Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 26, 2005 9:59 pm

Jim schreef:De Guzman is inderdaad een zeer groot talent. Het blijft altijd afwachten of hij het uiteindelijk gaat redden, daarvoor is ook een portie geluk nodig, maar de voetballende kwaliteiten bezit die jongen er zeker voor.
Ik ben ook erg onder de indruk. Speelt ontzettend volwassen voor zijn 18 jaar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 27, 2005 12:29 am

Steef schreef:Nee, maar hij is al sinds z'n 13e in Nederland. Hij mag voor beide landen uitkomen, maar de lobby vanuit Canada is sterk.
Wat zou zo'n jongen moeten bezielen om voor Canada te kiezen? Heeft hij uberhaupt nog iets met dat land?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za jan 07, 2006 3:21 pm

Misschien speelt zijn broer ook voor het nationale team van Canada. Zou een overweging kunnen zijn.

Mr. Ajax
Berichten: 14563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 07, 2006 3:25 pm

Heeft hij uberhaupt nog iets met dat land?

Ik ga ervanuit van wel hoor. Hij woont volgens Steef pas sinds zijn 13de in Nederland. Hij woont hier pas 5 jaar. Kijk, ik woon hier al 9 jaar en ik beschouw mezelf niet als Nederlander. Wel als Amsterdammer, trouwens. Ik ben een Israelische Amsterdammer :headbang:



De Guzman moet gewoon rustig bedenken of ie voor zijn land wilt spelen, of voor zichzelf (niet negatief bedoeld ofzo).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 07, 2006 4:42 pm

Maartoe schreef:Misschien speelt zijn broer ook voor het nationale team van Canada. Zou een overweging kunnen zijn.
Is die andere De Guzman in het Canadese elftal z'n broer dan?

Met Canada valt nergens eer te behalen, Mr. Ajax. Ik denk dat die jongen er snel uit is. Waarom is hij trouwens nog niet geselecteerd voor het nationale elftal van Canada? Je zou zeggen dat een jongen die de laatste tijd basisspeler bij Feyenoord is er wel bij zou zitten.

Mr. Ajax
Berichten: 14563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 07, 2006 5:02 pm

Met Canada valt nergens eer te behalen, Mr. Ajax.
Maar dat zeg ik juist. Misschien speelt hij liever voor de land waar hij eigenlijk vandaan komt, dan voor een andere (grote-voetbal) land. Dat zou heel goed kunnen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za jan 07, 2006 5:04 pm

Zijn broer speelt iig bij Deportivo de La Coruña.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 07, 2006 6:05 pm

Ik wist dus echt niet dat dat die De Guzman was. Die zal dan inderdaad wel bij het Canadese elftal zitten.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jan 11, 2006 8:50 am

Nerd, gewoon de VI lezen en dan had je dit geweten ;) :D

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jan 11, 2006 6:21 pm

Die krijgen ze pas volgende maand op Aruba, door de 100% controle duurt het wat langer :D
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 11, 2006 9:51 pm

Rishi schreef:Die krijgen ze pas volgende maand op Aruba, door de 100% controle duurt het wat langer :D
We krijgen ze in de bookshops wat later, een weekje geloof ik. Een abonnement nemen op de VI doe ik dus echt niet vanuit hier. Ik kreeg van m'n opa en oma een aantal jaar terug een abonnement op Ajax Magazine. Ik geloof dat ik het hele jaar één aflevering heb gekregen -uit maart ofzo-. En die dingen elke week los kopen wordt me te duur.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jan 12, 2006 12:23 am

Fokte je alleen hoor :D
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 12, 2006 2:36 am

Weet ik. :xyxthumbs: Maar ik ben een zeer serieus iemand. Dat weet je inmiddels toch wel? :hypocrite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 26, 2006 8:30 pm

Amper nieuwe inzichten in zaak-Kalou


DEN HAAG - De inhoudelijke behandeling van de zaak-Kalou bij de Raad van State heeft donderdag amper nieuwe feiten opgeleverd. Op verzoek van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) boog de Raad van State zich over de slepende naturalisatiezaak van de Afrikaanse spits. De meervoudige kamer van de Staatsraad doet "zo snel mogelijk", maar in elk geval binnen zes weken, uitspraak.

Dan wordt duidelijk of de Ivoriaanse voetballer van Feyenoord voor het wereldkampioenschap in juni over een Nederlands paspoort beschikt en dus inzetbaar is voor Oranje. De bestuursrechter in Rotterdam bepaalde in december dat Verdonk opnieuw moest bekijken of Kalou versneld voor een Nederlands paspoort in aanmerking komt. De minister stapte daarna naar de Raad van State.


