggen.

San Marco

Bericht door San Marco » za aug 12, 2006 4:14 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Dan kun je lang wachten, dat zal niet gebeuren.
Gelukkig hebben die 2 geen bevriende media die het woord wel voor hun voeren...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 4:42 pm

Frank schreef:Thomas, ik heb tot nu toe nog helemaal geen oordeel gegeven over het niet selecteren van Van Bommel en Van Nistelrooij.

Zeker het niet selecteren van Van Nistelrooij is mijns insziens logisch, gezien de ontwikkeling van Huntelaar (al vrees ik ook dat hij in het Nederlands Elftal veel minder in beeld zal komen door de gebrekkige aanvoer naar de spitsen).
Zou kunnen, maar bij Ajax is de aanvoer naar de spitsen ook behoorlijk gebrekkig en bij het Nederlands elftal krijgt hij te maken met betere vleugelspitsen.
Frank schreef:Over Van Bommel weet ik niet veel te zeggen, alleen dat ik de meningen deel dat het een hetze van Van Basten ten opzichte van Van Bommel lijkt, aangezien er veel meer spelers zijn die kompleet niet uit de verf komen. En die worden niet aangepakt. Maar goed, Van Basten zal zijn redenen wel hebben, ook al zie ik die niet.
Een hetze is misschien wat overdreven, maar Van Basten heeft duidelijk iets tegen de persoon Van Bommel. Maar misschien is dat wel gewoon wederzijds. Het is niets nieuws dat een trainer een speler niet selecteert omdat hij hem persoonlijk niet mag hoor.
Frank schreef:Maar de manier waarop Van Basten met Ruud en Mark omgaat slaat helemaal nergens op, steeds wel in de voorlopige selecties en dan op het eind laten vallen. Wees dan een vent en selecteer ze helemaal niet.
Heeft hij dat nu gedaan met Van Nistelrooij? Dat is inderdaad onnodig geweest.

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 12, 2006 4:49 pm

Maartoe schreef: De nieuwe Engelse bondscoach McLaren waagt het overigens ook gewoon om Beckham niet te selecteren....
Nieuwe ronden, nieuwe kansen. RVN en Van Bommel hebben in een jaar of 6 gewoon vrij weinig laten zien in Oranje. M.n. tijdens een eindtoernooi mag je van dergelijke ervaren spelers wat meer verwachten dan hetgeen zij lieten zien. Dat geldt trouwens ook voor Cocu. Sar en Ooijer lieten zien hoe het wél moet.

Harm

Bericht door Harm » za aug 12, 2006 4:52 pm

Thomas schreef:
Frank schreef:Thomas, ik heb tot nu toe nog helemaal geen oordeel gegeven over het niet selecteren van Van Bommel en Van Nistelrooij.

Zou kunnen, maar bij Ajax is de aanvoer naar de spitsen ook behoorlijk gebrekkig en bij het Nederlands elftal krijgt hij te maken met betere vleugelspitsen.
En hoeveel bruijkbare ballen hebben die geweldige vleugelspitsen aan Van Nistelrooij gegeven?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 4:57 pm

Ye' Mighty Oak schreef:
Thomas schreef:

En hoeveel bruijkbare ballen hebben die geweldige vleugelspitsen aan Van Nistelrooij gegeven?
Niet heel veel, nee (maar dat ligt vast aan Van Basten :hypocrite: ),

Ik leg de schuld niet alleen bij Van Nistelrooij neer, niet alleen bij de vleugelspitsen en niet alleen bij de bondscoach. Van Nistelrooij was matig in vorm, de vleugelspitsen speelden egoïstisch en de bondscoach heeft tactische fouten gemaakt.

Frank

Bericht door Frank » za aug 12, 2006 5:15 pm

En wie is de enige die er op afgerekend wordt? Niet Van Basten en niet de vleugelspitsen..... ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 12, 2006 5:17 pm

De enige fout die Van Basten heeft gemaakt, is dat hij onder druk van de publieke opinie Van Bommel tóch heeft geselecteerd en opgesteld. Hij ziet het immers niet in hem zitten. De bondscoach is vrij om zijn eigen selectie samen te stellen, daarvoor is hij. Spelers als Davids en Seedorf, die meer gepresteerd hebben dan Van Bommel, zijn ook afgevallen.
Met Van Nistelrooij ligt het anders. Hij was de onbetwiste nummer 1 tijdens het WK maar heeft het niet waargemaakt. Nu dient zich een jonge spits aan in wie Van Basten het kennelijk zeer ziet zitten. Dan is de keuze snel gemaakt.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 5:24 pm

Frank schreef:En wie is de enige die er op afgerekend wordt? Niet Van Basten en niet de vleugelspitsen..... ;)
Hmm, ik merk in mijn omgeving behoorlijk wat sympathie voor Van Nistelrooij hoor. Van de media trek ik me eerlijk gezegd niet zoveel aan. Misschien ook een idee voor jou, Base en Harm, Frank. ;) :D
joey schreef:De enige fout die Van Basten heeft gemaakt, is dat hij onder druk van de publieke opinie Van Bommel tóch heeft geselecteerd en opgesteld. Hij ziet het immers niet in hem zitten. De bondscoach is vrij om zijn eigen selectie samen te stellen, daarvoor is hij. Spelers als Davids en Seedorf, die meer gepresteerd hebben dan Van Bommel, zijn ook afgevallen.
In deze analyse kan ik me eigenlijk wel vinden. Al had Van Basten ondanks hun verstoorde relatie zo nu en dan wel wat netter om kunnen gaan met Van Bommel.
joey schreef:Met Van Nistelrooij ligt het anders. Hij was de onbetwiste nummer 1 tijdens het WK maar heeft het niet waargemaakt. Nu dient zich een jonge spits aan in wie Van Basten het kennelijk zeer ziet zitten. Dan is de keuze snel gemaakt.
Klopt. Al was het niet alleen Van Nistelrooijs schuld dat hij faalde.

San Marco

Bericht door San Marco » za aug 12, 2006 5:32 pm

Thomas schreef:Klopt. Al was het niet alleen Van Nistelrooijs schuld dat hij faalde.
Inderdaad, het was natuurlijk niet de schuld van van Nistelrooij dat ie die ballen nog steeds niet fatsoenlijk aan kon nemen.

Frank

Bericht door Frank » za aug 12, 2006 5:34 pm

Die laatste opmerking van Thomas schijnt voor een hoop mensen een hele moeilijke conclusie te zijn, zeker als het gaat om een speler van een andere dan hun favoriete club.

(waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Van Nistelrooij wel geselecteerd moet worden)

Ik had het met afrekenen niet over de media, Thomas. Meer over degene die over het maken van de selectie gaat ;)

Plaats reactie