Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo feb 15, 2006 12:20 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:
Wat heeft Bona er mee te maken, Jöhnk? ;)
Oeps. :blush:

SKNO! :furious3: :D

Ik vind Verdonk een dweil van een mens, maar bij uitzondering hoop ik dat ze de boel onwijs gaat stagneren.
SKNO?
Face your fears and live your dreams, No Fear

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo feb 15, 2006 12:25 pm

joey schreef:
Tino78 schreef:De vraag of er sprake is van een uitzonderlijk Nederlands belang, bepaalt in mijn ogen de Nederlandse burger en niet Opstelten, Ross, Bos of Nawijn. Gooi er dan een referendum tegenaan en Kalou speelt gewoon gezellig samen met zijn landgenoten tegen ons.
Goddank bepaalt de rechter en niet de burger. Dat zou wat worden zeg. :X

Wacht maar tot Kalou straks een belangrijke goal maakt op het WK. Dan staan de mensen die hem nu niet in Oranje willen zien op de banken. ;)
Wat ik bedoel is dat als Verdonk zich al laat adviseren bij deze vraag dit niet alleen door deze mensen moet gebeuren.

En ik denk dat er maar weinig mensen zijn die liever een Nederlander die belangrijke goal zien maken dan een Ivoriaan. Het zou voor velen een smet op de overwinning zijn.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 15, 2006 12:25 pm

Salomon Kalou Naast Oranje.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo feb 15, 2006 12:26 pm

joey schreef:Wacht maar tot Kalou straks een belangrijke goal maakt op het WK. Dan staan de mensen die hem nu niet in Oranje willen zien op de banken. ;)
Misschien. Maar ik zou er hoe dan ook gemengde gevoelens aan overhouden.

Kalou gaat overduidelijk voor de munten en spreekt bovendien geen woord Nederlands. Dat vind ik geen goede basis. En dan heb ik het nog niet eens over Feyenoord dat straks spekkoper is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 15, 2006 12:32 pm

joey schreef:
Tino78 schreef:De vraag of er sprake is van een uitzonderlijk Nederlands belang, bepaalt in mijn ogen de Nederlandse burger en niet Opstelten, Ross, Bos of Nawijn. Gooi er dan een referendum tegenaan en Kalou speelt gewoon gezellig samen met zijn landgenoten tegen ons.
Goddank bepaalt de rechter en niet de burger. Dat zou wat worden zeg. :X

Wacht maar tot Kalou straks een belangrijke goal maakt op het WK. Dan staan de mensen die hem nu niet in Oranje willen zien op de banken. ;)
Daar zou je je toch flink in kunnen vergissen ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo feb 15, 2006 12:36 pm

Verdonk moet opnieuw over naturalisatie Kalou beslissen
ANP

DEN HAAG - Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie moet opnieuw bekijken of Feyenoord-voetballer Salomon Kalou versneld voor een Nederlands paspoort in aanmerking komt. Dat heeft de Raad van State woensdag beslist.

De afdeling bestuursrechtspraak wees het hoger beroep van Verdonk tegen het besluit van de rechtbank in Rotterdam af. De rechtbank had in december bepaald dat de minister de afwijzing van snelle naturalisatie onvoldoende had gemotiveerd.

Verdonk wees al twee keer een verzoek af van de Ivoriaanse spits, die in oktober 2004 voor het eerst vroeg om hem snel het Nederlanderschap te verlenen. Kalou wil graag deze zomer met het Nederlands voetbalelftal deelnemen aan het wereldkampioenschap in Duitsland. Hij weet zich al verzekerd van een plek in de selectie.

Volgens de VVD-minister is Kalou wel een bijzonder geval, maar te kort in Nederland (drie in plaats van vijf jaar) en nog onvoldoende ingeburgerd. Bovendien ziet zij geen uitzonderlijk Nederlands belang. Ze sloeg bij haar besluitvorming positieve adviezen van de Rotterdamse burgemeester Opstelten, staatssecretaris Ross (Sport) en politieke kopstukken als Jan Marijnissen, Wouter Bos en Hilbrand Nawijn in de wind. Ze was evenmin gevoelig voor pleidooien van voetbalicoon Johan Cruijff en bondscoach Marco van Basten dat Kalou onmisbaar is voor Oranje.

Nu moet ze toch haar huiswerk overdoen. De Raad van State is het eens met de rechtbank dat Verdonk het verzoek van Kalou onzorgvuldig heeft bekeken deels ongemotiveerd afwees. Beide rechtscolleges wijzen erop dat er een speciale regeling voor topsporters is die ruimte biedt om een vreemdeling sneller een Nederlands paspoort te verstrekken.