Steun

De 20-jarige Kalou kon donderdagmiddag in Den Haag rekenen op de morele steun van een zware delegatie uit Zeist. De beleidsbepalers waren er bijna allemaal: bondscoach Marco van Basten, assistent John van 't Schip, directeur betaald voetbal Henk Kesler, teammanager Hans Jorritsma en perschef Kees Jansma. Allen luisterden in zaal 5 van het statige gebouw aandachtig naar de pleidooien van landsadvocaat mr. G. Hoogvliet en van mr. J. Kroes, de raadsman van Kalou.

Een woordvoerder van Feyenoord zei rekening te houden met een uitspraaktermijn van twee tot drie weken. "Je kunt aan alles merken dat deze zaak enige spoed heeft, ook bij de minister", stelde hij.
nu.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 26, 2006 8:38 pm

Tjonge wat overdreven allemaal, en dat voor een zakken vullende broodvoetballer :pukey:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 26, 2006 8:44 pm

Voetske schreef:Tjonge wat overdreven allemaal, en dat voor een zakken vullende broodvoetballer :pukey:
Een pleonasme, mijn waarde Voetske. :yes:

Wie wint deze prestigestrijd? Mijn voorspelling: Verdonk wordt overruled, maar dan 'heeft ze er alles aan gedaan'.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 26, 2006 8:47 pm

Niet met van die moeilijke woorden komen Joey ..., effe opgezocht ... gelukkig dacht al dat ik een enge ziekte had ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 26, 2006 8:47 pm

Winnen kan Verdonk eigenlijk al niet meer.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do jan 26, 2006 8:48 pm

Voetske schreef:Niet met van die moeilijke woorden komen Joey ..., effe opgezocht ... gelukkig dacht al dat ik een enge ziekte had ;)
Een halve pleonasme? :D
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 26, 2006 9:22 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Tjonge wat overdreven allemaal, en dat voor een zakken vullende broodvoetballer :pukey:
Een pleonasme, mijn waarde Voetske. :yes:

Wie wint deze prestigestrijd? Mijn voorspelling: Verdonk wordt overruled, maar dan 'heeft ze er alles aan gedaan'.
Denk je? In mijn ogen zet je de betreffende minister dan een beetje voor schut. Zouden ze dat doen ten opzichte van 'wat voetballers'.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jan 27, 2006 9:01 am

Kalou moet nog even in wachtkamer
Door MAARTEN WIJFFELS

ROTTERDAM - In zijn streven het WK met het Nederlands elftal te halen, heeft Salomon Kalou in 2005 een cursus aangevraagd.
Hij deed dat bij het Regionaal Opleidingscentrum (ROC). De 20-jarige spits van Feyenoord wilde zo zijn goede wil tonen in zijn naturalisatiezaak.

Gisteren stonden Kalou en minister Verdonk (Integratie) weer tegenover elkaar in de rechtszaal. Ditmaal bij de Raad van State in Den Haag, waar de minister probeert een eerder besluit van de bestuursrechter in Rotterdam te laten vernietigen. Die rechter stelde in december dat Verdonk haar beslissing om Kalou niet versneld te naturaliseren onvoldoende had onderbouwd.

Landsadvocaat mr. Hoogvliet probeerde gisteren opnieuw hard te maken dat Kalou niet voldoende ingeburgerd is om versneld in aanmerking te komen voor een Nederlands paspoort. Het is een van de redenen die Verdonk aanvoert om tot nu toe nee te zeggen.

Ze beroept zich daarbij op het inburgeringsexamen dat Kalou tot op de dag van vandaag niet heeft gehaald. Volgens Verdonk is dat examen belangrijker geworden als uitvloeisel van strenger kabinetsbeleid sinds de datum van 1 april 2003. Kalou deed zijn aanvraag ná die bewuste datum.

De Ivoriaan kwam uiteindelijk twee punten tekort op het maatschappijgedeelte van de inburgeringstoets, zo werd gisteren duidelijk. Opgaan voor een herkansing kan hij pas over zes maanden.

Kalou’s advocaat mr. Kroes stelde tijdens de zitting: ,,De minister heeft al eens gezegd: het Nederlanderschap is de hoofdprijs. Die moet je verdienen. Ik meen dat Salomon Kalou genoeg heeft gedaan om die hoofdprijs te verdienen. Hij heeft al vele uren gespendeeerd om Nederlands te leren. Als je verzoek intussen telkens wordt afgewezen, getuigt het toch van een sterke wil om het Nederlanderschap te verkrijgen. Wat mij betreft is dat een hoofdprijs waard.’’

Het kamp-Kalou stelt bovendien dat de minister van de zaak inmiddels een zoektocht naar niet ter zake doende argumenten maakt en zo de aandacht afleidt van de grondkwestie. Die is dat artikel 10 van de Rijkswet op het Nederlanderschap de ruimte biedt om topsporters versneld te naturaliseren.

In het geval van Kalou ligt er een positief advies van de staatssecretaris van Sport op tafel en van de experts Johan Cruijff en Marco van Basten. Verdonk heeft die adviezen echter terzijde geschoven. De landsadvocaat voerde gisteren op dit punt aan dat ’een positief advies van een vakbewindspersoon niet betekent dat de minister geen ruimte meer zou hebben om een afwijzend besluit te nemen.’

Nadat beide advocaten hun pleitrede hadden uitgesproken, was het de beurt aan de drie leden van de Raad van State. Zij waren bij hun vragen aan beide advocaten vooral kritisch richting de landsadvocaat. Eerder was dat bij de bestuursrechter ook al het geval. ,,Is het niet zo, meneer Hoogvliet, dat de minister zelf ook vindt dat Kalou eigenlijk best redelijk Nederlands spreekt?’’ klonk het gisteren.

En: ,,Wat had Kalou nou redelijkerwijs meer moeten doen om in aanmerking te komen voor de wettelijke uitzonderingspositie? U voert aan dat met voetbal geen zwaarwegend nationaal belang gediend is. Kijkend naar artikel 10 van de Rijkswet: kunt u dan aangeven bij welke sport dit dan wel het geval is?’’

De Raad van State doet ’zo snel mogelijk’ uitspraak, stelde voorzitter mr. Lubberdink aan het eind van de zitting. Beroep is niet meer mogelijk.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 27, 2006 12:22 pm

Ik hoorde gisteren dat het nog lang niet klaar is als Kalou nu gelijk krijgt maar dat Verdonk dan alleen de zaak nog een keer moet bekijken omdat ze de eerste keer niet met goede argumenten is gekomen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jan 27, 2006 12:41 pm

Klopt, als Kalou nu gelijk krijgt, betekent dat in feite alleen dat ze zijn verzoek opnieuw moet behandelen. Aan de andere kant gaat er wel een signaal van zo'n uitspraak uit, "Men" zegt dat als Kalou nu wint, Verdonk wel heel eigenwijs moet zijn om hem nogmaals af te wijzen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 27, 2006 12:45 pm

En jij wil beweren dat Verdonk niet eigenwijs is? ;)

Volgens mij wijst ze hem gewoon weer af. Dit maal met een betere argumentatie.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo feb 15, 2006 11:01 am

Verdonk verliest, WK lonkt voor Salomon Kalou

15/2/2006 10:30

Salomon Kalou lijkt nu echt versneld een Nederlands paspoort te kunnen bemachtigen. Minister Rita Verdonk is opnieuw in het ongelijk gesteld, nu door de Raad van State. Het WK met Oranje ligt nu in het verschiet voor de Feyenoord-aanvaller uit Ivoorkust.
De Raad van State oordeelde in hoger beroep dat Verdonk niet goed heeft gehandeld door het speciale naturalisatieverzoek af te wijzen. De rechtbank kwam in december met een vergelijkbare uitspraak. De minister moest nog eens beter duidelijkmaken waarom de jonge Kalou niet in aanmerking kwam voor de juridische route die al door meerdere buitenlandse sporters met succes is bewandeld.

Verdonk moet nu formeel gezien nogmaals een beslissing nemen over de procedure, maar het lijkt niet waarschijnlijk dat dat opnieuw negatief zal zijn. 'Ik ben blij voor Salomon met deze uitspraak. Ik kijk er naar uit met hem te gaan werken', reageerde bondscoach Marco van Basten op de website van Feyenoord.

Van Basten is altijd een voorstander geweest van de poging die Kalou heeft ondernomen. Hij zegde Kalou sowieso een plek toe in de selectie van Oranje op het WK aanstaande zomer in Duitsland. De twintigjarige dribbelaar heeft kwaliteiten waar maar weinig spelers over beschikken en kan een belangrijke rol spelen, zo meent Van Basten.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie