Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma feb 20, 2006 12:01 pm

Bij Feyenoord heeft hij de ruimte om te zwerven. Kuijt staat overal behalve in de spits.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 27, 2006 1:23 pm

Van Basten: 'Pas echt tevreden met wereldtitel'

Bondscoach Marco van Basten laat er in een interview met het ANP geen gras over groeien. Om echt met een tevreden gevoel huiswaarts te keren moet Oranje komende zomer wereldkampioen worden in Duitsland.
'Als je echt tevreden wilt zijn, moet je eerste worden. Het is moeilijk te zeggen waarmee we anders tevreden kunnen zijn. Uiteindelijk zal er altijd een gevoel van onvrede heersen als je het toernooi niet wint.'

Van Basten weet waar hij over praat, in 1988 werd hij Europees kampioen. Twee jaar later in Italië ging het faliekant mis tijdens het WK.

'In '88 waren wij eigenlijk geen titelkandidaat. We konden daar in alle rust werken; er was weinig hectiek rond het Nederlands elftal. In 1990 kreeg je veel meer commerciële belangen. Wij hadden wat gewonnen en er liepen bekende namen in onze selectie. Die kregen aparte columns in kranten en dat gaf toch wrijving. Dat is niet goed voor de sfeer.'

Naast de titelkansen spreekt de bondscoach ook over de selectie die komende zomer naar Duitsland gaat. Zonder namen te noemen vertelt Van Basten dat ongeveer vijftien spelers zeker zijn van het WK. 'Niet precies vijftien natuurlijk, maar ik kan wel zeggen dat een groot gedeelte van deze groep (de selectie voor het oefenduel met Ecuador van woensdag, red.) mee naar het WK gaat.'

Oranje mag 23 spelers meenemen naar Duitsland. Van Basten houdt alle opties open. Ook spelers die nu uit beeld zijn zoals Wilfred Bouma, Edgar Davids, Patrick Kluivert en Clarence Seedorf houden kans.

De bondscoach heeft zorgen over Jan Kromkamp, die dit seizoen zowel bij Villarreal als Liverpool nauwelijks aan spelen toekomt. 'Het is wel vervelend dat Kromkamp, die in principe een goede speler is, de foute keuzes maakt in zijn carrière. Hij vergooit zijn eigen kansen. Jan is nou typisch een geval dat meer met randzaken bezig is. Tenminste, zo komt het op ons over. Staat veel in kranten en in columns en zo, maar hij vergeet dat hij bij de basis moet zijn.'
VI

Mooie woorden van San Marco. :worshippy: Nu nog waarmaken. :eusa_pray:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 27, 2006 3:28 pm

Hij schijnt ook dit gezegd te hebben:

'Als Seedorf elke wedstrijd twee doelpunten maakt dan kan hij erbij komen'
Bondscoach Marco van Basten houdt alle opties open voor de WK-selectie, maar stelt hoge eisen (ANP)

vi.nl

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma feb 27, 2006 3:42 pm

Dat vind ik een beetje vreemde opmerking, aangezien hij niet eens zoveel goals eist van de spitsen. En nu wel van een middenvelder?

Hij moet gewoon zeggen wat hij bedoelt: Seedorf maakt geen kans om mee te gaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 27, 2006 5:00 pm

Precies, Arthur. Die opmerking slaat nergens op. Gelukkig is Seedorf geen (oud) PSV'-er. ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 27, 2006 5:04 pm

Wat een gezeik, zeg. Dit is weer een sterk staaltje uit zijn verband rukken. Van Basten bedoelde gewoon dat een Seedorf die de sterren van de hemel speelt best bij Oranje zou kunnen komen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mar 03, 2006 8:36 pm

Van Basten waarschuwt spelers
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Het Nederlands elftal moet een gesloten bastion worden. Zo veel is duidelijk na de dagen dat Oranje bijeen was voor de interland tegen Ecuador.
Marco van Basten heeft in groepsgesprekken de nadruk gelegd op de collectieve belangen binnen de selectie. Winnen van de Zuid-Amerikanen was slechts één opdracht. Het uitvoeren van de discipline in én buiten het veld was een mogelijk nog belangrijkere test. Onomwonden heeft Van Basten aan de orde gesteld dat krachten van buitenaf zoals sponsors, managers, media en publiek op geen enkele manier hinderlijk bezig mogen zijn met de spelers van het Nederlands elftal.