Feyenoord, Salomon Kalou en voetbalbond KNVB zijn opgelucht over de uitspraak van de Raad van State in de slepende paspoortzaak van de Ivoriaanse spits. ‘De minister moet nu nog wel een nieuwe beslissing nemen, maar nu zij voor de tweede keer door de rechter in het ongelijk is gesteld, wordt erop gerekend dat haar besluit ditmaal positief zal zijn’, aldus een verklaring woensdag van het kamp-Kalou op de website van Feyenoord.

Bondscoach Marco van Basten reageerde verheugd: ‘Ik ben blij voor Salomon met deze uitspraak. Ik kijk ernaar uit met hem te gaan werken.’ Van Basten was vurig pleitbezorger van een versneld paspoort voor Kalou. Hij garandeerde de Feyenoorder zelfs een plek in de selectie van Oranje voor het naderende WK voetbal in Duitsland.

Advocaat J. Kroes van Kalou verwacht dat Verdonk al op korte termijn een nieuwe beslissing neemt. ‘Ik heb een tevreden gevoel. We hebben definitief gelijk gekregen van de rechter en dat is altijd plezierig.’

Kroes benadrukt dat Verdonk wel inziet dat Kalou een begenadigd voetballer is die onmisbaar kan zijn voor Oranje. ‘Maar zij vindt dat hij niet lang genoeg in Nederland is en onvoldoende ingeburgerd. Daar schiet haar besluit tekort, want burgemeester Opstelten van Rotterdam heeft gezegd dat hij wel voldoende is ingeburgerd en de IND vindt dat hij redelijk Nederlands spreekt. Ik denk dat ze in haar nieuwe beslissing niet om deze gegevens heen kan.’
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo feb 15, 2006 4:48 pm

Voetske schreef:
joey schreef:
Tino78 schreef:De vraag of er sprake is van een uitzonderlijk Nederlands belang, bepaalt in mijn ogen de Nederlandse burger en niet Opstelten, Ross, Bos of Nawijn. Gooi er dan een referendum tegenaan en Kalou speelt gewoon gezellig samen met zijn landgenoten tegen ons.
Goddank bepaalt de rechter en niet de burger. Dat zou wat worden zeg. :X

Wacht maar tot Kalou straks een belangrijke goal maakt op het WK. Dan staan de mensen die hem nu niet in Oranje willen zien op de banken. ;)
Daar zou je je toch flink in kunnen vergissen ..
Wat mij betreft wel. Voel totaal geen behoefte te gaan juichen voor een scorende Ivoriaan in een team dat bedoeld is voor Nederlanders.
De zin van landenploegen ontgaat me op deze manier volkomen.
Als we nou eens niet louter die wet, maar datgene waar het in principe om zou moeten draaien, het gevoel als uitgangspunt nemen, begrijp ik, net zomin als van Kalou zelf, in deze ook helemaal niks van van Basten.
Dat je graag wilt winnen is begrijpelijk, maar het lijkt mij net als voor supporters ook voor een coach een stuk onbevredigender dat met een nationaal team te bewerkstelligen met buitenlanders.
Van Basten zou het gewoon daarom al zo niet moeten willen. Of de wet een en ander mogelijk maakt of niet.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 15, 2006 4:57 pm

Kalou wil gewoon een lucratieve deal aan het eind van het seizoen met een bij voorkeur Engelse topclub. Als hij toevallig in Liechtenstein had gezeten, dan zou hij 'dolgraag' met Liechtenstein de voorronde voor het EK willen spelen...

Wat Kalou precies toevoegt aan het NL elftal ontgaat me een beetje. Goeie voetballer, maar nou ook weer niet zo speciaal dat we met hem opeens wel kampioen worden of zonder hem opeens niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo feb 15, 2006 5:08 pm

Jöhnk schreef:Deze uitspraak is toch slechts adviserend? Hopelijk houdt Verdonk voet bij stuk.

BKNO!
SKNO

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 15, 2006 5:34 pm

Welkom, generaal. :xyxthumbs:


Dus jij bent komende zomer niet voor Oranje als Kalou meedoet, Jim?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Andi
Berichten: 212
Lid geworden op: do okt 02, 2003 5:51 pm

Bericht door Andi » wo feb 15, 2006 5:50 pm

Tino78 schreef:Wat ik bedoel is dat als Verdonk zich al laat adviseren bij deze vraag dit niet alleen door deze mensen moet gebeuren.
Dat gebeurt dan ook; Johan Cruijff en Van Basten hebben zich tenslotte ook in de discussie gemengd.
Maar je moet er toch niet aan denken dat we dit soort zaken per referendum gaan regelen. (Wat mij betreft trouwens geen enkele zaak!) Waarom zouden allerhande gefrustreerde Ajax-supportertjes hierover mee moeten beslissen? Of supporters van Feyenoord die zich al rijk rekenen bij de gedachte aan de al eerder gemoreerde zak met geld.
En ik denk dat er maar weinig mensen zijn die liever een Nederlander die belangrijke goal zien maken dan een Ivoriaan. Het zou voor velen een smet op de overwinning zijn.
Och, voor velen is het ook een smetje as een speler van Turkse of van Surinaamse afkomst de winnende goal maakt. Als we daar ook al rekening mee moeten gaan houden.

Overigens in ieder geval opmerkelijk dat mensen zich er nu pas echt druk om maken. Of was hier ook zo'n zogenaamd principiële discussie toen die Keniaanse hardloopster of die badmintonspeelster de Nederlandse nationaliteit kreeg?
Laatst gewijzigd door Andi op wo feb 15, 2006 5:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 15, 2006 5:53 pm

Precies, dan is het 'onze' Mia Audina. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 15, 2006 5:54 pm

En 'hullie' Moniek Kleinsman. ;)

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » wo feb 15, 2006 5:55 pm

Andi schreef: Overigens in ieder geval opmerkelijk dat mensen zich er nu pas echt druk om maken. Of was hier ook zo'n zogenaamd principiële discussie toen die Keniaanse hardloopster of die badmintonspeelster de Nederlandse nationaliteit kreeg?
Zij trouwden beide met 'n Nederlander, waardoor een andere regeling geldt. Totaal niet vergelijkbaar dus. Toch zijn er in de voorgaande jaren genoeg mensen versneld genaturaliseerd, zo las ik laatst over een Australische zeiler die er ook in aanmerking voor kwam en die trouwde niet eens met een Nederlandse. Iemand die toevallig deze jongeman kent? Hoogstwaarschijnlijk niet. Uit datzelfde stuk bleek dat er al honderden mensen versneld werden genaturaliseerd. Bulgaarse dirigenten, Servische handbalsters, noem het maar op. Als Verdonk zich aan de wet houdt, moet zij Kalou ook zo snel mogelijk de mogelijkheid geven om zich te laten naturaliseren. Hij heeft er tenslotte recht op.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 15, 2006 5:58 pm

Ik heb het over het feit dat mensen Kalou niet in Oranje willen zien. Maar wel speciaal naar Mia Audina kijken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Andi
Berichten: 212
Lid geworden op: do okt 02, 2003 5:51 pm

Bericht door Andi » wo feb 15, 2006 6:00 pm

Justin schreef: Zij trouwden beide met 'n Nederlander, waardoor een andere regeling geldt. Totaal niet vergelijkbaar dus.
Dus als Kalou nu zou trouwens met een Nederlandse vrouw dan zouden alle bezwaren opeens als sneeuw voor de zon zijn verdwenen?
Merkwaardig, ik heb dat nergens als argument gelezen.

Daarbij is er helemaal geen sprake van een andere regeling; het is dezelfde regeling waar Kalou gebruik van wil maken. Met als verschil dat Kalou nog niet voor zijn land is uitgekomen.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » wo feb 15, 2006 6:03 pm

Aah, vergis ik mij daar even. Toch is mijn punt wel duidelijk, denk ik.

Over het feit dat mensen Kalou niet in Oranje willen zien. Het zal wel te maken hebben met het feit dat badminton simpelweg kleiner is dan voetbal. Ik denk dat weinig mensen bewust de versnelde naturalisatie van Mia Audina hebben meegemaakt. Op die van Kalou staan genoeg schijnwerpers en heeft iedereen zijn mening. Zou iedereen trouwens wel weten dat Mia Audina eigenlijk een Indonesische is?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 15, 2006 6:08 pm

Andi schreef:
Justin schreef: Zij trouwden beide met 'n Nederlander, waardoor een andere regeling geldt. Totaal niet vergelijkbaar dus.
Dus als Kalou nu zou trouwens met een Nederlandse vrouw dan zouden alle bezwaren opeens als sneeuw voor de zon zijn verdwenen?
Merkwaardig, ik heb dat nergens als argument gelezen.

Daarbij is er helemaal geen sprake van een andere regeling; het is dezelfde regeling waar Kalou gebruik van wil maken. Met als verschil dat Kalou nog niet voor zijn land is uitgekomen.
Suriname behoorde tot niet zo lang geleden tot het Nederlands Koninkrijk en daarom mochten sporters kiezen of ze voor Suriname of Nederland wilde uitkomen. Yildirim heeft volgens mij ook gewoon de Nederlandse nationaliteit. En het maakt me geen fuck uit welke Nederlander de winnende scoort. Jij doet het lijken alsof het een discriminerende achtergrond heeft.

Ik vind het echter een zeer zorgwekkende ontwikkeling als landen opeens allerlei voetballers gaan nationaliseren alleen maar omdat ze beter zijn dan 'echte' Nederlanders. Dan gaat het hele idee van een WK de prullenbak in wat mij betreft.

Mia Audina spreekt volgens mij prima Nederlands en heeft volgens mij wel iets met de Nederlandse maatschappij. Kalou spreekt geen woord Nederlands en ik zie daarom ook niet in waarom hij opeens versneld genaturaliseerd zou moeten worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 15, 2006 6:08 pm

Haha, je hoeft haar maar één keer te zien.. :D

Maar Andi heeft gelijk, Kalou doorloopt dezelfde procedure als Mia Audina.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 15, 2006 6:12 pm

joey schreef:Haha, je hoeft haar maar één keer te zien.. :D

Maar Andi heeft gelijk, Kalou doorloopt dezelfde procedure als Mia Audina.
Niet helemaal. Nog niet zo lang geleden is de procedure namelijk verscherpt meen ik. Daarom komt Kalou niet meer 'zomaar' in aanmerking. Ik dacht dat dat een argument was van Verdronk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Andi
Berichten: 212
Lid geworden op: do okt 02, 2003 5:51 pm

Bericht door Andi » wo feb 15, 2006 6:41 pm

Raymon schreef:Suriname behoorde tot niet zo lang geleden tot het Nederlands Koninkrijk en daarom mochten sporters kiezen of ze voor Suriname of Nederland wilde uitkomen. Yildirim heeft volgens mij ook gewoon de Nederlandse nationaliteit. En het maakt me geen fuck uit welke Nederlander de winnende scoort. Jij doet het lijken alsof het een discriminerende achtergrond heeft.
Ik doe dat bij mijn weten helemaal niet lijken; ik ga slechts in op het 'argument' van Tino dat sommige supporters liever een Nederlander dan een Ivoriaan zien scoren. Ik beschuldig hem (laat staan jou) daarmee niet van discriminatie.
Ik vind het echter een zeer zorgwekkende ontwikkeling als landen opeens allerlei voetballers gaan nationaliseren alleen maar omdat ze beter zijn dan 'echte' Nederlanders. Dan gaat het hele idee van een WK de prullenbak in wat mij betreft.
Tja, maar daar gaat het in de zaak Kalou vs. Verdonk niet om. Als hij in Nederland blijft voetballen krijgt hij over twee jaar desgevraagd sowieso de Nederlandse nationaliteit en mag hij op het EK 2008 voor het Nederlands elftal uitkomen.
Wat jij dus eigenlijk wil is een aanpassing van de reglementen van de FIFA.
Mia Audina spreekt volgens mij prima Nederlands en heeft volgens mij wel iets met de Nederlandse maatschappij. Kalou spreekt geen woord Nederlands en ik zie daarom ook niet in waarom hij opeens versneld genaturaliseerd zou moeten worden
Omdat die regel er nu eenmaal is. En regels niet selectief toegepast zouden moeten worden. Dat is namelijk willekeur.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » wo feb 15, 2006 6:41 pm

Zoals Cees ook al zegt: Verdonk heeft helemaal geen nederlaag geleden. Ze moet wat duidelijker zeggen waarom ze bepaald heeft wat ze heeft bepaald, en als dat haar niet lukt (als ze geen goede argumtenten kan geven) moet ze iets anders bepalen, waar ze wel argumenten voor heeft.
Aangezien veel media juridisch enorm vaak fouten maken en overhaaste conclusies trekken, zou ik er niet teveel waarde aan hechten. Zeker niet aan teksten van VI.nl (en aan die krankzinnige columnist Peter Wekking ofzo, die opeens die Oostblokker erbij ging halen om Kalou een Nederlands paspoort te geven).

Maar nog steeds hoop ik dat Kalou geen Nederlander wordt. Ik heb de wet echter nooit opgezocht, dus ik weet niet of het Kalou's recht wel echt is. De mensen die dat hier beweren: wil je de wettekst even plaatsen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 15, 2006 6:50 pm

Ik ben ik schreef:Ik heb de wet echter nooit opgezocht, dus ik weet niet of het Kalou's recht wel echt is. De mensen die dat hier beweren: wil je de wettekst even plaatsen?
Ja hoor eens, wie studeert er hier rechten? :X :D

Met welke argumenten kan Verdonk nog komen?

De IND is van mening dat hij redelijk Nederlands spreekt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » wo feb 15, 2006 6:54 pm

Ja, hij kan de basis Nederlands:

-Kijken, kijken, niet kopen.
-Allemachtig prachtig tachtig.
-Meer salaris.
-Ik Nederlander!
-Marco van Basten fijn.

Ik nodig iemand uit die zegt dat het in de wet staat dat Kalou Nederlander mag worden (versneld) die wet even op te zoeken op www.wetten.nl en hier te plaatsen. Ik betwijfel namelijk ten zeerste of die mensen die dat beweren het ook zelf even hebben nagekeken.
Nog even een voorbeeldje over de slechte journalistiek in Nederland: bij dat hofstadgroep-proces werd door NOS vermeld dat ze (de leiders) levenslang konden krijgen, bij RTL noemden ze een maximum van 20 jaar (of andersom). Toch twee gerespecteerde nieuwsbronnen, en maar een van beide kan het goed hebben.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 15, 2006 6:58 pm

Andi schreef:
Raymon schreef:Suriname behoorde tot niet zo lang geleden tot het Nederlands Koninkrijk en daarom mochten sporters kiezen of ze voor Suriname of Nederland wilde uitkomen. Yildirim heeft volgens mij ook gewoon de Nederlandse nationaliteit. En het maakt me geen fuck uit welke Nederlander de winnende scoort. Jij doet het lijken alsof het een discriminerende achtergrond heeft.
Ik doe dat bij mijn weten helemaal niet lijken; ik ga slechts in op het 'argument' van Tino dat sommige supporters liever een Nederlander dan een Ivoriaan zien scoren. Ik beschuldig hem (laat staan jou) daarmee niet van discriminatie.
Okee, duidelijk :xyxthumbs:
Ik vind het echter een zeer zorgwekkende ontwikkeling als landen opeens allerlei voetballers gaan nationaliseren alleen maar omdat ze beter zijn dan 'echte' Nederlanders. Dan gaat het hele idee van een WK de prullenbak in wat mij betreft.
Tja, maar daar gaat het in de zaak Kalou vs. Verdonk niet om. Als hij in Nederland blijft voetballen krijgt hij over twee jaar desgevraagd sowieso de Nederlandse nationaliteit en mag hij op het EK 2008 voor het Nederlands elftal uitkomen.
Wat jij dus eigenlijk wil is een aanpassing van de reglementen van de FIFA.
Niet helemaal. Ik vind het prima dat mensen na verloop van tijd (afhankelijk van het land waarin ze wonen) de nationaliteit krijgen. Voornamelijk omdat ze zich na zoveel jaar een band hebben gevormd met het land. Dan heb ik er niets op tegen dat iemand dan voor een ander land kan uitkomen. Niet mensen laten naturaliseren alleen maar voor het voetbal en dan al zeker niet versneld. Dat vind ik competitie vervalsing en afbraak doen aan het begrip WK.
Mia Audina spreekt volgens mij prima Nederlands en heeft volgens mij wel iets met de Nederlandse maatschappij. Kalou spreekt geen woord Nederlands en ik zie daarom ook niet in waarom hij opeens versneld genaturaliseerd zou moeten worden
Omdat die regel er nu eenmaal is. En regels niet selectief toegepast zouden moeten worden. Dat is namelijk willekeur.
Verdonk (geloof ik) schreef: Ze beroept zich daarbij op het inburgeringsexamen dat Kalou tot op de dag van vandaag niet heeft gehaald. Volgens Verdonk is dat examen belangrijker geworden als uitvloeisel van strenger kabinetsbeleid sinds de datum van 1 april 2003. Kalou deed zijn aanvraag ná die bewuste datum.

De Ivoriaan kwam uiteindelijk twee punten tekort op het maatschappijgedeelte van de inburgeringstoets, zo werd gisteren duidelijk. Opgaan voor een herkansing kan hij pas over zes maanden.
Kortom, de regels zijn niet selectief maar opnieuw bekeken en verzwaard. De huidige regels zijn heel duidelijk (blijkbaar) en daar voldoet Kalou niet aan (blijkbaar). Waarom dan toch die heisa?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie