Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mei 07, 2006 11:27 pm

In mijn ogen niet. Een speler die zo 'hot' is en die de lieveling van het publiek en de media is, neem je mee.

Maar ik krijg per dag minder geloof in de kansen van Oranje. En ik was al zeer sceptisch.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 12:18 am

Justin schreef:Nee hoor, stoute Thomas zou het namelijk niet meer doen. Right?
Yup. Ik was zeker niet van plan om er over verder te gaan. Het viel me gewoon op.
bryan schreef:met zo'n naam als makaay moet ie voor ierland spelen

zo'n alles kunnende spits, met een fantastische mentaliteit en bergen inzet is precies wat de nederlandse selectie nodig heeft.

mooi ook dat die rishi zo constructief bezig is. misschien heb ik het nederlandse begrip "breekijzer" niet goed vertaald. ik dacht dat het een soort battering ram was
Makaay kan zeker niet alles. Niet met z'n rug naar de goal spelen of een man uitspelen bijvoorbeeld. Als de verdediging van de tegenstander ver terugzakt en weinig ruimte achter zich laat wordt Makaay al stukken minder gevaarlijk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 5:01 am

Voetbal: Van Basten noemt vermoedelijke afvallers

HILVERSUM (ANP) - Edgar Davids, Urby Emanuelson, Ron Vlaar, Patrick Lodewijks, Martijn Meerdink en Wilfred Bouma gaan waarschijnlijk niet met Oranje mee naar het WK. ,,De kans is aanzienlijk minder'', vertelde bondscoach Marco van Basten zondagavond in het tv-programma Studio Voetbal op de NOS. ,,Maar helemaal definitief is het nog niet.'' Bovengenoemd zestal kreeg vorige week van Van Basten te horen dat ze niet zijn uitgenodigd voor de extra trainingsstage van 9 tot en met 12 mei. ,,Davids was not amused'', aldus Van Basten. ,,Ik heb hem gezegd dat hij hoe dan ook door moet gaan met presteren bij zijn club. Voor dit extra trainingskamp hadden we geen zin om de hele groep weer op te trommelen.''
John Heitinga van Ajax zat niet bij de voorlopige selectie van 33 spelers, maar kreeg wel een uitnodiging voor de trainingsstage. ,,Heitinga heeft de laatste tijd goed gepresteerd bij zijn club. Naar onze mening beter dan Ron Vlaar'', liet Van Basten weten.
Verder vertelde de bondscoach dat hij onlangs nog een poging deed om Jaap Stam terug te halen bij Oranje. ,,Rond de Champions League-wedstrijden tussen FC Barcelona en AC Milan heb ik contact met Jaap gehad. Hij vroeg bedenktijd. Dat vatte ik als positief op, maar helaas liet hij me even later weten niet op zijn besluit terug te keren.''
De voorlopige selectie wordt maandag 15 mei teruggebracht tot 23 spelers. Op die dag dienen de bondscoaches van de 32 WK-deelnemers hun spelerslijst bij de wereldvoetbalbond FIFA in te leveren.
Brabants Dagblad

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 08, 2006 7:56 am

Steef schreef:In mijn ogen niet. Een speler die zo 'hot' is en die de lieveling van het publiek en de media is, neem je mee.
"Lieveling van de media? Dat is Rene Froger ook." ;)

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 08, 2006 8:43 am

Daarom sporen jullie ook niet :D

Ik geef Steef helemaal gelijk. Wie is RVN? Wie is Kuijt? Alles draait de laatste weken om Klaas JAn HUNTELAAR. Dan neem je die mee naar het WK. Laat hem invallen, het publiek reageert erop. Spelers reageren erop. Heel dom dom dom als hij niet meegaat. Nederland heeft helemaal geen luxeprobleem in de voorhoede! Nederland gaat gewoon dik genaaid worden in de 1e ronde.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mei 08, 2006 9:15 am

Het zou wel typisch zijn als Huntelaar niet mee zou mogen. Waar ik het halve Nederlands Elftal zwaar uit vorm zie geraken is er tenminste nog 1 die zijn continue productie weet te behouden, maar uitgerekend hij is een twijfelgeval. Dat van Nistelrooy niet presteert en Kuijt ook niet meer de vorm heeft mag niets uitmaken, blijkbaar. Verder vond ik VoH gisteren ook een matige indruk achterlaten. Hij zou mee moeten als pinchhitter, maar scoort de laatste tijd amper. Verder heeft hij bij het Nederlands elftal nog nooit laten zien dat hij een ideale pinchhitter zou kunnen zijn.
Verder weet je het met Huntelaar maar nooit. Een invalbeurt voor hem en hij zou zo maar de verrassing kunnen worden van het Nederlands Elftal. Huntelaar is namelijk in staat om uit te groeien tot een sensatie, zeker gezien de vorm die hij etaleert.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 9:22 am

Hoho, de huidige vorm van KJH is helemaal prut. De KJH rond de wthuiswedstrijd van Inter was goed, de huidige is niet zo krachtig en niet zo welwillend om de duels aan te gaan (en te winnen).