In de spelersgroep worden de waarschuwingen van de bondscoach zeer serieus genomen. Vooral de manier waarop Jan Kromkamp in een interview met het ANP is afgeserveerd, is hard en duidelijk aangekomen bij de internationals. Zoals bekend plaatste Kromkamp zichzelf buiten de orde, zo stelde Van Basten, door te vaak in de publiciteit te staan, de verkeerde clubs te kiezen en door een column te hebben in een krant.

De internationals voelen het alsof hen de wacht is aangezegd. Naar verluidt heeft niemand van hen daar voorlopig problemen mee. De aanpak van de bondscoach wordt gezien als een onderdeel van zijn strategie om straks in Duitsland een serieuze gooi naar de wereldtitel te doen. Vanuit die gedachte koesteren de spelers de toenemende rust in hun groep. Het leek er tijdens de persconferentie na het duel met Ecuador op of Van Basten zijn spelers met mildheid terugbetaalde. Voor het eerst nam hij zijn team na een zeer matige wedstrijd in bescherming. ,,Het stond goed, we waren niet kwetsbaar. Aan de bal waren we niet gelukkig, maar dat kwam ook door de nieuwe bal en het veld. ’’

Dat Van Basten hamerde op zijn onderwerp, komt niet als een verrassing. Ook als er anderszins uit de trainingskampen informatie wordt verspreid, treedt de bondscoach op steeds nadrukkelijker wijze op. Toen dezelfde Jan Kromkamp in een interview spontaan vertelde dat de internationals een persoonlijke brief van de bondscoach hadden ontvangen, reageerde Van Basten geïrriteerd. Hij vond dat een onderwerp waar al snel weer een heel thema van gemaakt kon worden. En toen hij de indruk kreeg dat spelers van AZ de inhoud van een discussie over Mark van Bommel naar buiten hadden gebracht, checkte Van Basten dat op ronduit directe wijze bij de vermeende direct betrokkenen.

Op weg naar Armenië in het najaar van 2005 benadrukte Van Basten andermaal dat het contact met de buitenwacht tot de officiële momenten beperkt dient te blijven. In die trip werd het verboden op vliegvelden nog uitvoerig contact te hebben, dan wel tijd te nemen voor de wensen van fotografen. Dat de laatste training van Oranje in Jerevan massaal werd bezocht door de enthousiaste plaatselijke bevolking zinde hem evenmin, zo zei hij. Een uitduel later in Praag waren de tribunes bewust geschoond van publiek.

Met zijn strenge opvattingen over de ‘privacy van Oranje’ lijkt Van Basten vooral lering te hebben getrokken uit het enige wereldkampioenschap dat hij als speler meemaakte, het faliekant mislukte WK van 1990 in Italië. Toen was er van een eenheid bij Oranje totaal geen sprake, liepen er allerlei commerciële deals dwars door de selectie, hadden internationals en bestuurders overal columns en moest bondscoach Leo Beenhakker elke dag een persconferentie geven om op alle intriges in te gaan. Het pandemonium van 1990, waar zijn stafleden Van ’t Schip en Menzo eveneens als international aanwezig waren, wil Van Basten kennelijk vermijden in het perspectief van het ultieme doel: wereldkampioen worden in Duitsland.
AD Sportwereld

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 04, 2006 12:30 am

Rinus Michels was ook aardig streng altijd. Het lijkt er steeds meer op dat Van Basten op het moment dat het er op aankomt naar zijn manier van coachen toe wil. En toch blijft Van Basten richting de medie vrij charmant. :xyxthumbs:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za mar 04, 2006 7:53 am

Zoals bekend plaatste Kromkamp zichzelf buiten de orde, zo stelde Van Basten, door te vaak in de publiciteit te staan, de verkeerde clubs te kiezen en door een column te hebben in een krant.
...de verkeerde clubs te kiezen? :shock:

Ben ik de enige die dat nou net wat ver vind gaan? Janus mag toch zeker zelf bepalen waar hij gaat voetballen? Misschien bedoelt San Marco dat hij ergens had moeten gaan spelen waar hij een basisplaats had. Daar zit dan wel wat in. Maar dat is iets heel anders dan jezelf buiten de orde plaatsen oa door de verkeerde clubs te kiezen.

Het zal wel weer slecht zijn weergegeven door het medium. Altijd al een kut krant gevonden dat AD...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 04, 2006 7:14 pm

Ik ben er vrij zeker van dat Van Basten bedoelde dat spelers slim moeten zijn en voor clubs moeten kiezen waar ze zeer waarschijnlijk een basisplaats hebben, Dubbel.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mar 06, 2006 4:44 pm

Een nieuw slachtoffer voor Bassie dus...nu Van Bommel weer in genade lijkt aangenomen is Kromkamp de pineut...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 06, 2006 5:57 pm

Baseman schreef:Een nieuw slachtoffer voor Bassie dus...nu Van Bommel weer in genade lijkt aangenomen is Kromkamp de pineut...
En wat heeft Van Basten in dit geval dan fout gedaan in jouw ogen? :confused:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 06, 2006 6:45 pm

Er is voor de PSV'ers niks meer te zeiken op Bassie. Er zitten immers bijna geen Ajacieden meer bij Oranje en van Bommel zit er ook weer bij. Van Basten is een god!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di mar 07, 2006 2:06 pm

Thomas schreef:En wat heeft Van Basten in dit geval dan fout gedaan in jouw ogen? :confused:
Nou ja, fout...maar hij heeft altijd keihard beweert dat hij nooit over individuele spelers praat in het openbaar ! Van Bommel was de eerste uitzondering, Kromkamp en Seedorf nu de andere.

Ik vind Kromkamp geen geweldige speler, maar ik zie het nut er niet van in om die jongen publiekelijk met de grond gelijk te maken. Sinds wanneer bepaalt de bondscoach bijv. of een speler een goede of een slechte clubkeuze heeft gemaakt ??? Hij wist zelfs te vertellen dat Kromkamp voor het geld koos en dat vind ik niet kunnen. Ook het schrijven van een column zie ik niet als een groot kwaad, maar van Bassie mag het niet. Beetje flauw.

Maar goed, ik heb er geen problemen mee dat Kromkamp geen deel meer uitmaakt van Oranje. Elk nadeel heb z'n voordeel :D ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 07, 2006 3:13 pm

Ik vind het anders uitstekend dat MVB de voorkeur geeft aan basisspelers van Nederlandse clubs boven duurbetaalde bankzitters uit het buitenland. Reserves zouden niet opgeroepen moeten worden.

Kromkamp had beter voor een Nederlandse topclub kunnen kiezen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 07, 2006 8:41 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:En wat heeft Van Basten in dit geval dan fout gedaan in jouw ogen? :confused:
Nou ja, fout...maar hij heeft altijd keihard beweert dat hij nooit over individuele spelers praat in het openbaar ! Van Bommel was de eerste uitzondering, Kromkamp en Seedorf nu de andere.

Ik vind Kromkamp geen geweldige speler, maar ik zie het nut er niet van in om die jongen publiekelijk met de grond gelijk te maken. Sinds wanneer bepaalt de bondscoach bijv. of een speler een goede of een slechte clubkeuze heeft gemaakt ??? Hij wist zelfs te vertellen dat Kromkamp voor het geld koos en dat vind ik niet kunnen. Ook het schrijven van een column zie ik niet als een groot kwaad, maar van Bassie mag het niet. Beetje flauw.

Maar goed, ik heb er geen problemen mee dat Kromkamp geen deel meer uitmaakt van Oranje. Elk nadeel heb z'n voordeel :D ;)
Ik snap wel wat Van Basten bedoelt met z'n opmerkingen hoor. Individuele carrièreplanning van de Nederlandse spelers is gewoon belangrijk. Ik snap sowieso niet waarom spelers die nu nog actief zijn columns schrijven. Ze kunnen zich beter met het voetbal bezig houden. Helemaal als je sinds je vertrek bij AZ vooral op de bank zit. ;)

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do mar 16, 2006 6:32 pm

Een pinchhitter hebben we niet nodig, dat kan Marco zelf nog wel:

http://s19.yousendit.com/d.aspx?id=0QIX ... 4M6A8IX54N





:xyxthumbs:


En het is ECHT een mooi doelpunt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 18, 2006 5:09 am

Ik krijg hem niet te zien. :sad:

Over die rol van pinchhitter. Het feit dat VoH waarschijnlijk eerder een wedstrijd open kan breken geeft hem toch wel een streepje voor op Huntelaar. Een type als Vennegoor zijn maar weinig verdedigers gewend en met lange Jan in de ploeg wordt je bijna altijd gevaarlijk.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 18, 2006 10:24 am

Zeker als hij na vijf minuten alle drie de keepers van de tegenstander er al doorheen heeft gejaagd door dat gezwiep met die armen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 18, 2006 3:24 pm

:D

Ik vind het ook een vreselijke voetballer. Misschien neemt Van Basten Huntelaar en VoH mee en gaat Kuijt mee als backup voor de plek van rechtsbuiten?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mar 18, 2006 5:17 pm

Ik zie Kuijt gewoon als 1e spits meegaan, KJH als 2e spits, Vennegoor als back-up. Kuijt kan ook nog eens op rechts. Mooi toch?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 18, 2006 10:17 pm

Rishi schreef:Ik zie Kuijt gewoon als 1e spits meegaan, KJH als 2e spits, Vennegoor als back-up. Kuijt kan ook nog eens op rechts. Mooi toch?
Mwah, geen enkele verdediging schrikt nog van Huntelaar hoor. Van Nistelrooij is een naam. Veel verdedigers die zijn naam op het wedstrijdformulier zien en hem op het veld tegen komen worden er nerveus van. Nerveuze spelers maken vaak fouten.

Bovendien lijkt RvN mij wel een goede toernooispeler. Je kan een fan van hem zijn of niet, maar een goede spits is hij zeker.

Mitchelinho
Berichten: 89
Lid geworden op: wo mar 08, 2006 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Mitchelinho » zo mar 19, 2006 11:04 am

RvN is op dit moment de beste spits maar je moet natuurlijk ook kijken of hij nog wel aan spelen toekomt bij Manchester. Als KJH, VoH en Kuijt wel blijven spelen en goed presteren dan vind ik het logischer dat zij met z'n drieen meegaan naar het WK ipv RvN. Daarom hoop ik dat hij zo snel mogelijk weer aan spelen toekomt bij Manchester waardoor je een superspits hebt in je basis een groot talent op de bank ( KJH ) een pinchhitter ( VoH ) en dan Kuijt als alleskunner op de rechtsbuiten

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 19, 2006 2:54 pm

Mitchelinho schreef:RvN is op dit moment de beste spits maar je moet natuurlijk ook kijken of hij nog wel aan spelen toekomt bij Manchester. Als KJH, VoH en Kuijt wel blijven spelen en goed presteren dan vind ik het logischer dat zij met z'n drieen meegaan naar het WK ipv RvN. Daarom hoop ik dat hij zo snel mogelijk weer aan spelen toekomt bij Manchester waardoor je een superspits hebt in je basis een groot talent op de bank ( KJH ) een pinchhitter ( VoH ) en dan Kuijt als alleskunner op de rechtsbuiten
Of RvN in de basis moet starten of niet, is een andere discussie. Maar hij moet zeker mee.

Mitchelinho
Berichten: 89
Lid geworden op: wo mar 08, 2006 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Mitchelinho » zo mar 19, 2006 3:54 pm

Maar als hij bij Manchester niet speelt dan zou hij niet meegaan want volgens VB moet je regelmatig spelen bij je club en dat is op dit moment niet het geval bij RvN ookal is het een superspits

Plaats reactie