Maar dat is de kracht van KJH. Hij hoeft niet goed te spelen of in vorm te zijn om een goal te maken. Hij moet alleen die bal op de een of andere manier voor z'n voeten krijgen in de zestien. Dan is het kassa.

Hij doet me echt denken aan een Argentijnse spits. Daar schuilt ook gelijk het gevaar. Ik vind hem de laatste weken wel heel diep spelen, waardoor-ie moeilijk aanspeelbaar is. Doelpunten maken kan-ie als geen ander, maar ik hoop wel dat KJH zich ook doorontwikkelt als aanspeelpunt en een complete superspits wordt.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 08, 2006 9:25 am

Dat kan dan mooi met spelers als VDV, Sneijder, Robben en Van Persie om hem heen.

Verder speelt ie waardeloos inderdaad maar dat heeft ook te maken misschien met de rol van de andere spelers om hem heen. Charisteas EN Rosenberg is iets teveel van het goede
IK GELOOF!!!!!!

Kramer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 2:32 pm
Locatie: Naarden

Bericht door Kramer » ma mei 08, 2006 3:05 pm

Ik heb ook net als Johnk gister uit van Basten zijn formulering opgemaakt dat KJH het kan vergeten. Ik snap er niks van. Er is niemand in Europa die zoveel doelpunten heeft gemaakt afgelopen seizoen. Heel Nederland houdt van hem (behalve feyenoord en psv supporters, lekker voor ze :D ), hij is behalve een goalgetter ook nog heel sympathiek, sportief (dat kan je van racist van Persie en vallende ster Robben niet zeggen) en ligt denk ik heel goed in de groep. Bovendien ben ik nog steeds voorstander van Seedorf op het WK.

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » ma mei 08, 2006 3:08 pm

:? Van Persie racistisch??

Kramer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 2:32 pm
Locatie: Naarden

Bericht door Kramer » ma mei 08, 2006 3:28 pm

Ja, wist je dat niet? Hij had een neger uitgescholden:

http://84.244.146.215/nieuws_bekijk1024.php?id=30225

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mei 08, 2006 3:31 pm

Rishi schreef:Wie is RVN? Wie is Kuijt? Alles draait de laatste weken om Klaas
:drecul2:
In dit kleine landje ja, maar ze voetballen in meer landen dan hier...en de 2 spitsen die jij noemt hebben meer laten zien dan Huntelaar, al draait deze een geweldig seizoen. Maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer zogezegd en VN en Kuijt zijn uitstekende psitsen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 3:49 pm

Maar Huntelaar heeft dit seizoen wel 10 keer zoveel laten zien als Vennegoor.
Steef schreef:Hij doet me echt denken aan een Argentijnse spits. Daar schuilt ook gelijk het gevaar. Ik vind hem de laatste weken wel heel diep spelen, waardoor-ie moeilijk aanspeelbaar is. Doelpunten maken kan-ie als geen ander, maar ik hoop wel dat KJH zich ook doorontwikkelt als aanspeelpunt en een complete superspits wordt.
Toevallig zei ik dat gisteren nog tegen m'n vader. Vooral in de topwedstrijden in de competitie is het me opgevallen dat Huntelaar te diep speelt. Hij zakt amper in om te kaatsen of de bal af te schermen en afleggen of door te koppen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 08, 2006 3:59 pm

Mwah, hij mag best diep gaan, maar dan moet hij ook de bal meekrijgen. Hij wordt ook afschuwelijk aangespeeld. Als KJH diep wil krijgt hij de bal in zijn voeten en als hij zich laat zakken wordt de bal diep gespeeld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 4:02 pm

Heeft niets te maken met diep gaan, maar met diep staan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma mei 08, 2006 4:06 pm

Laat the hunter maar lekker thuisblijven. Ik heb liever dat hij uitgerust aan de start van het nieuwe seizoen verschijnt dan dat hij naar het wk gaat. Als hij daar speeltijd krijgt en hij schiet alles binnen dan hebben we een probleem want dan staan de grote clubs meteen al op de stoep. Het clubbelang gaat wat mij betreft boven het landsbelang.

Helaas zal hij, wanneer hij niet naar Duitsland gaat, wel richting het onder-21 EK gaan. Dan heeft ie nog geen vakantie.....

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 5:01 pm

Bertje schreef:Mwah, hij mag best diep gaan, maar dan moet hij ook de bal meekrijgen. Hij wordt ook afschuwelijk aangespeeld. Als KJH diep wil krijgt hij de bal in zijn voeten en als hij zich laat zakken wordt de bal diep gespeeld.
Diep gaan doet Huntelaar amper. Met zijn geringe snelheid heeft dat over het algemeen toch weinig nut. Het probleem is dat hij te diep geposteerd staat. De bal komt niet bij hem en als hij er wel komt is hij vaak omringd door twee verdedigers. Dan is het moeilijk wegdraaien en ruimte zoeken.

Wat betreft de afschuwelijke ballen die hij krijgt heb je wel gelijk, al ligt dat ook deels aan Huntelaar zelf.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » ma mei 08, 2006 8:03 pm

KJH speelt prut? Waardeloos? Ik dacht misschien dat jullie het grappig bedoelde maar ik kon geen smiley's ontdekken. Maar zal er niks van begrijpen of jullie weten gewoon te veel. :D

Volgens mij speelt Huntelaar heel erg goed, ik weet niet waar jullie het over hebben. Hij is een type Gerd Muller. Een halve kans heeft ie nodig en hij scoort. Echte instinct, zo als de 2-0 in de bekerfinale. Op de juist plek staan en kunnen voorspellen wat er gaat gebeuren zonder te hoeven nadenken, en dan zeer koel en beheerst toeslaan. Wat wil je nog meer van die gast, dat ie ook nog gaat keepen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 8:07 pm

bryan schreef:KJH speelt prut? Waardeloos? Ik dacht misschien dat jullie het grappig bedoelde maar ik kon geen smiley's ontdekken. Maar zal er niks van begrijpen of jullie weten gewoon te veel. :D

Volgens mij speelt Huntelaar heel erg goed, ik weet niet waar jullie het over hebben. Hij is een type Gerd Muller. Een halve kans heeft ie nodig en hij scoort. Echte instinct, zo als de 2-0 in de bekerfinale. Op de juist plek staan en kunnen voorspellen wat er gaat gebeuren zonder te hoeven nadenken, en dan zeer koel en beheerst toeslaan. Wat wil je nog meer van die gast, dat ie ook nog gaat keepen?
Hij kan meer dan een type Gerd Muller zijn. Hij kan veel scoren en ook nog goed mee voetballen.

Dat hij prut speelt is natuurlijk overdreven en dat hij waardeloos is is door niemand gezegd, maar Huntelaar moet zich niet zo verstoppen. Hij moet meer betrokken worden in het spel.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 8:07 pm

Ok, ik geef nu toe dat het wat boud gesteld was. Hij speelt gewoon anders dan in zijn, in mijn ogen, beste periode bij Ajax. Hij is minder aanspeelbaar voor de combinatie en nog meer gefocused op de ballen in de zestien. Kan ook een opdracht zijn geweest hoor. Ik weet 't niet.

Ik hoop gewoon dat-ie ontzettend compleet wordt. Meer niet.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 10:19 pm

Hey, Van Basten zei hetzelfde. :D En dat had ik niet gezien.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 10:33 pm

Steef schreef:MvB maakt zich belachelijk.
:hypocrite:

;)

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 08, 2006 10:49 pm

Baseman schreef:
Rishi schreef:Wie is RVN? Wie is Kuijt? Alles draait de laatste weken om Klaas
:drecul2:
In dit kleine landje ja, maar ze voetballen in meer landen dan hier...en de 2 spitsen die jij noemt hebben meer laten zien dan Huntelaar, al draait deze een geweldig seizoen. Maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer zogezegd en VN en Kuijt zijn uitstekende psitsen.
En RVN bakt er al weken/maanden niks van. Tuurlijk is die Ferguson een lamlul maar RVN speelt ook gewoon dramatisch en mist de grootste kansen. En laat het WK nou over 5 weken beginnen.....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mei 09, 2006 7:55 pm

Volgens de NOS neemt MvB dus inderdaad 3 spitsen mee. Ik ben benieuwd of Huntelaar er aan blijft hangen, in dat geval.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » di mei 09, 2006 8:32 pm

ik denk dat ie dieper speelt omdat er geen aanvoer is vanaf de zijkanten.
met een kaatsende spits moeten de buitenspelers diep gaan, of kruisen achterlangs.

dat kunnen de charisteassen en rosenbergen niet , vandaar dat kjh diep staat om meer de pits te zijn.en de andere 2 spitsen de bal te laten ophalen.
je ziet ook rosenberg en charisteas steeds de bal halen en niet huntelaar
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie